Toon posts:

Scherm ipod nano 6G

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Deze dagen ben ik een projectje aan het doen:

Ik wil graag het scherm van een mp4 apparaatje eruit slopen (of los kopen als iemand een adres heeft?) en verder moet het opslag capaciteit hebben een usb poortje om filmpjes af te spelen. (Ik wil dit namelijk in een vrouwen sieraad verwerken)

De grootte van een ipod nano 6 g is de grootte waar ik een beetje aan zit te denken.

Kan iemand mij een tip geven waar ik bijvoorbeeld zo een los schermpje kan krijgen? (En de andere onderdelen). Het uit een mp4tje slopen lijkt mij zelf niet een geniaal plan. Ik denk namelijk dat veel apparaatje gelijmd zijn en dat je het dan echt kapot zou maken. Verder zijn veel van die schermpjes bij die mp4tje echt nog op druk en niet zoals bij je mobiel. Door het weg nemen van het frame zou het scherm daardoor ook slechter kunnen werken.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Groetjes Jessica :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het niet zo makkelijk is. Je moet ook dat scherm aansturen en voeden. Hoe denk je dat te gaan doen? Maar anders zijn er wel van die OLED schermpjes te krijgen op Chinese sites.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat vroeg ik me dus zelf ook af! Want in een mp4 hebben ze blijkbaar ook een kleine voeding, kan ik die ook niet op het internet kopen en aansluiten? Het aansturen ervan: zou ik dan toch beter een mp4 open kunnen breken en het aansturingsysteem daarvan pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:38:
Ja dat vroeg ik me dus zelf ook af! Want in een mp4 hebben ze blijkbaar ook een kleine voeding, kan ik die ook niet op het internet kopen en aansluiten? Het aansturen ervan: zou ik dan toch beter een mp4 open kunnen breken en het aansturingsysteem daarvan pakken?
Waar wil je het inbouwen? Want zoiets aandrijven is niet iets wat je zomaar doet, ik kan het in ieder geval niet :+ Een MP3-speler heeft geen voeding, de accu voed alles. Maar dan alsnog, dan zit je met Li-Po of Li-Ion accu's, en om die te op- en ontladen is weer een zooi elektronica nodig.

Misschien dat je de topicstarter van dit topic eens kan DM'en. Hij heeft zo'n soort schermpje waar jij naar op zoek bent, en kan hem ook aandrijven. Misschien dat je daar wat kennis kan opdoen. Maar ik denk dat als dat te ingewikkeld is ( wat ik me kan voorstellen) dat het misschien beter is om inderdaad zo'n iPod Nano in zijn geheel in het sieraad te bouwen, of misschien de behuizing van de iPod eraf en de "ingewanden" in het sieraad. Dan heb je gewoon een geheel wat al werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04
Als ik je posts zo zie (waarbij je topic in het verkeerde subforum staat trouwens), lijkt het me dat je absoluut geen electronica-ervaring hebt.
Ik geef je projectje dan redelijk weinig kans van slagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:03:
Als ik je posts zo zie (waarbij je topic in het verkeerde subforum staat trouwens), lijkt het me dat je absoluut geen electronica-ervaring hebt.
Ik geef je projectje dan redelijk weinig kans van slagen...
Zelfbouw zal te lastig zijn gok ik inderdaad, maar ik denk dat TS wel een iPod Nano in een andere behuizing kan knutselen. Dan heb je op zich iets vergelijkbaars met wat er gevraagd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste dbhuis!

Ik wil hem in een medaillon in gaan bouwen! Bedoel je met de topicstarter: Sprite_tm (Ik ben nieuw op deze site!).

Ik heb nu al op een paar marktplaats advertenties gereageerd op zo een nano! Zijn denk je apple apparaten makkelijk te openen? Of nou ja makkelijk, te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:09:
Beste dbhuis!

Ik wil hem in een medaillon in gaan bouwen! Bedoel je met de topicstarter: Sprite_tm (Ik ben nieuw op deze site!).

Ik heb nu al op een paar marktplaats advertenties gereageerd op zo een nano! Zijn denk je apple apparaten makkelijk te openen? Of nou ja makkelijk, te doen?
Hoe groot kan dat medaillon zijn? Het is altijd makkelijk om de ruimte te hebben als je iets inbouwt ergens in. Sprite is inderdaad de topicstarter daar ;)

Apple heeft er een handje van om apparaten te bouwen die lastig te openen te zijn, maar op iFixit hebben ze vast wel een guide om het touchscreen van de iPod Nano te vervangen ofzo. Ze hebben ook altijd mooie foto's, dus dan kan je zien hoe zo'n ding er van binnen uit ziet voordat je hem uit elkaar haalt. (Ik ga er nu even van uit dat ze zo'n guide hebben.)

