Onofficiële inkt kopen slecht voor de printer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik ben in bezit van een Canon MP630, een leuke printer maar de inkt kost duur. (Rond de 60 euro waar je net 4 maanden mee doet; Niet goedkoop voor een student)

Nu zag ik ook deze actie, 2x een gehele inktset voor mijn Canon voor net iets meer dan 30 euro.

Nu vraag ik me af, aangezien iedereen mij al jaren verteld dat inkt van een thirdparty bedrijf slecht is, is dit waar?
De prijs lijkt te mooi om waard te zijn, en dit zal waarschijnlijk ook zo'n ''goedkoop is duurkoop'' verhaaltje zijn. Maar mocht deze inkt goed zijn, dan bespaar ik toch 3/4e van het hele bedrag!

Alvast bedankt! :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56
Ik zelf vind onofficiele inkt niet alles.

Er is enorm veel verschil in kwaliteit. Er zitten best redelijke tussen, maar ook slechtere merken. Dikkere inkt, dunnere inkt, minder-zwart (donkergrijs)... inkt die te snel droogt..

Bedenk wel, bij een dergelijke Canon printer (en ook bv bij Epson) zit de kop in de printer,en is niet altijd vervangbaar (of duur). Als je de printer minder gebruikt en bv je kop verstopt raakt kan het toch een duur geintje worden.

Ook de uitval is imho lager bij origineel: Een niet-werkende originele cartridge is een uitzondering, bij imitatie toch wel eens vaker. En een imitatie-cartridge die op de helft van het gebruik al verstopt zit..dan word t prijsverschil al snel kleiner.

Als je geen fotokwaliteit (icm fotopapier) nodig hebt:Koop een laserprinter. Een kleurenlaser heb je al voor 100-150 eur ofzo. Betere kwaliteit, langere gebruiksduur, en nooit gezeik met uitdrogen. Zeker als je @random wel en soms niet print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-04 19:51

AlexanderB

7800 rpm

nou.. nee.. iig, mijn ervaring met "namaak" inkt is dat t net zo goed(/slecht) werkt als de officiele..

het hele businessmodel van printerfabrikanten is dat je een "gratis" printer krijgt, en bergen geld betaalt voor de inkt. die inkt is lang niet zo duur als de fabrikant je wilt doen geloven.. :)

elke keer maakt de fabrikant weer nieuwe, moeilijk na te maken cartridges, en na n tijdje weten de "namaak"-fabrikanten dat weer te omzeilen en na te maken en kan je weer goedkope cartridges kopen :)

[edit:] met hierboven dus, ik heb altijd gelazer met inktjet dat de cartridges "vanzelf" leeg lijken te gaan, na "een paar printjes" zijn ze alweer leeg en kan je weer tientallen euro's uitgeven, officieel *en* namaak.. een laserprinter vind ik veel prettiger werken, en daarvoor zijn ook "namaak"-toners te koop, die t ook net zo prima doen als originele :)

[ Voor 27% gewijzigd door AlexanderB op 26-12-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Alhoewel ik de printer-industrie ronduit misdadig vind (en ik spreek als iemand met toch wel wat jaren ervaring met de bedrijven erachter) kan ik er niet omheen dat ik de indruk heb dat er met niet-originele inkt teveel misgaat.

Natuurlijk zitten er gradaties in namaak en is niet alles zo zwart wit (:')) maar om maar een voorbeeld te noemen: veel patronen hebben een geprinte (jawel) contactplaat achterop, waarmee de cartridge contact maakt met de kop. Die contactjes zijn niet zelden bedoeld voor one-use-only. Navullen is dan dus een no-go voor mij, en ook de 'wecare' achtige merken hergebruiken volgens mij soms gewoon dezelfde contacten voor de wederverkoop. Dat kan je printer slopen.

Dan ook inderdaad de kwaliteit van de inkt, die kan soms flink minder zijn dan bij een origineel patroon, al betekent dat niet automatisch dat de prijs van de originele gerechtvaardigd is, de marge daarop is astronomisch hoog, de kwaliteit kan veel beter voor dat geld.
AlexanderB schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:17:
nou.. nee.. iig, mijn ervaring met "namaak" inkt is dat t net zo goed(/slecht) werkt als de officiele..

het hele businessmodel van printerfabrikanten is dat je een "gratis" printer krijgt, en bergen geld betaalt voor de inkt. die inkt is lang niet zo duur als de fabrikant je wilt doen geloven.. :)

elke keer maakt de fabrikant weer nieuwe, moeilijk na te maken cartridges, en na n tijdje weten de "namaak"-fabrikanten dat weer te omzeilen en na te maken en kan je weer goedkope cartridges kopen :)

[edit:] met hierboven dus, ik heb altijd gelazer met inktjet dat de cartridges "vanzelf" leeg lijken te gaan, na "een paar printjes" zijn ze alweer leeg en kan je weer tientallen euro's uitgeven, officieel *en* namaak.. een laserprinter vind ik veel prettiger werken, en daarvoor zijn ook "namaak"-toners te koop, die t ook net zo prima doen als originele :)
Het omzeilen door navullen/namaak op goedkope printers heeft bij grote getale natuurlijk vanzelf het gevolg dat printers weer duurder worden, maar de inkt zal nooit goedkoper worden, je betaalt uiteindelijk toch weer meer als consument.

