Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
Ik heb redelijk specifieke eisen wat betreft een nieuwe telefoon die ik aan wil schaffen, en ik vind te weinig informatie om een toestel te vinden. Toch lijkt me dat het mogelijk moet zijn.

Eisen:
  • Dual SIM (dual SIM standby is voldoende), zodat ik zowel zakelijk als privé dezelfde telefoon kan gebruiken
  • Per contactpersoon (of per contactbron: gmail/exchange) instelbaar met welke SIM er gebeld moet worden
  • Min. 8 GB interne opslagruimte
  • Schermgrootte 4.5 - 4.8 inch
  • Bij voorkeur een recente Android versie (4.4)
  • Extreem stabiele GPS (veel op de weg)
  • Snelheid minimaal zo goed als de Galaxy S3
De enige toestellen die ik kan vinden die aan de eisen voldoen zijn de Motorola Moto G dual SIM (volgens mij iets minder qua performance, maar ook zeer slecht leverbaar in NL) en de HTC One dual sim (erg duur voor een wat ouder toestel en ook slecht leverbaar).

Wie heeft andere tips voor potentiële toestellen?

[ Voor 3% gewijzigd door mastair op 13-05-2014 20:55 ]

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Niemand? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
In Nederland is het aanbod inderdaad schaars. Mocht je durven importeren dan zijn er een heleboel zeer geschikte chinaphones met snapdragons en mtk's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Op zich heb ik daar geen problemen mee, mits het toestel stabiel is en de GPS ontvangst goed is. Dat laatste blijkt vooral een probleem bij de chinese phones.

Maar mocht er iemand een chinese phone weten die wel aan mijn eisen voldoet dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
mastair schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:09:
Op zich heb ik daar geen problemen mee, mits het toestel stabiel is en de GPS ontvangst goed is. Dat laatste blijkt vooral een probleem bij de chinese phones.

Maar mocht er iemand een chinese phone weten die wel aan mijn eisen voldoet dan hoor ik het graag.
De Xiaomi RedMi 1S is een goed alternatief, zie deze linkjes voor meer informatie (dit zijn gewoon 2 goede shops, er zijn er uiteraard meer).

http://www.ibuygou.com/p-...touchscreen-6076-usd.html

http://www.to2c.com/xiaomi-hongmi-1s-redmi-basic.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Niet echt een alternatief. Te weinig intern geheugen, slechte gps, Android 4.2. Voldoet maar aan weinig van mijn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige optie is om toch een Chinaphone te kiezen. Er zijn toch echt wel goede Chinaphones. Ikzelf heb een iNew V3. Deze heeft wel een GPS probleem maar daar zijn inmiddels ook workarounds voor.
Maar met een beetje zoeken in het onbekende Chinese telefoons topic kom je al een heel eind.
De grotere Chinese webwinkels zijn gewoon betrouwbaar te noemen.
Hou wel rekening met 4-6 weken voordat je je telefoon binnen hebt en je loopt risico dat je nog BTW + inklaringskosten moet betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
mastair schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:25:
Niet echt een alternatief. Te weinig intern geheugen, slechte gps, Android 4.2. Voldoet maar aan weinig van mijn eisen.
Ik denk zomaar dat je niet op de links gedrukt hebt. Er zit een sd400 in, 8GB geheugen met ruimte voor sd Kaart, Android is 4.3, kk 4.4 komt eraan, GPS van snapdragons zijn sowieso goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Jawel hoor. Als ik bij je link van TO2C op de specs druk, staat er 4GB ROM. Maar voor de rest staat er weer 8 GB. Sowieso al gek.

Gps chip kan best goed zijn maar niet lekker werken in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Ik geloof niet dat je daar problemen mee krijgt als je een Xiaomi neemt met een Snapdragon SOC.
Allebei A merken.
Met die telefoon voldoen al je eisen. Ze hebben fantastische ondersteuning voor hun telefoons dus ik geloof niet dat je je daarover druk hoeft te maken.
Pagina: 1