Betaalde wifi hotspot opzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vossejongk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-12-2024
Hoi. Even uitleg: Ik woon midden in 't centrum van een middelgrote stad aan de rand van een redelijk druk park, tevens aan de kade van een grote rivier. Op dagen met mooi weer zoals vandaag is 't grasveld bezaaid met mensen en hebben beide de kiosk/snackbar en het paviljoen op de terassen het behoorlijk druk. Er wordt echter geen wifi aangeboden en dit gat wil ik opvullen tegen een kleine betaling (50 cent) waarmee je dan dus voor een bepaalde tijd/snelheid, iets van 1Mbit down en 0.5 up, gebruik kan maken van dit netwerk. Eventueel uit te breiden naar het hele centrum zou ook heel mooi zijn (gemeente wilde dit een aantal jaar geleden maar project is in de ijskast gezet)

Nu wil ik vanuit mijn appartement (park is aan de overkant vd straat) een wifi hotspot opzetten met een bereik van +- 150 meter in 1 richting van ong 180 graden. Bedoeling is een splash pagina met gebruikersovereenkomst en betaalmogelijkheden (iDeal is een vereiste, liefst ook creditcard, paypal en/of sms bericht oid erbij). Ik heb alleen geen trek in een abonnementsdienst bij 1 of andere hotspot aanbieder met kant en klaar pakket waar je een paar honderd euro voor neerteld...

Ik heb mij zelf helemaal suf gezocht de afgelopen dagen maar ik kan niks vinden wat sowieso iDeal betaling aanbied via de splashpagina :(

Als iemand ervaringen of tips heeft met dit soort setups dan hoor ik deze heel graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:27

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Niet heel veel mensen in Nederland hebben een creditkaart of als ze die hebben ligt die thuis, niemand gaat iDEAL betalen (voor mijn bank heb ik een random reader nodig ik sleep dat ding niet mee, vrijwel niemand) en iDEAL is te veel werk.

SMS is een vaak gebruikte optie.

Maar:
Hoe sta je zelf garant voor je netwerk?
Hoe ga je verkeer monitoren?
Apparatuur wat ga je hier voor gebruiken? Dat je zegt met 150meter heb je buiten gerichte AP nodig (kosten paar honderd euro)

Je zit al aan kosten van een server (DHCP/Splashscreen/Monitoring? en een wifi AP. Al dan niet te spreken over je Netwerk aansluiting.

Dat je geen trek hebt in investering van paar honderd euro loop je al op vast.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Dit ga je sowieso met een radius oplossing doen. Hou je er rekening mee dat de apparatuur die jij wil gaan gebruiken wellicht 150 meter bereik heeft, maar dat het bereik van het gemiddeld draagbaar apparaat een stuk minder is (het verkeer gaat immers twee kanten op). Verder wel een leuk topic, ik ben benieuwd of je het van de grond krijgt :)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

42dpi schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:28:
Hoe ga je verkeer monitoren?
Niet, want dat mag niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:27

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

CyBeR schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:42:
[...]

Niet, want dat mag niet.
Ik bedoel niet kijken wat mensen aan het bekijken zijn.....

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Volgens ga je wel wat meer kwijt zijn voor een serieuze installatie. Pay peanuts, get monkeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vossejongk
Nouja, ik had een en ander gezien, zoals open mesh OM2P Routertje a 80-100 euro, samen met cloudtrax werkt prima. Echter alleen paypal betalingsmogelijkheid en dat heeft 95% van NLD niet.

iDeal werkt prima, ook zonder random reader oid (met ING tenminste). Bv vanavond nog bij de lokale pizzeria besteld via mobiel. bestelling plaatsen, iDeal als betalingsoptie. Bank kiezen en op betalen klikken. Krijg je popup van android met opties hoe je de link wilt openen (browser of via de ING app). Kies voor ING app, voer je inlogcode in, dan bestelling bevestigen en nogmaals code om de transactie toe te staan. 15 min later stond ie voor de deur, dus het kan zeker wel. Een smartphone heeft 99% en de mobiel internetbankieren app ook een heleboel mensen, zeker de jongere generatie (en mijn ouwe van 56 ook!).

