Edit: Even bijwerken wat ik inmiddels bij elkaar gezet heb.. dit is een kopie van een post later in deze thread.
Dit is overigens wat ik bij elkaar geschraapt heb momenteel:
Ik heb 2 kasten gekozen want ik kan nog niet kiezen
De videokaarten had ik vorige week ergens gekozen.. Weet ik helaas echt niet meer te verantwoorden:
En dan had ik nog de keuze uit bovenstaande moederborden.
Nu nog een muis, een voeding en een toetsenbord.. + natuurlijk de keuzes die ik al had gemaakt en ik ben klaar!
edit: voor de mooi doe ik gewoon ook even mijn mobolijst erbij.
edit: het word waarschijnlijk dit moederbord pricewatch: ASRock Z87 Extreme4
Intro
Ik had eerst het geniale plan om een pc in elkaar te zetten.
Ik wist er niks van. Het proces leek me leuk.
Nu kom ik er elke keer weer achter dat als ik het zelf ga uitzoeken ik veel duurder uit ben.
Ik heb daarom besloten om het op te geven en gewoon een pc te kopen.
Denk ik.
Ik heb nog steeds een hele lieve vader die mij wel een handje wil helpen als ik toch besluit losse onderdelen te kopen. Maar ziet toch liever dat ik gewoon een pc koop.. Hij bleef maar hameren over de gevaren van het zelf bouwen als je niet weet wat je doet (Boem, processor!)
Maar eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer...
Budget
Mijn budget is 1000 euro voor een complete pc, toetsenbord, muis, beeldscherm, boxen alles.
Ik heb ooit al mijn onderdelen gedoneerd na lange verstoffing in een huis zonder internet met bijbehorende leefstijl.
Wat ga ik ermee doen?
Ik ga nu weer braaf terug naar school maar ik ben ook niet vies van een spelletje en wil nu ook wel eens weten wat die ultragraphics inhouden. Ik heb Morrowind gespeeld op de laptop van mijn moeder en dat vond ik erg leuk, nu wil ik Skyrim spelen, en the Sims haha.
Verder ben ik ook van plan om muziek te producen. Dus de computer moet ook Ableton kunnen draaien. De mogelijkheid tot goed geluid vind ik daarom ook belangrijk.
Ik vind het niet erg om nu iets minder geluid te hebben, als ik er altijd maar een geluidskaart op kan zetten om het te verbeteren. Misschien vind ik het niet eens leuk om te doen en dan zit ik met mijn dure geluidskaart. (ok ze waren niet zo duur, maar toch.) Maar ik had begrepen dat het iets met bits te maken heeft op je moederbord maar mijn vader wist het zelf ook niet helemaal, maar het is wel even een puntje om op te letten, het leek mij niet handig als het moederbord al niet in staat was om het te vertalen.
De mogelijkheid tot uitbreiden vind ik ook erg belangrijk. Extra videokaartje oid. Dus het hoeft geen ubersupercomputer te worden vanaf het begin, daar heb ik het budget niet voor maar ik kan uiteraard later nog sparen.
Ik twijfel nog erg over overklokken in de toekomst. Ik wil vooral dat deze investering 10 jaar meegaat.
Eigen bedenkingen
Om de duurzaamheid zat ik dus te denken aan een intel i7
Bij het moederbord werd het mij eigenlijk een beetje teveel
en nu ik naar complete systemen kijk word ik ook niet echt vrolijk.
Ik zie niet wat nou precies precies de specificaties zijn en dat frustreert mij.
Ik zag op hardwareoutlet een gaming pc maar de videokaart is slecht en op tweakers zie ik deze:
pricewatch: Medion Akoya Gaming PC P5232 E
Maar echt vrolijk word ik er ook niet van. Want ik wil weten wat ik koop en ik vind de specificaties niet specifiek genoeg.
Het probleem zit hem er vooral in dat als ik zelf ga kiezen ik echt ver boven mijn budget uit kom en ik eigenlijk niet weet of hij iets te goed is.
(Ik heb gister met mijn vader wat onderdelen bekeken en opgeteld en poe. Daar ging mijn opleiding
)
Hulpvraag
Is er iemand die mij gewoon iets goeds kan aanraden, met in acht neming van deze eisen?
En dan ook kan vertellen waarom. Ik wil zelf namelijk ook het gevoel hebben dat ik de juiste keuze maak.
Ben nou al 2 weken bezig en eigenlijk wil ik mijn eigen computer gewoon graag aanraken. Al helemaal nu mijn leenfluttop niet meer aangaat zonder aan de voeding te zitten.
Alvast heel erg bedankt voor het helpen!
