Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-08 08:43
Hallo Tweakers,

Ik heb laatste maanden last van mijn router stabiliteit.
Het probleem:

Soms valt WIFI weg
Soms valt de gehele verbinding naar de router weg maar wordt wel herkend als je netwerken zoekt

Als ik het stroom er af haal en er weer op doe werkt het weer.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Firmware update

Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Nieuwe kopen?
Reset (30/30/30) voor zover van toepassing?

Eens op GoT zoeken naar vergelijkbare problemen?
offtopic:
En als je al een topic op GoT start in ieder geval voorzien van alle relevante informatie

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
Hmm tja, zat al te denken om een nieuwe te kopen.

Ik had er al een paar opgezocht maar buiten het prijs verschil zie ik geen verschil tussen de volgende producten:

http://tweakers.net/price...;350946;350048/categorie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16
Wat heb je momenteel voor een router in gebruik? Handig om te weten als je hulp wilt.

De drie routers die je aan draagt verschillen inderdaad niet veel van elkaar. De opties die ze bieden zijn vrijwel gelijk.
Linksys links laten liggen, de naam zegt het al. Véél te duur voor wat ie presteert.
Asus of Netgear is een kwestie van smaak. Dat zijn op dit moment de beste AC-routers.
De Apple Airport Extreme is ook nog een optie. Mogelijk nog iets sneller, maar met gebrek aan instelmogelijkheden.

Kwestie van uitproberen, welke van de twee in jouw specifieke huissituatie het best voldoet.
Mocht je van plan zijn er ooit een USB-drive aan te hangen, dan heeft de Netgear de voorkeur, want die levert betere data doorvoersnelheden dan de Asus.

Als je geen ac-wifi apparatuur hebt, of van plan bent aan te schaffen, dan zijn er nog zat minder dure opties.

[ Voor 7% gewijzigd door Masimo op 11-05-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
Welke router ik momenteel gebruik staat helemaal boven in de topic.

pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND (Duits model)

Ik heb zelf geen ervaring met Asus of Netgear.
Ik heb geen USB-drive maar wel een NAS van 6TB, is het dan handig om voor de Netgear te gaan?

Bedankt voor de informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
Als je zegt dat de hele verbinding wegvalt kun je dan ook niet meer met een ethernetkabel verbinden? Dat is niet duidelijk uit je verhaal. Zoals je het vertelt lijkt het enkel bij wireless op te treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
Oke snap de verwarring.

onder "Soms valt de gehele verbinding naar de router weg maar wordt wel herkend als je netwerken zoekt" valt zowel wifi als kabel verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16
Als je een NAS hebt dan is de beste optie een gigabit router. Hoeft niet specifiek een Netgear te zijn.

Check ook eens het TP-Link TL-WR1043ND topic. Mogelijk dat de ervaringsdeskundigen je daar beter kunnen helpen met een mogelijke oplossing voor je probleem.

Heb je overigens na de firmware-update de router naar zijn fabrieksinstellingen gereset en opnieuw ingesteld? Na een firmware-update is dat vaak nodig om "restanten" van de vorige versie te verwijderen.

[ Voor 34% gewijzigd door Masimo op 11-05-2014 22:15 ]

Pagina: 1