Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

15.6" Gaming Laptop

Pagina: 1
Acties:

• Yasna72
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-11 04:54

Yasna72

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Topicstarter
Hallo,
Ik ben op zoek naar een 15.6" laptop rond de €1000,- voornamelijk bedoeld om op te gamen, maar ook om te gebruiken voor m'n studie en bijv. mee te nemen naar colleges.

Thuis zal ik het vaak gebruiken als een soort gaming 'desktop', (dus op netstroom, gekoppeld aan monitor & speakers, met externe keyboard en muis) waarbij dus eigenlijk alleen snelle, krachtige hardware er toe doet.

Voor gebruik voor m'n opleiding is het van belang dat de laptop van goede, robuuste kwaliteit is, een redelijk lange accuduur heeft en niet al te veel weegt. Alhoewel ik wel besef dat het gewicht sowieso niet erg laag kan zijn door de zware/krachtige hardware. Ik kies dan liever wel voor het laatste.

Zelf heb ik voor deze vereisten nog geen beter alternatief gevonden dan de Asus N550JK-CN101H, maar misschien dat er voor iets meer geld iets beters te koop is? of er binnenkort aan gaat komen?

Verwijderd

Wat is je budget? (Rond de 1000EU = max 1100EU?)

Een paar suggesties:

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510P-00002

pricewatch: BTO X-BOOK 15CL58

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (59375363) (iets boven je budget)

• Yasna72

Yasna72

Topicstarter
Ah tof, die laptops had ik niet eens kunnen zien met de filters die ik had toegepast, erg bedankt.

Mijn budget zou maximaal wel uitgerekt kunnen worden tot zo'n €1200,- opzich

Hoe zou jij die BTO laptop configureren op laptopplus/bto.eu?
Windows kan ik er zelf op zetten; de standaard 'BTO Selected' 8GB geheugen is (voorlopig) voldoende?; een 240GB Crucial M500 2.5" SSD is goed genoeg denk ik; misschien alvast een 500GB 7200rpm harddisk erbij; Intel Dual Band Wireless-AC 7260; koelpasta?
en zou de NVIDIA GTX860 videokaart hierop dan krachtiger zijn dan de twee GeForce GT 755M SLI's van de Y510p?
Ik lees alleen net wel dat BTO laptops kwalitatief een minder goede behuizing hebben en vaak veel last van oververhitting. Dat zou voor intensieve gamesessies niet handig zijn denk ik.

[ Voor 29% gewijzigd door Yasna72 op 17-05-2014 15:37 ]

Verwijderd

Yasna72 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 13:54:
Ah tof, die laptops had ik niet eens kunnen zien met de filters die ik had toegepast, erg bedankt.

Mijn budget zou maximaal wel uitgerekt kunnen worden tot zo'n €1200,- opzich

Hoe zou jij die BTO laptop configureren op laptopplus/bto.eu?
Windows kan ik er zelf op zetten; de standaard 'BTO Selected' 8GB geheugen is (voorlopig) voldoende?; een 240GB Crucial M500 2.5" SSD is goed genoeg denk ik; misschien alvast een 500GB 7200rpm harddisk erbij; Intel Dual Band Wireless-AC 7260; koelpasta?
en zou de NVIDIA GTX860 videokaart hierop dan krachtiger zijn dan de twee GeForce GT 755M SLI's van de Y510p? (wat is 95% GAMUT trouwens?)
Top, dan weet ik wat je budget is!

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/8PKh8.png

Zo zou ik hem configureren, maar ieder zijn eigen keus. En de NVIDIA GeForce GTX 860 is beter voor gaming dan de NVIDIA GeForce GT 755 SLI.

Je zou ook voor een 17" scherm kunnen gaan en voor de ASUS ROG gaan:

http://www.amazon.de/G750...&keywords=asus+rog+g750jx

• Yasna72

Yasna72

Topicstarter
Nice, dankjewel. Dat ziet er heel goed uit, maar zoals ik in m'n vorige bericht nog net had geschreven voordat je reageerde, ben ik nog een beetje onzeker over de kwaliteit van de behuizing.

Een 17" zou helaas te onhandig zijn om ook voor school en dergelijke te gebruiken, dus liever niet.

In deze topic zijn ze ook vrijwel dezelfde laptops aan het bespreken zie ik. Wat vind je van de opmerking over de Lenovo y50, zou die ook binnen mijn budget kunnen vallen als het uit wordt gebracht?
YouTube: Lenovo Y40/Y50 Gaming Laptop Hands-on

[ Voor 11% gewijzigd door Yasna72 op 17-05-2014 16:27 ]

Verwijderd

Volgens mij is BTO niet erg goed. Zie het opeens weer veel langskomen terwijl eigenlijk niemand tevreden is over de kwaliteit van de body.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 16:28:
Volgens mij is BTO niet erg goed. Zie het opeens weer veel langskomen terwijl eigenlijk niemand tevreden is over de kwaliteit van de body.
Inderdaad.. Heb er niet echt veel goeds over gehoord. Alhoewel ik niet kan oordelen, omdat ik geen BTO laptop bezit. Wellicht een MSI laptop?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2014 16:48 ]

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 19:58

harlekein

Creator Owner

Ik zit aandachtig mee te lezen aangezien ik naar precies een gelijke laptop op zoek ben. Een vriend van mij heeft onlangs een BTO gekocht en is er zeer over te spreken, ook over de behuizing.