Edit: Net gekeken naar de iDeal transactiekosten, minimaal 35 cent per transactie.. -__- Dus om er wat fatsoenlijks aan te verdienen moet de prijs al 85 cent zijn. Dus da's eigenlijk al meteen einde verhaal, 50 cent vind ik zelf wel een redelijk bedrag voor een dag internet maar bijna een euro wordt me al te gek, dan kan je ook 5 min lopen hier de binnenstad in en bij een willekeurige eettent gebruik maken van het gratis wifi :(

[ Voor 21% gewijzigd door vossejongk op 17-05-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 12:05

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Niet echt rendabel plan, iedereen heeft tegenwoordig toch wel een 3G/4G verbinding. 0.50 cent bestalen via payal/ideal is te veel werk, kijk eens hoe een gemiddelde hotspot is ingericht. Meestal is het een splashpage van het bedrijf, en dan is het de voorwaarden accepteren en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:19
Probeer een sponsor te vinden van een lokale onderneming, wellicht hij wel per login betalen in ruil voor reclame op de portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vossejongk
Ik gok dat de kiosk/snackbar nou neit zo zeer geinteresseerd is, niet groot genoeg. Kan het paviljoen idd proberen, maar dan is het werken met vouchers kopen aan de balie veel makkelijker en hoeft er ook geen transactiekosten enz betaald te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
CyBeR schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:42:
[...]

Niet, want dat mag niet.
Waarom zou je je netwerk niet mogen monitoren?
Dan kun je meteen alle Meraki apparatuur in Nederland weggooien, want dat is dus verboden.
vossejongk schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:17:
Echter alleen paypal betalingsmogelijkheid en dat heeft 95% van NLD niet.
Volgens mij heeft 100% van Nederland juist wel PayPal. Voor PayPal heb je immers geen account nodig. Sommige transacties kun je zonder account doen.

Overigens raad ik het eerdergenoemde OpenMesh aan. Werkt prima en is goedkoop. Meraki is 8x zo duur, maar slechts 3x zo goed.
Crazymonkey schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:20:
Niet echt rendabel plan, iedereen heeft tegenwoordig toch wel een 3G/4G verbinding. 0.50 cent bestalen via payal/ideal is te veel werk, kijk eens hoe een gemiddelde hotspot is ingericht. Meestal is het een splashpage van het bedrijf, en dan is het de voorwaarden accepteren en gaan met die banaan.
Splashpage naar een advertentiepagina of een Facebook like voor geld :)

[ Voor 33% gewijzigd door Trommelrem op 17-05-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Trommelrem schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 23:10:
[...]
Waarom zou je je netwerk niet mogen monitoren?
Dan kun je meteen alle Meraki apparatuur in Nederland weggooien, want dat is dus verboden.
Je mag een netwerk wel monitoren in de zin dat je ziet hoeveel verkeer er is, maar niet wat de inhoud is. Dus URLs en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-06 12:24
Betalen voor wifi op een terras ? Beetje achterhaald op het moment denk ik, in de grotere steden is dat toch gewoon gratis ? Met de code open en bloot op een krijtbord omdat het bereik van de hotspot minimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
CyBeR schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 23:13:
[...]

Je mag een netwerk wel monitoren in de zin dat je ziet hoeveel verkeer er is, maar niet wat de inhoud is. Dus URLs en dergelijke.
En dat is precies wat Meraki doet. De inhoud analyseren. Bij de NS gebeurt overigens hetzelfde. Zonder dergelijke monitoring kun je niet de conclusie trekken dat bijvoorbeeld Netflix te veel traffic genereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:36

Croga

The Unreasonable Man

CyBeR schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 23:13:
Nog sterker: Je MOET bijhouden welke URLs en dergelijke aangezien je plots ISP geworden bent.....

Dat soort onzin wil je je echt niet aan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Croga schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 23:16:
[...]

Nog sterker: Je MOET bijhouden welke URLs en dergelijke aangezien je plots ISP geworden bent.....

