Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513032

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Op de opleiding interactieve vormgeving ga je programma's als Adobe Photoshop, Adobe illustrator en Adobe Dreamweaver gebruiken, naast deze programma's ook de wat simpelere: Office word, Opera browser en dergelijke.

Games?
Ik game gematigd op mijn laptop, daarvoor heb ik een PS3/PS4 staan. Als ik al op mijn laptop game maakt het me niet uit of de graphics op ultra high of low moet staan.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Max €1490, al vind ik dat al een hoop geld voor een laptop.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Als ik op de opleiding aangenomen wordt moet ik elke dag een uur met de NS naar school reizen. Daarom wil ik het liefst een laptop die ongeveer aan de ultrabook standaarden voldoet (licht, dun, goede accuduur). het beeldscherm niet groter dan 15.6" en het liefst 13.3". Kort gezegd dus: ja.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Twee merken dat ik echt niet hebben wil zijn Acer, omdat ik daar slechte ervaringen mee heb, en Lenovo , omdat het design me totaal niet aanspreekt. Andre merken die er om bekent staan slechte behuizingen en dergelijke te hebben vallen sowieso ook af.

Wat voor eisen heb je afgezien van wat je al beschreven hebt:
De laptop moet beter geluid hebben dan de speakers van mijn huidige laptop (Sony SVE1712L1EW). Ook moet de laptop zo min mogelijk plastic bevatten en het liefst zo veel mogelijk aluminium. Hij moet minimaal drie jaar mee kunnen gaan.

Natuurlijk heb ik zelf ook al gezocht en ben uitgekomen op de volgende producten:

pricewatch: Asus N550JV-CM068H.
pricewatch: HP Envy 15-j103ed.
pricewatch: HP Spectre 13-3000ed.

Welke laptop heeft jullie voorkeur? En zijn er eventueel betere te verkrijgen voor mijn budget?

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 08-04-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn voorkeur gaat uit naar de HP Spectre 13, dit omdat de looks mij heeft meest aanspreken en hij het minst weegt. Daarnaast is het op alle punten en vooruitgang tegenover mijn huidige laptop, behalve de videokaart. De prachtige resolutie zorgt voor een erg mooi beeld en dat is natuurlijk belangrijk in de grafische sector. Helaas is deze ultrabook qua specs slechter dan de twee andere opties.

Mijn tweede keuze valt op de HP Envy 15. dit omdat hij erg goede specificaties heeft en het design er bijna hetzelfde uitziet als de HP Spectre 13. Deze laptop is helaas wel €100 duurder, maar is op alle fronten een vooruitgang op mijn huidige laptop en zelfs een beetje op de HP Spectre 13.

De Asus vind ik qua design wel mooi, maar het spreekt me niet direct aan. De processor is dan wel weer iets sneller dan die van de HP Envy 15, maar hij beschikt over minder werkgeheugen en bevat geen SSD.

Ik zag dat in het LAA beleid dit ook nodig was en vond het zelf wat netter het in een aparte reactie te plaatsen, zodat de eerste post niet onleesbaar/ te lang wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 08-04-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dell Inspiron 14"
http://www.dell.com/nl/p/...errides=cn74307:30~706106

1127 euro incl 3 year Next Business day onsite support
-Touch
- 256 SSD
-i7 4500U
-Dun en licht

Afbeeldingslocatie: http://www.laptopmag.com/images/uploads/3974/g/Dell-Inspiron-14-7000-G10.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Brilsmurfffje op 08-04-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteV1986
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11-2024
Heb je bij je toekomstige opleiding ook geïnformeerd wat voor computers ze daar gebruiken? Opleidingen welke veel bezig zijn met het vormgevingsaspect zijn nog wel eens geneigd Apple te prefereren. Mocht dat het geval zijn zou ik je eerder willen aanraden een Macbook 13" retina aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SteV1986 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:33:
Heb je bij je toekomstige opleiding ook geïnformeerd wat voor computers ze daar gebruiken? Opleidingen welke veel bezig zijn met het vormgevingsaspect zijn nog wel eens geneigd Apple te prefereren. Mocht dat het geval zijn zou ik je eerder willen aanraden een Macbook 13" retina aan te schaffen.
Er zijn niet echt voorwaarden waar de laptop aan moet voldoen, zolang de software maart soepel draait en snel werkt, is het goed. En daarbij heb ik een gigantische afkeer tegen Apple, zou het dus zelf niet kopen. Al vind ik het niet erg er gebruik van te moeten maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:27:
Dell Inspiron 14"
http://www.dell.com/nl/p/...errides=cn74307:30~706106

1127 euro incl 3 year Next Business day onsite support
-Touch
- 256 SSD
-i7 4500U
-Dun en licht

[afbeelding]
In vergelijking met de HP Spectre 13 vind ik deze teveel op de Macbook Pro lijken en gaat de voorkeur uit naar eerst genoemde. Al spreken de specificaties en het daarbij passende prijsje me wel weer een stuk meer aan; minder geld voor "hetzelfde" innerlijk.

Is er een goede reden deze te verkiezen boven de door mij gevonden laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Is de i7-4500U krachtig genoeg voor de gehele opleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:08:
Is de i7-4500U krachtig genoeg voor de gehele opleiding?
Dat weet ik niet. Wel weet ik uit ervaring dat in ieder geval Photoshop en illustrator prima functioneren op een processor met maar twee kernen, gebruik op dit moment namelijk een i3 3110M. Die is overigens wel hoger geclockt, maar heeft geen boost tot zijn beschikking.

