Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:06
Enige tijd geleden heb ik mijn oude router (Linksys WRT54GL) vervangen voor een nieuwe TP-Link WDR 4300.

Nu is het zo dat ik met de nieuwe router regelmatig geen internetverbinding via wifi doorkrijg. Bedraad blijf het wel werken.
Ik ben dan wel verbonden met mijn tablet of telefoon met de router, ik zie het wifi symbool alleen internetpagina's worden dan niet geladen.
De ene keer blijft er in mijn settings staan verifieren, de andere keer ip adres verkrijgen en soms ben ik gewoon verbonden maar komt internet niet door.

Ik heb al de firmware van de TP Link geupdate naar de laatste versie maar nog steeds deze problemen.
Heb al diverse instellingen geprobeerd, maar ik krijg het niet weg.

Als ik dan de stroom van de router haal en er weer in doe, dan werkt alles weer.
Maar eens in de zoveel tijd komt dit voor terwijl ik met mijn oude router geen enkel probleem had.

Weet iemand hoe ik wel een stabiele verbinding kan opzetten zonder continu de stroom eraf te halen?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:54
Dat is wel verrekte vervelend. Ik had het vroeger met een sitecom router.. Lekker tijdens een ootje wow, pats boem weg. Wellicht dat je DD-WRT er op kan zetten. Mijn Tp-link routers met dd-wrt zijn superstabiel (rebooten wel elke zondag nacht automatisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 23:26
ik ga het maar gewoon vragen, aangezien ik het niet terug zie komen in je analyse.
maar al gekeken naar je wifi kanaal?

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
ja sorry, idd al gekeken naar wifi kanalen, staat nu op een kanaal waar ik de enige op ben. Ook alleen b,c,g,n geprobeerd, geen verschil.

[ Voor 20% gewijzigd door Qosmic op 06-05-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Stopt het alleen via wifi met werken of ook bedraad?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
alleen wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:49

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Het instellen op een kanaal waar je enigste bent kan ook het probleem zijn. Klinkt raar maar de andere modem/routers zitten niet voor niets op de andere kanalen. Mijn buurman bijvoorbeeld heeft zo'n draadloze camera gekocht die op dezelfde frequentieband als de wifi zit. Dat ding stoort als een gek en als ik dan mijn wifi op het kanaal zet, of er in de buurt dan heb ik gewoon erg slechte, wegvallende of geen internet. Ga ik op bezette kanalen zitten die uit de buurt van zijn camera zitten dan is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:40
Is het in de periode dat je geen 'internet' hebt, wel mogelijk om op de router in te loggen. Of andere lokale apparaten te bereiken?

Zelf gebruik ik een TP-Link TL-WR1043ND. De probleemstelling die hier geschetst wordt komt me zeer bekend voor. Heb ook een tijd lang last gehad van (random) wegvallende WIFI verbindingen (bedraad bleef werken), die alleen verholpen konden worden door een reset van het apparaat. Bij mij was het in die periode ook niet mogelijk om op de management interface van de router in te loggen. Hierdoor was een hard reset dus de enige mogelijkheid.

Na meerder versies firmware geprobeerd te hebben is mijn oplossing uiteindelijk geweest om er DD-WRT op te zetten. Sinds dien heb ik er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Hmm... hoe zet ik DD-WRT erop?
Is dat gewoon dezelfde manier als ik de officiele fimrware van tplink flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

DD-WRT voor de TP-Link WDR 4300.
Vul bij Router Database TP-Link WDR 4300 in. Kijk goed welke versie je hebt van je router.

Hier heb je een How-to voor het installeren van DD-WRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Bedankt, zal het even proberen.
Maar als ik het goed begrijp kan je dd-wrt dus wel via de web gui flashen zoals ik ook de upgrade met officiele roms doe?

En mocht ik weer terug willen, dan kan ik een tplink rom op dezelfde manier weer terug flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Ja dat klopt, je kan van de dd-wrt site ook weer de firmware voor het terugflashen vinden. Lees je trouwens wel even goed in op hun wiki. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk dat je de dd-wrt firmware voor exact jouw model kiest, inclusief dat Vx dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
het is voor mij idd nieuw dat hele dd-wrt gebeuren, maar vind mn probleem dusdanig hinderlijk dat ik het er wel op wil gaan zetten.
Als ik op hun page https://secure.dd-wrt.com/site/support/router-database mijn router zoek dan zie ik deze 3 files:

WDR4300 v1.x Firmware - Webflash image for first installation factory-to-ddwrt.bin 2013-04-24 7,69 MB

WDR4300 v1.x Webrevert - Back to stock tl-wdr4300v1-webrevert.rar 2013-04-24 5,08 MB
WDR4300 v1.x Firmware - Webflash image tl-wdr4300-webflash.bin 2013-04-24 7,69 MB

Welke file moet ik dan pakken?
Webflash image for first installation of Webflash image?

Ik zou zeggen Webflash for first installation, maar just checking :)
En dan dus gewoon via de webgui waar ik normaal de standaard firmware zet, zet ik dan deze file?