Precies andersom. Aangezien je geen ISP bent mag je het omwille van privacy juist niet bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:43

reiker

dan jij!

Ben benieuwd of je eigen ISP zulk commercieel gebruik van je verbinding toestaat, maar wellicht heb je dat al ondervangen?

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-06 15:42
Als ik op het terras zit heb ik geen behoefte aan WiFi.

Heb je ook beetje onderzoek gedaan hoe groot je klanten-base gaat zijn?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Crazymonkey schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:20:
Niet echt rendabel plan, iedereen heeft tegenwoordig toch wel een 3G/4G verbinding.
Dit was ook mijn eerste gedachte. Wie heeft er tegenwoordig nou niet een smartphone met internet mogelijkheid. Als de TS dan 1Mbit wil leveren is 3G of 4G sneller. Verder is 1Mbit voor 1 persoon nog wel te doen, maar niet voor 10 of meer.

Dus tenzij er daar totaal geen 3G/4G bereik is, zie ik geen mogelijk er geld mee te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 17:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

vossejongk schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:17:
iDeal werkt prima, ook zonder random reader oid (met ING tenminste). ...
Met ING wel ja, maar volgens mij is dat ook zo'n beetje de enige bank waarvoor dat zo werkt. Rabo, ABN vereisen de pinpas en 'randomreader' voor iDeal. En voor zover ik weet is dat ook nog niet ondervangen middels de mobiele applicaties van die banken. Als in: dat iDeal betalingen naar de app gedirigeerd worden.
Croga schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 23:16:
[...]

Inderdaad onzin.

Wikipedia: Wet bewaarplicht telecommunicatiegegevens
Van een internetsessie moet onder meer twaalf maanden (na de reparatiewet: zes maanden) bewaard worden datum en tijdstip van de log-in en log-off en het IP-adres van de gebruiker, maar niet de bezochte webpagina's.
Verder is het inderdaad nog de vraag in hoeverre iemand die z'n internetverbinding 'onderverhuurt' daadwerkelijk voor de wet beschouwd wordt als ISP.

En zoals al werd opgemerkt: dikke kans dat je eigen ISP niet eens toestaat dat je je verbinding zo ter beschikking stelt aan derden.

[ Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 17-05-2014 23:33 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 21:20
Ik wil niet al te negatief zijn, want ik vind het heel goed dat je iets probeerd te ondernemen . De meeste mensen hebben daar de ballen niet voor.

Maar met dat recentelijk download verbod...hoe voorkom jij dadelijk verantwoordelijk bent voor het downloaden van illegale content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-01 14:06

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Kijk eens naar: Unifi (http://www.ubnt.com/unifi)

In deze semi-prof accesspoints zit gastnetwerkmodus, die o.a. met vouchers werkt. Ik dacht ook gehoort te hebben dat bijv. paypal een optie is...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Haas_nl schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 23:33:
Ik wil niet al te negatief zijn, want ik vind het heel goed dat je iets probeerd te ondernemen . De meeste mensen hebben daar de ballen niet voor.

Maar met dat recentelijk download verbod...hoe voorkom jij dadelijk verantwoordelijk bent voor het downloaden van illegale content?
Dat is nog wel de minst spannende vorm van misbruik zou ik zo zeggen (al was het alleen maar omdat daar vooralsnog niet actief op gehandhaafd wordt). Misbruik door online oplichters, of mensen die minder fris materiaal verspreiden zou ik me meer druk om maken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vossejongk
PilatuS schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 23:28:
[...]

Dit was ook mijn eerste gedachte. Wie heeft er tegenwoordig nou niet een smartphone met internet mogelijkheid. Als de TS dan 1Mbit wil leveren is 3G of 4G sneller. Verder is 1Mbit voor 1 persoon nog wel te doen, maar niet voor 10 of meer.

