Exceptionele kortingen: buitenkansje of vragen om problemen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 10:44
De afgelopen tijd kom ik vaak hele interessant aanbiedingen tegen, die te mooi om waar te zijn lijken. Toch heb ik tot nu toe geen problemen gehad met de levering of het desbetreffende product. Even een voorbeeld.

Een aantal weken geleden heb ik een hele lading Software Engineering boeken gekocht waaronder:En andere zoals The Pragmatic Programmer, allemaal voor dump prijzen en in nieuwstaat. Uiteindelijk heb ik voor 200 euro aan boeken gekocht, waarvoor ik bij bol.com meer als 600 euro zou betalen.

Nu deze avond de AKG K551 hoofdtelefoon gekocht voor 85 euro met kortingscode bij Conrad (de zwarte is nog op voorraad voor dezelfde prijs; mocht iemand interesse hebben), terwijl de Pricewatch verder - met Amazon als uitzondering - minimaal 200 euro aangeeft.

Nu is het niet de bedoeling om mijn gevoel van geluk te blijven herhalen, maar ik vroeg mij af hoe dit mogelijk is. Het is tot nu toe - al is de hoofdtelefoon nog onzeker - goed gegaan, maar is dat omdat ik betrouwbare winkels aanhoudt of is het wachten op problemen?

Ik weet gewoon niet waarom retailers af en toe exceptioneel lage prijzen aanbieden. Meestal is het product wat ik bestel voor een lage prijs daarna niet meer leverbaar. Is het een soort van inventaris dump om de laatste items snel de deur uit te krijgen?

Ben even nieuwsgierig wat jullie ervaringen met dit soort dingen zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nu is het niet de bedoeling om mijn gevoel van geluk te blijven herhalen, maar ik vroeg mij af hoe dit mogelijk is.
Bulk inkopen? Tweede hands verkopen (je boeken zijn zo te lezen niet allemaal nieuw)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

Meestal kies ik ervoor om het niet te doen. If it looks too good to be true, it usually is. En hoe dit soort dingen ontstaan?
- administratieve fout
- bulk opgekocht
- overvoorraad
- concurrentie slopen
- manager die geen flauw idee is wat hij aan het doen is...
en met wat producten in de supermarkt is het simpelweg klanten trekken, ervanuitgaande dat ze ook andere meuk halen waar ze uiteindelijk de verloren marge weer mee terug halen.

o ja en wat betreft boeken, als je ze importeert uit een 3e wereld land krijg je misschien niet de meest luxe uitvoering van het betreffende boek (softcover bijvoorbeeld) maar wel stukken goedkoper. Inclusief tekst dat die betreffende versie van het boek enkel bedoeld is voor 3e wereld landen.

[ Voor 25% gewijzigd door M2M op 19-05-2014 22:04 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
*Knip*

[ Voor 98% gewijzigd door XxRenéxX op 19-05-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
CptChaos schreef op maandag 19 mei 2014 @ 22:03:
[...]
Bulk inkopen? Tweede hands verkopen (je boeken zijn zo te lezen niet allemaal nieuw)? :)
De boeken waren allemaal nieuw, de sets zaten nog in plastic; al waren ze wel wat stoffig haha.
M2M schreef op maandag 19 mei 2014 @ 22:03:
Meestal kies ik ervoor om het niet te doen. If it looks too good to be true, it usually is. En hoe dit soort dingen ontstaan?
- administratieve fout
- bulk opgekocht
- overvoorraad
- concurrentie slopen
- manager die geen flauw idee is wat hij aan het doen is...
en met wat producten in de supermarkt is het simpelweg klanten trekken, ervanuitgaande dat ze ook andere meuk halen waar ze uiteindelijk de verloren marge weer mee terug halen.

o ja en wat betreft boeken, als je ze importeert uit een 3e wereld land krijg je misschien niet de meest luxe uitvoering van het betreffende boek (softcover bijvoorbeeld) maar wel stukken goedkoper. Inclusief tekst dat die betreffende versie van het boek enkel bedoeld is voor 3e wereld landen.
Ik meestal dus ook, maar de shops waar ik de genoemde producten heb gekocht zijn allemaal redelijk bekend. Daarnaast zijn ze allemaal aangesloten bij het keurmerk. Zonder die 'zekerheden' zou ik het ook niet doen.

