Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 10:20
Hi all,

Allereerst ik heb geen idee of ik hier in het juiste draadje zit, aangezien mijn vraag er alleen indirect mee te maken heeft. Als ik niet juist zit wil iemand mij dan naar het juiste draadje doorverwijzen, bvd!

Ik ben momenteel werkzaam als helpdeskmedewerker/praktijkopleider(helpen met trainingen geven en nieuwe agents voorbereiden om aan de lijn te zitten) op de klantenservice van een glasvezel provider. (Welke provider doet er momenteel niet toe). Ik werk daar nu bijna 8 maanden, en ik probeer me steeds breder te oriënteren op écht het netwerk gedeelte, op de diepgaande kennis. Nu weet ik op dit moment ruim voldoende om goed aan de slag te gaan op de klantenservice maar ik heb het gevoel dat ik meer kan en dat ik meer wil. Ik wil dan ook een opleiding volgen in de IT richting netwerkbeheer o.i.d. Ik heb hierover een aantal vragen. Het liefste wil ik mijn werk niet opgeven voor een opleiding en dit duaal (dmv avondstudie) gaan doen.
  • Wat raden jullie mij aan? Losse certificaten, of beter in de vorm van een MBO opleiding?
  • Indien losse certificaten, welke certificaten zouden mij het beste helpen om in de glasvezel wereld verder te komen?
  • Indien opleiding, welke opleiding zou je aanraden? En bij welk instituut?
  • Wat heeft jullie vooral geholpen in je keuze?
Naast de opleiding ben ik er ook aan het denken om voor certificaat cloud computing te gaan, of iets in die richting, aangezien dat steeds groter wordt en ik denk dat dat nog wel even blijft groeien...

Alvast bedankt voor de info/hulp!

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, Internetproviders en Hosting is hier niet het juiste subforum inderdaad. Ik verplaats je topic naar Werk en Inkomen omdat het daar het beste thuis hoort.
Dan verwachten we wel nog een stukje eigen inzet. Wat heb je bijvoorbeeld zelf al uitgezocht qua studie etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
Dankjewel voor het verplaatsen.
Op dit moment ben ik vooral open dagen langsgegaan om me te orienteren op opleiding en info opgevraagd.. echter krijg ik geen reactie van de instituten, ik neig nu naar opleiding netwerkbeheer als avondstudie als eventuele vooropleiding voor network infrastructuur design.
Topic heb ik echt aangemaakt om adviezen in te winnen en ervaringen.
In het werk zelf merk ik gewoon dat ik naar de technische kant van het hele verhaal wil, en niet op de communicatieve kant/ondersteunende kant op de klantenservice zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kijk eens naar CCNA Service Provider. Daarna kan je verder gaan met CCNP Service Provider. CCNA / CCNP Service Provider gaat meer in op routing en technieken als MPLS.

Voor hosting / datacenters is er CCNP Datacenter, maar dit is redelijk specifiek voor Cisco apparatuur. Dingen als BGP / MPLS, etc. die je leert bij CCNA / CCNP zijn generieke technieken die ook gelden voor andere fabrikanten zoals Juniper. De hoogste Cisco certificerting is het hebben van meerdere CCIE certificeringen en Architect. Dan ben je zo'n beetje God binnen de netwerk wereld. Verder kan je hier eens kijken.

CCNA/CCNP wordt vaak ook op het MBO/HBO gegeven als curriculum voor een deel van de opleiding. Examens die je haalt op het MBO/HBO zijn vaak niet de officiële examens die je bij een examen center doet, maar deze opleiding is vaak wel een goede voorbereiding op de officiële examens.

Als je doorzettingsvermogen hebt is CCNA / CCNP ook te leren via zelfstudie. Er zijn verschillende studiematerialen te vinden, zoals boeken, CBTNuggets (video's), online fora, GNS3 (Cisco router emulator), etc. Verder zijn er commerciële trainingsbureau's die deze trainingen aanbieden, zoals One2Train, Global Knowledge of FastLane. Maar dan heb je het over duizenden Euro's. (Wat geen probleem is als je werkgever dat (voor een deel) betaalt.)

[ Voor 6% gewijzigd door Bl@ckbird op 19-05-2014 21:08 ]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Of je een MBO opleiding wilt doen of certificaten wilt halen ligt aan het bedrijf waar je nu zit en waar je over 5 jaar of 10 jaar wilt staan. Kun je binnen het bedrijf doorgroeien en zie je jezelf daar vrij lang niet weg gaan ? Certificering! Zie je dit niet zitten of is er geen doorgroei ? Dan zou ik serieus kijken naar een opleiding.

Wat je sowieso kunt doen bijvoorbeeld is een CCNA boek bestellen. De boeken van Wendell Odom vind ik zelf fantastisch en zijn er in meerdere varianten te krijgen. Ik heb zelf de bundel en ik vlieg er door heen. De losse boeken zijn goedkoper en kosten je 30 euro ongeveer bij Bol.com. Dan kun je daar eens in duiken en kijken of je het wat vindt voor je verder gaat met de hier boven genoemde certificering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
Bedankt voor de tips! Hoe het er nu voor staat ga ik een opleiding netwerk beheer doen, bij het instituut waar ik dit ga volgen weet ik dat ze de officiele certificaten gebruiken. Naast je diploma krijg je dus ook de losse certificaten
Ik heb nog een jaartje en het belooft een mooie zomer te worden dus ik denk dat ik me alvast wat boeken ga halen doornemen en kijken of ik zelfstandig certificaten kan doen voor vrijstelling (ccna1, ccna2 enz...)

Pagina: 1