Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239155

Topicstarter
Beste allemaal,

ik heb vandaag ook een chromecast ontvangen en naief als ik was dacht ik de boel wel even snel aan te sluiten. Ik krijg wel een verbinding tussen de Chromecast en de router (ook de ZyXel P-2812HNU-F1), alleen de verbinding naar internet wil niet lukken.

Er is een eerder topic hierover geweest, van jwbierman; de oplossing die in zijn post geschetst werden brachten echter geen soelaas (zie hieronder ook de dingen die ik gedaan heb agv zijn bevindingen):
1. het kanaal dat ik gebruik en gebruikte was 7; niet buiten het domein dus dat de chromecast ondersteunt.
2. Ik heb mac filtering aangezet en al m'n devices (inclusief de chromecast) in de MAC Address Filter lijst gezet, geen verschil.

Ik loop nu dus vast.

Ik heb ook al contact gezocht met de helpdesk van Telfort, die willen me echter niet verder helpen (we leveren geen ondersteuning voor alle soorten devices die je aan je netwerk kan hangen).

Heeft iemand anders nog ideeën of ervaringen??

Thanx alvast voor jullie moeite ....

Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:20

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik heb er zelf ook een, hij kan best bitchy zijn met WiFi.
Wat zijn je wireless instellingen van de router? Ik gebruik WPA2 met AES. Werkt bij mij in 2 situaties.
In situatie 1 is de router een D-Link DIR-655, moet wel zeggen dat ie hier regelmatig reconnect.
In situatie 2 is de router een MikroTik met Juniper APs.
En geeft de chromecast zelf een error code o.i.d.? Kan me niet voorstellen dat je nu alle info hebt gegeven waar je aan kan komen.

Overigens, wat bij de chromecast wel eens wil helpen is om hem te resetten, lost de raarste problemen met het dingetje op.

[ Voor 37% gewijzigd door ShadowAS1 op 10-05-2014 12:17 ]

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239155

Topicstarter
Hoi Shadow,
ik ben bang dat ik zo'n beetje wel alle info heb gegeven die de chromecast me levert ....

Wat ik constateer is:
- de chromecast maakt wel degelijk een verbinding met de router; ik durf te stellen dat aan die kant alles wel goed staat;
- op de een of andere manier komt de verbinding met internet niet tot stand; de melding die ik krijg van de Chromecast is dat er geen toegang is tot het internet, wel een verbinding met het wifi netwerk.
- ik vermoed dat er in mn router instellingen staan, geen idee welke, waardoor dit apparaat als enige niet internet op kan/mag.

Erg vaag, maar mijn kennis van dit soort devices is net te gering om het ook echt te snappen; ik beschouw mezelf maar als een simpele gebruiker.

Resetten heb ik al meerdere keren gedaan; dat maakt geen verschil (tot nu toe).

Net als jij heb ik WPA2 in gebruik ; dat AES wat je noemt zeg me niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:20

ShadowAS1

IT Security Nerd

AES is de encryptie. Je hebt WPA2-TKIP en WPA2-AES
Als de router reset niet helpt probeer dan voor de gein eens een access point.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 19:55
Ik schop deze even omhoog, omdat precies hetzelfde probleem met exact dezelfde router. Echter, bij mij heeft het wel gewerkt.
Ik heb de chromecast in juli gekocht en werkte toen prima. Toen ik terugkwam van vakantie had ik problemen met de WiFi vverbinding thuis. Op advies van Telfort heb ik mijn WiFi kanaal vastgezet (op 11) en nu werkt de Chromecast niet meer. Ik heb geprobeerd om het Wifi kanaal terug te zetten op Auto, maar dat werkt nu ook niet meer.Ik heb de Chromecast twee keer helemaal gereset, maar ook dat biedt geen soelaas.

Het probleem is dus dat hij mijn netwerk wel ziet, maar hij geeft aan dat hij geen internet heeft. Ik zie in de router ook dat hij een ip-adres krijgt, Ik weet het even niet meer, behalve dan het apparaat terugbrengen en een apple-tv kopen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:37
Encryptie op AES only zetten wellicht?
Pagina: 1