Ervaringen imitatie toner voor laserprinters

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:47
Hoe zijn hier de ervaringen met imitatie toners van bijv. ReplaceDirect of 123inkt?

De toner van onze HP LaserJet 1320N (iets boven basic modelletje, geen dikke business unit dus) is bijna leeg. Nu is een originele toner vrij prijzig.

Imitatie inktcartridges heb ik redelijk ongelukkige ervaringen mee gehad in het verleden, maar hoe zit dat met toners? Is toch een wat simpelere techniek (doosje met poeder :p )

Bij ReplaceDirect ben ik voor 33 euro klaar: http://www.replacedirect....7/yanec-49a-zwart-hp.html
bij 123inkt voor 43,45 euro klaar: http://www.123inkt.nl/HP-...-Q5949AC-i7173-t5876.html

Ik ben geneigd om die van ReplaceDirect te bestellen, omdat dat een Yanec is, en ik bij ReplaceDirect ook eens een vervangende MacBook accu heb gekocht, welke ook een Yanec was en die prima beviel...

[ Voor 42% gewijzigd door ThinkPad op 14-05-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:08
Ik heb voor mijn kleurenlaser (Canon LBP5050N) wel eens het huismerk van 123inkt gehad, maar dat doe ik nooit meer. ;) Ik kreeg te veel last van strepen of verkleuringen, vage kleuren, slecht contrast. Vooral bij de kleuren was het een probleem.

Nu denk ik dat het bij een zwart-wit only laserprinter er niet zoveel mis kan gaan eigenlijk, bij een kleurenlaser zie je dat verschil natuurlijk veel sneller, dus ik zou het gewoon een keer proberen. Dan wel voor die van replacedirect gaan want huismerk van 123inkt vertrouw ik niet meer, al zijn ze verder wel de goedkoopste voor de originele toners.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Afgesplitst van: Onofficiële inkt kopen slecht voor de printer?

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 14-05-2014 10:52 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:44
Heb hier in verschillende laserprinters zowel originele als imitatie toners gehad. (P1102, 1018, en nog eentje maar weet het nummer zo niet)

Alleen met de imitatie van 123 inkt heb ik wat problemen gehad, potje afgebroken bij het eruit trekken van de strip die je eruit moet trekken om te kunnen printen. Daardoor is hij bijna onmogelijk in en uit de printer te krijgen, daarnaast heeft die toner niet de mogelijkheid om uit te kunnen lezen hoeveel inkt er nog resterend is of hoeveel er al geprint is met de huidige toner (Supply status error) Bij een eerdere imitatie welke ik had kon dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mijn ervaringen met inkt van 'derden' is zo ruk, dat ik alleen nog maar voor origineel ga. Vooral met een lasertoner doe je zoveel meer vellen papier, dat de kosten per pagina vaak wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Al heb ik natuurlijk andere inkoopprijzen dan de winkelprijzen, is de marge tussen bepaalde toners een enorm stuk kleiner. Jouw toner heb ik al 2 tientjes goedkoper, maar blijft nog bijna dubbele prijs tov een 123inkt versie.

Ik heb zelf lang de 5N gehad, maar zelfs de Xerox variant gaf of continue strepen of geen volledige dekking (tekst werd meer grijs dan zwart aan de zijkanten). Geen idee of het per saldo de fuser of de toner was, maar bij overstap naar een inktjet heb ik besloten enkel HP varianten te nemen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
De laserprinter thuis wordt alleen gebruikt om af en toe een e-ticket te printen, routebeschrijving e.d. Volgens mij heb ik hem ook al eens op eco mode gezet om toner te besparen. Een wat mindere dekking is dus niet erg.

Heb de printer tweedehands gekocht voor 2 tientjes, met een toen nog volle toner. Juist om de running costs een beetje laag te houden :p Ook al gekeken naar weer een vergelijkbaar tweedehandsje, maar kan op dit moment niks vinden in de buurt (en versturen is duur ivm gewicht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
123inkt en Samsung: slechte ervaring met "huismerk" toner. Zwart was niet zwart meer maar grijs. Wel goede service, eerst probeerden ze nog een vervangende toner, en uiteindelijk bijbetaald voor een originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55
Senor Sjon schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:00:
Mijn ervaringen met inkt van 'derden' is zo ruk, dat ik alleen nog maar voor origineel ga. Vooral met een lasertoner doe je zoveel meer vellen papier, dat de kosten per pagina vaak wel meevallen.
Dat valt met moderne consumenten (veel all-in-one) lasterprinters nog bar tegen (1400 tot 2200 pagina's tegen schrikbarende prijzen resulterend in 3ct/pag voor zw en 12ct/pag voor kleur volgens de standaardmeetmethode).

