Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor grafische werkzaamheden

Pagina: 1
Acties:

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik merk steeds meer dat ik ook regelmatig op locatie de beschikking wil hebben over een werkplek, of dat ik gewoon in de huiskamer of tuin kan werken, iets dat met mijn huidige desktop niet mogelijk is.
Voor dit doeleind ben ik op zoek naar een geschikte laptop, maar ik kan zelf niets vinden dat goed aansluit bij mijn eisen.

Waar ga ik het voor gebruiken:
- Grafisch werk
- Foto bewerking
- Websites maken

Wat zijn mijn eisen:
- Liefst 14" tot 15" scherm in verband met formaat
- Minimaal 1920x1080 resolutie, liever hoger
- Voorkeur voor mat scherm
- SSD
- Snelle processor (de u versies zijn volgens mij net aan voor dit werk? heb thuis een laatste generatie i7 staan en wil niet enorm inzakken qua snelheid).
- Als het even kan een 'mooie' laptop, degelijk materiaal gebruik, geen glimmend plastic.

Wat heb ik zelf al gevonden:

HP Spectre 13
-Glanzend touch screen
- Relatief traag

HP ZBook 14
- Kleuren schijnen niet super te zijn
- Relatief traag

Macbook Pro 13" Retina
- Duur
- Geen Windows licentie
- Dure upgrades naar i7 / extra geheugen

Acer V7 14"
- Glanzend touchscreen
- i5 processor
- Bouwkwaliteit (toetsenbord)
- Geen volwaardige SSD

Misschien moet ik wel niet naar ultrabooks kijken maar toch naar relatief grote notebooks in het 15" segement. HP Elitebook? Lenovo S540 / T440?

Ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer. Budget is ca. 1300-1400 euro.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 09:45
Mischien dat het volgende enige uitkomst kan bieden (ik heb zelf gister hier een laptop besteld)
http://www.bto.eu/bto-p-book-15cl54.html

2X8GB DDR3L (1600MHz) BTO Selected geheugen module
1X15CL54 Full HD IPS Non Glare (mat scherm) met NVIDIA GT750M 2GB videokaart
1XIntel® Core™ i7-4710MQ (6M Cache, up to 3.50 GHz) - 47Watt - Quad Core
1X1TB (1000GB) Hybride harddisk + 8GB SSD 2.5 inch
1X120GB Intel 525 mSATA SSD ( snelste i.c.m. zeer betrouwbaar )
1XDVDRW Drive 8x (DVD+/+RW / DVD-/-RW)
1XIntel Wireless-N 7260, Single band, 2.4GHz, 300 Mbps + Bluetooth
1XKeyboard US / Nederland - isolated 15CL54
1XBesturingssysteem niet geselecteerd - optioneel
1X2 Jaar Carry in garantie
1XBTO Basic draagtas, t/m 17 inch, incl gratis aktiekit
1XKoelpasta voor Processor en indien mogelijk de Videokaart

of

http://www.bto.eu/bto-x-book-13cl58-ips.html

1X13CL58: 13.3 inch Full HD Non-Glare (mat) 1920 x 1080 / NVIDIA GTX860M-2GB
1XKeyboard US / Nederland - met Backlight 13CL58
1X2 Jaar Carry in garantie1XBTO Basic draagtas, t/m 17 inch, incl gratis aktiekit

Prijs van beide laptops zit onder de 1300 euro.

Maar er zijn natuurlijk nog veel meer keuzes, zowel bij BTO.eu als wel andere webwinkels

[ Voor 1% gewijzigd door m0h4life op 14-05-2014 14:04 . Reden: Prijs indicatie bijgevoegd ]

Verwijderd

Voor Windows moet je niet groter gaan dan 1080p. Windows zelf schaalt volgens mij voor het grootste deel wel goed bij hogere resoluties, maar vooral programma's waaronder die van Adobe schalen niet goed mee. Je hebt dan bijvoorbeeld hele kleine knopjes in het programma zelf.

Wil je dus een hogere resolutie dan moet je kijken naar de MacBook. De MacBook heeft ook nog eens een bijna perfecte weergave van het sRGB spectrum.