Dit is dan ook vooral de reden van deze thread. Mijn voorkeur gaat uiteindelijk echt uit naar de HP Spectre, maar ik weet niet of deze krachtig genoeg is. Als dit niet het geval is, dan wil ik hem ook niet.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 08-04-2014 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Even de Passmark scores erbij gehaald.
2 cores/ 4 threads
i3-3110M: 3076
i7-4500U: 3868

4 cores/ 8 threads
i7-4700HQ: 8023
i7-4700MQ: 7946

Er zit dus zeker qua processor een performance verschil tussen je oude i3 en de nieuwe i7. Als het op de i3 naar behoren werkt dan zal het met de i7 nog wat beter werken :). Die andere i7's hebben als voordeel dat ze natuurlijk krachtiger zijn en meer cores hebben. Het is wel zo dat Ultrabooks altijd (?) worden uitgerust met een U-variant processor mede voor de hogere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 11:55
De Dell heeft maar een 1366x768 scherm... Niet echt fijn bij programma's van Adobe (want meer pixels = beter).

De HP heeft een 2560x1440 scherm, dat lijkt me toch weer een stuk fijner. Probleem is dat je met scaling zit (die resolutie op 13.3" is namelijk onleesbaar), dat is zover ik weet bij Windows nog niet zo lekker geregeld.

Macbook Air (voor student zo'n 1300 euro voor 256GB + 8GB RAM versie) is wel interessant vanwege batterijduur en gewicht (en bouwkwaliteit en betrouwbaarheid, ook 16:10 scherm kan erg fijn zijn heb ik gehoord). Maar als je geen Apple wilt valt die ook af (hoewel je je misschien af moet vragen of je nu een echt fijne en betrouwbare computer wilt of bepaalde bedrijven dwars wil zitten).

Zo staan die Acers van de V5/V7 lijn ook erg goed bekend. Natuurlijk kun je slechte ervaringen met een bedrijf hebben maar je moet eigenlijk elk product apart bekijken i.p.v. naar de merknaam.

Kijk maar naar deze: pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii

14", Full HD, 2.1KG. Krijgt 5 sterren gemiddeld uit 5 reviews. Heeft 'maar' een i5 4200u, maar daarnaast wel een GT750m. Hiermee kun je dus wat prestatiewinst krijgen in sommige programma's dankzij CUDA en kun je nog een leuk spelletje spelen (ik denk dat je bijna PS4 graphics haalt hiermee).
Heeft overigens een HDD, maar voor dat geld kun je die zelf ook nog upgraden.

Natuurlijk moet je het zelf weten, maar ik zou als ik jou was toch kijken naar die Acer (mocht je echt Windows willen en kracht), die HP (mocht je echt Windows willen, hoewel scaling een probleem kan worden) en die Macbook Air (wegens gewicht, accuduur en algehele kwaliteit).

Een andere erg interessante laptop:
http://www.dell.com/nl/p/...9302&model_id=xps-13-9333

Dell XPS 13. Die zit ook rond die prijs van de HP maar heeft dan een Full HD scherm, een i7-4500u, 8GB RAM, 256GB SSD.

Veel succes met je keuze maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:30:
Even de Passmark scores erbij gehaald.
2 cores/ 4 threads
i3-3110M: 3076
i7-4500U: 3868

4 cores/ 8 threads
i7-4700HQ: 8023
i7-4700MQ: 7946

Er zit dus zeker qua processor een performance verschil tussen je oude i3 en de nieuwe i7. Als het op de i3 naar behoren werkt dan zal het met de i7 nog wat beter werken :). Die andere i7's hebben als voordeel dat ze natuurlijk krachtiger zijn en meer cores hebben. Het is wel zo dat Ultrabooks altijd (?) worden uitgerust met een U-variant processor mede voor de hogere accuduur.
Als ik echt een groot verschil wil zal ik dus moeten kijken naar non ultrabooks, en valt de HP Spectre helaas af. Eventuele tweede kandidaat zou dan de HP Envy 15 kunnen zijn, met bijna dezelfde looks en betere specs, maar ook een scherm met minder pixels en een hoger gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DGonlag2 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:50:
De Dell heeft maar een 1366x768 scherm... Niet echt fijn bij programma's van Adobe (want meer pixels = beter).

De HP heeft een 2560x1440 scherm, dat lijkt me toch weer een stuk fijner. Probleem is dat je met scaling zit (die resolutie op 13.3" is namelijk onleesbaar), dat is zover ik weet bij Windows nog niet zo lekker geregeld.

Macbook Air (voor student zo'n 1300 euro voor 256GB + 8GB RAM versie) is wel interessant vanwege batterijduur en gewicht (en bouwkwaliteit en betrouwbaarheid, ook 16:10 scherm kan erg fijn zijn heb ik gehoord). Maar als je geen Apple wilt valt die ook af (hoewel je je misschien af moet vragen of je nu een echt fijne en betrouwbare computer wilt of bepaalde bedrijven dwars wil zitten).

Zo staan die Acers van de V5/V7 lijn ook erg goed bekend. Natuurlijk kun je slechte ervaringen met een bedrijf hebben maar je moet eigenlijk elk product apart bekijken i.p.v. naar de merknaam.

Kijk maar naar deze: pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii

14", Full HD, 2.1KG. Krijgt 5 sterren gemiddeld uit 5 reviews. Heeft 'maar' een i5 4200u, maar daarnaast wel een GT750m. Hiermee kun je dus wat prestatiewinst krijgen in sommige programma's dankzij CUDA en kun je nog een leuk spelletje spelen (ik denk dat je bijna PS4 graphics haalt hiermee).
Heeft overigens een HDD, maar voor dat geld kun je die zelf ook nog upgraden.

Natuurlijk moet je het zelf weten, maar ik zou als ik jou was toch kijken naar die Acer (mocht je echt Windows willen en kracht), die HP (mocht je echt Windows willen, hoewel scaling een probleem kan worden) en die Macbook Air (wegens gewicht, accuduur en algehele kwaliteit).