Wij hebben nu een Canon ip4700 vanwege de goede ervaringen bij familie en mooie printjes, maar wij verbruiken ten hoogste 2 sets cartridges per jaar momenteel. Als ik heel veel zou printen zou ik wellicht een economischer model zoeken.

En inderdaad, vaak miept de printer al vér voor de inkt echt op is. Gisteren nog, toen ik mijn surprisegedicht uitdraaide: "uw inktpatroon is op, vervang de printer of druk op doorgaan om tóch de printen". Ik druk uiteraard op doorgaan, waarna de pagina's er vlekkeloos uitrolden. Tóch niet op dus ;). Ik ga gewoon door tot er geen picoliter meer in zit, en vaak duurt dat bij HP printers toch het langst.

[ Voor 49% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-12-2011 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Wat raden jullie mij dan aan? Een laserprinter? (Alhoewel dat ook weer een flinke uitgave is)
Het gaat met name om school papieren die ik moet uitprinten en soms een foto.

Die inkt van Canon kost 60 euro wat voor mij weer teveel geld is als je er net 4 maanden mee doet.
Namaak inkt is teveel risico, dus dan heb je geen keuze meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Een laser is echt geen flinke uitgave meer hoor.

Hoeveel print je nou eigenlijk ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

HardCoreGamer schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:27:
Wat raden jullie mij dan aan? Een laserprinter? (Alhoewel dat ook weer een flinke uitgave is)
Het gaat met name om school papieren die ik moet uitprinten en soms een foto.

Die inkt van Canon kost 60 euro wat voor mij weer teveel geld is als je er net 4 maanden mee doet.
Namaak inkt is teveel risico, dus dan heb je geen keuze meer over.
Het is een beetje zoals mensen die moeten kiezen tussen benzine of diesel: Laserprinters zijn zo'n beetje de diesels van de printerwereld. Hogere aanschaf, lagere kilometerprijs :P.

Een simpele laser kan soms al voor 100 euro (zwart) of 200 euro (kleur) weggaan maar de meer economische modellen (want in deze markt heeft de budgetreeks toch wel een matige verbruikswinst op inkt) vind je pas vanaf 500 + (zwart) of 1000 + (kleur) euro. Das nog daargelaten de opties zoals duplex, multifunctional, netwerk, etc.

Hoe lang wil jij de printer inzetten, hoeveel printjes per maand, etc. Goede foto-laser-printers zijn vrij prijzig, terwijl soms hele simpele inktjets al prachtige foto's kunnen drukken op goed papier. Wil je gewoon goedkoop volume draaien voor één of twee jaar studie, kun je budget laser pakken, is het minder dan dat zou ik toch voor een economische inktjet gaan. Soms zijn business-inktjets wel zuiniger dan consumenten inktjets, maar ook daar kijk je dan tegen 100 ~ 300 euro aanschaf aan.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-12-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
De laatste tijd niks meer omdat ik geen inkt meer heb.
Een velletje of 15 - 20 per maand. (Incl kleurprint)

Wat ik een tijd veel heb gebruikt is de dvd- print die in de Canon zit, dat heb je weer niet in een laserprinter.
Zal een lastige keuze worden, deze Canon heeft mij vorig jaar 250 euro gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56
HTT-Thalan schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:30:
[...]

Het is een beetje zoals mensen die moeten kiezen tussen benzine of diesel: Laserprinters zijn zo'n beetje de diesels van de printerwereld. Hogere aanschaf, lagere kilometerprijs :P.

Een simpele laser kan soms al voor 100 euro (zwart) of 200 euro (kleur) weggaan maar de meer economische modellen (want in deze markt heeft de budgetreeks toch wel een matige verbruikswinst op inkt) vind je pas vanaf 500 + (zwart) of 1000 + (kleur) euro. Das nog daargelaten de opties zoals duplex, multifunctional, netwerk, etc.
Een Samsung kleurenlaser bv kost relatief weinig, die heb je al voor zo'n 135 eur ( pricewatch: Samsung CLP-320N )

Toners kosten zo'n 130 eur voor een set. (voor 1000 pagina's). Bij een inktprinter ben je voor een setje zo'n 40 eur kwijt. Daar print je dan zo'n 350 pagina's mee.