Edit: Overzichtelijker maken van post
Dit is overigens wat ik bij elkaar geschraapt heb momenteel:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 179,99 | € 179,99 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 69,04 | € 69,04 |
| 1 | BitFenix Ronin | € 72,99 | € 72,99 |
| 1 | BitFenix Shinobi | € 49,94 | € 49,94 |
| 1 | Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart | € 143,80 | € 143,80 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,45 | € 81,45 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,30 | € 13,30 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 92,- | € 92,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 788,36 | |
Ik heb 2 kasten gekozen want ik kan nog niet kiezen
De videokaarten had ik vorige week ergens gekozen.. Weet ik helaas echt niet meer te verantwoorden:
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Gaming | € 210,90 | € 210,90 |
| 1 | MSI Radeon R9 270X GAMING 2G | € 172,95 | € 172,95 |
| 1 | MSI Radeon R9 270X GAMING 4G | € 193,04 | € 193,04 |
| 1 | MSI Radeon R9 270X HAWK | € 183,10 | € 183,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 759,99 | |
En dan had ik nog de keuze uit bovenstaande moederborden.
Nu nog een muis, een voeding en een toetsenbord.. + natuurlijk de keuzes die ik al had gemaakt en ik ben klaar!
edit: voor de mooi doe ik gewoon ook even mijn mobolijst erbij.
| 1 | ASRock Fatal1ty B85 Killer | € 75,29 | € 75,29 |
| 1 | MSI B85-G43 Gaming | € 80,99 | € 80,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 156,28 | |
edit: het word waarschijnlijk dit moederbord pricewatch: ASRock Z87 Extreme4
Intro
Ik had eerst het geniale plan om een pc in elkaar te zetten.
Ik wist er niks van. Het proces leek me leuk.
Nu kom ik er elke keer weer achter dat als ik het zelf ga uitzoeken ik veel duurder uit ben.
Ik heb daarom besloten om het op te geven en gewoon een pc te kopen.
Denk ik.
Ik heb nog steeds een hele lieve vader die mij wel een handje wil helpen als ik toch besluit losse onderdelen te kopen. Maar ziet toch liever dat ik gewoon een pc koop.. Hij bleef maar hameren over de gevaren van het zelf bouwen als je niet weet wat je doet (Boem, processor!)
Maar eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer...
Budget
Mijn budget is 1000 euro voor een complete pc, toetsenbord, muis, beeldscherm, boxen alles.
Ik heb ooit al mijn onderdelen gedoneerd na lange verstoffing in een huis zonder internet met bijbehorende leefstijl.
Wat ga ik ermee doen?
Ik ga nu weer braaf terug naar school maar ik ben ook niet vies van een spelletje en wil nu ook wel eens weten wat die ultragraphics inhouden. Ik heb Morrowind gespeeld op de laptop van mijn moeder en dat vond ik erg leuk, nu wil ik Skyrim spelen, en the Sims haha.
Verder ben ik ook van plan om muziek te producen. Dus de computer moet ook Ableton kunnen draaien. De mogelijkheid tot goed geluid vind ik daarom ook belangrijk.
Ik vind het niet erg om nu iets minder geluid te hebben, als ik er altijd maar een geluidskaart op kan zetten om het te verbeteren. Misschien vind ik het niet eens leuk om te doen en dan zit ik met mijn dure geluidskaart. (ok ze waren niet zo duur, maar toch.) Maar ik had begrepen dat het iets met bits te maken heeft op je moederbord maar mijn vader wist het zelf ook niet helemaal, maar het is wel even een puntje om op te letten, het leek mij niet handig als het moederbord al niet in staat was om het te vertalen.
De mogelijkheid tot uitbreiden vind ik ook erg belangrijk. Extra videokaartje oid. Dus het hoeft geen ubersupercomputer te worden vanaf het begin, daar heb ik het budget niet voor maar ik kan uiteraard later nog sparen.
Ik twijfel nog erg over overklokken in de toekomst. Ik wil vooral dat deze investering 10 jaar meegaat.
Eigen bedenkingen
Om de duurzaamheid zat ik dus te denken aan een intel i7
Bij het moederbord werd het mij eigenlijk een beetje teveel
en nu ik naar complete systemen kijk word ik ook niet echt vrolijk.
Ik zie niet wat nou precies precies de specificaties zijn en dat frustreert mij.
Ik zag op hardwareoutlet een gaming pc maar de videokaart is slecht en op tweakers zie ik deze:
pricewatch: Medion Akoya Gaming PC P5232 E
Maar echt vrolijk word ik er ook niet van. Want ik wil weten wat ik koop en ik vind de specificaties niet specifiek genoeg.
Het probleem zit hem er vooral in dat als ik zelf ga kiezen ik echt ver boven mijn budget uit kom en ik eigenlijk niet weet of hij iets te goed is.
(Ik heb gister met mijn vader wat onderdelen bekeken en opgeteld en poe. Daar ging mijn opleiding
Hulpvraag
Is er iemand die mij gewoon iets goeds kan aanraden, met in acht neming van deze eisen?
En dan ook kan vertellen waarom. Ik wil zelf namelijk ook het gevoel hebben dat ik de juiste keuze maak.
Ben nou al 2 weken bezig en eigenlijk wil ik mijn eigen computer gewoon graag aanraken. Al helemaal nu mijn leenfluttop niet meer aangaat zonder aan de voeding te zitten.
Alvast heel erg bedankt voor het helpen!
Edit: Overzichtelijker maken van post
[ Voor 68% gewijzigd door Shantii op 16-05-2014 14:42 ]