Als je thuis de laatste generatie i7 desktop hebt dan ga je sowieso inzakken qua snelheid. De i7 U-versies van Intel beschikken over 2 cores en 4 threads. Enkel de HQ en MQ versies die je vindt in zwaardere notebooks en 15,6" inch en groter vaak zijn voorzien van 4 cores en 8 threads. Dat zijn processors die zich nog een beetje kunnen meten aan de zwaardere desktop versies. Dat gaat het dus alleen niet worden in een 14" inch laptop.

Die Acer schijnt ook een goed scherm te hebben, dacht ik was deze gekozen bij de BBG voor grafici. De specs zijn erg goed zeker voor de prijs en de HDD kun je vervangen voor een echte SSD als dat nodig is.
reviews: Laptop Best Buy Guide: oktober 2013

• Phusebox
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:01:
Voor Windows moet je niet groter gaan dan 1080p. Windows zelf schaalt volgens mij voor het grootste deel wel goed bij hogere resoluties, maar vooral programma's waaronder die van Adobe schalen niet goed mee. Je hebt dan bijvoorbeeld hele kleine knopjes in het programma zelf.

Wil je dus een hogere resolutie dan moet je kijken naar de MacBook. De MacBook heeft ook nog eens een bijna perfecte weergave van het sRGB spectrum.

Als je thuis de laatste generatie i7 desktop hebt dan ga je sowieso inzakken qua snelheid. De i7 U-versies van Intel beschikken over 2 cores en 4 threads. Enkel de HQ en MQ versies die je vindt in zwaardere notebooks en 15,6" inch en groter vaak zijn voorzien van 4 cores en 8 threads. Dat zijn processors die zich nog een beetje kunnen meten aan de zwaardere desktop versies. Dat gaat het dus alleen niet worden in een 14" inch laptop.

Die Acer schijnt ook een goed scherm te hebben, dacht ik was deze gekozen bij de BBG voor grafici. De specs zijn erg goed zeker voor de prijs en de HDD kun je vervangen voor een echte SSD als dat nodig is.
reviews: Laptop Best Buy Guide: oktober 2013
Hmm mwah, het mag best wat kleiner hoor in Adobe software. Nadeel aan de Acer is wel het glanzende scherm, is niet echt iets wat ik zou aanbevelen voor mensen die met kleuren werken.

Macbook is geen oplossing voor de resolutie, heb geen behoefte aan Mac OS.

• Phusebox
  • Nu online
stefspee schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:59:
Mischien dat het volgende enige uitkomst kan bieden (ik heb zelf gister hier een laptop besteld)
http://www.bto.eu/bto-p-book-15cl54.html

1X15CL54 Full HD IPS Non Glare (mat scherm) met NVIDIA GT750M 2GB videokaart
1XDVDRW Drive 8x (DVD+/+RW / DVD-/-RW)
1XKeyboard US / Nederland - isolated 15CL54
1X2 Jaar Carry in garantie
1XBTO Basic draagtas, t/m 17 inch, incl gratis aktiekit

of

http://www.bto.eu/bto-x-book-13cl58-ips.html

1X13CL58: 13.3 inch Full HD Non-Glare (mat) 1920 x 1080 / NVIDIA GTX860M-2GB
1XKeyboard US / Nederland - met Backlight 13CL58
1X2 Jaar Carry in garantie1XBTO Basic draagtas, t/m 17 inch, incl gratis aktiekit

Prijs van beide laptops zit onder de 1300 euro.

Maar er zijn natuurlijk nog veel meer keuzes, zowel bij BTO.eu als wel andere webwinkels
Specs zijn zeker goed maar ze zijn nogal lomp van formaat. Zal het nog eens nader bestuderen maar denk dat ze voor mijn doeleinden te groot zijn.

Jammer dat de Acer Travelmate P645 blijkbaar hier niet leverbaar is met i7 processor, dat was ook een goede kandidaat.

• m0h4life
Lomp qua formaat ?
Die 15cl54 valt inderdaad nog over te discussiëren of die wel of niet groot is, ik heb zelf voor school en werk altijd een 17" gehad, is natuurlijk per persoon verschillend maar ik vind hem persoonlijk niet te groot.