Dan ligt de kostprijs ongeveer gelijk, ervanuitgaand dat je dat aantal pagina's ook haalt. In de praktijk is je inkt vaker al eerder op/verstopt/streept of whatever, wat je bij een laserprinter veel minder hebt. Zeker als je m een maandje bv niet gebruikt.

Maar moet het perse kleur zijn? Als je de ruimte hebt voor een laserprinter koop je voor 60 eur een simpel zwartwit ding wat redelijk goedkoop print.
Als je 2e hands een HP 4000/4050 op de kop tikt zit je helemaal goed, die dingen zijn redelijk onverwoestbaar en met een toner van 30-40 eur print je 10.000 pagina's.
Die printers gaan voor 25-50 eur weg, incl netwerkkaart.
The Dolf schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:44:
[...]

Ik heb ong. 10 jaar geleden tweedehands een hp4500 serie gekocht voor ong. EUR150 met twee extra toners per kleur. Dat ding heeft een duplexunit en netwerkaansluiting en doet het nog steeds.
Mijn beste investering ooit. Als je een inktjetprinter hebt denk je wel twee keer na voordat je een cursus van +200 pagina's print.

Mijn advies. Koop een tweedehands semi professionele laserprinter voor tekst.
Die heb ik ook. enorm traag bakbeest maar wel supergoedkoop. Toner koop je voor weinig, alle spareparts wel eigenlijk. Je moet alleen niet 'ff' willen printen, dat ding doet rustig 5min over alleen het opwarmen.

[ Voor 30% gewijzigd door DJSmiley op 26-12-2011 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 18:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je kan natuurlijk de boel op marktplaats proberen te slijten, dat verruimt je budget een beetje. Als je regelmatig print en foto's belangrijk vind dan ben je waarschijnlijk momenteel het beste met inktjet uit.
Indien je onregelmatig print dan kom je op laser uit.
De nieuwe led lasers van xerox geven hierbij de beste fotokwaliteit, maar je gaat niet vrolijk worden van de inktprijzen. Als je de fotokwaliteit niet zo belangrijk vind maar gewoon kleur wilt printen dan ben je met een standaard kleurenlaser zonder extra poespas waarschijnlijk het beste uit. Kijk even goed naar hoeveel inkt kost per merk / model en hoeveel pagina's je zou moeten doen met een toner. Daar is redelijk veel info over te vinden via google.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:30:

Ik heb ong. 10 jaar geleden tweedehands een hp4500 serie gekocht voor ong. EUR150 met twee extra toners per kleur. Dat ding heeft een duplexunit en netwerkaansluiting en doet het nog steeds.
Mijn beste investering ooit. Als je een inktjetprinter hebt denk je wel twee keer na voordat je een cursus van +200 pagina's print.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27
Ik heb een Canon MP610, iets lagere versie die jij hebt dus, en ik doe al paar jaar met inkt van namaak-merken en dat werkt prima. In plaats van dik €11 per cartridge betaal ik €5,50 per cartridge (met chip, zodat je uit kan lezen of 'ie bijna op is, zonder chip is het nog goedkoper).

Inkt van Canon zelf zal vast iets beter zijn, maar voor waar ik m'n printer gebruik vind ik het goed zat. Moet het echt goed afgedrukt worden, dan laat ik het wel ergens afdrukken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DJSmiley schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:42:

Die heb ik ook. enorm traag bakbeest maar wel supergoedkoop. Toner koop je voor weinig, alle spareparts wel eigenlijk. Je moet alleen niet 'ff' willen printen, dat ding doet rustig 5min over alleen het opwarmen.
Ik had het over tien jaar geleden. Ik neem aan dat je voor het zelfde geld tegenwoordig een nieuwer modelletje aan kan schaffen. Was meer ter illustratie.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Bedankt voor de tips, om nu een laserprinter te kopen met kleur en een scanner kost al rond de 150 - 250 euro, tevens is dit dan een aankoop die ik alsmaar zou verschuiven omdat ik eerst nog andere dingen wil kopen.
Overigens laat ik meteen de dvd- print functie vervallen. (Dus eigenlijk zou ik dan water bij de wijn doen)

@Hahn, positief om te horen dat bij jou alles goed gaat. Welke inkt haal je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Welke printer ik heb? Dat zeg ik toch, Canon MP610? :+

Ik haal altijd m'n inkt bij 123inkt.nl, op deze pagina staan de inktcartridges die ik daar bestel: http://www.123inkt.nl/Ink...rie/Pixma-MP610-p701.html (die van €5,50 dus). Voor jouw printer kan je hier kijken: http://www.123inkt.nl/Ink...e/Pixma-MP630-p12995.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Heb je trouwens al eens een foto afgedrukt?
En is het zwart echt zwart?

