Misschien hadden we ook gewoon een paar keer bij de keeper de bal uit de handen moeten slaan, de bal nog snel wegschoppen bij een vrije trap of met twee handen aan een arm moeten trekken. Alleen daarom al hoop ik dat Argentinie eens goed op zijn donder krijgt van onze buren.
De Argentijnen zijn opgevoed met schoffelen. De Duitsers van tegenwoordig zijn brekebeentjes zoals Robben ooit was. Goed voetbal spelen, gaat de Duitsers denk ik niet redden. Als het lang 0-0 blijft gaat het grove geschut van de Argentijnen aan het werk. Veel overtredingen gaan deze wedstrijd ontsieren, maar als de rookwolken zijn opgetrokken zullen de Duitsers wel weer met die bokaal staan te zwaaien.
Als Duitsland speelt zoals ze tegen Brazilie speelden geef ik ze weinig kans om te winnen, anders dan via strafschoppen na een saaie wedstrijd.
Hoe goed een aantal spelers ook bepaalde kunstjes kunnen, als ze niet met precieze passes snel door de verdediging heen komen en daar spitsen hebben die een bal in een keer perfekt mee kunnen nemen, dan scoren ze niet. Tegen Brazilie had Duitsland het geluk dat bij vlagen er totaal niet verdedigd werd.
En als Duitsland niet scoort, dan blijft het 0-0, tenzij er een gelukkige counter van Argentinië succesvol is.
Van de Argentijnen verwacht ik dat ze net zo zullen spelen als tegen Belgie en tegen NL, gewoon de boel op slot gooien en wachten op het eindsignaal.
Hoe goed een aantal spelers ook bepaalde kunstjes kunnen, als ze niet met precieze passes snel door de verdediging heen komen en daar spitsen hebben die een bal in een keer perfekt mee kunnen nemen, dan scoren ze niet. Tegen Brazilie had Duitsland het geluk dat bij vlagen er totaal niet verdedigd werd.
En als Duitsland niet scoort, dan blijft het 0-0, tenzij er een gelukkige counter van Argentinië succesvol is.
Van de Argentijnen verwacht ik dat ze net zo zullen spelen als tegen Belgie en tegen NL, gewoon de boel op slot gooien en wachten op het eindsignaal.
alles kan off-topic
Het maakt mij niet zoveel uit wie wint, de best spelende ploeg.
Al is het wel leedvermaak als Duitsland heel goed speelt, veel kansen krijgt maar geen doelpunten weet te maken en in de laatste minuut op geheel on-Duitse wijze toch nog verliest
Al is het wel leedvermaak als Duitsland heel goed speelt, veel kansen krijgt maar geen doelpunten weet te maken en in de laatste minuut op geheel on-Duitse wijze toch nog verliest
Die sluitingsceremonie is best leuk. Lekkere muziek! (En een lekkere Shakira...)
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Daar hoop ik eigenlijk op, lol. Messi, Messi, Messi!prOnorama2 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:04:
Het maakt mij niet zoveel uit wie wint, de best spelende ploeg.
Ik heb een voorkeur voor Duitsland, zowel omdat de Duitsers een positievere spelinstelling hebben getoond en altijd probeerden te voetballen, daar waar Argentinie dit eigenlijk nooit heeft gedaan dit toernooi.
Bijkomend voordeel: de Messi fanboys en -pyjamaklaarkomers gaan helemaal doorslaan als Argentinie wint en weer allerlei onzinnige claimes over de Messias maken.
Bijkomend voordeel: de Messi fanboys en -pyjamaklaarkomers gaan helemaal doorslaan als Argentinie wint en weer allerlei onzinnige claimes over de Messias maken.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Duidelijk geen fan van Messi
Wil mooi voetbal zien en Duitsland kan dat als geen ander op dit toernooi. En ze verdienen het ook als de betere team. GO Deutschland!!
Wil mooi voetbal zien en Duitsland kan dat als geen ander op dit toernooi. En ze verdienen het ook als de betere team. GO Deutschland!!
Ik ben voor Argentinië... Dan kan Nederland tenminste zeggen dat ze (weer eens) door de wereldkampioen uitgeschakeld zijn. En ik gun het onze Oosterburen gewoon niet. Ik denk ook dat de Brazilianen helemaal gek worden als hun grootste rivaal en buurland uitgerekend in Brazilië wereldkampioen wordt...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Vooral geen fan van de fanboys a la die TV-verslaggever met Messi-pyjama met vlekken. Messi is een zeer goede voetballer die mooie dingen doet, maar het is geen Maradona die een heel team op sleeptouw nam of anderszins een leider die op zijn eentje het verschil maakt.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
gambieter schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:47:
[...] pyjamaklaarkomers...

