3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
altijd koud water, heb je geen radiator of reservoir meer nodig
| I've got permission to color outside the lines |
(ja het slaat nergens op,maar het is al later op de avond..so sue me
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Nou, ik zat zelf meer te denken aan een koelbox (actief) zodat ik geen fans hoef te gebruiken voor de radiator.Op zaterdag 09 juni 2001 23:43 schreef e-X-hale het volgende:
een gewone radiator?
Fans=lawaai
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Ecodan warmtepomp
nee zet gewoon een aquarium naast je comp (van een liter of 70) en dan gewoon daar je pomp in. Hij raakt dan de warmte kwijt door verdamping. Je hoeft hem dan niet helemaal vol te doen. Als je pompje maar helmaal onder water staat is het goed. het gaat om het boven oppervlak
Ecodan warmtepomp
Lijkt me niet al te lang werken, is netzoals ijsblokkies in de cola, heeft niet een al te lang effect.Op zaterdag 09 juni 2001 23:59 schreef JT het volgende:
Kan ik niet een passieve koelbox nemen en daar een paar HELE grote koelelementen ingooien (je weet wel, van die dingen die je in de vrieser gooit en die dan bevriesen en heel lang bevroren blijven), water erbij, pomp erin, gaten in de deksel ?
Sterker nog, zelfs een pomp wordt overbodig, waar wachten we op?Op zaterdag 09 juni 2001 23:38 schreef schumache het volgende:
Bij de buurman uit het waterkraantje halen
altijd koud water, heb je geen radiator of reservoir meer nodig
is wel 60 watt aan warmte. Hou daar rekening mee.
Ecodan warmtepomp
60 watt aan warmte is VEEL. das 3 uur en je koelbox is 30 graden (heb niet uitgerekent maar iets in die richting)
Verwijderd
maar, daar kun je tegen isoleren!! dus wat dat betreft...
Verwijderd
Dat is vast wel zelf te maken. Een bakje met bevroren water dat automatisch wordt geleegd na een bepaald tijdsbestek.
Verwijderd
Zo nee hang hem ergens aan het raam ofzo, maar wel ergens buiten.....
En hoe krijg ik de slang naar buiten.....Ik ga geen 6 meter slang aanleggen om door mijn bovenraam te krijgen.Op zondag 10 juni 2001 00:22 schreef HeNrY het volgende:
Heeft je flat ook een balkon zo ja, hang daar een radiator op.
Zo nee hang hem ergens aan het raam ofzo, maar wel ergens buiten.....
Maar bedankt voor het idee, kon jij ook niet weten
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Je pakt de slang, doet het raam open en gooit de slang naar buiten.Op zondag 10 juni 2001 00:28 schreef JT het volgende:
[..]
En hoe krijg ik de slang naar buiten.....Ik ga geen 6 meter slang aanleggen om door mijn bovenraam te krijgen.
Maar bedankt voor het idee, kon jij ook niet weten
Voila slang is buiten, en dit kan zelfs met 1 cm slang
Nee gewoon gaten boren of toch maar via het bovenraampje.
EDIT: Tis al laat
Verwijderd
HeheOp zondag 10 juni 2001 00:36 schreef HitmanWVU het volgende:
Reservoir in de vrieskist dumpen met anti-vries in het water...... werkt super
Tja als je toch bezig bent kun je net zo goed een anti vries leiding naar de noord-pool en trug laten lopen. Koel en stil!
En de buurman heeft vast wel een tuinslang, scheelt ook weer...Op zondag 10 juni 2001 00:04 schreef Orbit het volgende:
[..]
Sterker nog, zelfs een pomp wordt overbodig, waar wachten we op?
One of the animals has left its cage today.
Papst=geen lawaaiOp zaterdag 09 juni 2001 23:48 schreef JT het volgende:
[..]
Fans=lawaai
Papst is dus geen fan?
