Plex Server

Pagina: 1
Acties:

• Marconier
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
Beste medeTweakers,

Een tijdje geleden heb ik een server samengesteld welke bestaat uit een Sapphire Pure White E350 in combinatie met 4 GB RAM, 30 GB SSD en 1 TB externe HDD voor opslag van media. Dit alles draait op Windows 7 64-bit Ultimate met een Plex Media Server.

Voornaamste taak van het systeem:
  • Het streamen van 1080p films icm ondertiteling (met behulp van PMS)
  • Downloaden van media met behulp van uTorrent
  • Opslag van media
  • Remote acces
Nu was ik altijd in de veronderstelling dat de E350 deze taak wel aan zou kunnen.
Echter, valt het mij sinds enige tijd op dat, wanneer ik een full-hd film stream, de proc altijd op 100% belast wordt. Ik vermoed dat dit komt omdat PMS de film moet transcoden om zo de losse ondertiteling goed te kunnen weergeven.

Daarom heb ik besloten om een vervangende server te bouwen. Het budget ligt op 200 euro, minder is altijd goed :P Ik heb het één en ander nagezocht en ben tot de conclusie gekomen om de volgende onderdelen te gaan gebruiken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1820 Boxed€ 31,50€ 31,50
1Asus H81T€ 63,04€ 63,04
1Cooler Master Elite 110€ 39,99€ 39,99
1Crucial Ballistix Sport BLS4G3N18AES4CEU€ 31,63€ 31,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 166,16

Dit systeem wil ik weer gaan draaien op Windows 7 Ultimate 64-bit icm Plex Media Server.
Windows zal op de SSD gaan draaien en de media zet ik op de externe schijf dat verbonden is dmv USB.
  • Kom ik met dit systeem goed weg als ik full-hd films wil streamen waarbij transcoding wordt toegepast?
  • Welke draadloos netwerkkaart is geschikt voor dit systeem? (ik kan geen kabel trekken vandaar deze vraag)
  • Tips en adviezen zijn van harte welkom!

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Draadloos en full hd streamen? Dat is al vragen om problemen uit mijn ervaring. Ik weet ook niet naar hoe veel system je streamed maar is het niet handiger om bv gewoon iets als een Raspberry Pi aan te schaffen? Scheelt je aanzienlijk in kosten namelijk.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:12
wat voor subs moet plex transcoden? Het maakt volgens mij nogal wat uit...

"Subtitles can introduce a wrinkle here sometimes. Even if a file's audio, video, and container are all compatible with a Plex App, if a subtitle stream is selected and is not compatible with the Plex App, then the Server will "burn in" the subtitle text within the video. This requires a full transcode of the video stream."
https://support.plex.tv/h...nd-Transcoding-different-

• Marconier
DarkBlaze schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:08:
Draadloos en full hd streamen? Dat is al vragen om problemen uit mijn ervaring. Ik weet ook niet naar hoe veel system je streamed maar is het niet handiger om bv gewoon iets als een Raspberry Pi aan te schaffen? Scheelt je aanzienlijk in kosten namelijk.
Ik heb slechte ervaringen met de Rasp. Deze heb ik al eens gedraaid met daarop een Linuxversie van Plex. Dit draaide ontzettend traag. Nu ben ik overgestapt naar Chromecast waarop ik, via de plex app op mijn tablet, films naartoe cast.

Zoals boven aangegeven worden de films naar één systeem gecast en dat is de Chromecast die gekoppeld is aan mijn TV.

Full HD films draadloos streamen heb ik tot op heden nog geen problemen mee gehad.

[ Voor 0% gewijzigd door Marconier op 13-05-2014 07:24 . Reden: typfoutje ]

• Marconier
breew schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:25:
wat voor subs moet plex transcoden? Het maakt volgens mij nogal wat uit...

