'Glow in the dark' mod -> opladen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.660 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-12 13:40

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik had een leuk idee voor een keyboard mod:
Bij de speelgoedwinkel verkopen ze 'Glow in the dark spaghetti'. Dat is een sliert van 6 meter die dus licht geeft in het donker. Dat wilde ik onder m'n toetsen maken zodat er een groene gloed onder m'n toetsen vandaan komt. Is dit te doen, want er komt dan bijna geen licht bij om het op te laden. Weet iemand eigenlijk wat voor licht het nodig heeft, en of een LED ook zo'n ding op kan laden?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-12 13:59
Op zaterdag 09 juni 2001 22:57 schreef dawuss het volgende:
Is dit te doen, want er komt dan bijna geen licht bij om het op te laden. Weet iemand eigenlijk wat voor licht het nodig heeft, en of een LED ook zo'n ding op kan laden?
Kan je misschien beter een glasvezel en een sterk ledje nemen :)

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:06
Ik had zo'n playmobiel spook van die stuff...
Maar ik denk dat dit niet gaat werken, dat neon snoer is wel een mooie oplossing, als je weet waar je het kan krijgen...

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
dat met die glasvezel werkt niet, want glasvezel heeft nou juist de eigenschap het licht geheel door bochtjes te leiden. Het kan het niet gelijkmatig afgeven, dus aan de voorkant gaat het licht er in, en aan de achterkant komt het er pas uit.

Neon buis??? in een keyboard? hoe doe je dat, past niet ben ik bang.

Heb je perse UV licht nodig om zo'n glow in the dark ding op te laden, en komt dat van een LED af?

micheljansen.org

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
Logo of je fanbladez verven met fluorisente verf (die door normale belichting oplicht in het donker) en dan je kast zwart verven:)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04

Epsilon

Op zaterdag 09 juni 2001 23:12 schreef dawuss het volgende:
dat met die glasvezel werkt niet, want glasvezel heeft nou juist de eigenschap het licht geheel door bochtjes te leiden. Het kan het niet gelijkmatig afgeven, dus aan de voorkant gaat het licht er in, en aan de achterkant komt het er pas uit.

Neon buis??? in een keyboard? hoe doe je dat, past niet ben ik bang.

Heb je perse UV licht nodig om zo'n glow in the dark ding op te laden, en komt dat van een LED af?
GEEN NEON BUIS SLIMBO
neon snoer. das een snoer waar neon licht uitkomt (duh)

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 14:52

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op zaterdag 09 juni 2001 23:16 schreef Sir_Floppy het volgende:
Logo of je fanbladez verven met fluorisente verf (die door normale belichting oplicht in het donker) en dan je kast zwart verven:)
Bestaat er ook 'Glow in the Dark' verf ? zoja, waar kan ik dat kopen?

• Epsilon

Epsilon

nou: klinkt gek maar je kan glow in the dark stiften gewoon in een speelgoedwinkel kopen

• aP_
  • Laatst online: 20-12 09:20

aP_

Er waren hier een tijdje geleden wel wat topics over, maar die zijn volgens mij overleden... Dit is er een van: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/178410 (doet het niet)

Het ging toen over neondraden naar aanleiding van een handleiding op Virtualhideout http://www.virtualhideout.net/guides/keyboard_el/index.shtml

Ik zoek al een tijdje naar die dingen in nederland, voor een normale prijs, maar overal waar ik informeer is het net uitverkocht :( . De meeste lopen op 9v.

Als iemand nog iets weet over waar ze tekoop zijn... let me know ;) .

Het is lastig om je specs up to date te houden

• Epsilon

Epsilon

nee ik niet. Ik heb nl net een topic geopent
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/159037/1

Verwijderd

STRAK PLAN!

glow in de dark snoertje bevestigen, blacklightje erop (ccfl! lekker klein!)

en het geeft vet veel licht af :)

Fluoriscerend spul licht altijd op bij een blacklight (nee niet zo'n paarse gloeilamp nep blacklight)

• aP_
  • Laatst online: 20-12 09:20

aP_

ccfl kan je toch niet buigen?? of zit ik nu mis :?