De gehele set kost 32 Euro, 2x zo goedkoop.
En als je dat eens in de 4 maanden moet kopen, is het nog niet zo erg... :+

Waar zijn die reinigings sets trouwens voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

The Dolf schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:44:
[...]

Een goed werkende color laserjet 4500 ?dan heb je mazzel, dat waren vroeger (technish) zulke kutprinters . de eerste printer met een caroussel geloof ik. is die bij jou intern niet overal vol toner ? drama ding idem de 4550
de 4600 was al stukken beter

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
Tijdens onze laatste jaar studie had ik me ook een tweedehands laser gekocht. Lomp zwaar ding met nog een aantal (kleuren) toners. In een betrekkelijk korte periode heb ik er zeker 5000 pagina's geprint echter toen begon ie te zeuren over de transporter.
Dus de gedachte een tweedehands laser kan leuk zijn maar net zoals een auto moet je wel weten waarop je moet letten. Zeker de oudere varianten zijn ronduit verschrikkelijk die leveren meer issues op qua onderhoud. Bij m'n vorige werkgever zijn ze allemaal eruit gegaan en vervangen door nieuwe Canons uit de Imagerunner serie. Ik zou daar graag een kleintje van op de kop willen tikken die zijn echt goed, weinig onderhoud en een zeer goede scan unit.

Terugkomend op de TS ik zou eerder neigen als je meer dan 100 pagina's per maand print naar een kleuren laser en anders gewoon lekker doorrommelen met een inkjet (overigens leveren goedkope lasers ook niet echt geweldige kwaliteits afdrukken). Vervolgens de keuze namaak of niet, ik zou voor 240 euro per jaar niet knoeien. Ik heb zelf ooit een printerkop bij mij kapot gehad vanwege een snel uitgedroogde namaak. Misschien had ik veel geluk maar bij mij had ik vaak problemen met namaaks, uitgedroogd bij aankoop, inkt die eruit lekte tijdens het plaatsen, snel uitdrogen tijdens gebruik, slechte kleuren, half vol en meer van dat soort issues. Vaak kreeg ik die wel vervangen maar de tijd vs de besparing was dan snel ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:31

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik heb 2 Laserjet 4000/4050 in gebruik, een derde exemplaar voor reserve-onderdelen en 4 toners goedkoop (was het 20 euro of 5 euro per toner in ongeopende verpakking dat ik betaalde) overgenomen zodat ik 40k pagina's nog kan printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-04 12:41
Leuke van onofficiële toners is dat ze voor de meest vreemde problemen kunnen zorgen. Anderhalve week geleden kreeg een klant van ons op een oud HP-ding een geheugenfout. Monteur langs gestuurd en die heeft vanalles gecontroleerd. Klant maakte ook gebruik van een onofficiële toner, toen hij die eruit haalde verdween de melding. 's Middags nog een keer langs geweest met een originele HP toner, die erin gedaan en het ding werkte probleemloos... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-04 13:04
Hahn schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:56:

Ik haal altijd m'n inkt bij 123inkt.nl, op deze pagina staan de inktcartridges die ik daar bestel: http://www.123inkt.nl/Ink...rie/Pixma-MP610-p701.html (die van €5,50 dus). Voor jouw printer kan je hier kijken: http://www.123inkt.nl/Ink...e/Pixma-MP630-p12995.html
Ik heb hier thuis nog een HP OfficeJet 5510 staan en daar gaan ook huismerk 123inkt.nl cartridges in en heb er nog nooit een probleem mee gehad. Sinds kort gaan er ook huismerk toners in de Samsung ML1640.

Als je gewoon wat tekst /kleurplaatje afdrukt, is de kwaliteit meer dan goed genoeg. Voor normaal kantoorwerk is dit ideaal.

Als je natuurlijk altijd het beste van het beste wilt, zal je misschien teleurgesteld zijn door de afdrukkwaliteit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-04 11:32
Ik weet niet hoe het anno 2011 is, maar ik heb het heel vroeger eens onderzocht toen ik nog bij een winkel werkte waar we ook printers verkochten

Ik speelde altijd open kaart met alle klanten en vroeg of ze van plan waren om originele of neppe te gebruiken (ik liet een eventueel kwaliteitsverschil er uit, het ging me er om wat ze gingen gebruiken)

Enfin, uiteindelijk ruim 100 klanten gehad, waarvan het merendeel van plan was om neppe cardridges te gebruiken. Ik meen dat daar substantieel meer mensen met klachten terugkwamen, dan klanten die de originele gebruikte.

