Een maat van me wilt gaan beginnen met PC Gamen en ik ben hem gaan adviseren over een goede gamepc. Hij staat voor veel open en heeft een budget van maarliefst 2000 eu. Hij wilt graag de nieuwste dingen enjoyen maar wilt niet betalen voor dingen die onnodig zijn (8GB Ram vind hij bijv. genoeg)
Daarom dit dus:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Van alles. Natuurlijk gamen (GTA5 en de High end bekende games), maar misschien ook af en toe opnemen. Internetten en naar tech videos kijken. Niet heel high end dingen, hij is pas 13
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. 2000 eu. Tikkeltje duurder mag, goedkoper het liefst.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, hij heeft nu een laptop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat in een pc moet (CPU, Voeding, GPU etc.). Maar ook een goede monitor (TN is genoeg)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel en Nvidia, we weten dat AMD Radeon meer voor het geld levert maar we gaan voor high end en betalen liever voor iets wat wij beter vinden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet echt (als het maar geen herrie maakt dat het je extreem irriteert bij games)
Waar ik nu op ben gekomen (Zonder monitor
Weet echt niet wat ik moet kiezen)
Hij wilt misschien 3 schermen gaan gamen of 4K, maar dat schuift nu niet echt in zijn budget. We willen ook weten of 1 GTX780 dit aankan en hoeveel watt je nodig hebt voor 2 GPU's
Daarom dit dus:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Van alles. Natuurlijk gamen (GTA5 en de High end bekende games), maar misschien ook af en toe opnemen. Internetten en naar tech videos kijken. Niet heel high end dingen, hij is pas 13
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. 2000 eu. Tikkeltje duurder mag, goedkoper het liefst.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, hij heeft nu een laptop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat in een pc moet (CPU, Voeding, GPU etc.). Maar ook een goede monitor (TN is genoeg)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel en Nvidia, we weten dat AMD Radeon meer voor het geld levert maar we gaan voor high end en betalen liever voor iets wat wij beter vinden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet echt (als het maar geen herrie maakt dat het je extreem irriteert bij games)
Waar ik nu op ben gekomen (Zonder monitor
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 279,50 | € 279,50 |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 116,89 | € 116,89 |
| 2 | MSI GeForce GTX 770 Gaming 4GB | € 332,50 | € 665,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 69,50 | € 69,50 |
| 1 | Cooler Master HAF X | € 132,30 | € 132,30 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Corsair RM1000 | € 146,95 | € 146,95 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 121,- | € 121,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.594,04 | |
Hij wilt misschien 3 schermen gaan gamen of 4K, maar dat schuift nu niet echt in zijn budget. We willen ook weten of 1 GTX780 dit aankan en hoeveel watt je nodig hebt voor 2 GPU's