Maar die 13cl58 lijkt mij juist bij jouw verwachtingen aan te sluiten, een klein 13.3" laptop met toch wel redelijk high end specificaties en dat voor €1210,50.
Het ligt natuurlijk ook altijd aan eigen smaak, zou je die Travelmate niet in het buitenland kunnen bestellen ?

• Maxjj4
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11 19:45
Als je budget zo hoog is zou ik niet voor merken als BTO (vaak niet degelijk gebouwd; wellicht eerder geschikt voor budgetlaptops) of Acer (voor >€1000 verwacht je service, maar krijg je niet) gaan. Dat lijkt me nogal zonde van je geld.

• Phusebox
  • Nu online
Maxjj4 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:25:
Als je budget zo hoog is zou ik niet voor merken als BTO (vaak niet degelijk gebouwd; wellicht eerder geschikt voor budgetlaptops) of Acer (voor >€1000 verwacht je service, maar krijg je niet) gaan. Dat lijkt me nogal zonde van je geld.
Nou ja hoog, zo hoog is het budget niet als ik de prijzen tegenwoordig zie. Mijn laatste laptop was een Acer Travelmate 830(?) van ca. 2000 euro, maar dat is ook al meer dan 10 jaar geleden. Nooit eigenlijk klachten gehad over de kwaliteit maar ja dat kan natuurlijk nu heel anders zijn.

Ik vind het scherm gewoon erg belangrijk, en als ik alle reviews lees vraag ik me af of er wel goede schermen zijn. Ze schrijven allemaal maar zoveel % van het AdobeRGB spectrum etc, maar nergens wordt er dan gezegd wat WEL een goed scherm is.

Verwijderd

Als je niet werkt met AdobeRGB spectrum dan heb je er ook niets aan :). Werk je met sRGB spectrum dan presteert de MacBook erg goed. http://cdtobie.wordpress....tina-display-macbook-pro/ en reviews: Apple MacBook Pro 13: de verwachtingen waargemaakt. Verder lees reviews om er achter te komen welke laptops een goed scherm hebben. Hier op T.net, notebookreview.net en Anandtech testen ze in elk geval de beeldkwaliteit.

• Phusebox
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:45:
Als je niet werkt met AdobeRGB spectrum dan heb je er ook niets aan :). Werk je met sRGB spectrum dan presteert de MacBook erg goed. http://cdtobie.wordpress....tina-display-macbook-pro/ en reviews: Apple MacBook Pro 13: de verwachtingen waargemaakt. Verder lees reviews om er achter te komen welke laptops een goed scherm hebben. Hier op T.net, notebookreview.net en Anandtech testen ze in elk geval de beeldkwaliteit.
Ja leuk, maar een i7 kost meteen 600 euro meer dan mijn max. budget. Bovendien ga ik OSX toch niet gebruiken dus waarom zou ik er voor betalen?

(Daarnaast zijn het glanzende schermen, en dat is echt een no go vind ik zelf).

En reviews lezen dat doe ik, volgens mij heb ik zo'n beetje alle gangbare notebooks gehad, maar ik moet de eerste nog tegenkomen waarover positief gesproken wordt over het scherm. Waar Tweakers de V7 wel goed vind, wordt die op andere sites toch als matig getest.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 15-05-2014 14:08 ]

Verwijderd

Die 100Mhz en 1MB cache die de i7-4500U (in Windows laptops) meer brengt daar kom je vast overheen. De i5 in de Apple kom je nergens anders tegen en is qua prestaties ongeveer gelijk aan de eerder genoemde i7. http://ark.intel.com/compare/75460,75990 Je wilt een goed scherm en je vraagt hier advies, maar het enige wat je doet is voorstellen afschieten.

• i-peter
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-11 11:24
waarom geen osx? ik werk dagelijks met beide en ik zie de tekortkoming niet, misschien even wennen maar dat duurt echt niet zo lang. Batterijduur van een macbook is ook nog is een stuk langer dus dan loop je ook niet met een draad achter je laptop aan.