Natuurlijk was ik toen nog jong en wist ik niet exact hoe je een goed onderzoek opzette, maar dat was mijn conclusie (ik hield bijvoorbeeld geen rekening met welk type printer ze hadden, hoeveel ze printte etc etc terwijl dat wel belangrijke zaken zijn om in acht te nemen)

Ik heb zelf een goedkoop printertje en knal er namaak in. Gaat de printer kapot, dan koop ik weer een nieuwe printer. Het geld dat ik ondertussen heb bespaard met het niet kopen van originele inkt heb ik er dan allang weer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Exitium schreef op maandag 26 december 2011 @ 05:53:
Leuke van onofficiële toners is dat ze voor de meest vreemde problemen kunnen zorgen. Anderhalve week geleden kreeg een klant van ons op een oud HP-ding een geheugenfout. Monteur langs gestuurd en die heeft vanalles gecontroleerd. Klant maakte ook gebruik van een onofficiële toner, toen hij die eruit haalde verdween de melding. 's Middags nog een keer langs geweest met een originele HP toner, die erin gedaan en het ding werkte probleemloos... :P
Handig van HP, geef gewoon een foutmelding als een toner van een ander merk gebruikt wordt ;)

Kortom, was de toner slecht, of was de 'beveiliging' van HP goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:41
Ik heb zelf een Canon MP980 en ik was voornemens toen ik hem kocht altijd originele inkt te gebruiken. Maar de printer verbruikt de zes cartridges als een dronken zeeman. Het aantal printjes haal je niet eens als je het papier ongeprint door de printer laat gaan. Bij het aanzetten verbruikt ie al inkt namelijk. Gevolg is dat ie al een jaar of twee permanent aanstaat om die schoonmaak cycles te verminderen. Ook bij z/w printjes gingen de kleuren er evenhard aan. Een refill met origineel kost je zomaar 60 euro en het meest eindigt niet eens op het papier. Heel kieskeurig staat bv al vol met klachten over het inktverbruik van dit apparaat.

Uiteindelijk overstag gegaan voor nepinkt en de grijze tank uitgeschakeld, aangezien daar geen alternatief voor was. De neppers zijn sowieso minder goed en een foto valt er niet mee te printen. Ook errors met de gee tank. :S Dat fotoprinten doe ik trouwens wel online. Dat is vele male goedkoper en beter dan zelf lopen kutten met een inktjet printer.

Goed, de printer is nu alleen nog als scanner in gebruik, hoewel ie ook sinds een of andere update van ik denk win7 niet meer kan scannen naar een pc, alleen nog USB. Needless to say, dit was de laatste Canon die ik heb gekocht (digitale camera van hun was ook snel kaduuk na garantie).

Ik ga voor een kleurenlaser met wifi en de rest geloof ik wel.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:19

Printers. Yuck. De enige printer die bij mij nog nooit problemen heeft gegeven voor zolang ik hem had was één die met een inkt-lint werkte.

[ Voor 18% gewijzigd door ZpAz op 26-12-2011 16:22 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Hahn schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:56:

Grappig, ik heb de MP620 en gisteren bij 123inkt een setje imitatie besteld, met chip. Niet omdat ik nodig wat moest printen, maar als 1 van de cartridges helemaal leeg is, kan je ook niet meer scannen. :(

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Mijn MP610 zegt al maanden dat er eentje leeg is en drie bijna leeg zijn, maar hij print nog prima (en volgens mij is bij mij de scanner niet afhankelijk van de inkt, zou ook beetje vreemd zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik zou er erg mee op passen. Ik heb het idee dat de imitatie inkt ontzettend snel uitdroogt en wanneer je dan niet elke week een printje maakt, dan wordt het gevaarlijk. Bij mij zijn er inmiddels 2 multifunctionals (een canon MP450 en een HP HPC720) en een gewone canon inktjet mee gestopt na het gebruik van imitatie inkt, omdat de kop helemaal vol zat met aangekoekte, opgedroogde inkt.(niet meer te redden)
Daarvoor waren er al meerdere malen, originele cartridges geplaatst zonder problemen.

Ik waag me dus niet meer aan imitatie inkt. Voor de zwart wit afdrukken heb ik een 2e hands HP laserjet 4200 staan......lekker snel!