Maar ik hoop dat er nog iemand dit topic leest die et wat meer verstand van heeft dan ik, want ik weet er ook niet bar veel van :p Maar er zijn gelukkig genoeg Tweakers die dat wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als ik naar de specs van die Nano kijk is die bijna 4x4cm groot. Zonder behuizing zal er maar een paar mm afgaan.
De koptelefoon-uitgang en de data-connector zitten aan de onderkant, daar zal geen plaats kunnen bespaard worden.
Aan de bovenkant zitten power- en volume-knoppen, daar bespaar je dus ook niks.

Hoe groot wordt dat medaillon juist? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ifixit.com/Tea...+Generation+Teardown/3563

Lijkt erop dat hij relatief makkelijk uit elkaar te halen is, al blijft het erg fragiel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste fire69 en dbHuis,

had verwacht dat de nano 6g filmpjes af kon spelen, maar dit blijkt niet zo te zijn! Het formaat van de nano 6g was echt perfect voor het medaillon. Het medaillon ga ik volgende week zelf maken, maar ik wilde hem niet heel veel groter hebben. Echter het moet wel in staat zijn om filmpjes af te spelen. Weten jullie misschien nog een andere optie?

Fire69: inderdaad die nano 6g zou ik ook niet uit elkaar hoeven te halen, echter kan hij geen filmpjes afspelen. Weet je misschien een oplossing hiervoor?

Groetjes jessica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:30:
Beste fire69 en dbHuis,

had verwacht dat de nano 6g filmpjes af kon spelen, maar dit blijkt niet zo te zijn! Het formaat van de nano 6g was echt perfect voor het medaillon. Het medaillon ga ik volgende week zelf maken, maar ik wilde hem niet heel veel groter hebben. Echter het moet wel in staat zijn om filmpjes af te spelen. Weten jullie misschien nog een andere optie?

Fire69: inderdaad die nano 6g zou ik ook niet uit elkaar hoeven te halen, echter kan hij geen filmpjes afspelen. Weet je misschien een oplossing hiervoor?

Groetjes jessica
Hm, dat is waar ja. Misschien een cheapass MP4 speler uit China? Op Dealextreme moeten ze dat wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.dx.com/p/onn-q...e-4gb-253680#.U30Auvl_uSo

Hier staat bij operating system: No hahaha
Wat bedoelen ze daarmee? Optie A het heeft geen operating system? Lijkt me beetje gek. Optie B is gewoon geen bekende?

Maar verder zou deze wel geschikt zijn toch? Speelt Avi af

Maar volgensmij wel een enorm slecht beeld kwaliteit?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2014 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:40:
http://www.dx.com/p/onn-q...e-4gb-253680#.U30Auvl_uSo

Hier staat bij operating system: No hahaha
Wat bedoelen ze daarmee? Optie A het heeft geen operating system? Lijkt me beetje gek. Optie B is gewoon geen bekende?

Maar verder zou deze wel geschikt zijn toch? Speelt Avi af
Ik gok dat dat er wel op zit ja :p Dit zou het gewoon moeten doen ja. Worden alleen weinig indrukwekkende video's op 128*128. En ik denk dat als je hier de behuizing afhaalt dat hij kapot gaat, maar de behuizing hoeft er niet af natuurlijk.

Overigens, wat wil je met geluid gaan doen? Of hoeft dat er niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja de beeldkwaliteit op zo een nano is wel stukken beter. Waarom kan dat ding geen video's afspelen:S

Het liefst zou ik willen dat je geluid ook hebt zonder koptelefoon dus met een mini speaker ik weet niet of dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die Chinese spelertjes hebben blijkbaar nooit een touchscreen. Dan zou je de knoppen nog in de zijkant van je medaillon moeten werken krijgen.

Plus dat die resolutie inderdaad belabberd is...

Minispeaker zal wel lukken, maar neemt weer extra plaats in en kwaliteit zal alles behalve zijn...