Dus tenzij er daar totaal geen 3G/4G bereik is, zie ik geen mogelijk er geld mee te verdienen.
Mobiel internet heeft gewoon 4g hier, maar video's ed kijken vreet data en daar zijn de meesten nogsteeds zuinig op (mijzelf incl)
reiker schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 23:20:
Ben benieuwd of je eigen ISP zulk commercieel gebruik van je verbinding toestaat, maar wellicht heb je dat al ondervangen?
Dat mag met sommige zakelijke verbindingen. Maar daar betaal je de hoofdprijs voor een beetje fatsoenlijke verbinding. Particuliere verbindingen zijn veel sneller en veel goedkoper. Heb hier 10mb down 1mb up voor 12,50 per maand. En als een ISP daarachter wil komen zal hij toch eerst inbreuk moeten maken op mijn netwerk?
Haas_nl schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 23:33:

Dat kan je niet voorkomen, maar je kan je er wel tegen beschermen cq niet aansprakelijk voor maken dmv de gebruikersovereenkomst. Deze zullen gebruikers moeten accepteren voor men gebruik kan maken van het netwerk. Gaan ze dan alsnog illegale handelingen uitvoeren, is dat niet mijn probleem. Ik zal dan uiteraard wel moeten kunnen aantonen dat het via de hotspot is gegaan en niet mijn eigen pc...

Stap 1 wordt nu eerst maar eens kijken of het paviljoen geinteresseerd is in dit alles. Die zullen waarschijnlijk ook wel een zakelijke verbinding hebben, dus dan is dat probleem ook weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Wat is de reden om geld te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:18
Ander ding veel providers staan het niet toe de verbinding te gebruiken voor commerciële doeleinden. Heb je hier rekening mee gehouden, hiervoor heb je meestal een zakelijke verbinding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lesander
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-05 18:03
Op een betaling zitten gebruikers die een wifi hotspot nodig hebben denk ik niet te wachten, misschien de splashpage volhangen met advertenties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 15-06 14:12

we_are_borg

You will Comply

Ik zou eerst eens kijken of de verbinding die je nu heb wel onderverhuurd mag worden. Zeer grote kans dat als je een particulieren aansluiting heb dat dit niet mag. Kijk naar de kosten van een zakelijke aansluiting en naar de snelheid die je nodig heb. Dan moet je gaan kijken naar de apparatuur die je nodig heb kijk naar twee oplossingen een betaalde toegang en een gesponsorde toegang. Heb je alles in Excel opgeschreven bereken dan wat de setup kost per maand voor een jaar lang, dan kan je zien wat de kosten zijn. Houd er ook rekening mee dat je afhankelijk ben van mooi weer je verliest een paar maanden van het jaar, denk niet dat iemand in de winter op het gras gaat zitten.

Het is een leuk project maar ik denk dat de kosten van internet en apparatuur onderschat zijn.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Je kijkt nue naar de inkomsten kan (50 cent), maar heb je ook gekeken naar de uitgaven kant? Maak een Excel, met inkomsten en uitgaven.

En de inkomsten moet je niet overschatten!

En uiteindelijk: Wat wil je met die inkomsten doen? Apparatuur kosten compenseren? Voor hoe lang? Wat als de inkomsten tegenvallen, of helemaal wegvallen?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 18-05-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 10:57
Bekijk je doelpubliek eens. Zijn dit wel mensen die willen betalen voor internet op dat moment? Zitten daar vaak mensen met laptop ofzo? Stel je zelf voor dat je in een park zit, zou jij dan op een of ander onbekend netwerk dat geen enkel vorm van vertrouwen geeft zomaar even geld geven om op internet te gaan?

Op een mooie zonnige dag in een park zie ik niet zoveel mensen druk op internet surfen. Sporadisch natuurlijk wel, maar dat zullen de meeste mensen wel op hun data abo doen.
Misschien een idee (voor dat je deze hele investering doet, je wifi aanbieden met advertenties (of compleet gratis met serieuze restricties maar zonder inkomsten). Is een eenvoudigere setup en dan ken je zelf eens nakijken hoeveel mensen er echt interesse in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 544923

Ik zou gewoon splashpage maken en daar advertenties plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:32
Ik zie iedereen over de betalings mogelijkheden praten. Maar je moet als aanbieder van ideal ook betalen. Dat is ook gemiddeld zown 1 euro per transactie. Dat wil je zelf betalen of ergens in verwerken. Ook andere betaalmogelijkheden moet je voor betalen. Vooral Paypal en Creditcard kunnen duur zijn! Calculeer dat eerst goed in!

