Beste medeTweakers,
Een tijdje geleden heb ik een server samengesteld welke bestaat uit een Sapphire Pure White E350 in combinatie met 4 GB RAM, 30 GB SSD en 1 TB externe HDD voor opslag van media. Dit alles draait op Windows 7 64-bit Ultimate met een Plex Media Server.
Voornaamste taak van het systeem:
Echter, valt het mij sinds enige tijd op dat, wanneer ik een full-hd film stream, de proc altijd op 100% belast wordt. Ik vermoed dat dit komt omdat PMS de film moet transcoden om zo de losse ondertiteling goed te kunnen weergeven.
Daarom heb ik besloten om een vervangende server te bouwen. Het budget ligt op 200 euro, minder is altijd goed
Ik heb het één en ander nagezocht en ben tot de conclusie gekomen om de volgende onderdelen te gaan gebruiken:
Dit systeem wil ik weer gaan draaien op Windows 7 Ultimate 64-bit icm Plex Media Server.
Windows zal op de SSD gaan draaien en de media zet ik op de externe schijf dat verbonden is dmv USB.
Een tijdje geleden heb ik een server samengesteld welke bestaat uit een Sapphire Pure White E350 in combinatie met 4 GB RAM, 30 GB SSD en 1 TB externe HDD voor opslag van media. Dit alles draait op Windows 7 64-bit Ultimate met een Plex Media Server.
Voornaamste taak van het systeem:
- Het streamen van 1080p films icm ondertiteling (met behulp van PMS)
- Downloaden van media met behulp van uTorrent
- Opslag van media
- Remote acces
Echter, valt het mij sinds enige tijd op dat, wanneer ik een full-hd film stream, de proc altijd op 100% belast wordt. Ik vermoed dat dit komt omdat PMS de film moet transcoden om zo de losse ondertiteling goed te kunnen weergeven.
Daarom heb ik besloten om een vervangende server te bouwen. Het budget ligt op 200 euro, minder is altijd goed
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G1820 Boxed | € 31,50 | € 31,50 |
| 1 | Asus H81T | € 63,04 | € 63,04 |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 39,99 | € 39,99 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS4G3N18AES4CEU | € 31,63 | € 31,63 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 166,16 | |
Dit systeem wil ik weer gaan draaien op Windows 7 Ultimate 64-bit icm Plex Media Server.
Windows zal op de SSD gaan draaien en de media zet ik op de externe schijf dat verbonden is dmv USB.
- Kom ik met dit systeem goed weg als ik full-hd films wil streamen waarbij transcoding wordt toegepast?
- Welke draadloos netwerkkaart is geschikt voor dit systeem? (ik kan geen kabel trekken vandaar deze vraag)
- Tips en adviezen zijn van harte welkom!