Kan je geen koptelefoon in de ketting verwerken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Knutselen met elektronica is meer iets voor in het Elektronica forum, dus een move die kant op :)

3i > EL

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of zoiets voor 15,57 .. met afstandsbediening 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je hebt gelezen dat het in een medaillon moet passen?
Met een 2.4" scherm wordt dat wat moeilijk denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:11:
Je hebt gelezen dat het in een medaillon moet passen?
Met een 2.4" scherm wordt dat wat moeilijk denk ik...
Een medaillon maatje Hellboy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps.. 8)7

ik dacht.. geen ervaring, dan ga je geen dure nano slopen maar eerder iets Chinees
enfin .. zoekze > http://www.dx.com/new-arrivals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad die resolutie is echt belabberd. Borroz dat is inderdaad echt te groot. Ik wil best iets chinees ombouwen maar op marktplaats kan je al best goedkoop zo een nano kopen. Dus dat is geen probleem. Op ebay kan je ook zulke schermpjes van de nano kopen maar het probleem is hoe kom ik aan een aansturingsysteem die ook filmpjes kan aansturen en waarschijnlijk heeft apple het zo gemaakt dat je het niet echt makkelijk kan hacken. Weten jullie of je schermpjes kan kopen die een soort gelijke kwaliteit hebben als apple bijvoorbeeld maar wel maar 4 cm bij 4 cm ongeveer groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:21:
Inderdaad die resolutie is echt belabberd. Borroz dat is inderdaad echt te groot. Ik wil best iets chinees ombouwen maar op marktplaats kan je al best goedkoop zo een nano kopen. Dus dat is geen probleem. Op ebay kan je ook zulke schermpjes van de nano kopen maar het probleem is hoe kom ik aan een aansturingsysteem die ook filmpjes kan aansturen en waarschijnlijk heeft apple het zo gemaakt dat je het niet echt makkelijk kan hacken. Weten jullie of je schermpjes kan kopen die een soort gelijke kwaliteit hebben als apple bijvoorbeeld maar wel maar 4 cm bij 4 cm ongeveer groot?
ok.. zoiets dan :P

op ebay

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@borroz

deze zou goed zijn. (denk alleen scherm kwaliteit niet geweldig. Maar kan video s afspelen) Maar je kan deze alleen per 1000 kopen?

http://www.alibaba.com/pr...p4-players_632869970.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:41:
@borroz

deze zou goed zijn. (denk alleen scherm kwaliteit niet geweldig. Maar kan video s afspelen) Maar je kan deze alleen per 1000 kopen?

http://www.alibaba.com/pr...p4-players_632869970.html
die speelt alleen muziek af.
het bestaat blijkbaar wel.. deze speelt avi af.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er staat: Video format: AVI,AMV?
Hmm gek:(

Maar zo iets zoek ik dus. Eigenlijk vooral scherm en een best klein scherm waar je dus filmpjes op af kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:49:
Er staat: Video format: AVI,AMV?
Hmm gek:(

Maar zo iets zoek ik dus. Eigenlijk vooral scherm en een best klein scherm waar je dus filmpjes op af kan spelen.
sorry je hebt gelijk.. die speelt ook video

alle types heb ik even op doorgegoogled en je komt steeds bij die fabrikanten uit.
wellicht een nette brief en wat samples vragen ;)
of vragen wie ze in kleine aantallen kan leveren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2014 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://qinkar.en.made-in-...MP5-Player-QK-1518G-.html

deze die jij stuurde is wel ideaal volgensmij:) en die kan je ook gewoon per stuk bestellen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 21:10

Infant

It's a floating Dino!

Ah, jij wilt gewoon exact doen wat Mike al gedaan heeft:
YouTube: Reverse Engineering the iPod Nano 6 LCD interface

Hij heeft een aantal video's. Als eind resultaat heeft hij een hele rits met ipod schermpjes die aangestuurd kunnen worden. Moet je eigenlijk allemaal willen kijken.

Deze schermpjes zijn niet eenvoudig, vereisen als ik het mij goed herinner een vrij snelle differentiele interface. Je ontkomt dus eigenlijk niet aan een fpga, of iets vergelijkbaars. Hij gaat in zijn video's goed in detail op de interface in, dus dat zou enorm helpen als je exact dezelfde displays wilt gebruiken.

Er zijn eenvoudigere displays, adafruit bijv. heeft van alles. De link zijn oled displays (Die nano had een TFT dacht ik.)
Adafruit heeft ze met een klein pcb'tje omheen, zodat je het in een breadboard kan steken. De paneeltjes zelf kun je bij distributeurs zoals farnell of digikey los scoren voor om en nabij de 10$.

