Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk hulp gevraagd, wifi zender en ontvanger.

Pagina: 1
Acties:

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,

Iemand wil vanaf hun eigen huis internet (draadloos) naar een huisje van het park zenden. Om een heel nieuw internet abbo aan te schaffen voor dat huisje is niet rendabel. (huisje is ook van dezelfde persoon).

Mijn idee was om aan hun huidige netwerk een acces point te zetten, zoals deze: pricewatch: EnGenius ECB-300
Deze heb ik ook eens voor de buurman geïnstalleerd en deze heeft een heel groot zendbereik. En daarnaast kan ik hem zelf proberen te richten voor nog meer extra bereik.
+ ik doe het zendvoltage wat omhoog, zodat het bereik ook beter wordt.

Ik hoop dan dat het huisje dit goed kan ontvangen, de afstand is zo'n 30-40 meter.

Is dit een handig idee? Of heeft er iemand andere suggesties. Ik las laatst iets over een bride, maar daar ben ik niet echt bekend mee.
Dus dat er echt een zender vanaf de router in het huis zendt naar een soort ontvangst router in het vakantiehuisje.

Het huis zelf is trouwens van hout, dus gaat het draadloze signaal er gemakkelijk doorheen, de apparatuur is helaas geen .ac apparatuur, dus er zal 2,4GHz B,G,N over gezonden worden. Maar wat bijvoorbeeld wel mooi zou zijn, met een AC zender en een AC ontvanger -> router, en vanaf die router het netwerk in het vakantiehuisje verdelen.

Met deze: pricewatch: EnGenius ECB-300 router haalde ik een zendbereik van zo'n 150meter, kan die acces point ook lenen van de buurman als een test. Als iemand een beter model kent, hoor ik dat uiteraard graag!
Als iemand ideeën of suggesties heeft zou dit zeer welkom zijn

我的名字是Mirno

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat je wilt is een WiFi-bridge. Kun je zo simpel of ingewikkeld maken als je wilt. Zie dit topic voor vergelijkbare situatie: Wifi Range extenden vanaf buren

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Hoe betrouwbaar moet het zijn? Is een grond glasvezel niet een optie? Kost wat meer in éénmalige aanschaf, maar wekt feilloos (en snel)...

Ja, effe graven, maar echt diep hoeft het niet.

Outdoor WiFi klinkt en lijkt leuk, maar als je geen ervaring hebt met het correct aanleggen, dan geeft dat veel hoofdpijn, en gedoe.

Dan is glasvezel misschien een betere optie. Één keer wat extra moeite, en daarna de eerst volgende 10 jaar of meer "vergeten"...

https://www.netwerkwinkel.com/prefab/

Voor 50 meter (SM) heb je voor 243 euro, maar dan met stekkers eraan. En een 4-voudige (dat is gelijk aan twee CAT kabels), dus je kan later uitbreiden, of fysiek een ander segment maken etc....

En deze kan meteen in de grond gelefd worden, en is knaagdier bestendig.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Jaa, die kabel door de grond is de beste optie ja. We gaan kijken of dit gaat lukken d.m.v een gat te graven.
Qua bekabeling zat ik zelf gewoon te denken aan CAT6. Dit kost 40 euro voor 100 meter. Cat6 gaat volgens mij ook wel lukken. Het verlies over die meters zal nauwelijks zijn. Alleen hoop ik dat het materiaal goed blijft onder de grond, anders weer een soort isolatie daaromheen.

Dit is idd een betere oplossing dan met de wifi, mocht dit toch niet lukken moet het wel via wifi, heb wel ervaring met routers en acces points dus zou het werkende moeten krijgen, maar dus eerst die kabel optie proberen.

Vanwaar de keuze voor de dure glasvezel kabel?
Zelf was het idee nu:
Router in het hoofdhuis -> CAT6 kabel richting vakantiehuis -> router.

Ben benieuwd of de keuze met gewone CAT6 kabel een goede optie is. Anders moet het wel die Glasvezel worden.

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Omdat je weet dat de glasvezel oplossing 't in ieder geval 10 jaar uithoudt.
Je zegt zelf al dat je niet zeker weet of de CAT6 kabel wel erosie-vast is.
Qua kosten van de kabel kun je 'm 6 x vervangen in 10 jaar (break-even)
Dus het hangt er van af welke kosten je aan het graven wilt verbinden en aan eventuele uitval

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Het gaat door een flexibele buis, dus het wordt de CAT6 kabel.

Bedankt allemaal!

我的名字是Mirno

• kaaas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 09:04
Ik zou voor speciale buitenkabel gaan. Bijv deze:
http://varia-store.com/Ac...e-by-the-metre::1322.html

Is supergoed afgeschermd, beschermd tegen esd en een extra dikke mantel.

Zou wel bij het begin en eindpunt muur netwerk aansluitingen gebruiken, de kabel is zo stug dat het niet echt werkt om er een stekker aan te zetten en die ergens in te steken.
http://www.conrad.nl/ce/n...Wit?queryFromSuggest=true

Voor een draadloze bridge zou je deze 2 op elkaar kunnen mikken.
http://www.interprojekt.c...k-routerboard-p-1497.html

Setup word dan als volgt. internet->schotel->schotel->accespoint-> computer.
Je hebt dus ook nog een accespoint in het huis je nodig.

Maar om eerlijk te zijn lijkt me 30 meter graven de beste oplossing.
Pagina: 1