Een andere erg interessante laptop:
http://www.dell.com/nl/p/...9302&model_id=xps-13-9333

Dell XPS 13. Die zit ook rond die prijs van de HP maar heeft dan een Full HD scherm, een i7-4500u, 8GB RAM, 256GB SSD.

Veel succes met je keuze maken :)
De Dell valt dan definitief af, ik werk nu op 1600 x 900 en wil echt niet meer lager dan dat.

De scaling van Windows is volgens mij prima geregeld, alleen kunnen programma's hier niet goed mee omgaan. Waardoor je er nu alsnog niet veel aan hebt, was dan ook van plan de HP op Full HD te zetten en eens in de zoveel tijd te wisselen naar de native resolutie om te kijken hoe werkbaar het is geworden. Mijn gevoel zegt dat ontwikkelaars hier wel actief mee bezig zijn en er steeds meer programma's goed mee scalen.

Ik weet dat ik eigenlijk een merk niet mag beoordelen op oude ervaringen, maar ik werk liever niet meer op producten van Acer. Die ervaringen spelen hierin natuurlijk mee, maar wil ook andere merken een kans geven zich te bewijzen. Daarnaast vind ik de huidige modellen van Acer ook niet bepaald mooi.

Het idee achter het niet willen van een Apple is omdat ik het gewoon niet eens ben met de manier waarop zij met de concurrentie omgaan en weiger een bedrijf te betalen omdat er een half opgegeten Apple opstaat. Al begrijp ik dat voor grafisch werk een Apple erg groot voldoet. Nu is het punt dat ik echter soms ook wat op mijn laptop game, het is niet erg veel, maar toch wel wat en dat kan niet op een Apple.

Die Dell vind ik totaal niet mooi. Ziet er wat oubollig uit, dan neem ik toch liever de HP Spectre (even krachtig) of de HP Envy 15 (die zich met de Acer kan meten). Het nadeel van de Envy 15 is dat er geen reviews van te vinden zijn.

Bedankt voor je advies. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 09-04-2014 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

DGonlag2 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:50:

Grappig dat die resp van de Dell afgekraakt wordt, maar dat diezelfde resp wel uitstekend is als er een Apple logo opstaat..

Voor de TS Dell laptops zijn betrouwbaarder dan die van HP. Tevens kan je bij Dell extra support voor weinig kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brilsmurfffje schreef op woensdag 09 april 2014 @ 08:08:
[...]

Grappig dat die resp van de Dell afgekraakt wordt, maar dat diezelfde resp wel uitstekend is als er een Apple logo opstaat..

Voor de TS Dell laptops zijn betrouwbaarder dan die van HP. Tevens kan je bij Dell extra support voor weinig kopen.
Dat de Dells betrouwbaarder zijn geloof ik, alleen zie ik mezelf niet zo snel met zo'n ding lopen. Vind het design gewoon echt niet aantrekkelijk.

Dit zijn overigens de eisen:
Intel i5 processor (voor Gamedesign Intel i7)
4Gb ram
Videokaart met eigen geheugen
Minimaal 128 Gb HD
Windows 7 64 bit/ MAC OS X 10.6 besturingssysteem of hoger.
Weet helaas niet hoe belangrijk de derde is en voor welke programma's dit van toepassing zou zijn. Zou toch wel erg graag de Intel i7 processor willen, voor net een beetje meer power. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 09-04-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:32
Wil je perse Windows? De accuduur van een MacBook is echt fenomenaal en ze voldoen verder aan alle eisen die je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuzzeW
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06-2023
Neem een Macbook Pro van een jaar oud hier ergens op V&A. Je zal snel door hebben waarom Apple zo goed is en waarom je dit nodig hebt voor de grafische sector. Wanneer je wil doorbreken en effectief aan de slag gaan in een grafisch bedrijf dan is het logisch dat je nu al leert werken met Macs, aangezien dat overal het geval zal zijn.

V&A aangeboden: Apple MacBook Pro 15,6" (najaar 2013) 2,0GHz 8GB 256GB : Deze laptop zou het bvb perfect doen voor je.

Als je nog vragen hebt over specs of andere zaken stuur me maar een DM! ;) (niet zo'n actieve forumganger)

Iedereen die beweert dat je geen Macbook nodig hebt in de grafische sector kent er beduidend weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WiertOmta schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:59:
Wil je perse Windows? De accuduur van een MacBook is echt fenomenaal en ze voldoen verder aan alle eisen die je noemt.
Het punt is vooral dat ik niet echt van Apple hou en er liever geen geld aan uitgeef, en ik speel soms ook wat games op de laptop. Nu las ik dat je Windows eventueel kunt installeren via Bootcamp, werkt dat dan even goed als op een native Windows device en kun je er dan ook goed mee gamen? Als Windows een OS update krijgt (8.0 naar 8.1) is dit dan ook mogelijk om uit te voeren via de officiële weg? En wat gebeurt er met de accuduur wanneer je Windows erop zet en gebruikt?

Mocht ik een Macbook kiezen, kan ik dan beter de Pro of Air nemen?

Ik ga er echt over nadenken, maar mijn keuze neigt op dit moment naar een native Windows device. Zal er nog bij je op terugkomen.:)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 09-04-2014 17:57 . Reden: Extra tekst toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BuzzeW schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:07:
Neem een Macbook Pro van een jaar oud hier ergens op V&A. Je zal snel door hebben waarom Apple zo goed is en waarom je dit nodig hebt voor de grafische sector. Wanneer je wil doorbreken en effectief aan de slag gaan in een grafisch bedrijf dan is het logisch dat je nu al leert werken met Macs, aangezien dat overal het geval zal zijn.

V&A aangeboden: Apple MacBook Pro 15,6" (najaar 2013) 2,0GHz 8GB 256GB : Deze laptop zou het bvb perfect doen voor je.