"Subtitles can introduce a wrinkle here sometimes. Even if a file's audio, video, and container are all compatible with a Plex App, if a subtitle stream is selected and is not compatible with the Plex App, then the Server will "burn in" the subtitle text within the video. This requires a full transcode of the video stream."
https://support.plex.tv/h...nd-Transcoding-different-
Filmbestanden zijn avi en de subs die ik gebruik zijn srt-bestanden.
Het transcoden met de E350 werkt op zich prima. Het enige waar ik dus mee zit is dat bij het transcoden de chip 100% wordt belast en dat wil ik met een nieuwe server voorkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Marconier op 13-05-2014 07:26 ]

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Misschien is de nieuwe AM1 iets voor jou:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Sempron 2650 Boxed€ 24,99€ 24,99
1ASRock AM1B-ITX€ 27,-€ 27,-
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,-€ 29,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,94€ 29,94
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 166,93

Of deze proccessor voor iets meer kracht:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 5350 Boxed€ 47,90€ 47,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 47,90

[ Voor 18% gewijzigd door PerlinNoise op 15-05-2014 17:58 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:18
Aangezien de TS al een kleine SSD heeft waar puur het OS op komt, kan de Crucial SSD wel eruit, daarnaast zit er geen behuizing bij. Voor de rest heb je een goede suggestie Pixarr.

*Ook ondersteunt de Sempron geen 1600Mhz geheugen. Je kan deze beter pakken: pricewatch: Crucial CT51264BA1339J

[ Voor 35% gewijzigd door Apart op 15-05-2014 20:07 ]

https://ko-fi.com/apart

• Marconier
Op advies van jullie heb ik mijn lijst aangepast:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Sempron 2650 Boxed€ 24,99€ 24,99
1ASRock AM1B-ITX€ 27,-€ 27,-
1Cooler Master Elite 110€ 36,-€ 36,-
1Crucial CT51264BA1339J€ 31,50€ 31,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 149,43

Nog aanvullende tips?
Zo niet, dan denk ik dat dit de definitieve build wordt voor een nieuwe server 8)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-04 15:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

PMS vreet wel wat CPU, maar volgens mij moet die intel dat wel aankunnen.
Wat ik me zelf afvraag is of de netwerkchip niet per ongeluk de CPU gebruikt waardoor die naar 100% schiet. Dat zou een redelijke verklaring kunnen zijn.
Oh en draadloos streamen: niet aan beginnen. Je weet nooit exact wat de datarate gaat zijn, wel dat die bij 1080p vrij hoog is. En ook dat het lang niet altijd zeker is of de netwerkchip het wel bij kan houden, zeker bij wireless.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Plex gebruikt tijdens het transcode altijd 100%... Wat voor CPU je er ook inzet, dit doet Plex om ervoor te zorgen dat de film zoveel mogelijk getranscode is. Zolang de film niet hapert gaat alles goed.

• Marconier
The Eagle schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:30:
PMS vreet wel wat CPU, maar volgens mij moet die intel dat wel aankunnen.
Ik heb nu een lijstje gemaakt op basis van de AMD. Deze zou het ook wel moeten trekken denk ik?
[b]Wat ik me zelf afvraag is of de netwerkchip niet per ongeluk de CPU gebruikt waardoor die naar 100% schiet. Dat zou een redelijke verklaring kunnen zijn.
Zou best kunnen, maar los daarvan wilde ik sowieso een upgrade doen ;)
[b]Oh en draadloos streamen: niet aan beginnen. Je weet nooit exact wat de datarate gaat zijn, wel dat die bij 1080p vrij hoog is. En ook dat het lang niet altijd zeker is of de netwerkchip het wel bij kan houden, zeker bij wireless.
Mjah, ik ben al aan het kijken of ik alsnog een utp-kabel kan trekken van de woonkamer naar de meterkast ;)

• Marconier
Ik moet wel zeggen dat ik met de E350 ook full-hd wireless stream naar mijn Chromecast en dat dit (tot nu toe) prima gaat.
Alleen sinds de laatste update van de chromecast haperen de films (7 seconden vastlopen en dan speelt de film verder) maar dit schijnt een bug te zijn in de chromecast.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:17
De 2650 is nu ook niet bepaald een snelheidsmonster, wel een stuk sneller dan de E-350 hoor. Maar om daar een upgrade van € 150 voor te verantwoorden. Dan zou ik voor € 10 meer er de Athlon 5150 in stoppen, die is in sommige gevallen bijna dubbel zo snel als de 2650. En qua verbruik bijna gelijk dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Trouwens wel een dikke voeding voor een systeem die nog niet eens 1/3 van dat vermogen zal verbruiken :P