[ Voor 12% gewijzigd door kendo op 26-12-2011 17:32 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Hahn schreef op maandag 26 december 2011 @ 16:58:
Mijn MP610 zegt al maanden dat er eentje leeg is en drie bijna leeg zijn, maar hij print nog prima (en volgens mij is bij mij de scanner niet afhankelijk van de inkt, zou ook beetje vreemd zijn).
Als je lang genoeg doorgaat, krijg je een melding in het display dat 1 of meerdere cartridges vervangen moeten worden, en die melding kan je niet wegdrukken. Laatste keer cartridges wisselen was ergens in 2010, en de cartridge waar ie over zeurt is _echt_helemaal_leeg. :+

Als de cartridge bijna leeg is, krijg je een melding, maar print ie prima. Het volgende niveau is dat je op ok moet drukken op de printer om door te gaan, en voorbij dat punt weigert de printer alle diensten totdat je de cartridge vervangen hebt. Tis maar dat je het weet.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 21:18
kendo schreef op maandag 26 december 2011 @ 17:30:
Ik zou er erg mee op passen. Ik heb het idee dat de imitatie inkt ontzettend snel uitdroogt en wanneer je dan niet elke week een printje maakt, dan wordt het gevaarlijk. Bij mij zijn er inmiddels 2 multifunctionals (een canon MP450 en een HP HPC720) en een gewone canon inktjet mee gestopt na het gebruik van imitatie inkt, omdat de kop helemaal vol zat met aangekoekte, opgedroogde inkt.(niet meer te redden)
Daarvoor waren er al meerdere malen, originele cartridges geplaatst zonder problemen.

Ik waag me dus niet meer aan imitatie inkt. Voor de zwart wit afdrukken heb ik een 2e hands HP laserjet 4200 staan......lekker snel!
Hier hetzelfde: 2 klanten met elk een HP Officejet Pro L7680. Beide de huismerk inkt van 123inkt.nl erin en beide binnen korte tijd de koppen stuk. Vervolgens koop je nieuwe koppen en werkt het weer eventjes, maar die gaan wederom stuk. Als je dan denkt dat het opgelost is door tegelijk met de nieuwe koppen ook nieuwe originele patronen te plaatsen: mooi niet, er zit nog smurrie in de slangetjes van cartridges naar printkop...

Voor printers met ingebouwde kop: originele inkt. Voor printers waarbij je kop tegelijk met patroon wegmikt: boeie, als het stukgaat koop je gewoon een nieuwe. De PSC 2105 die bij mijn ouders staat print al jaren op zowel refill-inkt uit flesjes als op namaakinkt van 123inkt.nl. Dat laatste is maar marginaal duurder, maar scheelt je gewoon zoveel gepruts :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:39

-SaveMe-

-klik-

Ik heb een MP620 en haal altijd de inkt bij 123inkt (zoals hierboven vermeld), cartridges met chip. Kwaliteit is gewoon goed. Print er veel A4 kleuren print op glossy paper mee, en de kwaliteit is altijd top!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
-SaveMe- schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:49:
Ik heb een MP620 en haal altijd de inkt bij 123inkt (zoals hierboven vermeld), cartridges met chip. Kwaliteit is gewoon goed. Print er veel A4 kleuren print op glossy paper mee, en de kwaliteit is altijd top!
Heb je wel eens een maand niet geprint? (Zoals bij mij in de school vakanties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:47

RvL

Ik print regelmatig een maand niet (vaker niet dan wel eigenlijk) met m'n Canon iP4200 met cartridges van 123inkt.nl en dat gaat gewoon goed.

Het is maar waar je voor kiest tegenwoordig. Je kan altijd originele en dus dure inkt nemen en jaren met je printer doen. Je kan ook de gok wagen en goedkope(re) inkt nemen. Je loopt dan wellicht een verhoogd risico op b.v. een kapotte kop maar dat gaat imho niet zo snel dat je door het gebruik van goedkopere cartridges het geld voor een nieuwe printer niet in je zak hebt gehouden.

Als ik bij 123inkt.nl een set originele cartridges bestel kost me dat €57,50. De cartridges met chip van 123inkt.nl kosten met voor een set €28,50. Verschil is dus €29,- dus na 3 keer een set te hebben besteld heb ik bij wijze van spreken de kosten voor een nieuwe printer al in m'n zak gehouden.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
RvL schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:26:
Ik print regelmatig een maand niet (vaker niet dan wel eigenlijk) met m'n Canon iP4200 met cartridges van 123inkt.nl en dat gaat gewoon goed.

Het is maar waar je voor kiest tegenwoordig. Je kan altijd originele en dus dure inkt nemen en jaren met je printer doen. Je kan ook de gok wagen en goedkope(re) inkt nemen. Je loopt dan wellicht een verhoogd risico op b.v. een kapotte kop maar dat gaat imho niet zo snel dat je door het gebruik van goedkopere cartridges het geld voor een nieuwe printer niet in je zak hebt gehouden.