De enige reden dat ik een lasterprinter heb is dat ik het gekloot met inktcartridges (uitdrogen, etc) niet meer wil. Kwaliteit is nauwelijks een issue voor een brief of rapportje.

Ben daarom in om ook eens immitatie toners te kopen maar wil dan wel weten of er geen blijvende effecten zijn van zo'n immitatietoner.

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 14-05-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:32
Imitatie toner voor mijn HP4100 bij 123 gaf prima resultaten, alleen tijdens starten van de printer een aantal seconden de mededeling dat het geen originele HP toner is. Maar ja, na 30 seconden of zo verdwijnt de mededeling en gaat de printer verder met opstarten. Zwart dekking is prima.
De vervangende toner voor de Samsung 1255 deed het niet , de contactjes voor de verbinding zaten een milimeter of zo te laag. Maar omgeruild voor een originele.

Blijkbaar maakt het per merk printer verschil of je succes hebt met een vervangende toner of niet.
Voor de inkjet printers neem ik nooit vervangende cartridges, erg veel negatieve ervaringen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Rukapul schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:14:
[...]

Dat valt met moderne consumenten (veel all-in-one) lasterprinters nog bar tegen (1400 tot 2200 pagina's tegen schrikbarende prijzen resulterend in 3ct/pag voor zw en 12ct/pag voor kleur volgens de standaardmeetmethode).

De enige reden dat ik een lasterprinter heb is dat ik het gekloot met inktcartridges (uitdrogen, etc) niet meer wil. Kwaliteit is nauwelijks een issue voor een brief of rapportje.

Ben daarom in om ook eens immitatie toners te kopen maar wil dan wel weten of er geen blijvende effecten zijn van zo'n immitatietoner.
Ik haal bij mijn Xerox met gemak het opgegeven aantal pagina's per toner. En een inkjet kost me rustig 1 euro per velletje met al dat gedoe rond de inkt.

Dus ja, een hele tonerset is bijna 200 euro, ik doe er dan ook met gemak 2.000 pagina's of meer mee. Daar doe ik dan ook jaren over, daar niet van. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb de Yanec besteld, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:14
Rukapul schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:14:
[...]

Ik werk/heb gewerkt met veel verschillende soorten printers en mijn ervaring over het algemeen is dat het verbruik doorgaans met gemak wordt gehaald. Zolang je originele toners blijft gebruiken en de printer niet teveel misbruikt voor foto e.d. dan is het vaak geen probleem. Moet ik wel zeggen dat ik persoonlijk nog nooit een consumer level of zelfs een tafel laserprinter ben tegengekomen die fatsoenlijk een foto kan printen... dat moet je niet willen :+ Maar sowieso als jij de vermelde aantallen niet haalt met het printen van voornamelijk brieven en rapporten dan is het misschien tijd voor een betere printer ;)

Wat betreft 'blijvende effecten', dat is echt moeilijk te zeggen. De kwaliteit van imitatie toners is heel verschillend, van merk tot merk en van model tot model... ik heb wel eens imitatie toners meegemaakt die een printer na een paar honderd vellen al vrijwel compleet om zeep hadden geholpen. Aan de andere kant heb ik
ook wel eens imitatie toners meegemaakt waar ik er persoonlijk van overtuigd was dat het dezelfde toner was als origineel. Ook mbt tot vervuiling is het heel verschillend, alhoewel dat sowieso prima te doen is als je de printer regelmatig even een onderhoudsbeurtje geeft.