Van Dale kent dit woord niet. Google ook niet...
Verwijderd
Messi komt alleen tot zijn recht in een specifiek soort spel, zie Barcelona. Hij is Ronaldo.
We waren niet beter want we hebben net zoals Argentinië niet gescoord en vervolgens de penalty's slechter genomen.desalniettemin schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:44:
Zo klote dit dat Argentinië in de finale staat en niet wij. Wij waren duidelijke het betere elftal dit toernooi, maar werden niet beloond. Laat [mbr]de Duitsers[/] maar winnen, vind ik
Niks onzinnig, als Messi de winnende maakt, is hij de Messias! Haters gaan hatengambieter schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:47:
Helaas gaat Duitsland gewoon eenvoudig winnen binnen negentig minuten. Maar gezien hun spel dit toernooi kan ik daar eigenlijk best mee leven.
/me houdt toch zijn Argentiniëshirt aan tot het laatste fluitsignaal
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik weet nog niet voor wie ik ben.
Duitsland: als ze Argentinië inmaken dan kan je zeggen: "goed dat wij niet de finale hebben gehaald, want dan waren wij ook ingemaakt door de Duitsers en waren we weer een trauma rijker."
Argentinë: als ze winnen dan kan je zeggen: "we hebben alleen van de allerbeste verloren."
Als ik puur naar het spel kijk dan verdienen de Duitsers het wel.
Duitsland: als ze Argentinië inmaken dan kan je zeggen: "goed dat wij niet de finale hebben gehaald, want dan waren wij ook ingemaakt door de Duitsers en waren we weer een trauma rijker."
Argentinë: als ze winnen dan kan je zeggen: "we hebben alleen van de allerbeste verloren."
Als ik puur naar het spel kijk dan verdienen de Duitsers het wel.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Zo is Johan Cruijff ooit ook begonnen.Fiber schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:00:
[...]
![]()
Dat gaan we vanavond dus zien...gambieter schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:57:
[...] Messi is een zeer goede voetballer die mooie dingen doet, maar het is geen Maradona die een heel team op sleeptouw nam of anderszins een leider die op zijn eentje het verschil maakt.

Maradona had een sterk team achter zich, hij deed het zeker niet alleen. En Messi heeft in de Primera División niet zelden in zijn eentje de winst binnengesleept.
Maargoed, Maradona is zeker groter dan Pelé.
Maargoed, Maradona is zeker groter dan Pelé.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik ben voor goed voetbal, gewoon vermaak. Ik ben eigenlijk voor Duitsland, maar ben daarbij wel bevooroordeeld, omdat ik Duitsland woon... anderzijds, Duitsland heeft dit WK al een paar goede wedstrijden gespeeld. Argentinië nog niet.
Ben ik al creatiever geweest dan de Braziliaanse en Argentijnse teams tezamen dit toernooi
BBC: alle pundits & presentator in pak met stropdas in studio
ITV: pundits en presentator in vrijetijdskleding op het strand
Hoezo serieus?
[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 13-07-2014 20:09 ]
Duitsland moet winnen. Hun spel is beter dan dat van Argentinië, zij leunt zeer zwaar op Messi. Daarnaast zijn de Argentijnen gewoon misselijkmakende klootzakken met die kinderachtige liedjes gericht aan de Brazilianen. Om nog maar te zwijgen over de alsmaar zuinige overwinningen van Argentinië dit toernooi:

..dát in combinatie met die arrogantie van de Argentijnen? Nee, laat de Duitsers dan winnen, for gods sake!

