• Unites
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-12-2023
Hallo allemaal :]

Ik dacht dat er algemeen topic voor was, maar die kan ik nergens vinden op een of andere manier. Ik zal er wel overheen kijken, maar goed. Ik zoek een camera omdat ik na mijn middelbare schoolopleiding (zit nu in 4VWO) een opleiding regie wil doen AHK. Daarvoor moet je natuurlijk een goed, divers en uitgebreid portfolio hebben. Ik wil vooral kleine films gaan schieten, op het liefst zo'n professioneel mogelijk niveau.

Veel ervaring met foto- en videografie heb ik eigenlijk niet. Het is de bedoeling dat ik dat leer door te kunnen oefenen met een nieuwe camera. Ik wil sowieso een nieuwe, dus geen tweedehands.

Het budget is ongeveer 2000 (niet meer) euro. Nu zijn er natuurlijk verschillende opties, ik hoop dat jullie eventueel nog suggesties en tips hebben.

- Panasonic GH4: leek me wel mooi :P
- Sony Alpha a7s
- Andere camera (body + lens)

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Als je nog vragen hebt, dan kun je die stellen :D

Met vriendelijke groet,

Jeffrey

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb geen verstand van filmen, maar heb goede dingen gehoord van de Panasonic ILCs voor wat betreft filmen.

Houdt verder er rekening mee dat binnen je budget ook ruimte overhoudt voor een statief met videokop (fluidhead) of harnas als je het zonder statief wilt doen, losse mic, belichting, etc.

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:59

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Het gevraagde topic is hier te vinden
[starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6

Er staat al erg veel informatie in ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Of Het video-dSLR hardware topic aangezien het hier specifiek om video gaat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-01 21:45
Ook al is de GH4 erg mooi, je kunt ook (misschien beter) kijken naar een GH3 met mooie lens. Een goeie lens is bijna even belangrijk. Bijvoorbeeld de kit met de betere 12-35 f/2.8 is al €1630,-

[ Voor 18% gewijzigd door Sluw op 08-05-2014 15:24 ]

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-01 10:19
Of een echte videocamera, alleen voor het filmen? zoiets:

pricewatch: Panasonic AG-AC90 Zwart Zwart

Dat heeft veel voordelen itt het filmen met een fotocamera.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Modbreak:Ik vind de topicstart niet bepaald een toonbeeld van veel inzet. De 2 camera's zijn totaal verschillend en je noemt totaal geen eisen. We verwachten hier op GoT wat meer inzet. Lees jezelf in, formuleer wat je precies zoekt en probeer het dan vervolgens in Het video-dSLR hardware topic nog eens.

Dit topic gaat op slot

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.