Toon posts:

Mainstreamgamesysteem: ander moederbord en andere vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Allereerst excuses voor het mogelijk verkeerd gebruiken van termen, mijn technisch-inhoudelijke kennis is ietwat beperkt.

Vanwege het uitvallen van mijn oude laptop ben ik op zoek naar een nieuw systeem, vanwege het prijsvoordeel is mijn keuze gevallen op een desktop. Ik heb gezien op deze site dat er met zorg samengestelde systemen zijn in de vorm van Best Buy Guides. Mijn keuze is gevallen op het mainstreamgamesysteem. Echter heb ik een paar vragen:

- Kan er een alternatief moederbord in? Ik wil de assemblage door Azerty laten doen, dus het is handig om alle onderdelen bij hetzelfde bedrijf te halen. Helaas is het moederbord slecht leverbaar op dit moment.

- Misschien is dit geen enkel probleem maar ik dacht ik vraag het alsnog even. Ik weet dat de processor totaal niet belangrijk is voor de meeste games, maar ik speel ook veel RTS games (StarCraft II, Rome Total War 2), waarbij een goede processor relatief gezien belangrijk is. Op welke termijn zou bij toekomstige games de kloksnelheid van deze processor, die dus niet wordt overclockd kan worden, te laag zijn?

- Monitorkeuze: ik heb het een en ander opgezocht over TN en IPS schermen en ik raak er toch redelijk van overtuigd dat een TN monitor voor (competitieve) computerspelletjes beter is. Er worden twee IPS monitoren met een refresh rate van 60Hz aangeraden, waarom?

Alvast hardstikke bedankt voor de antwoorden! Erg prettig hoeveel kennis hier beschikbaar gesteld wordt!

Karel

• plientje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-01 12:42
Tuurlijk kan er een ander moederbord in. Als je dezelfde processor houdt zou je het beste een H81 of een B85 boordje kunnen kiezen.(Z87/97 is alleen handig als een K processor neemt)

En deze processor is top of the line en zou nog wel even meegaan, maar dat kan je ook niet precies weten, want we weten niet hoe zwaar toekomstige spellen worden.

En voor een monitor is het puur om wat voor games je speelt bijv: Je speelt veel shooters en een goede reactie tijd is belangrijk dan zou een minder kleurvolle TN paneel beter zijn.
Doe je veel RTS waar de reactietijd niet zo van belang is, is een mooie IPS paneel ook mooi met goede kleuren.
Dus je scherm komt neer op wat jij nodig hebt: Snelle reactie tijden of maakt dat niet veel uit.
Er zijn natuurlijk ook hele goede gaming IPS monitoren alleen zijn die weer wat duurder, dus je moet even kijken hoeveel je wilt uitgeven.

En met een 290X zou een 2K scherm heel mooi zijn
Misschien vind je dit wat Carra in "Koreaanse IPS monitors"

http://steamcommunity.com/id/nvanes97/

Verwijderd

Topicstarter
Zou dit moederbord goed zijn? Kan er ook een goedkopere in?
pricewatch: Gigabyte GA-B85-HD3

Heeft exact dezelfde specificaties als de oorspronkelijke en daarbij ongeveer dezelfde prijs.

Wat betreft de monitorkeuze zal ik me nog even beter moeten oriënteren op de verschillende mogelijkheden. Ik ben vrij competitief met shooters en snelle RTS games, maar aan de andere kant kan ik visueel spektakel ook wel waarderen.

• plientje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-01 12:42
Tuurlijk kan er een goedkopere in en dat moederbord is wel goed.
Hoe goedkoop je wilt ligt aan jou en daarvoor hebben we ook een mooie pricewatch, gewoon zoeken voor socket 1150 en dan kan je zo de prijs instellen.

http://steamcommunity.com/id/nvanes97/

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Lees dit eens, daarmee kunnen mensen je veel meer helpen met je post: DAA beleid
Zo vragen we ons af wat je budget is, of je wilt overklokken etc.

Dit helpt je aardig met het onderdelen kiezen: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Als ik ongeveer je budget weet, wil ik wel een lijstje voor je maken, hierbij moet dus 50 euro assemblage rekening mee gehouden worden. Hoe zit het met windows zelf?
Ik zou het proberen zelf te assembleren, dit is helemaal niet moeilijk.

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
mirno schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 19:15:
Lees dit eens, daarmee kunnen mensen je veel meer helpen met je post: DAA beleid
Zo vragen we ons af wat je budget is, of je wilt overklokken etc.

Dit helpt je aardig met het onderdelen kiezen: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Als ik ongeveer je budget weet, wil ik wel een lijstje voor je maken, hierbij moet dus 50 euro assemblage rekening mee gehouden worden. Hoe zit het met windows zelf?
Ik zou het proberen zelf te assembleren, dit is helemaal niet moeilijk.
De reden waarom ik me niet aan het zelf assembleren waag, is dat ik liever direct een goed werkend systeem heb en niet echt iemand in de buurt heb om te helpen mocht ik er niet uit komen. Daar komt ook nog het risico opdat ik onderdelen kapot maak bij en ik vind het de €60 die Azerty vraagt wel waard.

Ik heb hieronder een link met het systeem waar ik aan zit te denken. Ik hoor graag advies!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief
verzendkosten, assemblage en dergelijke?

€1.000-€1.200 exclusief monitor

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 167,50€ 167,50
1Gigabyte GA-B85-HD3€ 70,03€ 70,03
1Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 367,45€ 367,45
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 75,60€ 75,60
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 81,45€ 81,45
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 61,25€ 61,25
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,30€ 13,30
1Cooler Master VS V550S€ 78,65€ 78,65
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.007,28

Ga je overklokken?
Nee.

Edit:

Ik ben vergeten te vermelden dat ik hier nog ergens een 1tb 7200 rpm harde schijf (merk onbekend) heb liggen om erin te stoppen. Dus verder geen harde schijf nodig.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2014 21:35 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Winkelmandjes zijn verboden! Gebruik de Handleiding Pricewatch voor een lijstje.

• DiEPVRiEZERRRRR
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-03 14:06
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:01:
[...]
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Gamen.
Welke games? Welke resolutie? Voor de meeste games op 1080p kun je het met een 280X ook al wel af. Houd je geld over in toekomst een je kaart te vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
DiEPVRiEZERRRRR schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:02:
[...]

Welke games? Welke resolutie? Voor de meeste games op 1080p kun je het met een 280X ook al wel af. Houd je geld over in toekomst een je kaart te vervangen.
In principe wil ik ieder genre draaien, ook bij toekomstige games. De games die ik op dit moment speel zullen niet zo zwaar zijn omdat ik geen toegang heb tot een beestachtige computer ;).

Qua resolutie ben ik er nog niet uit vanwege de lastige monitorkeuze.
Pagina: 1