Het is lastig om je specs up to date te houden

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op zaterdag 09 juni 2001 23:41 schreef CV_SmileY het volgende:

[..]

bij de hema...in een soort van "spuiten" je weet wel die dingen die je vroeger van de dokter kreeg als je een prik had gehad :P

ik heb er hier ergens nog 2 ligguh...van 2 jaar oud :P

Verwijderd

Ik zoek al een tijdje naar die dingen in nederland, voor een normale prijs, maar overal waar ik informeer is het net uitverkocht :( . De meeste lopen op 9v.

Als iemand nog iets weet over waar ze tekoop zijn... let me know ;) .
conrad.nl en zoek op "Ieon" 40,- a 50,- piet +4,95 verzend!

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 22:57 schreef dawuss het volgende:
Ik had een leuk idee voor een keyboard mod:
Bij de speelgoedwinkel verkopen ze 'Glow in the dark spaghetti'. Dat is een sliert van 6 meter die dus licht geeft in het donker. Dat wilde ik onder m'n toetsen maken zodat er een groene gloed onder m'n toetsen vandaan komt. Is dit te doen, want er komt dan bijna geen licht bij om het op te laden. Weet iemand eigenlijk wat voor licht het nodig heeft, en of een LED ook zo'n ding op kan laden?
dat spul reageerd op uv en ir (infrarood) dus daar kan je leds voorgebruiken er izjn gewoon ir en uv leds

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-12 21:04
Op zaterdag 09 juni 2001 23:05 schreef biobak het volgende:

[..]

Kan je misschien beter een glasvezel en een sterk ledje nemen :)
Glasvezel gaat niet werken slimpie, want de eigenschap van glasvezel is dat er complete terugkaatsing optreed in de vezel zelf. Een glasvezel bestaat namelijk uit een glazen kern met een randje erom heen, aangezien het geheel terugkaatst komt het er aan het uiteinde pas uit en zie je geen licht in het midden van het draadje.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Glasvezel gaat niet werken slimpie, want de eigenschap van glasvezel is dat er complete terugkaatsing optreed in de vezel zelf. Een glasvezel bestaat namelijk uit een glazen kern met een randje erom heen, aangezien het geheel terugkaatst komt het er aan het uiteinde pas uit en zie je geen licht in het midden van het draadje.
dat zei ik dus al...

micheljansen.org

Verwijderd

Die verf waar ze de wijzers van horloges meer beschilderen licht wel aardig op in het donker! Misschien dat een verfspeciaalzaak je er wel aan kan hepen..

En anders zo'n sliet van LEDjes, die is hier ook wel eens voorbij gekomen als toetsenbord mod. Maar zo'n ding kost wel de nodig $$.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-12 08:30
Je kan bij de hema gewoon glow in the dark verf (of eerder pasta) kopen, zit in spuitjes. Heb ik een keer de velgen van me fiets mee ingesmeerd >:)

Rookworst zonder R is ook worst.

• HunterPro
  • Niet online
Die shit die in je horloge zit is licht-radioactief... is namelijk radium o.i.d. als ik het goed heb. Kan zo'n horloge namelijk weer in een keer stroom van aftappen. Hou maar eens bij Natuurkunde of zo een geigerteller naast je horloge, geeft vast wel een paar tikjes meer af... Zo'n mooie gele marker (fluoscerend) om je texten te markeren geeft ook licht 'af' (reflecteert gewoon heel goed) bij blacklight (= het laatste randje zichbare licht tegen het UV aan, want UV ZIE JE NIET!!!!!!) Das lekker goedkoop, je kalkt de zijkanten van je toetsen in met geel van zo'n marker en je koopt een mini-blacklite TL en die plak je onder je monitor of zo... geeft ook vast wel een vet effect... Ook handig als je plakbare black-light letters op je toetsenbord plakt voor als je nachtwerk hebt en je niet je ogen wilt vermoorden... weer met blacklight TL'etje (heel rustig voor je oogjes) monitorretje zacht, en je toetsjes maar gloeien... (ook leuk voor als je op disco's draait)

xen

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-12 21:04
Op zondag 10 juni 2001 15:20 schreef dawuss het volgende:

[..]

dat zei ik dus al...
En hoe...

Bochtjes? Licht plant zich rechtlijnig voort, mits de tussenstof homogeen is...Gelijkmatig afgeven :? What the fuck is that ?

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 18:40 schreef zork het volgende:

[..]

En hoe...