Aardige punten die je noemt trouwens, ben benieuwd wat andere denken :)

[ Voor 11% gewijzigd door XxRenéxX op 19-05-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Punt is dat je weinig risico loopt. Als prijs niet klopt > geld terug (bij Nederlandse shops tenminste).

Zo heb ik destijds vrij goedkoop een TV kunnen scoren: Neckermann verhoogt prijs LCD tv na bestelling (of niet?)

Dus als je tijd teveel hebt, gewoon proberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij bespaar je nog meer geld door alleen dingen te kopen die je echt nodig hebt ;) Mensen die naar 'prijsfouten' zoeken bij webshops, dan gaan bestellen in de hoop echt iets geleverd te krijgen zijn niet handig bezig, denk ik. Als je echter iets tegen een lage, maar begrijpbare prijs tegenkomt en je hebt het nodig, tsja, wat staat je dan in de weg? Als een winkel een actie heeft dan mag je daar toch gebruik van maken? Het probleem met oplichting zie ik bij de grote webshops niet zo snel, die zullen niet proberen jou op te lichten met het gevolg je als klant te verliezen. Maar een iPhone 5s voor 100 euro kopen bij superdealsmetkorting.nu zou ik minder snel vertrouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Als je het niet nodig hebt kun je er nog altijd een zakcentje aan verdienen door het item gelijk weer door te verkopen ;)

Heb ik ook bij Ziggo gedaan, kon als actie een tablet kiezen (Samsung Galaxy Tab), maar die had ik ook niet nodig omdat ik al een iPad heb. Maar de Galaxy Tab wel mooi kunnen verkopen voor €100 op Marktplaats :z Toch een mooie 'korting' op m'n internetabbonnement kunnen regelen op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
Kurkentrekker schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:07:
Volgens mij bespaar je nog meer geld door alleen dingen te kopen die je echt nodig hebt ;) Mensen die naar 'prijsfouten' zoeken bij webshops, dan gaan bestellen in de hoop echt iets geleverd te krijgen zijn niet handig bezig, denk ik. Als je echter iets tegen een lage, maar begrijpbare prijs tegenkomt en je hebt het nodig, tsja, wat staat je dan in de weg? Als een winkel een actie heeft dan mag je daar toch gebruik van maken? Het probleem met oplichting zie ik bij de grote webshops niet zo snel, die zullen niet proberen jou op te lichten met het gevolg je als klant te verliezen. Maar een iPhone 5s voor 100 euro kopen bij superdealsmetkorting.nu zou ik minder snel vertrouwen :)
Nee precies, ik koop alleen dingen die ik nodig heb. Al weet mijn grens voor 'wil ik nog wel eens hebben' toch te verschuiven naar 'heb ik nodig' als de korting erg interessant is. Websites als supercheaplichtmijopvoor500euro.com vermijd ik als de pest :P. Vraag mij inderdaad meer af of het een risico is, maar bij bekende ketens zal dat dus wel meevallen.
ThinkPadd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:33:
Als je het niet nodig hebt kun je er nog altijd een zakcentje aan verdienen door het item gelijk weer door te verkopen ;)

Heb ik ook bij Ziggo gedaan, kon als actie een tablet kiezen (Samsung Galaxy Tab), maar die had ik ook niet nodig omdat ik al een iPad heb. Maar de Galaxy Tab wel mooi kunnen verkopen voor €100 op Marktplaats :z Toch een mooie 'korting' op m'n internetabbonnement kunnen regelen op die manier.
Dat kan natuurlijk ook. Kun je net zo goed een webshop openen en bij groothandels inkopen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Used & New bij Amazon (of beter, Neu und Gebraucht...). Meestal de helft eraf. Soms heb je geluk, zoals een prima Lonely Planet reisgids voor $2,50 (ex. verzendkosten). Bleek nog van een bibliotheek uit NY te zijn geweest ook :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:08
Die koptelefoon is gewoon goedkoop te halen in Duitsland (79 euro!). Waarschijnlijk heb je gewoon een Duitse versie gekregen, dat is ook aannemelijk aangezien Conrad een Duits bedrijf is.
http://www.idealo.de/prei..._-k551-akg-acoustics.html

En verder, dit:
Ik merk zelf dat ik hier ook last van heb, dat ik dingen ga kopen die ik eigenlijk ook niet nodig heb. Dat is eigenlijk gewoon zonde van je geld, aangezien je het normaliter niet eens zou kopen. :)

[ Voor 73% gewijzigd door oohh op 20-05-2014 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Ik koop zelden dure spullen voor de 'normale' prijs. Vaak is op marktplaats wel een leuke aanbieding te vinden. Soms 2e hands, soms gewoon nieuw.

