WD Elements 1042 Usb disk wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_ko
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ik zit met een probleem met mijn externe hd, Dit is een 2,5" western digital elements schijf van 1 TB.
Het probleem is dat hij niet meer te zien is in de windows explorer.

De situatie:
- De computer ziet de hardeschijf en hij wordt zichtbaar in bij de "devices & printers"
- Er worden twee drivers geïnstalleerd (waar dit er eerder volgens mij 4 waren?) namelijk usb driver en de mass storage driver.
- Onder computer management -> disk management is de schijf ook zichtbaar maar niet te initialiseren. Als ik hem probeer te initialiseren geeft hij een I/O error.

Wat ik zelf geprobeerd heb:
- Hiermee kwam ik op het disk management gedeelte, maar de tweede stap lukt dus niet.
- De I/O error zou volgens Google kunnen zijn vanwege het niet veilig verwijderen van de hardeschijf, maar de oplossing die ik daarvoor tegen kom lijkt niet te werken.
- Volgens deze moesten alle usb spulletjes uit de device manager verwijderd worden en er vervolgens opnieuw opgestart worden, dit werkte dus ook niet.
- De laatste USB drivers die door de moederbord fabrikant aangeboden worden heb ik gedownload en geïnstalleerd.
- uiteraard op verschillende usb poorten geprobeerd en op een andere laptop (daarmee kon ik hem ook niet vinden)
- Een gewone USB stick op de computer aangesloten, deze werkt wel gewoon.

De computer:
- Windows 7 64 bit
- Asus M5A78L/USB3 moederbord

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Misschien krijgt die toch niet genoeg stroom (usb3 zou meer moeten leveren, maar je weet maar nooit). Probeer een dubbele usb kabel.
Als hij het altijd deed, en plots niet meer, dan kan die gewoon kapot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_ko
  • Nu online
Daar was ik inderdaad een beetje bang voor, maar ik kom er net achter dat hij het aan de tv nog wel doet.
De laptop is al een oud exemplaar met daarop Ubuntu, misschien dat die hem daarom niet herkende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Als je een oude laptop hebt, met enkel usb2 poorten, die leveren krap aan om een externe hdd te voeden.
usb3 poorten leveren wel meer stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:39
Ik heb dezelfde HDD in een 500GB variant. Deze gaat tikken als hij niet genoeg stroom krijgt. Is dit bij jou ook het geval?

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_ko
  • Nu online
De laptop is inderdaad een oud exemplaar met usb 2 (of misschien zelfs wel 1) aansluitingen, dus die zal hem dan inderdaad daardoor wel niet pakken.

Nee hij tikt niet, inmiddels is de schijf ook al in het 'my computer' scherm verschenen, maar hij is nog steeds niet benaderbaar.
De situatie komt nu aardig overeen met die in dit topic: Externe HDD defect, formatteren lukt niet?
Nu heb ik dus geprobeerd de schijf te benaderen met Crystaldiskinfo, zoals daar gesuggereerd wordt, maar die ziet de schijf niet.

De schijf wordt nu als volgt weergegeven (Het gaat dus om de H schijf):
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/1135x709q90/835/jwj3.png

Edit:
Na een tijdje wachten (het programma draaide nog op de achtergrond) is de schijf toch zichtbaar geworden in crystaldiskinfo. Als ik de schijf selecteer lijkt het programma vast te lopen, maar misschien heeft hij ook daarvoor wel gewoon even de tijd nodig.
CDI geeft wel aan dat de schijf in slechte staat is.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img836/7169/5qd9.png

[ Voor 25% gewijzigd door Tim_ko op 10-05-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Je kan dubbel en dwars blijven doen, maar de schijf krijgt gewoon niet genoeg stroom en zal daardoor niet/of niet goed functioneren.

De oplossing is dan een dubbele usb stekker.
Google op: dubbel usb kabel
en kijk bij de afbeeldingen als je niet snapt wat ik bedoel. Sluit de disk op een dergelijke kabel aan, daar zijn ze voor gemaakt en kijk dan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_ko
  • Nu online
Maar hij zit wel op een USB3 aansluiting aangesloten, en heeft daar eerder wel altijd op gefunctioneerd. (zelfs op de usb 2 aansluitingen aan de voorkant wel). Kan het dat mijn computer minder stroom is gaan leveren op die aansluiting?
De laptop heb ik alleen gebruikt om ook op een tweede systeem te kunnen testen of hij het zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Dat kan. Maar weet je niet als je niet eerst de meest voor de hand liggende oplossing probeerd.

Het is natuurlijk altijd mogelijk dat de schijf de geest heeft gegeven.
Met externe HDD, ook met de kleintjes die minder stroom verbruiken, heb ik wel eens dat ze niet willen werken (inderdaad je hoort dan tik geluid om de 3 sekonden of zo), dan sluit ik de dubbele kabel aan en het werkt wel. Dagje later doet de schijf het toch weer op een enkele kabel.

Als de schijf nergens meer op reageert (kan ook kapote kabel zijn overigens), kan je ook kijken of je de schijf uit zijn behuizing kan halen. Soms zit er gewoon een sata HD in die je gewoon rechtstreeks via sata kabel kan aansluiten. Hoe dat met deze schijf zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_ko
  • Nu online
Okee, dan ga ik even op zoek naar een dubbele usb kabel.

Dit is trouwens wat na een tijdje wachten CDI er van maakt:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img845/3253/9bhf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Op basis van deze smart is de disk naar de maan.
Garantie claimen je hebt meer dan 500 bad sectors.
Pagina: 1