Overigens is het mbt tot toners in mijn ervaring wel veel beter gesteld als met imitatie inkt want dat is vrijwel allemaal troep. Je zal met toners niet snel misschieten als je een iets verminderde kwaliteit in kleur en consistentie niet erg vind, blijf alleen weg van de hele vage shops en merken. Maar verwacht/wil je net zo goed als origineel, koop dan origineel. Print je niet zoveel, haal dan ook origineel want huismerk toner is meestal minder goed houdbaar en zal over het algemeen sneller gaan klonteren e.d.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
MicGlou schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:03:
Ik werk/heb gewerkt met veel verschillende soorten printers en mijn ervaring over het algemeen is dat het verbruik doorgaans met gemak wordt gehaald. Zolang je originele toners blijft gebruiken en de printer niet teveel misbruikt voor foto e.d. dan is het vaak geen probleem.
Ik weet er een: Lexmark X543! Lexmark zelf zegt dat het "normaal" is dat de printer "iets" meer gebruikt... Als ik hem vergelijk met m'n vorige printer (Samsung CLP 315) had de vorige kleinere toners, terwijl de huidige toners zo'n 10 keer zo snel leeggaan! Als je er naar kijkt is er weer 10% toner verdwenen, terwijl ik niet anders ben gaan printen...
Keiharde misleiding wat mij betreft. Software maakt het zo goed als onmogelijk om alleen in zwart te printen, en zelfs dan gebruikt-ie standaard z'n kleurentoners nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De huismerk produkten van 123inkt komen niet overeen met hun leverancier, ze zetten er namelijk 10% meer inhoud of het aantal pagina's dat geprint kan worden.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
RemcoDelft schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:30:
[...]

Ik weet er een: Lexmark X543! Lexmark zelf zegt dat het "normaal" is dat de printer "iets" meer gebruikt... Als ik hem vergelijk met m'n vorige printer (Samsung CLP 315) had de vorige kleinere toners, terwijl de huidige toners zo'n 10 keer zo snel leeggaan! Als je er naar kijkt is er weer 10% toner verdwenen, terwijl ik niet anders ben gaan printen...
Keiharde misleiding wat mij betreft. Software maakt het zo goed als onmogelijk om alleen in zwart te printen, en zelfs dan gebruikt-ie standaard z'n kleurentoners nog...
Ik zeg ook uiteraard niet dat het nooit gebeurd :) ik ben het zelf alleen nog niet zoveel tegengekomen bij printers die normaal worden gebruikt... en uiteraard zijn er ook uitzonderingen van printers die gewoon toner verslinden. Je noemt bijvoorbeeld Lexmark, dat is echt het laatste merk printer wat ik ooit in huis zal halen... de weinige ervaring die ik met Lexmark printers heb is verre van best om diverse redenen... okay, ze hebben een paar redelijk goede fax-printers gehad en die kwam je dan ook best vaak tegen. Overige merken heb ik dat totaal niet mee, ik heb niet eens echt een specifieke voorkeur voor een merk alhoewel uit ervaring Canon en HP wel te boek staan als betrouwbaar... uiteindelijk ligt het geheel aan de toepassing. Oh nee wacht ff ik weet nog wel een slechte... ook nooit aan een printer van Dell beginnen :'(

Die Samsung CLP modellen zijn overigens best grappig, die draaien best wel leuk zolang je ze rustig behandeld.. ze zijn doorgaans vrij kwetsbaar gebouwd en je sloopt er dus al snel wat aan. Leuke printjes voor een gunstige prijs en sowieso een heel erg betaalbare printer mbt aanschaf.

@Fietsbel... vaak is dergelijke advertentie dat er meer in de huismerk cartridges zit sowieso onzin, daar let ik niet eens op want de imitatie cartridges hebben normaal gesproken vrijwel exact hetzelfde formaat omdat het anders simpelweg niet past. Alright, sommigen weten een paar gram meer in de cartridge te stoppen maar dat zet ook geen zoden aan de dijk. Dan heb ik het uiteraard over modellen die zijn toegespitst voor thuis of klein kantoor gebruik, die dingen zitten doorgaans zo strak in elkaar dat er is gewoon geen ruimte voor een grotere cartridge is... op een enkele uitzondering na dan. De grotere modellen, gemakshalve de modellen die je niet meer alleen kan tillen en daarboven, dat is uiteraard een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
MicGlou schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 18:00:
Je noemt bijvoorbeeld Lexmark, dat is echt het laatste merk printer wat ik ooit in huis zal halen...
Ik heb hem gekocht op specs, en prijs. 250 euro voor een duplex-all-in-one met lage afdrukkosten.
Wist ik veel dat de afdrukkosten 10-20 keer zo hoog zouden uitpakken... Ik durf hem nu amper te gebruiken. De kleurentoner gaat sneller op dan zwart.
Online lees ik veel meer mensen die over hetzelfde klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Lol ik kan wel zeggen dat ReplaceDirect SNEL is :o :D Gisteravond om 22:26 order geplaatst, en vandaag al briefje in de bus dat de pakketbezorger pakket niet kon afleveren (ik was niet thuis). Via internet nieuwe afleverdatum gekozen, en daar zag ik dat het pakket van ReplaceDirect kwam.