• Phusebox
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:55:
Die 100Mhz en 1MB cache die de i7-4500U (in Windows laptops) meer brengt daar kom je vast overheen. De i5 in de Apple kom je nergens anders tegen en is qua prestaties ongeveer gelijk aan de eerder genoemde i7. http://ark.intel.com/compare/75460,75990 Je wilt een goed scherm en je vraagt hier advies, maar het enige wat je doet is voorstellen afschieten.
Ik wil alleen maar aangeven waarom het advies niet geschikt is. Zoals ik in mijn eerste post aangeef is een glanzend scherm eigenlijk not-done wanneer je grafisch werk doet. De kleuren zijn vertekend en het werkt voor mij persoonlijk gewoon niet prettig (onrustig beeld vanwege reflecties).

Ik heb met elk advies in ieder geval nog iets gedaan en er meer informatie over opgezocht. Het is geen makkelijke opgave, en het lijkt wel onmogelijk naar mijn idee.
i-peter schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:00:
waarom geen osx? ik werk dagelijks met beide en ik zie de tekortkoming niet, misschien even wennen maar dat duurt echt niet zo lang. Batterijduur van een macbook is ook nog is een stuk langer dus dan loop je ook niet met een draad achter je laptop aan.
Alle software waar ik nu mee werk is Windows based. Als ik daarnaast ook nog eens OSX varianten moet kopen ben ik een veelvoud van mijn budget kwijt.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 15-05-2014 15:09 ]

• Phusebox
  • Nu online
Zoals het er nu uitziet wordt het een HP Zbook 14. Ik kan niets anders vinden dat een beetje binnen de eisen valt en niet meteen veel duurder is.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Phusebox schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:21:
Zoals het er nu uitziet wordt het een HP Zbook 14. Ik kan niets anders vinden dat een beetje binnen de eisen valt en niet meteen veel duurder is.
Mooie laptop toch. Heeft die nou een discrete firepro gpu?

• Phusebox
  • Nu online
Kasj schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 19:38:
[...]

Mooie laptop toch. Heeft die nou een discrete firepro gpu?
Ja FirePro 4100.

Heb getwijfeld, en twijfel nog over de Macbook Pro 13". Maar dan met name vanwege het design, het scherm is qua resolutie en glans eigenlijk een nadeel. Wel erg goede kleurreproductie, en dat is bij de HP nog maar de vraag.

Grootste nadeel is dat die HP's nergens in de winkel liggen om gewoon eens te bekijken.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:50
lenovo thinkpad .. eventueel een ex-demo (heb er zelf eentje uit duitsland bij www.nbwn.de vandaan, zakelijke levering 0% btw was geen probleem netjes en snel geleverd, heb alleen wel zelf toetsenbord moeten vervangen voor een US exemplaar en een ssd erin gezet (en de hdd in een caddy ipv de cdrom))

• Phusebox
  • Nu online
gekkie schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 20:31:
lenovo thinkpad .. eventueel een ex-demo (heb er zelf eentje uit duitsland bij www.nbwn.de vandaan, zakelijke levering 0% btw was geen probleem netjes en snel geleverd, heb alleen wel zelf toetsenbord moeten vervangen voor een US exemplaar en een ssd erin gezet (en de hdd in een caddy ipv de cdrom))
Ja heb ook naar de thinkpads zitten kijken, maar wat mij dan weer enorm stoort is dat lelijke Thinkpad logo erop. Verder komt eigenlijk alleen de X1 carbon in aanmerking, maar die is wel een tikkeltje duurder.

Hmm de prijzen zijn daar wel pretty cheap. Maar je krijgt dan een bekraste notebook met halfgare accu ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 16-05-2014 21:13 ]

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:50
Phusebox schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 21:12:
[...]

Ja heb ook naar de thinkpads zitten kijken, maar wat mij dan weer enorm stoort is dat lelijke Thinkpad logo erop. Verder komt eigenlijk alleen de X1 carbon in aanmerking, maar die is wel een tikkeltje duurder.
Om dacht dat tie alleen niet mocht glimmen ;)
hoezo alleen de X1 carbon dan ?, 14" zou een thinkpad t4xx toch ook onder moeten vallen ?
Die zijn er volgens mij ook wel met full hd .. zij het wat schaarser, heb zelf een 15" full hd .. ben daar wel blij mee .. lekker lezend mat scherm met veel ruimte :-)
Hmm de prijzen zijn daar wel pretty cheap. Maar je krijgt dan een bekraste notebook met halfgare accu ofzo?
Dan staat het er als het goed is netjes bij .. die van mij was in iedergeval in tiptop conditie .. accu was ook nog gewoon goed (ding had amper aangestaan als demo ding) .. nog wel een 9 cells accu erbij genomen voor wat extra brinta just in case.