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:31
Wat je kan doen is mensen automatisch omleiden naar jou website nadat ze zijn ingelogd op jou Wi-Fi netwerk. Dan plaats je daar een pagina op met Google custom search waardoor je bij elke zoekopdracht geld verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

vossejongk schreef op zondag 18 mei 2014 @ 00:39:
[...]

Mobiel internet heeft gewoon 4g hier, maar video's ed kijken vreet data en daar zijn de meesten nogsteeds zuinig op (mijzelf incl)
Toch twijfel ik sterk aan de haalbaarheid hiervan. Mooi voorbeeld: donderdagavond ben ik met een vriendin de stad in gegaan. Op meerdere terrasjes gezeten. Daar waar gratis WiFi was af en toe via WiFi online. Daar waar geen gratis WiFi was gewoon schouders opgehaald en daadwerkelijk met persoon tegenover me sociaal gaan doen. Betaalde hotspots waren nicht im frage. Sowieso, uitgebreid filmpjes kijken op terras? Heb je geconstateerd dat mensen dat voor je deur ook doen? Als ik iets op terras doe is meestal even kort Facebook checken en/of foto uploaden. Dat vreet nauwelijks data. Ik heb ook geen idee hoeveel data ik gebruik, maar nooit extra rekening oid gekregen dus zal wel meevallen.
[...]

Dat mag met sommige zakelijke verbindingen. Maar daar betaal je de hoofdprijs voor een beetje fatsoenlijke verbinding. Particuliere verbindingen zijn veel sneller en veel goedkoper. Heb hier 10mb down 1mb up voor 12,50 per maand. En als een ISP daarachter wil komen zal hij toch eerst inbreuk moeten maken op mijn netwerk?
Dat iemand z'n particuliere abo gebruikt om anderen gratis online te helpen zal geen haan naar kraaien (en is trouwens ook maar de vraag of dat niet mag), maar zodra je geld gaat vragen voor een dienst wordt het anders. Ik vermoed dat je sneller belangstelling wekt bij de fiscus dan bij je ISP, maar bedenkt dat je door geld te vragen voor internettoegang rechtstreeks concurreert met de ISP. Zolang alles goed gaat zal weinig opvallen, maar zodra er sprake is van abuse (en daarvoor hoef je niets vreemders op je netwerk te hebben dan een lutser met een laptop vol met spyware ;) ) gaat men graven. Als dan de aap uit de mouw komt dat je gebruiksvoorwaarden geschonden hebt uit oogpunt van commercieel gewin, heb je feest - met financiele consequenties voor jou :o
[...]

Dat kan je niet voorkomen, maar je kan je er wel tegen beschermen cq niet aansprakelijk voor maken dmv de gebruikersovereenkomst. Deze zullen gebruikers moeten accepteren voor men gebruik kan maken van het netwerk. Gaan ze dan alsnog illegale handelingen uitvoeren, is dat niet mijn probleem. Ik zal dan uiteraard wel moeten kunnen aantonen dat het via de hotspot is gegaan en niet mijn eigen pc...
Not sure if...

Je zegt hierboven dat je een consumentenlijntje waar dit soort ding niet mag wilt gaan misbruiken, en dat dat geen probleem zou zijn omdat men er niet achter gaat komen. Vervolgens roep je hier dat je het ze zelf gaat vertellen 8)7
Stap 1 wordt nu eerst maar eens kijken of het paviljoen geinteresseerd is in dit alles. Die zullen waarschijnlijk ook wel een zakelijke verbinding hebben, dus dan is dat probleem ook weer opgelost.
Ook bij zakelijke verbindingen moet je goed op de letter van de overeenkomst letten. Wederom, zodra je ergens geld mee gaat verdienen moet je gewoon zorgen dat je je zaken op orde hebt, anders kan het een dure grap worden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-06 20:55

B2

wa' seggie?