Als ik bij 123inkt.nl een set originele cartridges bestel kost me dat €57,50. De cartridges met chip van 123inkt.nl kosten met voor een set €28,50. Verschil is dus €29,- dus na 3 keer een set te hebben besteld heb ik bij wijze van spreken de kosten voor een nieuwe printer al in m'n zak gehouden.
Weet niet wat je printer precies kost of wat een vervangende printer gaat kosten, maar TechRepair heeft printkoppen voor de meeste canon printers voor ~60 euro te koop. Voordeel van Canon printers is daarbij dat je de cartridges rechtstreeks in de kop zet en niet met een slangensysteem werkt zoals HP dat doet met sommige Officejets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:47

RvL

Een nieuwe, vergelijkbare Canon (iP4850) kost op dit moment nog geen €70,-. Let wel, ik heb het dan over een printer, geen All in One.

Dus dan is het maar de vraag wat je het liefst doet, de kop vervangen of een nieuwe printer kopen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Voor all-in-ones kan ik me een nieuwe kop nog voorstellen. Nu is TechRepair nog goedkoop met losse koppen, als je bij winkels in de pricewatch gaat kijken naar losse koppen ben je het dubbele kwijt :X.

Overigens deelt zo'n all-in-one vaak het printsysteem met een goedkoop los printertje, dus mocht je nieuwe koppen nodig hebben voor een duurdere all-in-one, dan kan het soms lonen om een goedkoop printertje met dezelfde koppen en inktpatronen aan te schaffen, de koppen te oogsten en de printer bij de milieustraat te zetten.

Welkom in onze wegwerpmaatschappij trouwens :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:39

-SaveMe-

-klik-

HardCoreGamer schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:56:
[...]

Heb je wel eens een maand niet geprint? (Zoals bij mij in de school vakanties)
Ja, ook als ik enkele weken geen full color print (alleen zwart/wit of helemaal niet), dan blijft de kwaliteit top.

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:47
Ik hoor hier allemaal verhalen dat een laserprinter veer economischer is, maar ik heb juist een andere ervaring. Ik heb een HP Photosmart C4580 (met Wifi en kaartlezer, drie jaar geleden voor drie tientjes gehaald bij mijn Mac). Nou print ik niet veel (het liefste zou ik helemaal niet printen, maar goed daar kom je als scholier niet onderuit). Ik haal altijd 'XL' cartridges (60-80 euro voor zwart + kleur, alhoewel een neppe vast goedkoper is), en daar doe ik dan makkelijk een halfjaar of een jaar mee, als ik geluk heb zelfs nog langer. (Ik heb trouwens nog twee van die krengen nieuw liggen, omdat de printer al maandenlang aangeeft dat de inkt bijna op is terwijl de printjes er toch echt probleemloos uit rollen :+)

Edit: Het is een all-in-one trouwens, en ja ik kan hem probleemloos een maand laten staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Lrrr op 28-12-2011 18:30 ]

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-04 19:51

AlexanderB

7800 rpm

ZpAz schreef op maandag 26 december 2011 @ 16:16:
[video]

Printers. Yuck. De enige printer die bij mij nog nooit problemen heeft gegeven voor zolang ik hem had was één die met een inkt-lint werkte.
_O- _O- "no, he did this to himself!"

mmja, zelf voor 5 tientjes een HP 4320 laser incl extra papiertray gekocht, na 2 maanden flink printen was de toner die dr bij zat bijna leeg, toen voor 27 euro een nieuwe dr in en we printen vrolijk verder :) jammer dat zulke onverwoestbare kleurenlasers er nog niet zijn op dat prijsniveau.. nog niet :P

nog n printer die onsterfelijk was: zo'n dot-matrix kettingprinter.. *snerp snerp*.. was toen ideaal om facturen mee te printen, gewoon voorgedrukt ketting-briefpapier met afscheurbare acceptgiro, en dan met de dot-matrix de naam, bedrag en rekeningnummers enzo invullen, en door t kettingpapier kwam t altijd netjes op dezelfde plek op t papier terecht :) maakte wel n kloteherrie, maar printen werkte altijd prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:26
Ik gebruikte altijd originele HP inkt in een Photosmart C6180 all in one. Top apparaat. Gaf alleen op een gegeven moment aan dat de cartridges over de datum waren en dat verder printen niet meer door de garantie gedekt zou zijn. Toch stug doorgeprint en dat heb ik geweten. Inktkop is volledig de soep in gedraaid. Hele ding nog eens opengemaakt en schoongespoeld maar wilde alleen maar blauwe inkt weg lekken. Had toen echter nog iets van 15 cartridges (2 per kleur, soms zelfs 3) liggen en heb toen voor 30 euro een zelfde printer gekocht maar dan met duplex unit (C7280). De 15 cartridges leeggeprint en toen over gegaan op inkt met chip van 123inkt. Heb eigenlijk geen klachten over de kwaliteit alleen ik vervang de cartridges toch maar preventief als hij weer begint te zeiken dat ze over de datum dreigen te gaan... :)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:48

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb drie jaar terug een kleuren laserprinter gekocht voor 160 euro.
Tot dusver éénmaal een nieuwe zwarte toner erin gedaan, de kleurentoners zijn allemaal nog de meegeleverde (halfgevulde) toners.