Achja voor mij was een van de aanvullende eisen dat er een clitje op zit ... en dan hou je HP en Lenovo eigenlijk over ... en bij HP hebben de meeste een numeriek gedeelte op het toetsenbord .. met als gevolg dat het toetsenbord excentrisch tov het scherm zit .. dat was voor mij de absolute nogo voor HP.

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 16-05-2014 21:22 ]

• Phusebox
  • Nu online
Aargh, krijg het maar niet uit mijn hoofd dat ik straks spijt ga hebben als ik niet voor de Macbook Pro ga. Hoor van mensen om me heen dat het zo fijn is en ik nooit meer terug zou willen naar Windows daarna.

Feit is dat mijn desktop op Windows draait en zal blijven draaien. Dus ben een beetje bang voor het constant moeten switchen.

• Phusebox
  • Nu online
Twee weken verder en ik heb nog geen besluit kunnen nemen. Had de Zbook 14 besteld, maar weer gecancelled voordat ie binnen was. Nu is de actie met extra geheugen afgelopen en is die vanwege de prijs ook geen optie meer.

Ik zoek me echt suf naar laptops met fatsoenlijke schermen, maar ze zijn er gewoon niet in de klasse tot 1500 euro.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb zelf de ASUS N750JV T4090H vanwege het scherm. Deze geeft 73% van het AdobeRGB-spectrum weer, na calibratie met een Datacolor Spyder. Het scherm is glanzend, maar niet spiegelend. Ik ben er zeer tevreden mee.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan ook gewoon een MacBook Pro nemen, en als Mac OS X je niet bevalt zet je er voor 60 euro Windows op. Het is gewoon betere hardware, ongeacht de software die je er op draait.

Verder is switchen helemaal niet eng of iets om bang voor te zijn, behalve als je je computer a la 70+er gebruikt en niet weet waar je moet kijken of hoe het werkt en slechts plaatjes kan onthouden om het ding te gebruiken ;) Ik switch meerdere keren per dag tussen Windows 7, Windows 8.1, Mac OS X, Debian en CentOS, geen problemen mee.

Duur is een onzin argument (zag ik ergens in een post langskomen), elke laptop met die specs op dat kwaliteitsniveau kost hetzelfde. Mac OS X is bovendien gratis, sure, je betaalt Apple, en die hebben mensen die Mac OS X bouwen, maar het is niet zoals met Windows dat je voor een licentie betaalt bij je laptop. Er is geen activatiecode of COA, als je Mac OS X wel of niet gebruikt, het kost altijd 0 euro, ook de upgrades.

Dan heb je nog het grafische aspect: een scherm dat sRGB bijna perfect weergeeft is geen overbodige luxe.

Overstappen is ook iets wat je gewoon uit kan proberen. Ik ken meer dan 40 switchers persoonlijk (in meer en mindere mate) waarvan er maar 2 of 3 teruggeswitcht zijn om dat ze hun oude patronen en vreemde gedachtes niet los konden laten (zoals: JA, MAAR IK WIL GEWOON DEFRAGMENTEREN. IK WIL KASPERSKY ANTI-VIRUS. IK WIL RegTweakerXP. - die mensen schreeuwen het bijna).

[ Voor 14% gewijzigd door johnkeates op 31-05-2014 13:10 ]

• Room42
  • Niet online
Waar haal jij Windows voor 60 euro? Welke Windows-versie heb je het dan over?

Mac OS X is niet gratis. Probeer het maar eens zonder Mac te draaien. Je betaalt wel degelijk voor het OS bij de laptop. Dat je updates gratis krijgt zit allemaal in de prijs verwerkt. Dus dat is gewoon bullshit.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-11 16:04

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Waarom geen Dell M3800?
Zie ook:
Laptop voor grafische opleiding

• Phusebox
  • Nu online
Ik heb er inmiddels al bij neergelegd dat een laptop in het 14" segment niet haalbaar is want daar zitten bijna alleen i7-....U processoren in. Ben behoorlijk geschrokken van de drop in performance bij een dergelijke processor, dus eigenlijk heb ik die al afgeschreven als optie.