Dafuq!? Werken die het klokje rond ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:08
RemcoDelft schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 18:07:
[...]

Ik heb hem gekocht op specs, en prijs. 250 euro voor een duplex-all-in-one met lage afdrukkosten.
Wist ik veel dat de afdrukkosten 10-20 keer zo hoog zouden uitpakken... Ik durf hem nu amper te gebruiken. De kleurentoner gaat sneller op dan zwart.
Online lees ik veel meer mensen die over hetzelfde klagen!
Lexmark is één van die merken die bekent staat als een notoire inkt slupers. Wat ik gezien heb van verbruik van printers zijn de semi-zakelijke merken toch het beste qua zuinigheid met toner/inkt. Dan moet je denken aan: Xerox, Kyocera en Ricoh.

Mijn Canon zeurt al dat ik zn toner moet vervangen als ik er met gemak nog 200-300 pagina's uit kan krijgen. Maar kwaliteit is wel goed. Die goedkope Samsung's hebben overigens relatief kleine toners dus die zou ik niet zo snel overwegen, zelfde geldt voor iets van Brother.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hier een Samsung CLP-310n en zeer slechte ervaringen met de imitatietoner (van 123inkt.nl). Toevallig een paar uur geleden vervangen door een originele.

Die van 123inkt was een of andere XL variant waar 'veel meer' printjes uit zouden moeten komen. Dat idee had ik niet, ik heb 'm eruit gehaald net terwijl de printer aangaf dat er nog meer dan 50% in zat. Printjes waren meer grijs dan zwart..waardeloos.

Zwart is nu weer echt zwart ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mijn Samsung ML-1630 doet het al jaren goed met 123inkt imitatie toners. Of hij echt het aangegeven aantal printjes haalt heb ik nog mijn bedenkingen bij.

[ Voor 36% gewijzigd door Ernemmer op 16-05-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:07
Ik heb hier een Brother HL-2130 staan (cheapass dingetje), met daarin het huismerk toner van 123inkt. Zelfs de "XL" versie die Brother zelf niet als compatible aangeeft. Over de kwaliteit niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
De Yanec toner heb ik maandag ingebouwd, en functioneert zoals het nu lijkt prima.
In de webinterface van de printer zag ik dat hij netjes 100% vol aangeeft. De testpagina's die ik er mee af heb gedrukt kwamen er goed uit, zonder rare vlekken ofzo.

In de webinterface kan ik ook het aantal pagina's geprint met deze toner zien. Dus als hij leeg is kan ik dat mooi opvragen.

Printer staat bij m'n ouders, dus heb er zelf weinig zicht op. Maar als er iets mis is hoor ik dat vaak direct, dus mocht er wat voorvallen dan zal ik mij weer melden in dit topic :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Laatst online: 12-06 18:46
Zelf ook slechte ervaring met imitatie inkt (in dit geval van 123inkt). Vandaag voor de 3e keer hun huismerk geprobeerd op mijn Canon LBP7750cdn laserprinter. En voor de 3e keer geen correcte prints. Je ziet het meteen zodra je een vetgedrukte tekst of een zwarte balk moet printen: de balk bevat allemaal witte spikkels (ontbrekende toner), waarbij die ontbrekende toner opeens halverwege de pagina staat. Met tekstprints valt het niet zo op, maar daarbij merk je ook dat zwart niet zwart is, maar grijs.

Het lijkt ook een structureel probleem te zijn, zelfs na enkele calibraties en het schudden van de toner. Net alsof de toners niet goed samenwerken met de printer. Stop ik mijn oorspronkelijke toner er weer in: geen enkel probleem. Dus het kan ook niet aan de printer zelf liggen (als in: vuile onderdelen).