[ Voor 11% gewijzigd door Qosmic op 06-05-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:30

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Eerst nummer 1, dan nummer 3.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Nummer 3 is niet nodig, die is voor als je van een oudere versie DD-WRT komt ;)

Maar inderdaad, eerst WDR4300 v1.x Firmware - Webflash image for first installation factory-to-ddwrt.bin 2013-04-24 7,69 MB

Maar daarom dus eerst even de wiki lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem met de router, ik zal ook eens gaan kijken of DD-WRT soelaas biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
laat even weten of het bij jou geholpen heeft cnillis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
ik wil nu dd wrt gaan flashen op mn tp link wdr 4300, maar is een 30/30/30 reset echt noodzakelijk?

het liefst zou ik gewoon inloggen op de GUI van tplink en dd wrt flashen zoals ik een standaard firmware upgrade uitvoer, is dit mogelijk of moet je echt een heel stappenplan doorlopen zoals bv hier staat:

https://sites.google.com/site/computertip/dd-wrt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
ik zou gewoon de wiki volgen... http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Installation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Precies het zelfde gehad met TP link routers (2 verschillende geprobeerd)
Alleen nog geen custom firmware opgezet, ben dus benieuwd naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 14:41
Ik heb momenteel dezelfde problemen met de nieuwe TP-link Archer C2, zie ook mijn post. Ik heb nog niet de WIFI-kanalen bekeken, dat ga ik vanavond doen. Ik heb al wel ergens gelezen dat de Archer C7 problemen kan hebben met het type beveiliging (WPA2) en AES. Wellicht dat een ander type beveiliging helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 14:41
Ik heb gisteren mijn draadloze netwerk op een vast kanaal ingesteld, in plaats van automatisch. Bleek dat hier in de buurt +/- 50 netwerken uitzenden (incl Ziggo-modems). Daarnaast draadloos van eigen ziggo-modem uitgezet. Loopt nu prima! Probeer eens met inssider op een laptop te kijken naar de drukte in je omgeving mbt wifi-netwerken, misschien dat dat je dan helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:05

lohost

iemand had al localhost :-(

Sta ook op het punt DD-WRT te installeren. Heb sinds enige tijd ook hardnekkig onderbrekingen aan internet. Wat mij daarbij opvalt is dat het zowel wifi als bedraad is. En dat het interne netwerk WEL blijft werken. Kan gerust 2u film kijken van mijn server naar mijn tv (bedraad), maar 'gewoon' internet valt meerdere malen per dag voor een minuutje weg.

Maar om on topic te blijven, heb je Ziggo? Ik wel en het lijkt ongeveer gelijk te zijn ontstaan met de laatste snelheidsverhoging die ze hebben ingevoerd. Vroeg laatst in de straat na bij andere Ziggo gebruikers en die lijken vanaf hetzelfde moment een toename aan tijdelijke drops te hebben. Zij kunnen dan gezellig hun modem/router herstarten. Dat hoef ik met de TP ertussen gelukkig niet te doen, maar het is zeer storend.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Wellicht een oud topic, maar ik ervaar ongeveer dezelfde problemen.
Het lijkt me handig om op hetzelfde verhaal door te borduren aangezien er in dit topic al een hoop tips staan.

Ik beschik over een EPC3928 welke een verschrikkelijk brakke WiFi bereik en snelheid biedt (ook andere kanalen, 20mhz, 5ghz etc. etc.).

Daarom nu het Ziggo modem (EPC3928) in bridge mode laten zetten door de klantenservice en er zelf een WDR4300 bij gekocht. Dit geval heb ik overgenomen van iemand anders en er stond al DD WRT software op voorgeïnstalleerd die bij de verkoper altijd stabiel heeft gedraaid (reden van verkoop was dat zijn nieuwe tv niet werkte in combinatie met deze router).

Afijn, bij mij is de verbinding dusdanig onstabiel dat er niet mee te werken valt (d.w.z. internet surfen).
Ik heb hier de 180/18 mbit lijn van Ziggo, maar bekabeld (alles cat 5e) aan de WDR4300 haal ik max 15mbit met wegzakkers naar 0. Met WiFi is het nog erger gesteld.

Wanneer ik middels cat 5e kabel direct aan het modem (epc3928) verbonden ben, haal ik wel 178mbit.
Rara wat is er aan de hand..

Heeft iemand een idee?

Nog even samenvattend:
- WiFi of UTP bij de router (WDR4300) maakt dus geen verschil. Bij een speedtests piekt hij in het begin steeds naar ongeveer 15 mbit en zakt dan steeds verder weg om vervolgens weer met kleine hupjes omhoog te gaan en daarna weer verder weg.
- UTP aan het modem (epc 3928) haalt wel de juiste snelheid.

Het moet dus in de router zitten. Ik heb deze al gereset naar factory instellingen, maar dat mocht niet baten.

Ik ben inmiddels van plan 'm terug te flashen naar originele TP-link firmware, maar dat vind ik eigenlijk wel jammer omdat de DD WRT interface fijn uitgebreid en overzichtelijk is.

Iedere tip of vorm van meedenken is welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

'k Zou 'm toch terugflashen naar de originele firmware (dat webrevert-image) en dan even testen of TPLink misschien de problemen al opgelost heeft.
Daarna kun je bepalen of het alsnog zin heeft om er weer DDWRT op te zetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Dat ga ik doen, bedankt :).
Pagina: 1