Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PC doet niets meer na kabel vervanging

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views

• monofear
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-09 11:20
Hallo allemaal,
Ik heb laatst nieuwe onderdelen voor mijn computer gekocht en deze allemaal succesvol kunnen installeren. Maar het enige probleem was dat mijn voeding 2x 6 pin aansluitingen heeft ipv 1x 8 en 1x6. Mijn moederbord heeft een 8 pin nodig en de videokaart een 6 pin. Ik heb beide 6 pin gewoon aangesloten en de computer deed het. Ik heb daarna besloten om een kabel via internet te bestellen ( 6 naar 6+2pin ) en deze vandaag binne gekrege, zodat ik toch een 8 pin op mijn moederbord zou hebben. Ik vertrouwde het niet helemaal om door te gaan met een 6 pin in een 8pin aansluiting.

Nu heb ik de kabel aangesloten in mijn pc maar nu start de pc niet meer op. Ik de kabel er weer tussenuit gehaald, en de 6 pin terug gedaan en ook die werkt ineens niet meer...
Als ik de 6 pin en 8 pin uit het moederbord laat gaan de fans wel draaien ( fans van processoe, kast en mobo ) en als de 6 of 8 pin in het moederbord zitten gaan deze niet draaien en doet niets het. De ledjes van de cardreader doen het echter wel gewoon.

In het kort: PC start niet, niets werkt met kabel voeding naar mobo, zonder kabel werken alleen alle fans.

Ik kom er niet meer uit, misschien kunnen jullie me helpen?

PC SPECS:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 149,90€ 149,90
1ASRock B85M Pro4€ 52,90€ 52,90
1MSI R9 270 2GB GAMING€ 150,04€ 150,04
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 63,-€ 63,-
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 555,68

Ik heb deze voeding:
Konig CMP-PSUP550W/s

En ik heb deze kabel gekocht:
http://www.onlinekabelsho...el-delock-0,30-meter.html

[ Voor 48% gewijzigd door monofear op 08-05-2014 15:26 ]

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Volgens mij heb je je pci-e en je cpu voeding stekkers door elkaar gehaald.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:20
Wat Hippocampus zegt... zoals jij het nu omschrijft ben je met de verkeerde stekkers bezig, ik kan mij ook niet echt voorstellen dat het eerst wel gewerkt heeft, maar dat moet ik dan maar aannemen... een 6 pins stekker is nooit voor het moederbord, dat is een PCI-E stekker en wordt gebruikt voor de videokaart. De kabel die je hebt gekocht is dan ook een PCI-E kabel...

Het moederbord heeft naast de brede 20/24 pins ATX stekker normaal gesproken ook een 4/8 pins cpu stekker, die moet je gebruiken en die zit standaard aan iedere voeding, daar heb je nooit adapters voor nodig. Het kans soms alleen een 4 pins zijn, maar dan zal het alsnog moeten werken als je die in de linker of rechter 4 gaatjes van de aansluiting steekt... dat moet je even bekijken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Twee topics voor hetzelfde is nergens voor nodig (en op GoT sowieso niet toegestaan :o )

Graag verder in PC doet niets meer na kabel vervanging

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.