Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirsza
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-05 01:05
Ik probeer al een tijdje lang uit te zoeken hoe ik nou waterkoeling in mijn
degelijke zalman z-machine gt900 te bouwen.

Ik zou graag mijn cpu en gpu koelen door middel van een looped systeem,
helaas heb ik enkel een 120mm fan tot me beschikking aan de achterzijde.
Ik heb ook al gekeken voor een 2x 92mm radiator aan me intake fans, maar helaas
zit daar al een hdd caddy die ik daar wil houden (houd me schijven mooi stil en swappable).

Liefst heb ik alle radiators gewoon in mijn systeem zitten zodat ik me pc
nog naar evenementen kan verplaatsen.

Videokaart - Amd radeon r9 290
Processor - Intel core i5 4430 (0 overclock mogelijkheden)
Mobo - Msi B85M-P33 (micro-atx bordje mag een atx worden indien nodig)
geheugen - 8GB @ 1600Mhz
Hdd - 1x 750GB - 1x 250GB

Ik heb er nog een leuke scythe fan controller in zitten die me handig lijkt om de
fans en wellicht de pomp te bedienen.

Dit is mijn eerste build, ik doe het, het liefst in 1x goed met een degelijke set die sterk genoeg is voor ook mijn volgende setup (behalve de cpu koppelstukken en de gpu block).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58

InFamous

excommunicado

Ik zie bij de GT900 maar 3 mogelijkheden.
1. Alleen CPU koeling, closed loop setje zoals de corsair H series.
2. Een 240mm radiateur boven in je kast fabriceren en een 120mm achterin, hiervoor moet je wel de nodige aanpassingen doen.
3. Externe radiateur en de nodige gaten boren voor de slangen.

Maar als je daadwerkelijk zoveel geld aan custom waterkoeling wilt uitgeven, waarom dan niet gelijk een kast erbij die wel voor een degelijke waterkoeling geschikt is?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirsza
InFamous schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 01:10:
Ik zie bij de GT900 maar 3 mogelijkheden.
1. Alleen CPU koeling, closed loop setje zoals de corsair H series.
2. Een 240mm radiateur boven in je kast fabriceren en een 120mm achterin, hiervoor moet je wel de nodige aanpassingen doen.
3. Externe radiateur en de nodige gaten boren voor de slangen.

Maar als je daadwerkelijk zoveel geld aan custom waterkoeling wilt uitgeven, waarom dan niet gelijk een kast erbij die wel voor een degelijke waterkoeling geschikt is?
Een closed loop setje zie ik niet zo zitten liever iets custom, de cpu is optioneel omdat die toch met de stock cooler niet heter wordt dan 60/65 graden. Mijn videokaart daarintegen is snel 95 graden
een 240mm radiator is wellicht wel te doen boven in mijn kast (2x120) of 1x een 200mm radiator.

Ik zou graag deze kast willen houden, want hij is namelijk oerdegelijk (aluminium platen van 0.4cm dik).
De kast houd zichzelf lekker koel, stil en kan ze warmte kwijt (de airflow valt een beetje tegen).
Ik vind het een prachtige kast, hij was ook erg duur destijds! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-09 21:43
Zou het zelf ook zonde vinden om deze kast te vervangen. Altijd al eentje willen hebben :)

Maar ik denk dat het misschien handiger is om alles qua radiator extern te maken? (denk aan 1 grote aan de rechterkant zitten met fans of iets dergelijks?) of iets eronder maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirsza
Joey54 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:04:
Zou het zelf ook zonde vinden om deze kast te vervangen. Altijd al eentje willen hebben :)

Maar ik denk dat het misschien handiger is om alles qua radiator extern te maken? (denk aan 1 grote aan de rechterkant zitten met fans of iets dergelijks?) of iets eronder maken?
Voor geïntresseerden heb ik deze topic gemaakt "Zalman z-machine gt900 waterkoeling mod"