Als je nog vragen hebt over specs of andere zaken stuur me maar een DM! ;) (niet zo'n actieve forumganger)

Iedereen die beweert dat je geen Macbook nodig hebt in de grafische sector kent er beduidend weinig van.
Ik heb liever geen tweedehands laptops, zeker niet voor zo'n duur product. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 583470

Asus Zenbook? 13.3", FHD, i7 ULV, aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 583470 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:28:
Asus Zenbook? 13.3", FHD, i7 ULV, aluminium.
Welke bedoel je dan precies? Want volgens mij was de nieuwste versie gemaakt van plastic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513032 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:44:
[...]
Welke bedoel je dan precies? Want volgens mij was de nieuwste versie gemaakt van plastic?
Excuus, had even niet meegekregen dat de nieuwe UX301 serie zijn aluminium heeft ingeruild voor plastic en glas. Volgens de review van Tweakers (reviews: Asus Zenbook UX301: de snelste en duurste) is het het wel nog steeds een erg stevige laptop.

Edit: Plastic / Alu / Glas discussie: 737freak in 'reviews: Asus Zenbook UX301: de snelste en duurste'

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 583470 op 09-04-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

BuzzeW schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:07:

Dit is wel de grootste kul maar dat snap je zelf ook wel ;)

De programma's die je gebruikt zijn over het algemeen van Adobe en dat is er voor Windows en voor Mac. Op de Mac gebruik je allicht Office of LaTeX en deze zijn er beide ook voor windows.

Dus het programma dat nu nog overblijft is verkenner en safari, nou ik neem aan dat je dat binnen een uurtje ook wel onder de knie hebt.

@TS ga voor een Windows PC en steek die extra euro's in je zak en ga daarvan genieten van het leven. Een mac kopen omdat iedereen dat heeft is natuurlijk gewoon kuddegedrag eerste klas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brilsmurfffje schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:08:
[...]

Dit is wel de grootste kul maar dat snap je zelf ook wel ;)

De programma's die je gebruikt zijn over het algemeen van Adobe en dat is er voor Windows en voor Mac. Op de Mac gebruik je allicht Office of LaTeX en deze zijn er beide ook voor windows.

Dus het programma dat nu nog overblijft is verkenner en safari, nou ik neem aan dat je dat binnen een uurtje ook wel onder de knie hebt.

@TS ga voor een Windows PC en steek die extra euro's in je zak en ga daarvan genieten van het leven. Een mac kopen omdat iedereen dat heeft is natuurlijk gewoon kuddegedrag eerste klas..
Ik heb nog geen besluit genomen, maar neem alles in overweging. Ik koop sowieso niet zomaar een product omdat iemand zegt dat ik het moet kopen, maar kijk eerst naar bang for bug en betrouwbaarheid, garantieafhandeling en zo. Laatst genoemde is erg belangrijk, aangezien hij voor de opleiding is en ik hem dus geen maand kan missen.

Bij de Macbook krijg je overigens wel de mogelijkheid Windows te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Anoniem: 513032 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:23:
[...]

Ik heb nog geen besluit genomen, maar neem alles in overweging. Ik koop sowieso niet zomaar een product omdat iemand zegt dat ik het moet kopen, maar kijk eerst naar bang for bug en betrouwbaarheid, garantieafhandeling en zo. Laatst genoemde is erg belangrijk, aangezien hij voor de opleiding is en ik hem dus geen maand kan missen.

Bij de Macbook krijg je overigens wel de mogelijkheid Windows te draaien.
Dus daarom zei ik, neem een Dell met Next Business day onsite garantie. Dan komen ze je laptop de volgende dag waar dan ook in Nederland fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brilsmurfffje schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:29:
[...]

Dus daarom zei ik, neem een Dell met Next Business day onsite garantie. Dan komen ze je laptop de volgende dag waar dan ook in Nederland fixen
Zal eens kijken of Dell een product heeft die mijn ogen wel plezier kan doen.

E: De Dell Precision M3800 vond ik er op zich netjes uitzien, maar de minpunten zijn helaas te groot:
Accuduur valt tegen, Scherm is slecht gekalibreerd.
.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 10-04-2014 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 548538

Idd, dat verhaal over dat je Macs overal tegen gaat komen in de grafische sector is dikke onzin. Tuurlijk, ze zijn er genoeg .. maar ik ken genoeg bedrijven die het allemaal op windows laptops/pc's doen. Ik zelf zou Windows laptops altijd prefereren, omdat ze bijvoorbeeld beter te upgraden zijn en minder aan de prijs. Daarnaast bieden ze voor hetzelfde geld (als je een goeie laptop neemt) meer waar voor hun geld. En sowieso .. als workstation bieden macbooks tegenwoordig echt geen meerwaarde meer, afgezien van het goede touchpad.

Waarom valt de Dell m3800 af? Ik lees je openingspost en als je elke dag een uur met de NS reist dan houdt die accu het echt wel vol hoor. Ik ga er van uit dat het één uur heen en één uur terug is. Neem aan dat je hem op school wel even aan de lader kunt hangen. Anyway, ik zou in ieder geval wel voor iets gaan met een redelijke videokaart en het liefst iets met een quadcore processor, denk dat je daar toch wel veel baat bij gaat hebben. Misschien Lenovo W540 als je je budget nog iets kunt rekken, maar ik denk dat die Dell ook wel bij heel veel van je eisen aansluit.