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:47
Tsja, dan zou ik toch gewoon voor de Intel Celeron gaan, want die is nog veel sneller. Ik heb Plex ook draaien op de vorige generatie Celeron, en daarmee kan ik gewoon HD prima afspelen (150km verderop, door het internet met een stukje glas :+ )

• Marconier
D-Three schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:17:
De 2650 is nu ook niet bepaald een snelheidsmonster, wel een stuk sneller dan de E-350 hoor. Maar om daar een upgrade van € 150 voor te verantwoorden. Dan zou ik voor € 10 meer er de Athlon 5150 in stoppen, die is in sommige gevallen bijna dubbel zo snel als de 2650. En qua verbruik bijna gelijk dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Trouwens wel een dikke voeding voor een systeem die nog niet eens 1/3 van dat vermogen zal verbruiken :P
Welke voeding raad jij aan?

• Marconier
GENETX schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:31:
Tsja, dan zou ik toch gewoon voor de Intel Celeron gaan, want die is nog veel sneller. Ik heb Plex ook draaien op de vorige generatie Celeron, en daarmee kan ik gewoon HD prima afspelen (150km verderop, door het internet met een stukje glas :+ )
Ik heb net even gekeken op het Plex-forum en daar adviseren ze om een CPU te gebruiken met een PassMark-score van boven de 2000.
De AMD komt daar niet bij in de buurt dus ik blijf inderdaad bij de Celeron

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:17
De Celeron is minder zuinig, misschien ook wel iets om rekening mee te houden. Wat de Passmark score betreft, deze van de Athlon 5350 is bijna even hoog als de Celeron ;)

Maar of die scores veel zeggen... Op vlak van pure performance zal de Celeron inderdaad wel een stuk sneller zijn, zelfs al heeft de Athlon dubbel zoveel cores. Dan is de Celeron inderdaad de beste keuze. Die Semprons/Athlons zijn meer gebouwd voor zuinigheid.
GENETX schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:31:
Voor streaming heb je geen extreem krachtige cpu nodig ;) En ik heb eerlijk gezegd geen idee of die Celeron krachtig genoeg is voor zwaar transcodeerwerk, ik betwijfel het ten zeerste. Waarschijnlijk heeft Marconier dat niet echt nodig aangezien er nu ook geen grote problemen zijn met de E350.
Marconier schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:45:
[...]

Welke voeding raad jij aan?
Ik heb geen probleem met die voeding hoor :) Ik vond het gewoon grappig omdat 300W echt overkill is voor zo'n systeempje. Een 90W picoPSU zou al ruim voldoende zijn maar qua prijs is dat niet echt goedkoper. En ik zou het enkel aanraden indien je echt veel plaats wil besparen, zoals in een htpc bijvoorbeeld. Als servertje vermoed ik dat je er vroeg of laat nog wel wat schijven in zal hangen in plaats van extern dus dan zijn die extra connectoren op de psu ook wel handig.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 12:23
xh3adshotx schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:33:
Plex gebruikt tijdens het transcode altijd 100%... Wat voor CPU je er ook inzet, dit doet Plex om ervoor te zorgen dat de film zoveel mogelijk getranscode is. Zolang de film niet hapert gaat alles goed.
:Y en hoe sneller dat afgehandeld is, hoe meer streams je gelijkertijd kan doen

iRacing Profiel

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 16:37
Interessant topic. Ik ben zelf momenteel ook bezig met het samenstellen van een nieuwe server. Ben sinds een tijd volledig over op Plex en dat wordt gebruikt op verschillende systemen (2 tablets, een chromecast en ook op twee HTPCs, waarbij één remote). Ik draai PMS op een Windows Home Server 2011 build met een AMD A3400 vanaf een 5400 rpm harde schijf en 4 Gb geheugen, maar merk toch dat de server vaak te kort komt. Ik kan alleen ook niet goed vinden wat Plex nodig heeft.
Voor maximaal één stream tegelijkertijd, moet volgens mij een Celeron wel genoeg zijn. Ik zou wel nadenken over een systeem waarbij je later eventueel de processor kunt upgraden mocht je keuze nu toch niet genoeg zijn. Dan hoef je niet weer je hele server te updaten.
Ik wil een server die maximaal twee tot drie streams tegelijk aan kan. Ik vraag me af of het nog zin heeft om eerst meer geheugen of een SSD boot disk te proberen of meteen voor een Core i3 of i5 systeem te gaan. Ik hoor graag wat andere mensen draaien.