Volgens mij hangt het hele project er al op dat je je lijn niet 'door' mag verkopen van je ISP. Lees die voorwaarden er maar eens op na.
En wil je voor bijvoorbeeld 2 euro per dag serieus die trammelant aan gaan halen? 4G begint steeds meer ingeburgerd te raken.

WiFi gaat bij mij uit als ik niet thuis ben. Ik geef nog wel eens presentaties wat je met open WiFi netwerken kunt doen, dus misschien ben ik wat meer paranoïde als de gemiddelde Nederlander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-06 22:42
Orion84 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 23:29:
[...]

Met ING wel ja, maar volgens mij is dat ook zo'n beetje de enige bank waarvoor dat zo werkt. Rabo, ABN vereisen de pinpas en 'randomreader' voor iDeal. En voor zover ik weet is dat ook nog niet ondervangen middels de mobiele applicaties van die banken. Als in: dat iDeal betalingen naar de app gedirigeerd worden.
Rabobank heeft dat nu ook, mits je het vooraf 1x hebt ingesteld. (Waarschijnlijk dan nog steeds te weinig mensen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

En waarom zou ik dat doen als mijn 4G 40x sneller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Anoniem: 203842 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 01:13:
Wat is de reden om geld te vragen?
Het lijkt er op dat de TS gewoon geld wil verdienen. In ieder geval, de inkomsten hoor je ook op te geven aan de belasting, zodat er loonheffing over kan worden betaald.

Ik vraag me werkelijk af hoe luceratief dit kan zijn op deze manier (veel te weinig mensen, met slecht weer geen verdiensten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 17:30
En Fonera? Daar kan je ook toch geld vragen voor je gedeelde lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

_AvA_

en dat ben zo.

Met m'n E4200 kan ik een gastnetwerkje opzetten. Dat zou voor mij een optie zijn als ik op zo'n locatie zou wonen. Gastnetwerk kun je dan zo instellen dat het geen voorrang op normaal verkeer... Prima toch? <+:)

Zou het knap vinden als je een werkend systeem met micropayments kunt maken, wat loont. Mensen die een internetbundel kunnen betalen zijn namelijk precies niet de mensen waar je in zo'n geval je inkomsten van moet krijgen. Dan heb je ook nog de groep mensen met 'wifispots' en soortgelijke diensten. Als nadeel zit je dan wél met alle eisen en plichten waaraan je moet voldoen, dat lijkt me het moeilijkste van alles. Pas maar op dat je geen krachtigere zender gebruikt, want daar word de staat niet blij van. Evenals van je extra inkomsten... :o De reden dat een kant en klaar systeem dat werkt zoals dit er nog niet is zal wel voortkomen uit een kosten-baten verhaal?

Verder ontzettend veel respect voor je idee en je wil het uit te voeren. *O* :)F

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
Ik ga even niet in op de juridische meuk, daar kunnen anderen je vast mee helpen :).

De combinatie 180o en 150m lijkt me een lastige. Dit betekend dat je 1502*π/2 = 35.343m2 moet bedekken vanuit een punt. Ik kan je een ding zeggen, dat wordt een uitdaging.

Mobiele apparaten hebben last van twee dingen: Kleine antennes en een laag zendvermogen. De kleine antennes ervoor dat een signaal opvangen moeilijk is én dat het verzonden signaal niet heel zuiver is. Het lage zendvermogen zorgt voor een zwak signaal.

Dat betekend dat je moet gaan (over)compenseren aan jouw kant. Heel gevoelige richtantennes nog iets door de ruis heen kunnen horen en veel vermogen om het signaal ook weer terug te krijgen. Wat je kan doen is bijvoorbeeld 4 richtantennes opstellen met een horizontale openingshoek van 45o en verticale openingshoek van 30o. Horizontaal bedek je zo de 180o, en verticaal richt je ze 5o omhoog en 25o omlaag (dus richten op 10o omlaag). Voor het eerste stukje gebruik je een omni-directionele antenne. Vervolgens gooi je er per antenne 500mW over heen en je komt een heel eind.
Zowel richtantennes als meer dan 100mW over 2,4GHz en 200mW over 5GHz zijn illegaal. Het wordt echter gedoogd voor particulieren en de kans is aanwezig dat de gemeente toestemming geeft voor zo'n initiatief. Juridische meuk.