Oja, scherm kalibreren kun je zelf ook en desnoods laat je dit later nog door iemand doen die het professioneel kan. Er zal vast wel iemand zijn op de opleiding die daar verstand van heeft ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 548538 op 10-04-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 548538 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:59:
Idd, dat verhaal over dat je Macs overal tegen gaat komen in de grafische sector is dikke onzin. Tuurlijk, ze zijn er genoeg .. maar ik ken genoeg bedrijven die het allemaal op windows laptops/pc's doen. Ik zelf zou Windows laptops altijd prefereren, omdat ze bijvoorbeeld beter te upgraden zijn en minder aan de prijs. Daarnaast bieden ze voor hetzelfde geld (als je een goeie laptop neemt) meer waar voor hun geld. En sowieso .. als workstation bieden macbooks tegenwoordig echt geen meerwaarde meer, afgezien van het goede touchpad.

Waarom valt de Dell m3800 af? Ik lees je openingspost en als je elke dag een uur met de NS reist dan houdt die accu het echt wel vol hoor. Ik ga er van uit dat het één uur heen en één uur terug is. Neem aan dat je hem op school wel even aan de lader kunt hangen. Anyway, ik zou in ieder geval wel voor iets gaan met een redelijke videokaart en het liefst iets met een quadcore processor, denk dat je daar toch wel veel baat bij gaat hebben. Misschien Lenovo W540 als je je budget nog iets kunt rekken, maar ik denk dat die Dell ook wel bij heel veel van je eisen aansluit.

Oja, scherm kalibreren kun je zelf ook en desnoods laat je dit later nog door iemand doen die het professioneel kan. Er zal vast wel iemand zijn op de opleiding die daar verstand van heeft ;).
Ik wil het liefst een zo goed mogelijke accuduur, aangezien ik nog wel eens vergeet de oplader in het stopcontact te doen en gewoon lekker door wil werken zonder gezeur dat de lader erin moet. Natuurlijk ga ik hem ook niet alleen voor de opleiding gebruiken en zal niet altijd een stopcontact binnen bereik hebben.

Naar het kalibreren van het scherm zal ik ook nog kijken, maar om dit goed te doen heb je software nodig van nog eens €100 en dan betaal ik liever iets meer om het meteen goed te hebben dan dat ook nog aan te moeten schaffen. Lenovo's vallen sowieso af, ik ga niet met een laptop zitten die, in mijn ogen, uit 2005 had kunnen komen, ondanks dat de hardware top is.

Zit toch ook wel te twijfelen om een Macbook aan te schaffen, vind het ook leuk om eens een ander OS te proberen (afgezien van Linux) en de mogelijkheid om Windows te draaien is een groot pluspunt. Zeg maar het beste van beide werelden, voor net iets meer €.

E: Ik ben volgens mij echt moeilijk :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelf ook een "media en design" opleiding gedaan en bij ons maakten ze gebruik van spyders om de schermen te kalibreren, die waren dan ook gewoon aanwezig op school en als je een leraar een beetje lief aankeek, wilde hij je daar best mee helpen.

Tsja, dat is een kwestie van smaak. Ik vind de zwarte dozen van Lenovo prachtig en moet zeggen dat het zonder meer professioneel overkomt, zo'n log en stevig ding. Al besef ik ook wel dat mooi design ook professioneel kan overkomen.

Leuk, zo'n macbook .. maar besef wel dat je accuduur onder het gebruik van Windows erg naar beneden gaat. Het zijn prima apparaten hoor verder, daar niet van, maar ik denk dat je voor jouw budget wel wat vergelijkbaars/beters kunt krijgen dan een 2de hands Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 548538 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:08:
Ik heb zelf ook een "media en design" opleiding gedaan en bij ons maakten ze gebruik van spyders om de schermen te kalibreren, die waren dan ook gewoon aanwezig op school en als je een leraar een beetje lief aankeek, wilde hij je daar best mee helpen.

Tsja, dat is een kwestie van smaak. Ik vind de zwarte dozen van Lenovo prachtig en moet zeggen dat het zonder meer professioneel overkomt, zo'n log en stevig ding. Al besef ik ook wel dat mooi design ook professioneel kan overkomen.

Leuk, zo'n macbook .. maar besef wel dat je accuduur onder het gebruik van Windows erg naar beneden gaat. Het zijn prima apparaten hoor verder, daar niet van, maar ik denk dat je voor jouw budget wel wat vergelijkbaars/beters kunt krijgen dan een 2de hands Macbook.
Ik zal binnenkort eens contact opnemen met de vraag of zij kalibratiesoftware tot hun beschikking hebben. De school is overigens Grafisch Lyceum utrecht en de opleiding Interactieve Vormgeving.

Tweedehands gaat het sowieso niet worden, maar ik kan studentenkorting krijgen en ook BTW kan ik terugvragen (via bedrijf). Dat de accuduur onder Windows minder zal zijn begrijp ik en zal dit dan ook sporadisch gebruiken, bijvoorbeeld voor games of software dat niet op Mac OS X werkt. Op dit moment is het ook vooral overwegen, heb nog geen besluit genomen voor een MAC te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 10-04-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nouja, goed. Ik denk dat je je met een macbook retina 13 inch en 8gb RAM ook wel zult redden de komende jaren. Echter heb je dan weer geen fatsoenlijke videokaart, maar goed .. of je die echt zult gebruiken hangt er meer vanaf hoe groot en intensief je projecten zullen zijn in bijvoorbeeld photoshop.

In ieder geval succes met de zoektocht en ik hoop dat je voor jezelf het goede kiest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 548538 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:21:
Nouja, goed. Ik denk dat je je met een macbook retina 13 inch en 8gb RAM ook wel zult redden de komende jaren. Echter heb je dan weer geen fatsoenlijke videokaart, maar goed .. of je die echt zult gebruiken hangt er meer vanaf hoe groot en intensief je projecten zullen zijn in bijvoorbeeld photoshop.

In ieder geval succes met de zoektocht en ik hoop dat je voor jezelf het goede kiest!
Dank je! Ik ga sowieso kiezen wat het beste is voor de opleiding en ga het eventueel bespreken met de leraren van de opleiding.