• kroegtijger
Met de A3400 bedoel je neem ik aan een A4-3400? Deze is op CPU gebied inderdaad redelijk beperkt. Gegeven het een FM1-socket is kan je er vrij weinig aan upgraden zonder in oude hardware te moeten gaan investeren. Nieuw bord met processor lijkt dus een logische stap inderdaad en gegeven dat het vrijwel uitsluitend om CPU-performance gaat en de GPU je niets zal interesseren is Intel ook de logische kant om op te gaan. Je geheugen kan je in ieder geval nog wel gebruiken, dus zou het alleen bord en processor zijn. SSD zou ik later pas doen. Als je nou budget hebt, is een 120GB SSD natuurlijk mooi hiervoor, maar geen echte must.
Wat betreft de CPU is het een vrij lastige keuze naar mijn mening. Een i5 zal zeer zeker volstaan, maar ik denk dat als je een hoog geklokte i3 neemt je toch ook al wel mogelijk voldoende kracht hebt om alles lekker soepel te laten verlopen bij 3 streams. Voor 1 stream zal een G3220 een prima keuze zijn; ik denk dat 2 streams ook nog wel ermee zal gaan.

iRacing Profiel

• AgeOfPanic
Bedoelde inderdaad de A4-3400. Ik wil niet twee keer de hele server opnieuw moeten installeren en met de prijzen van SSD's tegenwoordig, kies ik meteen voor een nieuwe. Misschien kies ik eerst voor een i3 Haswell Refresh 4150. Scheelt toch 50-60 euro met een instap core i5. Kan ik altijd kijken of dit voldoende is icm SSD en meer geheugen.

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04:34
Marconier schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:46:
[...]

Ik heb net even gekeken op het Plex-forum en daar adviseren ze om een CPU te gebruiken met een PassMark-score van boven de 2000.
De AMD komt daar niet bij in de buurt dus ik blijf inderdaad bij de Celeron
De Athlon 5350 heeft een PassMark score van rond de 2600 volgens CPUboss. Eén stream met Plex zal dus geen probleem zijn met deze processor.

• Marconier
Volgens mij is het ook grotendeels een kwestie van smaak of men voor een AMD óf Intel proc gaat.
Ik heb toch besloten om voor een Intel setup te gaan en daarbij heb ik ook een normale ATX PSU toegevoegd.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3220 Boxed€ 47,-€ 47,-
1ASRock H81M-ITX€ 54,30€ 54,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 167,24

Ik vraag mij nog wel af of het toch niet mogelijk is om draadloos full-hd te streamen naar mijn Chromecast die in de woonkamer staat. Ik heb een draadloze modem van KPN (Arcadyan ARV7519) en ik vraag mij af of het zou helpen als ik daar een sterkere router aan koppel óf als ik een sterkere WIFI-antenne aan mijn server koppel. Zoiets als dit: pricewatch: EnGenius EUB-9603H

• kroegtijger
Marconier schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:57:
Volgens mij is het ook grotendeels een kwestie van smaak of men voor een AMD óf Intel proc gaat.
Ik heb toch besloten om voor een Intel setup te gaan en daarbij heb ik ook een normale ATX PSU toegevoegd.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3220 Boxed€ 47,-€ 47,-
1ASRock H81M-ITX€ 54,30€ 54,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 167,24