123inkt handelt overigens wel netjes alle RMA's af, maar ja... uiteindelijk heb je daar weinig aan als de inkt gewoon niet werkt ;-) Ga nu toch maar overstappen op het origineel. Hopelijk zijn daar geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
eborn schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:12:
Zelf ook slechte ervaring met imitatie inkt (in dit geval van 123inkt). Vandaag voor de 3e keer hun huismerk geprobeerd op mijn Canon LBP7750cdn laserprinter. En voor de 3e keer geen correcte prints. Je ziet het meteen zodra je een vetgedrukte tekst of een zwarte balk moet printen: de balk bevat allemaal witte spikkels (ontbrekende toner), waarbij die ontbrekende toner opeens halverwege de pagina staat. Met tekstprints valt het niet zo op, maar daarbij merk je ook dat zwart niet zwart is, maar grijs.

Het lijkt ook een structureel probleem te zijn, zelfs na enkele calibraties en het schudden van de toner. Net alsof de toners niet goed samenwerken met de printer. Stop ik mijn oorspronkelijke toner er weer in: geen enkel probleem. Dus het kan ook niet aan de printer zelf liggen (als in: vuile onderdelen).

123inkt handelt overigens wel netjes alle RMA's af, maar ja... uiteindelijk heb je daar weinig aan als de inkt gewoon niet werkt ;-) Ga nu toch maar overstappen op het origineel. Hopelijk zijn daar geen problemen mee.
Het probleem wat jij omschrijft ga je niet verhelpen met schudden etc, dat lijkt gewoon erg sterk op verkeerde toner voor die printer... kan een verkeerde consistentie zijn, maar ook een toner die een hogere/lagere temperatuur nodig heeft of langer verwarmd behoort te worden e.d. Dat is overigens een heel veel voorkomend probleem bij imitatietoner, ik verwacht niet dat dit een probleem met de printer zelf is... kans bestaat maar dat is dan meestal anders zichtbaar... spikkels in de toner is normaal gesproken verkeerde/slechte toner.

Ik gebruik sowieso geen imitatie toner of inkt meer, heeft veel te vaak problemen gebracht in het verleden. Koop nu liever origineel en ga wat bewuster om met het aantal afdrukken en gebruik economisch printen standaard voor het meeste werk. Originele toner/inkt geeft ook gewoon mooier resultaat, zeker op de lange termijn omdat originele toner meestal betere 'conserveringsmiddelen' bevat waardoor prints en vooral foto's veel langer mooi blijven.

123inkt is wat dat betreft overigens zover ik weet altijd heel netjes, doen echt zelden moeilijk. Ben samen met vrienden in het verleden heel veel bezig geweest met covers voor films en muziek en dus ook heel veel inkt en toner versleten en bij veel shops gezeik gehad om slechte inkt/toner... geld dus gewoon kwijt. Maar kan mij geen slechte ervaring met 123inkt herinneren, altijd netjes geholpen... er zijn niet veel shops die de waarde van een goede klachtenafhandeling begrijpen, daar wel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGrumpy
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik zelf het zeer wisselende resultaten met namaak toners. Zwart/Wit gaat meestal goed, een LJ 1300 van HP geen probleem. De vervanging daarvan M1536 MFP geeft af en toe op het eerste vel een zwarte streep als hij een paar dagen niet heeft gedraait. (met imitatie van inkt123)

Echter met kleuren laser printer (hp cj 2605dn) een keer een hele batch te vuilnisbak in kunnen gooien omdat de toner er aan alle kanten uit kwam zetten (behalve op het papier).
Dit laatste print op het juiste papier, met originele toner best aardige kleuren foto's en achter een glasplaatje zien mensen niet dat het een laser afdruk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Laatst online: 12-06 18:46
MicGlou schreef op maandag 28 juli 2014 @ 18:55:
123inkt is wat dat betreft overigens zover ik weet altijd heel netjes, doen echt zelden moeilijk. Ben samen met vrienden in het verleden heel veel bezig geweest met covers voor films en muziek en dus ook heel veel inkt en toner versleten en bij veel shops gezeik gehad om slechte inkt/toner... geld dus gewoon kwijt. Maar kan mij geen slechte ervaring met 123inkt herinneren, altijd netjes geholpen... er zijn niet veel shops die de waarde van een goede klachtenafhandeling begrijpen, daar wel d:)b
Klopt. Het is alleen wel jammer dat je zoveel tijd kwijt bent. En zij natuurlijk ook. Inmiddels ga ik de 3e imitatie terugsturen omdat het niet werkt. Dan denk ik bij mezelf: ben ik dan de enige die dit model printer heeft en daarvoor inkt besteld?

