Ik heb een kleine twee jaar geleden met de hulp van @kroegtijger mijn systeem geupgraded met de volgende spullen:
(Vorig topic)
Nieuwe upgrade
Nu overweeg ik de stap naar een 4th gen Intel i7. Ik heb het gevoel en zie in testen dat deze Intel een stuk sneller is dan mijn huidige CPU. Dan moet ik in ieder geval het moederbord en de CPU aanschaffen. Ik heb verder een Samsung 830 256Gb erin zitten en wil vanwege de stilte van een fanloze videokaart de huidige handhaven.
Vragen:
(Vorig topic)
- Asus M5A97 EVO R2.0. Memory slots type: DIMM, Supported memory types: DDR3-SDRAM, Memory channels support: dual. Processorfam..
- XFX AMD Radeon HD 6570 1GB, Radeon HD 6000 Series. Grafische processor: Radeon HD6570, Maximum resolutie: 2560 x 1600 Pixels..
- G.Skill 16GB DDR3-1866. Geheugen: 16384 MB, DDR3, 1866 MHz, 2 x 8192 MB, PC/server, 240-pin DIMM, PC3-14900, DIMM, dual. Energie..
Nieuwe upgrade
Nu overweeg ik de stap naar een 4th gen Intel i7. Ik heb het gevoel en zie in testen dat deze Intel een stuk sneller is dan mijn huidige CPU. Dan moet ik in ieder geval het moederbord en de CPU aanschaffen. Ik heb verder een Samsung 830 256Gb erin zitten en wil vanwege de stilte van een fanloze videokaart de huidige handhaven.
Vragen:
- Kan ik mijn geheugen (zie boven) opnieuw gebruiken?
- Welk (betaalbaar) mainbord is een goede keuze?
- Is er een i7 met de beste prijs/prestatieverhouding (the one to have)?
- Stil
- Stabiel
- Snel(ler).