Overigens heeft iemand op HWI mij een BTO laptop aangeraden, iemand hier ervaring met die producten en een goede reden dit wel/niet te doen? Volgens mij liet de kwaliteit van deze producten nogal te wensen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Anoniem: 513032 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:30:
[...]

Dank je! Ik ga sowieso kiezen wat het beste is voor de opleiding en ga het eventueel bespreken met de leraren van de opleiding.

Overigens heeft iemand op HWI mij een BTO laptop aangeraden, iemand hier ervaring met die producten en een goede reden dit wel/niet te doen? Volgens mij liet de kwaliteit van deze producten nogal te wensen over?
Zoek op het forum hier even met Darkstone en BTO of Clevo, dat is dezelfde meuk en hij heeft vaak uitgelegd waarom je dat niet wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brilsmurfffje schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:59:
[...]

Zoek op het forum hier even met Darkstone en BTO of Clevo, dat is dezelfde meuk en hij heeft vaak uitgelegd waarom je dat niet wilt hebben.
Een BTO laptop gaat het dus sowieso niet worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 10-04-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-05 23:19

hidde212

Free your mind...

Ik heb hetzelfde gevoel als dat jij bij een Acer krijgt; slechte bouwkwaliteit en matige levensduur. Echter lijkt het de afgelopen jaren wat veranderd te zijn, de pricewatch: Acer Aspire V5-573G-7450121Taii is toch wel heel compleet voor zijn prijs. Daarnaast kun je er een mSATA SSD (voor de W7 install) bij inzetten om zo snellere én meer opslag dan bovenstaande laptops te krijgen. Zie ook notebookcheck, die geven 'm een 8,1.

...and your ass will follow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hidde212 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:12:
Ik heb hetzelfde gevoel als dat jij bij een Acer krijgt; slechte bouwkwaliteit en matige levensduur. Echter lijkt het de afgelopen jaren wat veranderd te zijn, de pricewatch: Acer Aspire V5-573G-7450121Taii is toch wel heel compleet voor zijn prijs. Daarnaast kun je er een mSATA SSD (voor de W7 install) bij inzetten om zo snellere én meer opslag dan bovenstaande laptops te krijgen. Zie ook notebookcheck, die geven 'm een 8,1.
Ik weet het, maar op dit moment is het voor mij nog geen optie. Ze mogen eerst bewijzen dat ze echt verbetert zijn. :)

Er zijn een paar laptops die mijn interesse hebben, maar zal de namen hier van later vandaag posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:22

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Bepaald geen antwoord op je vraag maar misschien een andere invalshoek:

Heb je er over gedacht om je huidige laptop nog een jaartje te gebruiken? Eerst kijken hoe de opleiding bevalt etc. Je huidige laptop voldoet volgens mij nog best aardig voor de te gebruiken software.
Na een jaar weet je of de opleiding het écht is, weet je beter wat de vereisten zijn, en kun je wellicht de rest van de opleiding (resterend drie jaar?) nog met die laptop volbrengen (met betere specs dan wanneer je er nu een aanschaf).

Eventueel zou je ervoor kunnen kiezen om een SSD te plaatsen in je huidige laptop, scheelt érg veel laadtijd bij al die zware software!

[ Voor 11% gewijzigd door bartvl op 12-04-2014 17:11 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bartvl schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 17:10:
Bepaald geen antwoord op je vraag maar misschien een andere invalshoek:

Heb je er over gedacht om je huidige laptop nog een jaartje te gebruiken? Eerst kijken hoe de opleiding bevalt etc. Je huidige laptop voldoet volgens mij nog best aardig voor de te gebruiken software.
Na een jaar weet je of de opleiding het écht is, weet je beter wat de vereisten zijn, en kun je wellicht de rest van de opleiding (resterend drie jaar?) nog met die laptop volbrengen (met betere specs dan wanneer je er nu een aanschaf).

Eventueel zou je ervoor kunnen kiezen om een SSD te plaatsen in je huidige laptop, scheelt érg veel laadtijd bij al die zware software!
Dat klopt uiteraard, maar mijn huidige laptop is ook wel aan vervanging toe. Had deze tweedehands gekocht en ben er nooit erg tevreden over geweest: slecht geluid, slechte accuduur, slechte wifi receiver en er is een stuk van de behuizing kapot gegaan, waardoor het kraakt wanneer het scherm omhoog gehaald wordt. Om deze redenen wil ik dan ook geen tweedehands meer en heb liever nieuw spul, zeker als het boven de €1000 kost.

Ik maak al twee jaar gebruik van een SSD en werkt zeker lekker snel, maar dit weegt helaas niet op tegen de bovengenoemde nadelen. De laptop is overigens ook best zwaar, namelijk 3.2KG en om dit 4 jaar mee te slepen is als een blok aan je been.
-------------------------------

Laptop waar ik het meest interesse in heb, door het lezen van vele reviews:

1. Macbook Pro Retina: Ondanks dat ik niet van Apple houd, lijkt het voor een paar honderd euro meer toch de beste keuze; goede accuduur, goed scherm, licht, dun, Mac OS X (gewoon eens wat anders) en de mogelijkheid Windows te draaien (virtueel of Bootcamp) en betere specs dan ultrabook.

2. HP Spectre 13: Erg mooie laptop, maar mindere specs dan de Macbook Pro Retina en in vergelijking dus eigenlijk geen optie meer.

3. HP Envy 15: Mooie laptop met erg leuke specs, helaas geen reviews over te vinden en dat is voor mij een groot minpunt.