Zo hebben wij een hele babykamer ingericht (met mooie spullen, zoals antieke commode, ongebruikt bedje, nieuwe lamp etc) voor een bedrag waar anderen alleen een kast voor hebben. Het is heel makkelijk om een winkel in te rennen en 5.000,- uit te geven, maar als je wat meer moeite doet heb je MINSTENS zo mooie spullen voor bijv 1.000,- of 2.000,-.

Ook heb ik een nieuwe pc gebouwd met de nieuwste onderdelen (i7 4770K, 16GB RAM, GTX 780 etc) voor prijzen die 20-30% onder de laagste pricewatch price lagen. Door te kijken naar 2e hands of andere goede aanbiedingen. Weer honderden euro's bespaard dus.

Mijn laatste aankoop is een racing stoel met stuur, nieuwwaarde zo'n 1200 euro. Betaald: 565,-. 2e hands maar in zeer goede staat. Voor die ruim 600,- kan ik toch een hoop leuke andere dingen doen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
FaceDown schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:47:
Ik koop zelden dure spullen voor de 'normale' prijs. Vaak is op marktplaats wel een leuke aanbieding te vinden. Soms 2e hands, soms gewoon nieuw.

Zo hebben wij een hele babykamer ingericht (met mooie spullen, zoals antieke commode, ongebruikt bedje, nieuwe lamp etc) voor een bedrag waar anderen alleen een kast voor hebben. Het is heel makkelijk om een winkel in te rennen en 5.000,- uit te geven, maar als je wat meer moeite doet heb je MINSTENS zo mooie spullen voor bijv 1.000,- of 2.000,-.

Ook heb ik een nieuwe pc gebouwd met de nieuwste onderdelen (i7 4770K, 16GB RAM, GTX 780 etc) voor prijzen die 20-30% onder de laagste pricewatch price lagen. Door te kijken naar 2e hands of andere goede aanbiedingen. Weer honderden euro's bespaard dus.

Mijn laatste aankoop is een racing stoel met stuur, nieuwwaarde zo'n 1200 euro. Betaald: 565,-. 2e hands maar in zeer goede staat. Voor die ruim 600,- kan ik toch een hoop leuke andere dingen doen.
Vergeet niet dat je geen garantie hebt op de meeste 2e hands artikelen of het is helaas veel te moeilijk om er beroep op te doen , het kan dus zijn dat men hier iets extra wil voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
ThinkPadd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:33:

Tja je had ook korting op je abbo kunnen nemen ipv die tablet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
En je denkt dat ik dat niet uitgerekend heb :P ? Ik heb het goedkoopste abbonement (30/3, destijds 20/2). Eerste 6 maanden korting was een stuk minder dan een tablet erbij en die verkopen >:) Anders had ik uiteraard gewoon de korting gekozen, was makkelijker geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 14:02
Kleine correctie, bij Superdealsmetkorting.nu kost de iPhone 5s vaak maar € 15 waarbij je credits koopt voor een of ander kansspel :)

Wat ik betaal ligt doorgaans aan of ik iets nodig heb. Heb ik op het moment iets echt nodig, zoals bijvoorbeeld een set koplampen voor mijn auto omdat ik anders een boete riskeer, dan is het vaak een 'dan moet het maar'. Heb ik iets minder hard nodig, dan is het vaak een outlet, showmodel, overjarig model, seizoensaanbieding of occasion.

Een belangrijke manier om prijzen te drukken is tegenwoordig trouwens de grijze import. Importeurs willen vaak ook een behoorlijk aandeel van de uiteindelijke winkelprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranQuilNL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-03-2022
Een hoop is al genoemd, maar wat ook een reden kan zijn is de kans dat je ook accessoires e.d. erbij koopt met hoge marges en dat ze daarom het met lage/negatieve marges verkopen.

Mediamarkt doet dat vaak. Bijvoorbeeld met tv's. Wandbeugels, bluray speler en gelijk wat dvd's, mediaplayer, wellicht gelijk een geluidsset erbij, etc etc.
Pagina: 1