Ik vraag mij nog wel af of het toch niet mogelijk is om draadloos full-hd te streamen naar mijn Chromecast die in de woonkamer staat. Ik heb een draadloze modem van KPN (Arcadyan ARV7519) en ik vraag mij af of het zou helpen als ik daar een sterkere router aan koppel óf als ik een sterkere WIFI-antenne aan mijn server koppel. Zoiets als dit: pricewatch: EnGenius EUB-9603H
Streaming full HD kan in theorie prima over WIFI; de bandbreedte is groot genoeg, maar het is verre van gegarandeerd ivm de stabiliteit van WIFI. Het kan zomaar zijn dat je het ene moment prima kan kijken, en als de buren de tuindeur open zetten je plots amper nog verbinding hebt om maar eens wat te noemen. Het heeft dus absoluut de voorkeur om het via bekabelde verbinding te doen.

iRacing Profiel

• AgeOfPanic
Bekabeld gaat niet lukken met de Chromecast. Je zou het geld ook kunnen steken in een nieuwe htpc. Deze kun je tegenwoordig ook prima bedienen met de mobile apps van Plex en zijn toch nog beter dan zoiets als een Chromecast. Een HTPC ondersteunt bijvoorbeeld wel 24p output en de server hoeft eigenlijk nooit te transcoden. Ik heb beide en gebruik de Chromecast alleen voor TV series.

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:49
Kan iemand me helpen?
Ik krijg Plex maar niet zonder stottering afgespeeld!

Als ik de snelheid op 2Mbps 768p zet, kan ik het nét afspelen op mijn nexus 5
Als ik de snelheid hoger zet, begint hij direct te stotteren bij het afspelen.
Op de Chromecast werkt hij prima!

Hoe kan dit zijn? Ik heb een Intel Core i5 4670K op 4,2ghz. 9mbit upload ... wat kan dit zijn? Ik snap het niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Whiskey48 op 17-06-2014 11:19 ]

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-03 17:59
hallo,

ik ben zelf ook bezig met het maken van een plex server.
hiervoor heb ik enkele weken geleden een topic op gezet waar je wat informatie hierover vandaan kan halen.
\[14TB+] PLEX Media server
(helaas nog geen tijd gehad om verder te gaan met dit project)

wat naast het gebruik van een degelijke CPU van belang is is je schijf management.
met 1 schijf voor je OS, media en de door plex gegenereerde stream loop je hoe dan ook tegen problemen aan. (oke oke een 1TB SSD lukt dit wel maar deze zit niet in het budget neem ik aan)

Niet helemaal het goede forum en het zal mij niet in dank worden afgenomen dat ik hierop reageer, maar mischien hebben meer mensen hier wat aan:
maurits82 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 07:11:
Kan iemand me helpen?
Ik krijg Plex maar niet zonder stottering afgespeeld!

Als ik de snelheid op 2Mbps 768p zet, kan ik het nét afspelen op mijn nexus 5
Als ik de snelheid hoger zet, begint hij direct te stotteren bij het afspelen.
Op de Chromecast werkt hij prima!

Hoe kan dit zijn? Ik heb een Intel Core i5 4670K op 4,2ghz. 9mbit upload ... wat kan dit zijn? Ik snap het niet.
Plex heeft per "hd" stream een pasmark score van 2000 nodig, een i5 4670 heeft zo uit mijn hoofd een score van rond de 6000, je kan dan twee streams tegelijk voeren, met 3 streams gaat deze met grote zekerheid al over de zeik.

Hiernaast maakt plex gebruik van multithreads, meer cores en of threads is hier dus superieur aan core snelheid.

(gebruik momenteel zelf een i7 3770k op 4,5gh water gekoeld dus 99% continu belasting zonder terugklokken, met 16gb ram en deze kan net 3 full hd streams onderhouden, met een raid setup en een apparte buffer ssd)

wat erg belangrijk is is de upload snelheid die je van je provider krijgt, mijn internet verbinding is 120mbit down en 20mbit up, ik kan hiermee net geen full HD stream constant uploaden, "ondanks" dat deze 18mbit is.

om te kijken wat jouw opload snelheid is verwijs ik je door naar -> speedtest.net

wat ook HEEEEL belangrijk is met plex: UPDATEN, het kan zo zijn dat je met een "gekraakte" app aan de slag bent en dan kun je gelijk stoppen.
betaal die 4 euro en ik weet zeker je word blij.
(heb zelf een nexus 5 en had het zelfde probleem met een niet legitieme versie van plex, nu de originele versie en werkt als een trein).