Maar inderdaad: niets dan lof voor 123inkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Oud topic (bijna), maar wellicht zijn er inmiddels WEL goede ervaringen ergens te vinden met huismerk-toners? :P
Mijn ervaring 3 jaar terug met huismerk toner van 123inkt was ook uien (Voor Samsung printer).
Dermate dat ik ipv een originele toner een nieuwe printer heb gekocht, want dat is altijd een dingetje bij een kleurenlaserprinter. Ja akkoord, 'minder' toner in de initiële casette, zo beweert men, maar dan nog.
En nu zit ik weer met hetzelfde euvel.
2 toners aan vervanging toe. Toners (1000 pag) 103 euro, printer compleet 104 euro.... |:(. (was destijds overigens 219 oid)
Dan doe ik in de nieuwe de oude toners, behalve de toners die bijna op zijn, en kan ik zo weer 2 jaar vooruit :')

Maar goed, moet weer een printer de vuilnisbelt op enzo :/

edit:
Dezelfde printer maar dan zonder duplex, kost 70 euro met daarbij weer 4 toners die volgens mijn controlpanel ca 1400 pagina's moeten kunnen doen op 5%.

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 15-11-2017 09:04 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wij gebruiken hier op het werk in nagenoeg alle printers namaak toners van 123inkt.nl en dat werkt eigenlijk altijd prima.

De enige die we orginele toners voeren zijn de Konica Minolta's en dat komt ook alleen maar omdat we daar supportcontracten op hebben lopen.

De HP's, OKI's en OCe's voeren we gewoon namaak en die protesteren eigenlijk nooit. Thuis gebruik ik in mijn Canon laserprinter ook namaak en ook dat werkt prima.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Zou het printerafhankelijk kunnen zijn hoe goed ze de toner neerleggen?
Of zou een printer 'eisen' stellen aan zijn toner?
Ergo: sommige printers springen niet goed om met matige kwaliteit toner?

Ik gebruik de printer veelal voor grafische toepassingen, met grote volvlakken diep zwart e.d.
Vlekken of strepen vallen dan al snel op namelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door paQ op 15-11-2017 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1024279

Ik heb gisteren bij iemand een "gratis" laser printer opgehaald die niet meer aan wilde.
Het gaat hier om de Samsung CLX-3185N ,leuk all in one ding.
Een paar condensators kapot in de voeding, totaal kosten 1,30 euro! :*)
Werkt nu prima, alleen de rode cartridge van 123inkt geeft veel te weinig rood. 8)7
De rest van de kleuren is oké.
De hele printer is gereinigd inclusief de drum (gereinigd met alcohol)
Zal het nu alleen aan die 123inkt cartridge liggen?
De rest werkt namelijk wel goed!, de rest wat in de printer zit kwam ook van 123 inkt maar een miskleun kan altijd. :?
Is er een manier om deze "rode" cartridge schoon te maken dat die wel normaal werkt?
of is het gewoon slijtage?,bij 123 inkt vandaan is gewoon 2e hands opnieuw gevuld toch?

Mvg John Schouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1024279

Ik probeer nu alleen te achterhalen of het nu om de cartridge gaat of om een printer probleem.
Ik denk dat het de cartridge betreft, anders zou de rest van de kleuren ook een probleem geven.
Correct me if i am wrong! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

We hebben 2 nieuwe printers besteld van een eenvoudigere variant (geen duplex), voor 70 euro incl BTW per stuk.
Toner eruit, in de 'oude' printer, en de nieuwe... naja... naar de container :?
Het is best bizar eigenlijk en ergens onethisch...

printerrapportje:
Aantal afgedrukte zijden
Mono 946
Kleur 199
Totaal 1145
En dan resteren er nog ca 200 afdrukken.

De meegeleverde toner haalt dus idd ca 1000 afdrukken.
Bestel ik losse toner, dan kost toner zwart origineel 1000 pagina's, 42,50 euro bij 123inkt.
De kleuren zijn 54 euro voor 1000 pagina's.

Toont enerzijds aan hoe ridicuul duur toner is, en anderzijds hoe goedkoop :? een kleurenlaserprinter met kleurendisplay en netwerkaansluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 22:00
@paQ Welke Lexmark heb je gehaald? :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

CS410

De toners zijn alleen 'getrouwd' met de printer, en dus niet uitwisselbaar.
Naja... dan maar gewoon heel de printer vervangen :') Toner los met dezelfde capaciteit is meer dan 2 x zo duur.