Ze zijn nu wel bijna op maar toch .. voor incidenteel printen kan een laserprinter prima.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

* Jejking gaat hierdoor toch serieus eens nadenken over een laserprinter.

De Epson DX4450 heeft geen zware inktdorst maar is zeker niet een schoonheidsprijs waard op resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Hier afgelopen week (gisteren) de kleuren all-in-one inktjet printer vervangen door een simpele Brother laserprinter (alleen zwart+netwerk).
Reden, amper kleur geprint hier, terwijl die toch steeds op waren, ding loopt steeds bij het aanzetten een heel reinigingsriedeltje door wat gruwelijk veel inkt kost en ook als je alleen zwarte tekst wil printen weigert ie zonder gevulde kleurentanks. Sterker nog... hele functionaliteit van de printer wordt geblokkeerd, je kan/mag dus ook niet meer scannen.
Deze printer heeft me een 100 euro gekost, kan blijkbaar ong 700 pagina's printen voor de meegeleverde half-volle toner op is en een nieuwe kost ong 50-60 euro voor 2500 pagina's meer. Ik wil nieteens weten hoeveel dat zou kosten met die inktverspillende all-in-one.

Nadeel, kan geen kleuren meer en foto's op een kleurenlaser zien er ook niet al te best uit.

Heb hiervoor ook nog een Canon inktjet gehad, 560 oid, kwam overal als een van de betere uit de tests. Ooit eens voor 30 euro hoop alternatieve inkt gekocht, maar hele printer is daar op vastgelopen. Koppen proberen schoon te maken, schoonmaakfunctie van de printer paar keer gebruikt (dag inkt).. maar niks.

[ Voor 15% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 30-12-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb eind 2006 zakelijk een Dell 3110CN gekocht met extra memory erin ( Zit nu 640MB in, dus 512MB bij de oorspronkelijke 128MB) en die kostte toen 500 euro. We zijn nu goed 5 jaar verder en het ding staat nu op een pagecount van 27000. Ondertussen zijn er 3 zwarte toners doorheen gegaan en moet de 4e er bijna in. Een imitatie high capacity toner (8000 prints) kost me zo'n 5 tientjes. Van de kleurentoners (3 stuks) zit nu de 2e set erin, en die zitten nog op 60%. Snelheid is 17PPM in kleur, 30PPM in monochroom. Natuurlijk met netwerkaansluiting, duplexer is ook mogelijk, maar dat vond ik toen niet nodig.

Kortom, het was toen (nu zijn ze veel goedkoper) een "betaalbare" kleurenlaser. Print ook best aardig foto's. (600dpi) Een specifieke foto-inktjet doet het beter natuurlijk, maar als we foto's afgedrukt willen hebben pakken we daar zo'n online foto-toko voor. Voor al het andere kleurenwerk, echt wel goed genoeg.

En het mooiste is, nog nooit, ever, een paper jam met dat ding gehad, of een gesmeerde pagina, whatever. Geen ranzige inktjets meer voor mij, met hun smerende koppen, verstopte koppen, verrot papier transport, vastlopende koppen, etc.

Als je dus gaat kijken naar de aanschafprijs van de printer, en de toners, zit je dus op 2x zwart (100,-) en een extra set kleuren (3x 50, 3 kleuren, is 150,-) dus met de aanschafprijs van de printer erbij (500) zit je dan op een bedrag van 750 euro, voor 27000 prints. Maakt dus € 0,0277 euro (2,8 cent!!) per printje. En tegenwoordig kan dat nog veel voordeliger, omdat de kleurenlasers voordeliger zijn.

Bij meer kleurgebruik zouden de kleurentoners misschien ook alweer bijna op zijn, maar goed, zit je nog op dezelfde prijs.

Voor zwart wit is een laser sowieso al de beste optie, die dingen kosten geen kont meer. Kun je de smerende inktjet in de hoek houden voor het sporadische kleurenwerk. Bij mij komt er sowieso geen inktjet rommel meer in huis.

[ Voor 12% gewijzigd door GaMeOvEr op 30-12-2011 19:50 ]

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1