Toen ik van deze actie hoorde, dacht ik; 'leuk een laptop, maar ik heb er geen nodig'.
Totdat ik werd herinnerd aan mijn pijnlijke actie van vorige week. Uit principe kwestie heb ik de laptop niet zelf nodig. Echter, vorige week kwam de schoonmoeder van mijn broertje met haar Acer Aspire One aan met alleen de mededeling 'hij gaat niet meer aan'.
Als een echte Tweaker ben ik gaan speurneuzen naar de oorzaak en kwam tot twee conclusies; de batterij is defect, of de power plug op het moederbord is kapot. De eerste optie waren het niet, aangezien hij ook niet oplaadde met een nieuwe batterij. De tweede optie ben ik voor gegaan, zoals te zien is op onderstaande fotos
Dit klinkt dan heel raar; 'waarom maak je hier foto's van?"
Simpelweg; omdat ik dacht dat ik wel even mijn 'overwinning' op de reparatie wel kon showcasen op social media.
Helaas is dit de eerste keer in mijn IT/automatisering carrière dat ik een faal moment moet toegeven. De power plug zat vast gesoldeerd aan het moederbord; deze heb ik los gesoldeerd en de nieuwe power plug er weer in gesoldeerd.
Het mocht niet baten. De laptop heb ik meerdere keren in/uit elkaar gehaald en nagelopen. Hij gaat echt niet meer aan en hij ligt er ook daadwerkelijk bij zoals op de laatste foto.
Sterker nog; hij ligt in de kelder in een Albert Heijn tas, compleet gedemonteerd.
Ik schaam mij hier nogal een beetje voor, maar heb wel mijn best gedaan. Dat is de reden dat ik deze laptop zou willen winnen; niet voor mezelf, maar voor haar, de eigenaresse van deze netbook.
Uiteraard, zal ik - mocht ik winnen - hier zelfs een filmpje van willen maken om haar blijdschap in beeld te brengen.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com