Bochtjes? Licht plant zich rechtlijnig voort, mits de tussenstof homogeen is...Gelijkmatig afgeven :? What the fuck is that ?
dat het overal evenveel licht afgeeft slimpie, dat snap ik (hoop ik :) ) nog met mn "natuurkundige brein"(niet dus :) )

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 00:44 schreef aP_ het volgende:
ccfl kan je toch niet buigen?? of zit ik nu mis :?
argh!!! |:( |:(

lees!! je moet dat glow in de dark ding buigen! en dan de ccfl erbij doen als lichtbron

|:( |:( |:(

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
wat is ccfl eigenlijk? :?

micheljansen.org

• jwbagger
  • Laatst online: 15-12 12:35

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op maandag 11 juni 2001 09:04 schreef dawuss het volgende:
wat is ccfl eigenlijk? :?
search?

Verwijderd

Als je licht door een glasvezel jaagt zul je er niets van zien behalve aan de in- en uitgang. Dit komt omdat het licht zich door de vezel voortplant en in bochten gereflecteerd wordt (als een hoek kleiner is dan een bepaald aantal graden krijg je totale reflectie, ook bij doorzichtige materialen).

Aan de glasvezel zelf zie je dus niets, en is daarom ook niet geschikt als toetsenbord-mod...

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
search?
Daar ga ik niet eens op in.

Wat is een ccfl? is dat zo'n mini-buisje ofzo?

micheljansen.org

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 16:22 schreef dawuss het volgende:

[..]

Daar ga ik niet eens op in.

Wat is een ccfl? is dat zo'n mini-buisje ofzo?
had je toch even moeten doen, via google:
ccfl:
The Center on Children, Families, and the Law |:(
Christian Concepts For Living |:(
Cornell Coalition for Life |:(
CCFL is a leading provider of training and development for large and mid-size
corporations |:(
Codex Committee on Food Labelling |:(

of.....

cold cathode fluorescent lamp :P
en inderdaad in het nederlands meestal als tl lamp omschreven. (he darn, waar staat tl nu weer voor :?

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Dat vragen gaat in een moeite door, zoeken op een afkorting is erg moeilijk...

micheljansen.org

Verwijderd

Jullie kunnen wel glasvezel gebruiken. Nouja, glasvezel? plasticvezel is het meer.

Er is multimode plasticvezel te koop voor een paar piek per meter. Daar kun je de kern uithalen (zoals je een draad stript). Haal nu een grof schuurpapiertje over die kern heen, en zet aan 1 kant een high-output LED. Dat werkt wel goed.

• Maku
  • Laatst online: 14-10 16:39

Maku

Derp

Hee niet zo,n slecht id maar brand het licht aan het einde dan niet ietsjes minder :?

Is een led met 25.000 lichtedinges (kom er ff niet op ) genoeg :9

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Wat betreft die spaghetti van bart smit. Die kan met doodgewoon licht opgeladen worden. gloeilamp, TL, halogeen. Alles!

Onzin dat daar UV of zelfs infrarood voor nodig zou zijn....
Infrarood, het idee alleen al. Infrarood geeft vooral warmte en weinig licht...je moet juist LICHT hebben!!

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

ow. en die lichtgevende verf...inderdaad te koop bij verfspeciaalzaken, maar ook bij kinderspeelgoedwinkels en de hema! Is echter wel duur spul hoor!
Denk niet dat je je hele kast dr mee kan verven ofzo...
5 piek voor een minipotje van 1 cm hoog heb ik er ooit voor betaald....

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

Ga naar Conrad in R'dam of Boekelo. Die verkopen lichtslangen in neon kleuren... Nie zo duur...

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
glow in the dark spaghetti kost 3,- voor 6 meter bij intertoys. heb het al geprobeerd, maar je ziet het niet zo goed. ik wil zo'n blacklight ccfl in m'n toetsenbord inbouwen zodat je het wel ziet. Waar koop je zo'n ding, wat kost het, en hoe groot is het?

micheljansen.org

Verwijderd

Met die 'glasvezel' truuk heb je aan het eind idd wat minder licht dan aan het begin. Hoeveel, dat hangt af van hoe hard je het oppervlak van die glasvezelkabel opruwt.

Een 2500mcd LED is ruim voldoende... De mooise resultaten kreeg ik overigens met een laser ipv een led. Dan 'schittert' het licht een beetje. Mik maar eens een laserpen op een muur, en bekijk de vlek. Dan weet je wat ik bedoel.
Pagina: 1