Dus ja, je kunt het simpel of ingewikkeld maken. Die nano displays direct aansturen haal je wel goed hoge framerates mee, dat is leuk voor video. De oled schermpjes hebben wat helderdere kleuren... maar ik durf niet te zeggen of die ook geschikt zijn om fatsoenlijk video op af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Infant,

Je weet dat ik een nano 6g die normaal geen filmpjes kan afspelen filmpjes wil af laten spelen? Dat is wat die Mike dus doet. Nadat hij die nano opnieuw ''geprogrameerd''? heeft kun je dus voortaan filmpjes op zo een nano 6g afspelen of onder welke omstandigheden kan je dan zo een filmpje afspelen op zo een nano 6g? Ik wil namelijk uiteindelijk die nano ergens inbouwen dus het kan niet constant aan een computer hangen om aangestuurd te worden bijvoorbeeld. Ik heb zelf geen verstand van dit soort programmeren, dus excuses als ik gekke vragen stel

Groetjes Jessica

p.s. Echt super jullie hulp moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf een videoplayer ontwerpen/bouwen, hard en software .. ik denk dat je zelfs op heel tweakers niet veel mensen kan vinden die dat kunnen... komt nog bij dat kleine tft high res schermpjes (dus geen13 u$ eBay 128 x 160 pixels maar nano kwaliteit) niet los te vinden zijn.

een nano of gelijkwaardige voorzichtig demonteren en in een andere behuizing plaatsen is de enige optie imho.

ook leuk 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2014 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik kan nu via marktplaats aan een nano 4g komen! Heeft iemand ervaring met reverse engineering? Dus het aansturen van bijvoorbeeld zo een nano of al ervaring met een ander systeem (= YouTube: Reverse Engineering the iPod Nano 6 LCD interface)

Ik kan zaterdag aan de nano komen. Heeft iemand zin om deze zondag eraan te knutselen? Ik wil echt mega graag leren hoe het moet! Ik heb gewoon ov dus ik kan overal in NL komen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag het scherm van een mp4 apparaatje eruit slopen (of los kopen als iemand een adres heeft?) en verder moet het opslag capaciteit hebben een usb poortje om filmpjes af te spelen. (Ik wil dit namelijk in een vrouwen sieraad verwerken)

alles wat je nodig hebt zit in die nano.
scherm, usb aansluiting, electronica en bedieningsknop, accuutje.
dus in feite het minimale wat je nodig hebt om een filmpje af te kunnen spelen

wat wil je dan 'reverse enigineren' .. je hoeft toch niet exact de werking te weten van de hard/software in die nano, kan je hem niet 'gewoon' van een andere behuizing voorzien cq bestaande nano behuizing aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies die nano zou perfect zijn qua wat erin zit en de behuizing zou niet eens weg moeten omdat hij zo dun is. Maar de nano 6g kan geen filmpjes afspelen en daarom zou ik met reverse engineren ervoor willen zorgen dat dit wel gaat. Of weet je nog een andere manier hoe je ervoor kan zorgen dat een nano 6g filmpjes af kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die dingen niet te jailbreaken? Zelf software schrijven is denk ik wel erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* UPDATE

krijg net een mailing binnen en mijn oog valt op dit koopje ( € 9.08 incl. verzenden)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pDR3PFM.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* kick ;)
Da's na 2 uur niet echt nodig.

[ Voor 68% gewijzigd door Sprite_tm op 22-05-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu gewoon de lenco podo 152 bij de media markt gekocht. Die kan ik vandaag even proberen open te slopen (hij is wat dikker dan zo een nano). Maar wat een irritant converteer programma zit daarbij zeg. Hij kan alleen AMV afspelen. Maar dat converteer programma loopt steeds vast en geeft errors:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ok.. succes en voorzichtig slopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pfff ik ga hem denk ik terug brengen. Het schermpje is echt verschrikkelijk (160x120). Die software ervan verpest het geluid totaal bij het converteren van een wmv naar een amv bestandje. Lijkt net of een muis aan het zingen is

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toevallig net iemand aan de telefoon met een mp4 speler.. blijkt een :
Philips mp4 player gogear 16Gb te zijn.. misschien kan je er wat mee, de videokwaliteit is goed want ze zet filmpjes om en zet ze via usb kabeltje erin, verder weet ik er ook niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:20:
toevallig net iemand aan de telefoon met een mp4 speler.. blijkt een :
Philips mp4 player gogear 16Gb te zijn.. misschien kan je er wat mee, de videokwaliteit is goed want ze zet filmpjes om en zet ze via usb kabeltje erin, verder weet ik er ook niks van.
Die is een beetje te groot maar heeft wel een goede schermkwaliteit. De nano 7g zou ook wel oke zijn als die knop daar niet onder zou zitten. Dat maakt hem net te groot. En hij is nog een beetje te duur om hiervoor te slopen, zelfs op marktplaats.
Pagina: 1