Dell XPS15 laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikedhanpat
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-01 10:58
Hallo allemaal!

Vanaf 1 september begin ik met een nieuwe studie en daarvoor heb ik een nieuwe laptop nodig.

Het LAA lijstje:
  • Wat ga je met je laptop doen:
Gebruik voor school (TU/e) en daarvoor het nodige modelleren en daarnaast ook zakelijk gebruik dus de standaard office programma's en wat berekensoftware.
Een game op zijn tijd is ook leuk meegenomen, maar geen AAA titels daar heb ik mijn pc voor.
  • Wat mag je laptop kosten:
Tussen de 1200-1400 euro
  • Ga je je laptop veel meenemen:
Antwoord is ja! dus een lichtgewicht zou voorkeur hebben.
  • zaken die je wel of niet wilt:
Geen ultrabook, liefst een nvidia kaart erin.

Nu was mijn oog al een tijdje gevallen op de Dell XPS15 met de volgende specs:

Processor
i7-4702HQ Processor

Besturingssysteem
Windows 8.1 (64bit) , Nederlands

Videokaart
NVIDIA® GeForce® GT 750 M 2 GB

Geheugen
16 GB DIMM's (2) (2 x 8 GB), DDR3L, 1.600 MHz

Harde schijf
1 TB SATA-harde schijf (5.400 rpm) + 32 GB mSATA harde schijf

Beeldscherm
39,6 cm (15,6 ") led-backlit aanraakscherm met TrueLife en QHD+-resolutie (3200 x 1800)

Draadloze communicatie
Intel® Dual Band Wireless-AC 7260 + Bluetooth 4.0

Deze is nu te koop met 300 euro korting van 1699 voor 1399 en daar gaat dan nog eens 10% VIP korting vanaf dus dan kom je uit op € 1259,10 in de btw.

Mijn vraag is nu of ik hem nu moet kopen, aangezien ik hem pas in september echt ga gebruiken en ik bang ben dat er tegen die tijd een refresh komt met de nieuwe haswell erin en eventueel de 800-serie kaarten van nvidia.

Graag jullie advies! Bedankt alvast .

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:41
In die tijd kan er goed een refresh komen ja, maar toch is het nog een erg mooi model. (evengoed kan die refresh pas ergens op het einde van het jaar komen en zit je weer een maand of meer zonder laptop...).

Alleen de HDD... Die zijn, naar mijn mening, echt niet mee te werken. Niet vooruit te branden die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 17:48

xleeuwx

developer Tweakers Elect
In mijn opinie zou ik niet wachten tot die nieuwe haswell er is omdat die er dan in zit maar eerder omdat deze dan goedkoper word ;) met nieuwe lichting. Vergeet niet dat rond de zomertijd de levertijden echt om te huilen zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door xleeuwx op 16-04-2014 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je die mSATA SSD vervangt heb je volgens mij een prachtig systeem! Voordat het nieuwe schooljaar begint zou ik er niet vanuit gaan dat je een refresh kan krijgen of dat de prijs erg zal zakken. Als ik nu in jouw schoenen zou staan, dan zou ik het doen. Tip: je zou nog kunnen zoeken naar een oude VIP code om nog 10% korting te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Full-spec lenovo e540 als je geld in je zak wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikedhanpat
  • Laatst online: 31-01 10:58
Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik heb hem zojuist besteld met de vip korting en kan hem op de zaak zetten dus ben er een goede € 1000,- voor kwijt.

@faber89 aan die msata SSD vervangen had ik ook aan gedacht. Welke zou beter zijn de crucial M500 240gb of de samsung evo 840 250gb?

@eL_Jay Heel eerlijk vind ik het design niet zo mooi als van de dell, maar dat is persoonlijk en het prijsverschil is ook marginaal bij full spec naar mijn mening. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Laatst online: 25-08 20:05
Ik heb zelf een XPS l521x (medio 2013). Ik moet zeggen dat deze absoluut geen lichtgewicht is, en over de kwaliteit ben ik niet te spreken. Mijn scherm moet nu al voor de 4e keer vervangen, bij een collega met dezelfde XPS ook. Daarnaast is de onderkant bij mij en een andere collega al een keer vervangen door defecten.

Mijn collega heeft nu de nieuwe XPS15 (met 4K scherm) en ik moet zeggen dat ze op diverse punten echt wel verbeteringen hebben aangebracht. Hij heeft er wel een extra msata SSD in gezet en het is nu echt een supersnelle notebook.

Ben benieuwd of de nieuwe serie XPS15 betere kwaliteit biedt. Veel plezier ermee in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit naar de XPS 15 te kijken als vervanging voor mijn studio 15. Ik wil hem echter customize, (oa andere front kleur) maar ik kan op de dell website niets meer instellen. Hoe zit dit? Bij dell ben ik gewend alles zelf in te kunnen stellen, maar het lukt me niet om ook maar ergens een keuze te maken????????????????? :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 12:20
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:41:
Ik zit naar de XPS 15 te kijken als vervanging voor mijn studio 15. Ik wil hem echter customize, (oa andere front kleur) maar ik kan op de dell website niets meer instellen. Hoe zit dit? Bij dell ben ik gewend alles zelf in te kunnen stellen, maar het lukt me niet om ook maar ergens een keuze te maken????????????????? :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Dat kan alleen bij de goedkopere Dell modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
http://ssd.userbenchmark....ial-M500-240GB/1594vs1551

Ik zou voor de evo gaan die scoort iets beter qua prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cwookie schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:40:
[...]

Dat kan alleen bij de goedkopere Dell modellen.
daar heb je ook nauwelijks nog configuratie mogelijkheden. Ik kan in Nederland dus alleen een XPS15 krijgen met I5 en zonder SSD drive. lekker is dat, Dell valt dan af wat mij betreft. Het was altijd zo fijn bij Dell dat je alles volledig kon configureren en customisen. Ik wil bovendien een zachte rode cover, zelfs dat kan jenie kiezen. :-(t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Ik heb de deze Dell XPS wel met het Quad HD scherm en de mSata ssd zelf vervangen door een 480 model van Crucial. Al met al ben ik er zeer tevreden mee alleen soms heeft dit mdel wel eens last van noice misschien komt hier wel nog een update.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Pagina: 1