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 25-01-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:12
In 2012 via Marktplaats een Xerox Phaser 6110 MFP gekocht voor 100 euro. Een kleurenlaser, en voor dat geld zaten er vier volle cartridges in. Die waren niet origneel, maar nooit problemen gehad.

Wel grappig dat hij zich nog steeds "Printer Pantry ING Beverwijk" blijft noemen, overigens...

Enkele duizenden pagina's geprint, en in 2014 nieuwe cartridges gekocht. Toen kreeg de printert door dat deze niet origineel waren. Via internet opgezocht dat je dan in het service menu tellers moest resetten. Daarna heeft hij het zeker nog een jaar goed gedaan, waarna ik hem voor 100 euro aan mijn baas verkocht heb.

Bij mijn baas zijn er erg veel prints gemaakt. In een jaar tijd veel sets cartridges. We vermoeden dat een eveneens in het pand gevestigd bedrijf de printer gebruikt heeft om briefpapier te maken, gezien de onevenredigheid in kleurverbruik van de printer... (En printen kan via een usb stick).

De printer kreeg weer kuren, en mijn baas vond het lastig om telkens tellers te resetten. Ik heb de printer in 2017 voor nop terug gekregen, en een stel nieuwe cartridges moeten bestellen. In het begin bleef deze namelijk zeuren, wat waarschijnlijk kwam door een afwezige of niet werkende chip op de cartridge. De printkwaliteit was wel afgenomen, viel mij op. Door de vele [reset all]-opdrachten was de teller van de drum en de transfer belt ook niet meer te raadplegen, maar vermoedelijk zijn deze ongeveer op.

Omdat ik al nieuwe cartridges had, heb ik de printer opengeschroefd. Kijken of deze schoon te maken is. Veel laserprinters -waaronder deze Xerox- hebben cartridges zonder afdruk unit. Middels een soort wormwielen wordt de inhoud van de cartridge naar een reservoir geleid, wat langs de drum loopt. Deze wordt door de laser statisch electrisch gemaakt, waardoor op die plek inkt-poeder blijft plakken. Dit wordt over gegeven aan de transfer belt, waarna met een soort stofzuiger methode de drum schoongemaakt wordt voor de volgende rondgang. Daarbij ontstaan die strepen, als dit niet goed gebeurt! Dat is te herkennen aan ghosting (met de rol omtrek als afstand tussen origineel en ghostbeeld).

Mijn printer bleek een beetje te knoeien, en de binnenin lag overal poeder in de kleur van het logo van die pandgenoten van mijn baas. Alles is helemaal schoongemaakt met stofzuiger, en de prints zijn weer loepzuiver. (Ook bleek het resevoir voor overtollig poeder vol te wezen, waardoor de drum niet meer goed schoongemaakt werd. Ook deze is leeggezogen) Tip: doe dit buiten, het stof is zo fijn dat het niet achterblijft in de zak van je stofzuiger... En trek oude kleren aan.

De prints zijn momenteel weer goed, al merk ik dat ik me nu ook ga ergeren aan de onverwachte weigering om te printen, waarna de teller reset opnieuw moet. Echter scheelt het zoveel geld (CMYK is ongeveer 40 euro per 4 toners) dat we er voorlopig gewoon mee doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:39
Heb een Canon 8550CDN en raak toch wat in de war wat ik moet doen.

Ik zie een paar opties

247inkt (Nooit van gehoord) voor de bizar lage prijs van 12,75
https://www.247print.nl/i...alog/product/view/id/2391

of namaak bij bijvoorbeeld inkt.nl (21 euro).

of toch maar origineel. Deze kosten echter vanaf een 80 euro of zo dus dan lijkt een dubbelpak mij beter
daar heb je er weer twee van, rond de 110-120 euro (bij MaxIct).
4960999653433 2662B005
4960999915814 2662B017
of 93 zgan bij amazon

vragen:
- gaat de printer zelf moeilijk doen over een namaak cartridge?
- hoe groot is de kans dat je printer aan gort gaat?
- bij origineel: waarom zijn er twee EAN codes en is er verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibasa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-05 18:02
Hier een samsung c480w. Een keer imitatie erin gehad. Van de 4 toners 3 geretourneerd wegens foutmeldingen en het daardoor niet meer willen printen. Vervolgens originele set erin. Bleek het apparaat ineens extreem vervuild met name de transportbelt. Strepen dus bij afdrukken. Alles gedemonteerd en gereinigd en sinds ik alleen maar origineel gebruik geen problemen meer gehad.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
TomsDiner schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:42:
In 2012 via Marktplaats een Xerox Phaser 6110 MFP gekocht voor 100 euro. Een kleurenlaser, en voor dat geld zaten er vier volle cartridges in. Die waren niet origneel, maar nooit problemen gehad.