Die y50 ziet er ook goed uit, maar met wachten op het volgende model kun je altijd aan de gang blijven. Wat ik wel mooi vind is dat die lichter is en het design vind ik mooier. (Nooit gedacht dat ik dat van Lenovo zou zeggen.) Dat er geen optische drive in zit vind ik alleen maar een bonus.

Wellicht wacht ik zelf ook op die.

[ Voor 49% gewijzigd door harlekein op 17-05-2014 17:15 ]

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:21
Yasna72 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 13:54:
Ik lees alleen net wel dat BTO laptops kwalitatief een minder goede behuizing hebben en vaak veel last van oververhitting. Dat zou voor intensieve gamesessies niet handig zijn denk ik.
Jij gaat je laptop gebruiken voor je opleiding. Een paar weken zonder laptop zitten is dus geen optie. Daarnaast zul je hem veel meenemen, dus robuustheid zou je hoogste prioriteit moeten zijn. Ook als hij als desktop gaat dienen, veronderstel ik dat je hem geregeld mee zult nemen voor bijvoorbeeld presentaties.

Ik kan niet goed oordelen over BTO, maar gezien de geruchten (die ik al jaren hoor en lees) zou ik verder kijken en je niet laten verleiden tot een supersnelle, maar kwalitatief inferieure laptop. Dan maar wat minder snelheid en meer betrouwbaarheid, zou ik zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door SlaadjeBla op 17-05-2014 17:19 ]

• Yasna72

Yasna72

Topicstarter
SlaadjeBla schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 17:17:
[...]

Jij gaat je laptop gebruiken voor je opleiding. Een paar weken zonder laptop zitten is dus geen optie. Daarnaast zul je hem veel meenemen, dus robuustheid zou je hoogste prioriteit moeten zijn. Ook als hij als desktop gaat dienen, veronderstel ik dat je hem geregeld mee zult nemen voor bijvoorbeeld presentaties.

Ik kan niet goed oordelen over BTO, maar gezien de geruchten (die ik al jaren hoor en lees) zou ik verder kijken en je niet laten verleiden tot een supersnelle, maar kwalitatief inferieure laptop. Dan maar wat minder snelheid en meer betrouwbaarheid, zou ik zeggen.
Nee ik ben het helemaal met je eens. Dan liever wat minder kracht/snelheid inderdaad.

Behalve misschien nog de MSI Gaming Series GE60 2PC-017XNL zie ik in de pricewatch verder niet zo gauw meer andere alternatieven binnen mijn budget.

Over de Lenovo Y510p ben ik nog niet uit. Volgens Pyramiden kan de SLI een nadeel zijn omdat sommige spellen het niet supporten, maar qua rauwe rekenkracht is de 755M in SLI sneller dan de 850M.

Ik denk dat de Asus N550JK-CN101H uiteindelijk toch de betere keuze voor mij is voorlopig. Of ik moet nog een tijdje op die Lenovo Y50 wachten, alhoewel harlekein ook gelijk heeft dat je zo wel bezig kunt blijven natuurlijk.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb zelf de GE60 2OE, een vriend van me heeft de Lenovo y510p. Qua performance bijna helemaal hetzelfde, van bouwkwaliteit absoluut niet. De lenovo is bijna overal superieur. Mijne maakt ook veel lawaai als ik een spel speel, de y510p is bijna altijd stil. Ook de bouwkwaliteit van het deksel slaat een beetje tegen bij mijn MSI. Het onderstuk (toetsenbord, behuizing, USB poorten en dergelijke) valt absoluut niks op aan te merken. Het toetsenbord is heerlijk, zelfs. Maar het deksel is echt prut plastic en de achterkant is een krassen- en vingerafdrukmagneet.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde eisen! Hebben jullie ook informatie over de accuduur van de Asus kunnen vinden?

• Yasna72

Yasna72

Topicstarter
Er zijn helaas nog geen reviews van de Asus N550JK-CN101H. Er is al wel veel te vinden over de Amerikaanse N550JK modellen zoals ze het hier bespreken, maar die zijn dus uitgerust met een touch-screen en andere hardeschijf-types bijvoorbeeld. Weet niet of het handig is om daarvan uit te gaan.
Ik zie net wel dat iemand al een beoordeling heeft geplaatst met 'maar' 3 sterren bij "Mobiliteit en accuduur" en "Warmte en geluid". Je kan alleen helaas niet zien wie en of het betrouwbaar is natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Yasna72 op 19-05-2014 08:04 ]

Pagina: 1