| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
(klik voor groter)

(en op een Synology kan je niet met root op de webinterface inloggen)
D'r staat gewoon twee keer (bijna) dezelfde tijd in UTC; je hebt 35 seconden gedaan over 't uitloggen als root en opnieuw inloggen als admin. Alleen de weergave is verschillendRobV schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:16:
... waarom ik hier verschillende dates terugkrijg?
>telnet [server]
[server] login: root
server> date
Tue May 20 09:07:02 Europe 2014
...
[server] login: admin
server> date
Tue May 20 11:07:37 CEST 2014
Voor jobjes (rSync) maakt 't niet uit; die hanteren toch UTC timestamps.
't Is alleen iets om rekening mee te houden als je handmatig timestamps vergelijkt
Eneuh, heb je dit eigenlijk al eens door google gegooid?
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
De tijden zijn wel degelijk verschillend: er zit 2 uur tussen, en de timezone is anders.
@dinux:
Als je naar de screenshot had gekeken, had je gezien dat NTP aan staat en dat de server tijd goed staat
Kijk jongens, ik leef en woon in Nederland in CEST. Als ik dus een ls -l doe op een nederlandse server wil ik CEST timestamps zien inclusief de DST correctie, en niet in GMT. En ook als ik als root inlog.
Nee, er zit 35 seconden tussen en door de timezone is de weergave anders.RobV schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:33:
@Brahiewahiewa:
De tijden zijn wel degelijk verschillend: er zit 2 uur tussen, en de timezone is anders.
Verder, kijk naar de 'TZ' environment variable.
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 20-05-2014 12:37 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Er staat achter pool.ntp.org: "not enabled". Ik durf niet te zeggen of het hier ook mee te maken heeft maar als ik kijk op mijn eigen nas (ook syn) dan is die wel aan.RobV schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:33:
@dinux:
Als je naar de screenshot had gekeken, had je gezien dat NTP aan staat en dat de server tijd goed staat
PS/XBL: Nogne
... zucht ...Nee, er zit 35 seconden tussen en door de timezone is de weergave anders.
Maar goed ik, heb het zelf al op kunnen lossen. Via deze link.
Opvragen van de TZ gaf mij het volgende
1
2
| echo $TZ Europe/Amsterdam |
Nu staat er in de /usr/share/zoneinfo helemaal geen bestandje genaamd /usr/share/zoneinfo/Europe/Amsterdam, dus valt de 'date' weerdag terug naar UTC. Dit is ook de reden dat de console als timezone 'Europe' gaf.
1
2
| rm /usr/share/zoneinfo ln -s /usr/share/pgsql-8.3/share/timezone /usr/share/zoneinfo |
Nu werkt het wel.
Kun je wel gaan zitten zuchten en steunen, maar dat maakt de realiteit niet anders
Verwijderd
Google dan zelf eerst eens wat beter.

Verwijderd
Enfin, daar houd ik het maar bij. Het heeft weinig zin dit verder op te blazen.
Het gaat niet om die 35 seconden. Dat jij niet binnen dezelfde seconde twee keer kunt inloggen en de datum opvragen snappen we met z'n allen wel. Het gaat erom dat die tijden hetzelfde zijn (plusminus 35 seconden) en dat door een verschil in tijdzone de weergave ervan niet overeen komt.RobV schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:43:
Mijn toontje vreemd?Van de reacties kreeg ik juist het gevoel dat er op mijn neer gekeken wordt.. En als we dan gaan grubbelen over 35 seconden verschil (die komen omdat ik een post aan het typen ben en dat ik dat niet binnen 2 seconden kan), terwijl ik het over de weergave van de tijd heb en niet de feitelijke tijd.. Of dat ik een screenshot toevoeg met NTP settings en dat daar overheen gelezen wordt... wauw..
13:00:00 UTC is precies hetzelfde moment als 15:00:00 CEST.
Houd hier rekening mee als je reageert. Men probeert je hier te helpen en wat uit te leggen. Wees dan niet eigenwijs en ga dan al helemaal geen reacties plaatsen als "zucht..."
Commandline FTW | Tweakt met mate
EDIT: En dan had ik OOK nog de verkeerde afbeelding bijgevoegd (op deze stond inderdaad de NTP nog uit, dit was niet het geval toen ik de 'date' testte)
Kortom bedankt allemaal, ik ga me weer inschrijven op een cursus zelfbeheersing.
[ Voor 80% gewijzigd door RobV op 20-05-2014 13:15 . Reden: mea culpa ]