Wel grappig dat hij zich nog steeds "Printer Pantry ING Beverwijk" blijft noemen, overigens...

Enkele duizenden pagina's geprint, en in 2014 nieuwe cartridges gekocht. Toen kreeg de printert door dat deze niet origineel waren. Via internet opgezocht dat je dan in het service menu tellers moest resetten. Daarna heeft hij het zeker nog een jaar goed gedaan, waarna ik hem voor 100 euro aan mijn baas verkocht heb.

Bij mijn baas zijn er erg veel prints gemaakt. In een jaar tijd veel sets cartridges. We vermoeden dat een eveneens in het pand gevestigd bedrijf de printer gebruikt heeft om briefpapier te maken, gezien de onevenredigheid in kleurverbruik van de printer... (En printen kan via een usb stick).

De printer kreeg weer kuren, en mijn baas vond het lastig om telkens tellers te resetten. Ik heb de printer in 2017 voor nop terug gekregen, en een stel nieuwe cartridges moeten bestellen. In het begin bleef deze namelijk zeuren, wat waarschijnlijk kwam door een afwezige of niet werkende chip op de cartridge. De printkwaliteit was wel afgenomen, viel mij op. Door de vele [reset all]-opdrachten was de teller van de drum en de transfer belt ook niet meer te raadplegen, maar vermoedelijk zijn deze ongeveer op.

Omdat ik al nieuwe cartridges had, heb ik de printer opengeschroefd. Kijken of deze schoon te maken is. Veel laserprinters -waaronder deze Xerox- hebben cartridges zonder afdruk unit. Middels een soort wormwielen wordt de inhoud van de cartridge naar een reservoir geleid, wat langs de drum loopt. Deze wordt door de laser statisch electrisch gemaakt, waardoor op die plek inkt-poeder blijft plakken. Dit wordt over gegeven aan de transfer belt, waarna met een soort stofzuiger methode de drum schoongemaakt wordt voor de volgende rondgang. Daarbij ontstaan die strepen, als dit niet goed gebeurt! Dat is te herkennen aan ghosting (met de rol omtrek als afstand tussen origineel en ghostbeeld).

Mijn printer bleek een beetje te knoeien, en de binnenin lag overal poeder in de kleur van het logo van die pandgenoten van mijn baas. Alles is helemaal schoongemaakt met stofzuiger, en de prints zijn weer loepzuiver. (Ook bleek het resevoir voor overtollig poeder vol te wezen, waardoor de drum niet meer goed schoongemaakt werd. Ook deze is leeggezogen) Tip: doe dit buiten, het stof is zo fijn dat het niet achterblijft in de zak van je stofzuiger... En trek oude kleren aan.

De prints zijn momenteel weer goed, al merk ik dat ik me nu ook ga ergeren aan de onverwachte weigering om te printen, waarna de teller reset opnieuw moet. Echter scheelt het zoveel geld (CMYK is ongeveer 40 euro per 4 toners) dat we er voorlopig gewoon mee doorgaan.
toon volledige bericht
Stop je originele of immitatietoner in je Xerox? Mijn 6280 is toe aan nieuwe toners. Die krengen kosten nieuw (met z'n vieren) 400+ euro. Nou is Mrs. zeef niet van een nieuwe printer kopen omdat de catrdiges vol zitten, maar ik denk er stiekem wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:12
zeef schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:12:
[...]

Stop je originele of immitatietoner in je Xerox? Mijn 6280 is toe aan nieuwe toners. Die krengen kosten nieuw (met z'n vieren) 400+ euro. Nou is Mrs. zeef niet van een nieuwe printer kopen omdat de catrdiges vol zitten, maar ik denk er stiekem wel over.
Ik heb nog nooit originele cartridges gekocht. De Phaser 6110 draait al zes jaar op namaak.
Pagina: 1