Is gewoon waar, ik merk geen verschil als ik de stekkers eruit ruk.Op zondag 10 juni 2001 00:46 schreef GambitRS het volgende:
[..]
Papst=geen lawaai
Papst is dus geen fan?
One of the animals has left its cage today.
Verwijderd
Dan is het geen waterkoeling meer, maar een normale koelkast in je pc.
Verwijderd
Verwijderd
Omdat de leiding dat zo lang is dat je er hier een kleine 5000 bar op zou moeten zetten voordat er op de Noordpool wat antivries door de leiding zou gaan stromen. Om de zoveel kilometr een doorpomp station plaatsen zou wel kunnen, maar zie eerst maar eens een bouwvergunning te krijgen.Op zondag 10 juni 2001 00:40 schreef M!nD het volgende:
[..]
Hehe
Tja als je toch bezig bent kun je net zo goed een anti vries leiding naar de noord-pool en trug laten lopen. Koel en stil!Maar eehm niet echt goedkoop
Verwijderd
ja en dan natuur oganisaties en zo, en met wat pech gaat er ook nog een ijsbeer meespelenOp zondag 10 juni 2001 13:17 schreef nitraat het volgende:
[..]
Omdat de leiding dat zo lang is dat je er hier een kleine 5000 bar op zou moeten zetten voordat er op de Noordpool wat antivries door de leiding zou gaan stromen. Om de zoveel kilometr een doorpomp station plaatsen zou wel kunnen, maar zie eerst maar eens een bouwvergunning te krijgen.
Tja is wel leuk maar hij wil een STILLE oplossign en een BONG is niet stil. Je hoort heel de tijd een waterval met als gevolg dat je om het halfuur moet zeikenOp zondag 10 juni 2001 13:10 schreef nitraat het volgende:
Men neme een BONG-Koeler. Het kan water zelfs koelen tot onder de kamer temperatuur. Neem een pvc-pijp hang daarbovenin een douchekop en leg onderin je pompje. Het water komt van je koelblok door je douchekop naar beneden en met een ventilator blaas je een beetje lucht door de nevel heen. Resultaat extreem koel waterwel af en toe bijvullen omdat er water verdampt, maar daardoor werkt het systeem ook zo goed. Om water te verdampen heb je veeeel energie nodig.
every man is wise, until he speaks
Verwijderd
En de slangen dan???Op zondag 10 juni 2001 00:36 schreef HitmanWVU het volgende:
Reservoir in de vrieskist dumpen met anti-vries in het water...... werkt super
die koelt de bierleidingen maar is zeer goed om te tweaken naar cpu koeler ( ik spreek uit ervaring ) .
dan heb je een gesloten systeem die je 2 x per jaar bij moet vullen en dus ook nooit gekloot met water .
hij is regelbaar dus ook wel makkelijk .
ik zal eens een search doen .
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Verwijderd
Ik koop er nog eentje
Verwijderd
Verwijderd
NEEE gaan plastic slang in die koelkast plastic is een isolator dus kan de warmte van het water niet goed afgeven. Zet dat een koelspieraal of een radiator(liefst met een fan) in die koelkast dan heb je een veeeel beter resultaat.Op zaterdag 09 juni 2001 23:43 schreef 2Dutch2 het volgende:
oud maar werkend caravan (12V) koelkastje, gat in boren ter grote van waterslang,en een paar meterkes slang opgerold in dat koelkastje leggen. En dan op de koudste stand
(ja het slaat nergens op,maar het is al later op de avond..so sue me)
Verwijderd
klinkt interessant!
mail ze ff .Op dinsdag 12 juni 2001 09:58 schreef DaBit het volgende:
Ehm, is zo'n bierkoeler makkelijk te demonteren? En hoeveel vermogen zou-ie kunnen verpompen?
klinkt interessant!
http://www.waterland-verhuur.nl/default.html
en dan zoeken bij bar artikelen
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!