[ Voor 4% gewijzigd door nldbobg op 17-06-2014 23:21 . Reden: zinsopbouw (pin me niet vast op spelling aub, beetje lysdectisch) ]

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:49
nldbobg schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:42:
hallo,

ik ben zelf ook bezig met het maken van een plex server.
hiervoor heb ik enkele weken geleden een topic op gezet waar je wat informatie hierover vandaan kan halen.
\[14TB+] PLEX Media server
(helaas nog geen tijd gehad om verder te gaan met dit project)

wat naast het gebruik van een degelijke CPU van belang is is je schijf management.
met 1 schijf voor je OS, media en de door plex gegenereerde stream loop je hoe dan ook tegen problemen aan. (oke oke een 1TB SSD lukt dit wel maar deze zit niet in het budget neem ik aan)

Niet helemaal het goede forum en het zal mij niet in dank worden afgenomen dat ik hierop reageer, maar mischien hebben meer mensen hier wat aan:

[...]

Plex heeft per "hd" stream een pasmark score van 2000 nodig, een i5 4670 heeft zo uit mijn hoofd een score van rond de 6000, je kan dan twee streams tegelijk voeren, met 3 streams gaat deze met grote zekerheid al over de zeik.

Hiernaast maakt plex gebruik van multithreads, meer cores en of threads is hier dus superieur aan core snelheid.

(gebruik momenteel zelf een i7 3770k op 4,5gh water gekoeld dus 99% continu belasting zonder terugklokken, met 16gb ram en deze kan net 3 full hd streams onderhouden, met een raid setup en een apparte buffer ssd)

wat erg belangrijk is is de upload snelheid die je van je provider krijgt, mijn internet verbinding is 120mbit down en 20mbit up, ik kan hiermee net geen full HD stream constant uploaden, "ondanks" dat deze 18mbit is.

om te kijken wat jouw opload snelheid is verwijs ik je door naar -> speedtest.net

wat ook HEEEEL belangrijk is met plex: UPDATEN, het kan zo zijn dat je met een "gekraakte" app aan de slag bent en dan kun je gelijk stoppen.
betaal die 4 euro en ik weet zeker je word blij.
(heb zelf een nexus 5 en had het zelfde probleem met een niet legitieme versie van plex, nu de originele versie en werkt als een trein).
Top! Merci, wat een duidelijk verhaal!

Ik ben inmiddels achter wat het probleem is. Mijn Android 4.4.3 (nexus 5 rev 1), heeft een probleem met de interne Plex video speler. Als ik MXplayer gebruik, deze HW codering even aan zet, werkt hij perfect! (ook naar een ander tijdstip skippen duurt echt maar max 4 seconden, netjes)!
Ik heb de snelheid nu wel op 720P 4Mbps gezet, dit is prima voor mijn gebruik!
Zo hou ik de upload idd stabiel, en evt goed voor een 2e lijntje.
Ik heb ook plex gewoon gekocht, ben het helemaal met je eens, moet het werken en wil je updates, gewoon die paar euro betalen.

Mijn passmark score is overigens 5100
* 4670K CPU @ 4,2ghz, Ring @ 4,0ghz
* 8gb 2000mhz 9-9-9-24 T1
* 120GB Samsung Evo SSD
* Films via USB 3.0 5400rpm 2TB hd

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
xh3adshotx schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:33:
Je kunt instellen hoeveel seconden hij vooruit moet transcoden. Als ik een stream naar mijn chromecast start gaat de CPU op 100%, ik heb hem ingesteld op 30s vooruit transcoden. Na een seconde of 10 heeft hij het materiaal vooruit getranscode en gaat het CPU gebruik omlaag.

Daarna tijdens het kijken van de film keuvelt de CPU een beetje op en neer maar zeker niet 100%. Het is dus zeker niet juist dat de gehele film de CPU op 100% zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Pakjebakmeel op 19-06-2014 09:47 ]

Pagina: 1