Wat ook een optie is is het op een akkoordje gooien met een snackbar. Jij mag van zijn stroom (bied aan om de stroomkosten zelf te betalen, dit is letterlijk niets maar geeft een goedgevoel) en dak gebruikmaken, hij krijgt gratis toegang tot de wifi + meer klandizie want klanten blijven langer hangen door de wifi. Vervolgens richt je een richtantenne op de snackbar, en vanuit de snackbar richting jouw huis. In de snackbar zet je op een hoog punt dan weer een omnidirectionele antenne die het signaal alle kanten op stuurt. Voorwaarde wel dat de snackbarhouder mee wil werken én hij centraal in het park zit.

Wat voor verbinding heb je verder? Als je 100Mb/s+ kan krijgen zie ik dit plan nog wel slagen, maar anders niet. Je moet in ieder geval gaan concurreren op snelheid, want anders mept 3g/4g je de grond in. Mensen willen wifi omdat ze dan Youtube filmpjes kunnen kijken, enz. Ik zou onbeperkte snelheid aanbieden en zelf een glasvezel abbo nemen.

Verder kan je misschien nog wat meer informatie geven. De volgende info zou fijn zijn:
1) Welk park is het?
2) Op welke verdieping (hoogste) woon je of mag je apparatuur plaatsen?
3) Wat voor internet kan je daar krijgen?
4) Hoeveel wil je maximaal investeren?

En eventueel (zou heel fijn zijn voor specifiek netwerk design):
5) Wat is je precieze locatie/adres?

Je kan deze gegevens in een members-only tag zetten, zodat alleen Tweakers (geregistreerden) deze kunnen zien. Eventueel kan 5) via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

kanem0chi schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:27:
[...]

Rabobank heeft dat nu ook, mits je het vooraf 1x hebt ingesteld. (Waarschijnlijk dan nog steeds te weinig mensen)
Je kan een betaling uitvoeren, maar dat is wat anders dan een iDeal transactie uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als consument haak ik heel snel af bij hotspots die direct om een betaling vragen... Zelfs SMS-verificatie is al een drempel (met name ziekenhuizen hebben daar een handje van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 00:45

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Orion84 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:25:
[...]

Je kan een betaling uitvoeren, maar dat is wat anders dan een iDeal transactie uitvoeren.
Hmm toch niet ik kan met mijn Rabobank app gewoon een ideal transactie uitvoeren zonder random reader.

en eu als ge niet geloofd
nieuws: Rabobank voegt iDeal-betalingen toe aan mobiele app - update :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Laatst online: 06:43

reiker

dan jij!

Orion84 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:25:
[...]

Is ook geen probleem, als ik op de iDeal-pagina terechtkom en op "Betalen" druk opent probleemloos de Rabobank Bankieren app en kan ik gewoon iDeal afrekenen.

edit: xleeuwx :w

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ah, ik dacht ook al wel ergens gelezen te hebben dat ze dat zouden gaan introduceren, maar kon het zojuist in de app (en de toelichting in de appstore) nergens vinden. Maar die redirect vanuit iDeal naar de app is inmiddels dus wel beschikbaar, mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:37
Betalen voor WiFi is zo 2001 :z

Waarom niet meehelpen met Fon, of als je Ziggo/UPC hebt, je modem voor het raam zetten zodat mensen op je wifispot kunnen inloggen?

Verder lijkt mij de conclusie dat het eigenlijk niet kan. Ten eerste omdat het niet mag van je ISP, ten tweede omdat jij aansprakelijk bent als er illegaal materiaal (niet alleen torrents e.d., maar ook de wat minder fijne dingen zoals kinderporno) via jouw verbinding wordt geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:06
ThinkPadd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:53:

Verder lijkt mij de conclusie dat het eigenlijk niet kan.
Leuk een topic van 2 pagina's wat eigenlijk niet mag. Het kan wel maar mag gewoonweg niet.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Pagina: 1