Wil wel concessie doen naar 15", maar dan vallen de MBP's af vanwege de prijs. De 13" heeft geen dedicated GPU en dat ga je ook merken.
Voornamelijk glanzend scherm, de hoge resolutie waarmee Windows niet overweg kan, en de hoge prijs.

[ Voor 41% gewijzigd door Phusebox op 31-05-2014 13:21 ]

• Room42
  • Niet online
Sorry, ik had de 14"-wens niet gezien, de Asus is 17" :P

• Phusebox
  • Nu online
Het is een "draak" van een laptop, letterlijk, maar heeft wel de specs, formaat en goed scherm dat ik zocht voor zover ik kan vinden.

Wat denken jullie van de pricewatch: MSI GS60 2PC-016NL

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-11 20:42
Ik zou toch nog een keer kijken naar BTO hoor

http://www.bto.eu/gaming-design/x-book-laptops.html

vooral deze serie, Ik heb zelf een 17 inch versie hiervan met een 760M, je hebt ook een mogelijkheid om een 93% kleurechtheid MAT scherm te nemen ipv de goedkopere 73%

Deze laptops zijn superfijn, en zijn dynamisch in elkaar gezet dus heel erg handig als je dingetjes wilt toevoegen of veranderen (HDD is makkelijker aan te komen, ram sloten zijn vrij accessible, de duurdere modellen hebben zelfs een verwisselbare GPU (en dat is zeldzaam), als je wilt kun je nog meer investeren in de CPU (ikzelf heb de 4700hq (4 cores 8 threads)) en hij is erg snel samen met zijn 760M en ook een interne GPU voor stroombesparen houd ie het wel 3 uur uit (gebruik em veel in de trein) Ik heb em al 2 andere aangeraden en hun zijn er ook erg blij mee, vooral met de prijs krijg je niet op veel andere plekken meer price/performance

Ik zeg BTO

(en ik vind hem btw helemaal niet lomp ofzo, goed in elkaar gezet en makkelijk te dragen (zelfs de 17 inch van mij))

edit:

http://www.bto.eu/bto-x-book-15cl56-gtx.html deze heeft heel veel mogelijkheden en vervuld je eisen (Kijk bij Zelf Samenstellen)

[ Voor 6% gewijzigd door Themperror op 01-06-2014 13:55 ]

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

• Phusebox
  • Nu online
Alleen is die bijna 2x zo dik en 1kg zwaarder dan bijvoorbeeld de MSI. Mijn laptop uit 2004 is lichter en dunner...

Ik vind formaat bij een laptop toch wel belangrijk. Een echt goed scherm heb ik al opgegeven want die bestaan niet meer in laptops tegenwoordig tenzij je 500 euro extra betaald voor het scherm en dan nog zijn er veel problemen mee.

• Phusebox
  • Nu online
Blijkbaar toch een onmogelijke opgave gezien het feit dat er maar weinig reacties zijn. Ik zoek me suf maar waarschijnlijk wil ik dus iets wat niet bestaat.

• nokie
  • Laatst online: 23:07
Nog niet uit in NL maar hopelijk komt hij wel is de gaming versie van de asus n550jk, namelijk de g550jk (de voorloper van de GX500 die ze vandaag hebben aangekondigd). Ik zie vanafprijzen in de states rond 1100euro, dus budgetwise moet dit ook goed zitten.

Volgens mij komt die toch aardig dicht bij je verwachtingen (waar de gs60 een TN paneel heeft tenzij je voor de 3k versie gaat maar dan zit je ook in een hoger prijssegment).

• Phusebox
  • Nu online
nokie schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:19:
Nog niet uit in NL maar hopelijk komt hij wel is de gaming versie van de asus n550jk, namelijk de g550jk (de voorloper van de GX500 die ze vandaag hebben aangekondigd). Ik zie vanafprijzen in de states rond 1100euro, dus budgetwise moet dit ook goed zitten.