..dát in combinatie met die arrogantie van de Argentijnen? Nee, laat de Duitsers dan winnen, for gods sake!
Overigens houdt Romero al drie wedstrijden op rij de nul. Valt dus niet echt makkelijk tegen te scoren...
Klose speelt, die prikt er atijd wel één in. Hoe goed de keeper ook isFiber schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:09:
Overigens houdt Romero al drie wedstrijden op rij de nul. Valt dus niet echt makkelijk tegen te scoren...
Nederlandse PS5 clan / 30+
Ik ook niet. Zal wel in de lijn liggen van de dekbedovertrekvoetbalfan die zijn handjes niet boven de lakens kan houdenFiber schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:00:
[...]
![]()
Als de trend zich doorzet kan Argentinie het maar beter niet op pingels laten aankomen.
Costa Rica wns en dan eruit met pingels
Nederland wns en dan eruit met pingels
Argentinie wns ...
Costa Rica wns en dan eruit met pingels
Nederland wns en dan eruit met pingels
Argentinie wns ...
Klinkt best leuk hoor:ProfoundValue schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:09:
[...] Daarnaast zijn de Argentijnen gewoon misselijkmakende klootzakken met die kinderachtige liedjes gericht aan de Brazilianen...

Argentinie is het oude Duitsland met hun zuinige spel. Ben benieuw of Argentinie het aan wil laten komen op strafschoppen.ProfoundValue schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:09:
Duitsland moet winnen. Hun spel is beter dan dat van Argentinië, zij leunt zeer zwaar op Messi. Daarnaast zijn de Argentijnen gewoon misselijkmakende klootzakken met die kinderachtige liedjes gericht aan de Brazilianen. Om nog maar te zwijgen over de alsmaar zuinige overwinningen van Argentinië dit toernooi:
Ik ben benieuwd hoe assertief/agressief Argentinië gaat spelen.
De BBC kiest net een 'team of the tournement' met Blind en Robben er in...
Terecht.Fiber schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:23:
En De Vrij en Vlaar dan?Fiber schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:23:
Vond Blind nou ook weer niet zo spectaculair spelen. Alleen de wedstrijd tegen Spanje was hij écht goed.
Als je puur kijkt naar de statistieken dan zit De Vrij er in (zie hier), en Vlaar staat wel in het rijtje van 'Beste andere verdedigers van het toernooi'.
Haha
Go Messi!
Er moesten er nog een paar in...:
Manuel Neuer (Germany),
Philipp Lahm (Germany), Giancarlo Gonzalez (Costa Rica), Mats Hummels (Germany), Daley Blind (Netherlands), Javier Mascherano (Argentina),
Toni Kroos (Germany), Arjen Robben (Netherlands), Lionel Messi (Argentina),
James Rodriguez (Colombia), Thomas Muller (Germany)
Beste andere verdedigers?stane schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:28:
[...]
Als je puur kijkt naar de statistieken dan zit De Vrij er in (zie hier), en Vlaar staat wel in het rijtje van 'Beste andere verdedigers van het toernooi'.
En Blind speelde geen linksback, zo werkt dat niet bij 5-3-2 (3-5-2 aanval).
Leuk penaltystukje van Alan Shearer. Presentator biedt hem een Duitsland shirt aan, zegt 'ie "ik draag nog liever een Sunderland shirt" (zeg maar Ajax-speler met Feyenoord-shirt en andersom
).
Trouwens verrassend in de Duitse opstelling: toch Ozil. Die heeft niet veel goed gedaan dit toernooi?
Leuk penaltystukje van Alan Shearer. Presentator biedt hem een Duitsland shirt aan, zegt 'ie "ik draag nog liever een Sunderland shirt" (zeg maar Ajax-speler met Feyenoord-shirt en andersom
Trouwens verrassend in de Duitse opstelling: toch Ozil. Die heeft niet veel goed gedaan dit toernooi?
[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 13-07-2014 20:32 ]
Die kan alsnog gewisseld worden, en voor een verrassende invaller zorgen.
[ Voor 11% gewijzigd door Jolke op 13-07-2014 20:41 ]
Tja wie dan in de basis? Het is net als met Sneijder, ook al speelt hij niet zijn beste toernooi je stelt hem wel op als hij fit is.gambieter schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:30:
En daarom moet Duitsland winnen...
* DaniëlWW2 maakt zich op voor wat best wel eens een meer bedroevende wedstrijd kan worden dan NL-Spanje vier laar geleden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
Scoren tegen Brazilië was makkelijk. Duitsland moet het nu waar maken tegen Argentinië die hun defensie zwaar zullen richten op Klose en Müller. Messi kan het verschil maken.
Khedira schijnt geblesseerd te zijn en vervangen te worden door Kramer. Dat geeft meer ruimte voor Messi.
Dit wordt gewoon een 4-0'etje voor Duitsland hoor.
Ik had die braziliaan wel verwacht als scheids
.
Die haat iedereen gewoon die op het veld staat dus het kan.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Opdat we maar weer zo een mooi fnale krijgen als we in '86 hadden. Toen kwam Argentinie voor met 2-0 en kwamen de kampfgeist Duitsers nog terug op 2-2, toen baalde ik ervan nu terugkijkend kan je daar alleen maar respect voor hebben.
Toch ben ik voor de Argentijnen, staan nml. pecunia voor mij op het spel.
Toch ben ik voor de Argentijnen, staan nml. pecunia voor mij op het spel.
Muller met een knipoog naar de camera, die is in ieder geval zelfverzekerd.

