Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Jquery vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo leden,
Ik heb een eenvoudige imageslider in jquery gemaakt. Alleen nu wil ik een effect toevoegen. Wanneer je op de thumb klikt moet bijvoorbeeld het plaatje fade out en fade in. Ook moet hij na een paar seconden hetzelfde doen. hier mijn script.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
var image = new Array("2.jpg","3.jpg","4.jpg");
var imageNr=0;
var thumbTimer;

function nextImage() {
    $("#big").css('background-image','url('+image[imageNr]+')');

if (imageNr < image.length - 1) {
        imageNr++;
    } else {
        imageNr=0;
    }
    thumbTimer = setTimeout("nextImage()",4000);
    }

$(document).ready(function() {
    nextImage();
    $(".thumb").bind('click',function() {
        clearTimeout(thumbTimer);
        imageNr = $(this).attr('rel');
        nextImage();

});
});

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:20
Zet je code eerst in de code tags voordat we je verder helpen. Dat maakt het voor ons een stukje duidelijker.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Zet je code even tussen code tags. Dat maakt het een stukje makkelijker leesbaar!

Overigens; je vraag is wel heel erg basic. Zoiets heb je toch zo te pakken op Google? Kijk eens naar .animate().

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog een beginneling in jquery. En een kameraad heeft dit even snel voor me gedaan. IK weet wat de code doet, alleen voor een project wil ik er graag een effect on toevoegen.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dan zul je dat toch eerst zelf moeten proberen. Heb je dat al gedaan? Want dat meldt je nu niet maar dat is wel informatie die we graag in de topicstart terug willen zien. Programmeren doen we hier zelf, maar is niet iets wat we hier voor je gaan doen natuurlijk. Dat je een beginneling bent is niet erg, maar het enige dat je nu doet is zeggen wat je wilt met daarbij al je code geven. We gaan er vanuit dat je in eerste instantie zelf gaat proberen de boel voor elkaar te krijgen.

Je topic staat overigens ook op de verkeerde plek. Ik ga je topic echter niet verplaatsen maar sluiten omdat er nog wat informatie mist. Mocht je een topic op de juiste plek willen openen, let dan even op dat je de gevraagde informatie in Devschuur® Beleid even doorneemt.

[ Voor 14% gewijzigd door Creepy op 13-05-2014 11:11 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.