Volgens mij komt die toch aardig dicht bij je verwachtingen (waar de gs60 een TN paneel heeft tenzij je voor de 3k versie gaat maar dan zit je ook in een hoger prijssegment).
De GS60 heeft toch een IPS paneel? Het wordt in ieder geval overal geroemd om de kwaliteit en goede kleurreproductie.

GJ550K ziet er inderdaad interessant uit qua specs. Jammer van het uiterlijk weer.
Ik heb ook naar de N550JK gekeken, maar het paneel daarin krijgt niet echt lovende kritieken. Jammer anders had ik een winnaar volgens mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 03-06-2014 12:47 ]

• nokie
Hmm, ik was ervan overtuigd dat het een TN paneel was. Als ik wat zoek, lijkt het dit Samsung scherm te zijn: SDC324C. Geen IPS omdat Samsung die naam niet mag gebruiken dacht ik, maar moet inderdaad een goed paneel zijn.

Als ik het goed zie is dat hetzelfde paneel als in de Samsung Atic Book 8 maar ook als in de Asus n550. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, ik ben geen specialist ter zake, dat is wat ik op Google vind.

Je hebt me hiermee wel overtuigd om zelf een GS60 te kopen :-)

• Phusebox
  • Nu online
nokie schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 22:32:
Hmm, ik was ervan overtuigd dat het een TN paneel was. Als ik wat zoek, lijkt het dit Samsung scherm te zijn: SDC324C. Geen IPS omdat Samsung die naam niet mag gebruiken dacht ik, maar moet inderdaad een goed paneel zijn.

Als ik het goed zie is dat hetzelfde paneel als in de Samsung Atic Book 8 maar ook als in de Asus n550. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, ik ben geen specialist ter zake, dat is wat ik op Google vind.

Je hebt me hiermee wel overtuigd om zelf een GS60 te kopen :-)
Ativ Book 8 en N550 zijn zeker niet dezelfde schermen. Het scherm in de Ativ Book 8 is vele malen beter. Helaas is de Ativ Book 8 met mat scherm en Haswell processor niet in Nederland te koop, maar bijvoorbeeld wel Duitsland... echt zwaar irritant.

• m0h4life
Dat de ativ book 8 niet in Nederland uit is maar wel Duitsland hoeft toch niet zo'n groot probleem te zijn.
Mocht op langs de grens wonen dan kan die hem makkelijk halen.
Mocht dat niet het geval zijn, zijn er vast wel tweakers.net langs de grens die willen helpen.

• nokie
Phusebox schreef op zondag 08 juni 2014 @ 10:30:
[...]

Ativ Book 8 en N550 zijn zeker niet dezelfde schermen. Het scherm in de Ativ Book 8 is vele malen beter. Helaas is de Ativ Book 8 met mat scherm en Haswell processor niet in Nederland te koop, maar bijvoorbeeld wel Duitsland... echt zwaar irritant.
Zoals gezegd, ik ken er eigenlijk niets van. Maar in deze link zie ik toch iemand beweren dat zijn N550jk hetzelfde scherm heeft:

http://forum.notebookrevi...ew-owners-lounge-181.html

Maar goed, heb er wat verder op gezocht en zie nu dat er meer zijn die beweren dat er een LGD0323 in de n550jv zit. Ik weet het allemaal niet meer :)

• Phusebox
  • Nu online
stefspee schreef op zondag 08 juni 2014 @ 11:05:
Dat de ativ book 8 niet in Nederland uit is maar wel Duitsland hoeft toch niet zo'n groot probleem te zijn.
Mocht op langs de grens wonen dan kan die hem makkelijk halen.
Mocht dat niet het geval zijn, zijn er vast wel tweakers.net langs de grens die willen helpen.
Ik woon zelf vlakbij de grens en kom regelmatig in Duitsland maar geen behoefte aan een Duitse Windows of vooral een QWERTZ toetsenbord.

• Room42
  • Niet online
Windows zet je zo naar NL (of EN), maar het toetsenbord is inderdaad visueel lastig op te lossen. Je kunt hem natuurlijk wel instellen als US International, maar dan moet je onthouden waar alle speciale tekens staan ;)

Pagina: 1