Overigens beide teams in Adidas, doen ze goed!
En laat het alsjeblieft geen 1990 worden. Ik kan me alleen de rollen en tollenschwalbes van Klinsmann herinneren, en die ontzettende kwal van een scheidsrechtertje die genoot van het rood geven.Sjah schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:54:
Opdat we maar weer zo een mooi fnale krijgen als we in '86 hadden. Toen kwam Argentinie voor met 2-0 en kwamen de kampfgeist Duitsers nog terug op 2-2, toen baalde ik ervan nu terugkijkend kan je daar alleen maar respect voor hebben.
Kramer voor Khedira, opvallend.
En we zijn los. Veel plezier mensen!
Your Friendly Neighborhood Moderator
Khedira is bij de warming up geblesseerd geraakt. Dat is triest voor hem.The Outlaw schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:59:
Kramer voor Khedira, opvallend.
Ah oke. Zeer triest ja.
Dan ga je af. Voorbereide vrije trap met zoveel gedoe, en dan een rollertje...
Dat hebben ze al paar zo gedaan, snap je toch niet?gambieter schreef op zondag 13 juli 2014 @ 21:04:
Dan ga je af. Voorbereide vrije trap met zoveel gedoe, en dan een rollertje...
Mwah, Muller had eerder moeten afleggenLeon Zwiers schreef op zondag 13 juli 2014 @ 21:05:
Duitsland meteen gevaarlijk!
Argentijn?
Told you so..
★ What does that mean? ★
Oh zomaar. Argentijnen nu wel meer op de Duitse zijde

Oe! Bijna Klose
DIt wordt smullen.... tot er een goal valt...
Sommige mensen hier hebben veel verstand van voetbal maar niet van geweldige voetballiedjes

Hebben jullie dat ook dat die wedstrijden 's middags toch wat aan sfeer inboeten. Zeker voor de laatste halve/kleine/grote finale zijn avondwedstrijden toch mooier voor me.
Wat is dit, de Argentijnen besluiten na 6 wedstrijden ook maar eens te gaan voetballen ?
Natuurlijk gaat Argentinië uitgerekend nu wel voetballen...
Komt omdat Duitsland ook wil voetballen. Dan krijg je ook ruimte.Hippocampus schreef op zondag 13 juli 2014 @ 21:14:
Wat is dit, de Argentijnen besluiten na 6 wedstrijden ook maar eens te gaan voetballen ?
Is Romero het enige Nederlandse tintje aan deze finale, of zijn er meer...?
Goddamn dat ging hard bij Kramer.

Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Godver.
Ging vast per ongeluk...
Jeetje wat een beuk zeg.... 't is geen ijshockey

Die voel je wel eventjes, terecht dat je dan even blijft liggen
Kramer eruit halen. Die is echt aangeslagen
Gaat het zo een topic worden?Fiber schreef op zondag 13 juli 2014 @ 21:18:
Ging vast per ongeluk...
Wel sportief dat de argentijnen het spel wilden stoppen en netjes de bal terug aan duitsland geven, ik heb minder sportieve finals gezien...
Argentijnen gaan wat harder spelen
Oef...
Higuain wat doe je....?
Hij had zoveel tijd en ruimte om de bal te controleren, schiet ie zo ver naast.
Hij had zoveel tijd en ruimte om de bal te controleren, schiet ie zo ver naast.
[ Voor 64% gewijzigd door Tk55 op 13-07-2014 21:21 ]
Goeiedag zeg
Higuaín doet een Robbentje ...
zooo dat was heel slecht, argentinie kon op voorsprong komen.
Biglia in elk geval verantwoordelijk voor het Belgische tintje.Fiber schreef op zondag 13 juli 2014 @ 21:16:
Is Romero het enige Nederlandse tintje aan deze finale, of zijn er meer...?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Nou nou Higuain..
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Komen die Duitsers goed weg...
Dit topic is gesloten.