Chromecast op Telfort router [ZyXel P-2812HNU-F1] Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste ,

Ik heb sinds gister een Chromecast welke ik niet aan de praat krijg. Mijn netwerk is simpelweg niet zichtbaar in de Chromecast app die je gebruikt om de Chromecast in te stellen.

Enkele voorwaarden voor de Chromecast:
- Netwerk dient 2.4Ghz te zijn [dat is het]
- AP isolation / client isolation dient uitgeschakeld te zijn in je router

Dit laatste kan ik maar niet vinden in de instellingen van mijn router. Ik heb een flinke tijd gegoogled en de handleiding geraadpleegd, maar kan het antwoord niet vinden. Mijn router betreft een ZyXel P-2812HNU-F1 (Telfort modem).

Kan iemand me hulp bieden? Wellicht is er een work-around die ik niet gevonden heb? Of staat de instelling wel ergens, maar ander een andere naam?

Alvast dank!

Jan-Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem inmiddels opgelost!

1. Het Amerikaanse model ondersteunt alleen wifi channels 1-11 (de mijne stond op 13)
2. MAC filtering moest bij mij ingeschakeld zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 15:53

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Dit onderwerp omhoog geschopt omdat ik hetzelfde probleem heb, maar ik krijg het niet aan de praat wat ik ook heb geprobeerd:
- 20 seconden knop ingedrukt houden van de Chromecast-steker (standaard fabrieksinstellingen terugzetten)
- WiFi zit op kanaal 1 bij mij, dus dat moet hij pakken
- MAC-adres filter aan/uit gezet, maar dat maakt ook niets uit (leek me al stug)

Ik kan zien in de router dat het MAC-adres van de Chromecast-steker een IP-adres heeft gekregen, ik zie zelfs de naam "Chromecast" in het beheergedeelte van de router staan. Maar het lijkt er op dat puur het internetsignaal niet doorkomt. Op internet kom ik bar weinig tegen hoe dit op te lossen i.c.m. een Telfort Zyxel router (in mijn geval ook de P-2812HNU-F1).

Is er iemand die enig idee heeft hoe dit op te lossen is?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.