4. Asus Zenbook: Mooie laptop, met zelfde nadelen als de HP Spectre 13.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 14-04-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog een vraag:

De opleiding begint pas in September en ik zit nu al te kijken naar een nieuwe laptop, omdat ik mijn huidige niet fijn meer vind werken. Nou weet ik dat de Apple vorig jaar een early 2013 en een late 2013 versie van de Macbook Pro heeft uitgebracht. Is het beter om daarop te wachten, ipv er nu al één aan te schaffen? Of eventueel op de early 2014 versie? Als deze versies überhaupt worden uitgebracht, natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 14-04-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom vallen de Asus Zenbooks buiten je voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 583470 schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:22:
Waarom vallen de Asus Zenbooks buiten je voorkeur?
Eigenlijk vallen de HP Spectre en Dell XPS 13 hier ook buiten, aangezien ze beide een processor hebben uit de U variant en de twee andere laptops hebben dit niet. Ik weet wel dat de Asus Zenboook een stuk mooier oogt dan de Dell en zal deze dan ook op de vierde plek zetten, waardoor de Dell er sowieso uit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 11:55
Anoniem: 513032 schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:19:
Nog een vraag:

De opleiding begint pas in September en ik zit nu al te kijken naar een nieuwe laptop, omdat ik mijn huidige niet fijn meer vind werken. Nou weet ik dat de Apple vorig jaar een early 2013 en een late 2013 versie van de Macbook Pro heeft uitgebracht. Is het beter om daarop te wachten, ipv er nu al één aan te schaffen? Of eventueel op de early 2014 versie? Als deze versies überhaupt worden uitgebracht, natuurlijk.
Goed mogelijk. Die zullen waarschijnlijk ergens rond september of oktober aangekondigd worden. Zou je eventueel nog één maand met je huidige laptop kunnen werken? Oude versies worden er natuurlijk niet slechter op, maar waarschijnlijk komen er wel weer mooie upgrades in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-01 08:05
Ik las in een ander topic dat de XPS15 met UHD touch scherm voor €1250 (= €1000 ex BTW!) te krijgen is nu. Lijkt me een prima optie. Nadeel is dat er alleen een caching SSD in zit en geen 13 inch scherm is, maar wel maar 2kg.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DGonlag2 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:48:
[...]

Goed mogelijk. Die zullen waarschijnlijk ergens rond september of oktober aangekondigd worden. Zou je eventueel nog één maand met je huidige laptop kunnen werken? Oude versies worden er natuurlijk niet slechter op, maar waarschijnlijk komen er wel weer mooie upgrades in.
In principe kan ik nog tot Augustus met mijn huidige laptop werken, al merk ik wel dat ik wat vaker irritaties krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Streup schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:01:
Ik las in een ander topic dat de XPS15 met UHD touch scherm voor €1250 (= €1000 ex BTW!) te krijgen is nu. Lijkt me een prima optie. Nadeel is dat er alleen een caching SSD in zit en geen 13 inch scherm is, maar wel maar 2kg.
Als ik naar de XPS 15 kijk gaat het over dit model. De specs daarvan zijn:

Intel® Core™ i7-4702HQ Processor (6M cache, tot 3,2 GHz)
NVIDIA® GeForce® GT 750 M 2 GB
16 GB DIMM's (2) (2 x 8 GB), DDR3L, 1.600 MHz
Solid State-harde schijf van 512 GB
39,6 cm (15,6 ") led-backlit aanraakscherm met TrueLife en QHD+-resolutie (3200 x 1800)
Intel® Dual Band Wireless-AC 7260 + Bluetooth 4.0

Prijs is €1900 - 10% = €1710 en kan ook nog btw terugvragen. Dus de Dell lijkt me ook een erg goede optie.
-----

Edit: Bij nader inzien lijkt de versie van €1400 een betere optie, het enige verschil is de SSD van 512GB en deze is voor minder dan €500 zelf ook wel in te bouwen, neem ik aan. Eventueel kan er zelfs een kleinere SSD in, aangezien er ook een 1TB HDD aanwezig is.

Prijs is: 1400 - 10% = 1260 en kan btw terugvragen, waardoor ik dus een soort van "gratis" SSD upgrade kan inbouwen.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 16-04-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Laptops waar ik nu interesse in heb [staat nu niet meer op volgorde]:

Macbook Pro Retina: Ondanks dat ik niet van Apple houd, lijkt het voor een paar honderd euro meer toch de beste keuze; goede accuduur, goed scherm, licht, dun, Mac OS X (gewoon eens wat anders) en de mogelijkheid Windows te draaien (virtueel of Bootcamp) en betere specs dan ultrabook.

XPS 15: Design is niet het mooiste dat ik ben tegengekomen, maar het innerlijk is prachtig en kan er nog 10% extra korting op krijgen ook en btw terugvragen behoort tot de mogelijkheden, waardoor deze laptop me "maar" €1000 zal kosten. De hardware is beter dan de Macbook Pro Retina, evenals de resolutie. Hoe goed het scherm gekalibreerd is weet ik helaas niet.

De 32GB mSATA SSD is waarschijnlijk gewoon te vervangen door een groter exemplaar, en het 16GB ram geheugen is ook mooi meegenomen. De enorme resolutie is op dit moment nog niet goed te gebruiken, maar is wel future proof.

Asus N550JV-CM068H: De genoemde Asus is ook een mooi product, maar ik zou dan toch eerder voor de Dell kiezen, omdat deze betere specificaties heeft voor minder geld (voor mij dan :)). Wel is het design van deze laptop goed geslaagd en zijn de specs ook niet slecht te noemen.

