Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 21:19
Sinds 2 jaar maak ik thuis gebruik van een server. De server had voornamelijk de volgende taken: IP camera beelden opnemen van een webbased programma, eenvoudig en simpel. Een dataserver was de andere taak.

Nu merk ik dat de processor voordurend tegen de 100% zit, met een vertraging van 20 sec. via Teamviewer. Eenmaal het webbased programma afstaat zakt de cpu naar enkele procenten. De configuratie is een simpele en goedkope hardware. Ik geloof iets van een 300 euro. Daarom dat het tijd is om een straffer systeem aan te schaffen. Ik merk dat de webbased IP camera software geen probleem geeft op een Icore5 laptop.

Voor welke server zou ik gaan? Het budget is +- 700 euro. Zelf in elkaar steken is een oplossing, maar een kant en klare server krijgt wel de voorrang.

Ik dacht aan het model pricewatch: Lenovo ThinkServer TS140 (70A4000MEU)

Zou een rack server interessanter zijn? Of moet ik dan opvallend meer tellen?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 13:48
Leesvoer voor zelfbouw:
Het grote zuinige server topic

Of een http://tweakers.net/produ...roliant-microserver-gen8/ kant en klaar. Voor meer power is een pricewatch: HP Proliant ML310e Gen8 (712329-421) misschien wel wat. Of een Intel NUC als low power oplossing (hij staat toch de hele tijd aan). http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=intel+nuc

Voor 700 euro keuze genoeg! Het zou ook een hoop helpen als je aangeeft wat je nu hebt en wat je ongeveer nodig denkt te hebben.

while (! ( succeed = try ()));

• rdvl
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-10 17:41
Is een Synology NAS niet voldoende voor deze taken?

• edmunt
Echt zuinig hoeft de server niet te zijn. Het model dat ik nu heb is zuinig, maar gewoon regelrecht te traag. Ik ga de specs eens opzoeken van de oude server.

NAS, hoe ga ik daar mijn webbased programma voor de IP camera's op runnen?

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-11 13:42
edmunt schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 08:06:
Echt zuinig hoeft de server niet te zijn. Het model dat ik nu heb is zuinig, maar gewoon regelrecht te traag. Ik ga de specs eens opzoeken van de oude server.

NAS, hoe ga ik daar mijn webbased programma voor de IP camera's op runnen?
In je TS geef je aan dat je IP Camera's gebruikt en de server voor dataopslag. Dan denk ik ook sterk zoals rdvl aan een Synology.

Kijk eens naar dit:
http://www.synology.com/nl-nl/surveillance/index

Ik gebruik het bij meerdere klanten met 1 opstelling met een DS214+ en 10 HD (720p) camera's. Works like a charm!

Standaard komt de Synology met een licentie voor 1 camera maar deze kan uitgebreid worden met extra ( niet veel kostende ) licenties.

Afhankelijk van de type camera's die je gebruikt en natuurlijk de hoeveelheid data schaal je je NAS. Heb je 2 720p camera's en aan 2 disken genoeg is een DS214 een prima apparaat. Wil je naar vier disken ga je naar een DS414 etc. etc. Ga je voor meer HD camera's moet je toch naar bijv. de DS214+ gaan ivm rekenkracht.

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

• edmunt
De huidige server die ik gebruik heeft de volgende configuratie:
-AMD E-350 processor 1,60 GHz
-Windows 7 enterprise
-4GB ram
-64 bit

Diene pricewatch: HP Proliant ML310e Gen8 (712329-421) staat me wel aan. Ik veronderstel dat diene wel een stukje straffer is?

Het probleem met de huidige server is de trage processor.

Synology is een optie. Het zijn geen HD camera's.

• xsienix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-03 17:44
Beste Ed,

Ik zelf heb een Qnap 219P.

Ik wil graag naar een server toe alá HP microserver 40 L of 56L o.i.d. Deze gaat als Linuxserver ingericht worden met Zoneminder als programma.
Dit omdat ik meerdere camera's erop wil hebben, én geen 68 euro per cameralicentie wil betalen.

Ik kan eigenlijk niets zeggen over die Microserver snelheid m.b.t. het terugkijken van de beelden. Dit duurt bij de Qnap wel zéér lang. .

E.e.a. post ik in een ander topic.

Its alive Jim, but not as we know it

• edmunt
xsienix schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:34:
Beste Ed,

Ik zelf heb een Qnap 219P.

Ik wil graag naar een server toe alá HP microserver 40 L of 56L o.i.d. Deze gaat als Linuxserver ingericht worden met Zoneminder als programma.
Dit omdat ik meerdere camera's erop wil hebben, én geen 68 euro per cameralicentie wil betalen.

Ik kan eigenlijk niets zeggen over die Microserver snelheid m.b.t. het terugkijken van de beelden. Dit duurt bij de Qnap wel zéér lang. .

E.e.a. post ik in een ander topic.
Bedankt voor de eerlijke review. Veel van die NAS servers lijken me veel te traag. Ik denk te gaan voor de HP Proliant ML310e Gen8 (712329-421) Dan kan ik hem ook nog voor iets anders gebruiken.

Weet iemand of ik Windows 7 Enterprise kan installeren op de HP Proliant ML310e Gen8 (712329-421)? Of maakt dat allemaal niet veel uit welke processor er in zit? Ik heb niet veel ervaring met Xeon's processors.
Pagina: 1