Edit: contact opgenomen met Dell en dit is wat zij zeggen over de mSATA vervangen:
Dit is niet mogelijk. Anders vervalt de garantie op dit systeem.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 16-04-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn keuze is tot nu toe gevallen op de Dell XPS 15. Ben nog aan het onderzoeken of de mSATA te vervangen en volledig te gebruiken is, zonder dat de garantie vervalt, en dan bestel ik hem waarschijnlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 17-04-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand die misschien meer weet over bovenstaande vraag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 08:28
Is erg goed te doen! KLIK

Hier een youtube filmpje waarin het gedaan wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zojuist de Dell XPS 15 aangeschaft. Iedereen bedankt voor de hulp. :)

E: leverdatum staat op 13 Mei.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 18-04-2014 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
Veel plezier ermee

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Effe een heel andere vraag: weet iemand misschien een goede laptop rugzak?

Eisen:

- Goede opvulling, zodat de laptop bij vallen niet beschadigd.
- De 15.6" Dell moet er goed inpassen.
- Met genoeg ruimte voor overige spullen (schoolboeken etc).
- Niet te duur.

Ik heb wel in de pricewatch gekeken, maar staan niet echt reviews van zo'n rugzak in en aan afbeeldingen heb ik niet veel.

Mocht deze vraag in een ander topic geplaatst moeten worden doe ik dat graag.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 21-04-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
Ik ben erg tevreden met de The North Face Borealis. Ik kan je overigens sowieso aanraden om ook een sleeve te gebruiken voor extra bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Streup schreef op maandag 21 april 2014 @ 12:28:
Ik ben erg tevreden met de The North Face Borealis. Ik kan je overigens sowieso aanraden om ook een sleeve te gebruiken voor extra bescherming.
Die is best duur, zat eigenlijk maar te denken aan een prijs van €45 of lager, exclusief sleeve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Anoniem: 513032 schreef op maandag 21 april 2014 @ 12:47:
[...]

Die is best duur, zat eigenlijk maar te denken aan een prijs van €45 of lager, exclusief sleeve.
Sleeves zijn overrated, ik duw mijn Thinkpad ook altijd in het laptop vak van mijn North Face HotShot, deze rugzak is tevens waterdicht.
Je kan ook kijken naar rugzakken van Darkine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
Ik heb al verschillende malen gehad dat ik krassen op mijn laptop kreeg doordat ik andere spullen in de tas deed (bv een kladblok met stalen ringen). Dat voorkom je met een sleeve. Ook geeft het extra stevigheid mocht je je tas een keer laten stuiteren. Ook buiten de tas geeft de sleeve extra bescherming tegen beschadigingen bv als er iets op de laptop valt (komt hier verbazingwekkend vaak voor :/ ).

Qua tas binnen je budget kan je bv naar Case Logic kijken. Dat zijn vaak prima tassen voor een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-05 18:13
Anoniem: 513032 schreef op maandag 21 april 2014 @ 10:55:
Effe een heel andere vraag: weet iemand misschien een goede laptop rugzak?

Eisen:

- Goede opvulling, zodat de laptop bij vallen niet beschadigd.
- De 15.6" Dell moet er goed inpassen.
- Met genoeg ruimte voor overige spullen (schoolboeken etc).
- Niet te duur.

Ik heb wel in de pricewatch gekeken, maar staan niet echt reviews van zo'n rugzak in en aan afbeeldingen heb ik niet veel.

Mocht deze vraag in een ander topic geplaatst moeten worden doe ik dat graag.
Misschien is dit wat voor je?

http://www.replacedirect....k-156-zwart/pn/cn600.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Binnenkort ga ik ook eens naar de plaatselijke tassenzaak, misschien dat ze een degelijke laptop rugtas hebben liggen. Iedereen bedankt voor de antwoorden, zal de rugzaken zeker meenemen in mijn uiteindelijke keuze. De Case Logic vind ik de mooiste uitstraling hebben en blijkt ook goed te zijn, dus tot nu toe heeft deze me voorkeur.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 22-04-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hi,

Ik heb een tijdje niet echt meer naar een rugzak gezocht, maar kwam gister toevallig op deze tas uit. Zal die goed genoeg zijn? Hij is alleen niet waterdicht, maar mijn vader zegt dat dat ook zelf te doen is.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 16-06-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand die weet of deze tas goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

hoe kan een tas goed of slecht zijn? Dat ligt aan hoe en waarvoor je hem gaat gebruiken.

Hoe wil je een tas waterdicht maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brilsmurfffje schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:46:
hoe kan een tas goed of slecht zijn? Dat ligt aan hoe en waarvoor je hem gaat gebruiken.

Hoe wil je een tas waterdicht maken?
Qua stevigheid en duurzaamheid. Ik heb namelijk tassen gehad die uit elkaar vielen, dat waren dan wel geen laptoptassen, maar toch. Ik ga hem dagelijks mee naar school meenemen, met schoolboeken en een Dell XPS 15 9530.

Waterdicht had waterafstotend moeten zij, en dit kan volgens mn pa met dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Als je een neopreen (waterdichte?) sleef koopt voor de laptop (10-15 euro) kan je veel meer tassen als optie nemen? Let op dat met een dergelijk spray'tje de rits niet ineens waterafstotend wordt en dat je dit moet bijhouden (lijkt mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ToFast schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:55:
Als je een neopreen (waterdichte?) sleef koopt voor de laptop (10-15 euro) kan je veel meer tassen als optie nemen? Let op dat met een dergelijk spray'tje de rits niet ineens waterafstotend wordt en dat je dit moet bijhouden (lijkt mij).
Ik zal eens kijken voor zo'n neopreen sleeve, lijkt me erg handig om te hebben. Ik las alleen in het Dell XPS 13/15 topic dat niet elke 15.6" sleeve past. Dus zal ik er één moeten zoeken met ongeveer deze afmetingen:

Afmetingen laptop
Hoogte 18mm
Lengte 254mm
Breedte 372mm

E: Macbook Pro 15 sleeve zou goed moeten passen.

E: tas toch maar besteld.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 20-06-2014 23:13 ]

Pagina: 1