Toon posts:

Ziggo internet snelheid verhoging

Pagina: 1
Acties:
  • 1.273 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een vraag over de internet verhoging van ziggo.
Heeft iemand iets gemerkt van de internet snelheid verhoging?
Ik haal nog steeds 60mb terwijl het 90mb zou zijn na 1 mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:20
Even de stekker uit je modem trekken? Want ziggo reset je modem voor het nieuwe internet snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Modern al eens herstart of reset?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Snelheids verhogingen zijn eind april al doorgevoerd, je modem moet een power cycle krijgen om een nieuw profiel op te halen.

Als dat niet helpt moet je eens kijken watvoor modem je hebt of anders je test bedraad uitvoeren rechtstreeks op het modem.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

En anders: geef ziggo n belletje voor n nieuw modem o.i.d.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
De verhoging gaat in principe in vanaf 1 mei.
Dan worden op afstand de modems in batches gereset.
Kan je daar niet op wachten, gewoon even je modem uit en weer aan.
Overigens had dit ook gewoon in dit topic gekund: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg eer-gisteren een email van ziggo dat er werkzaamheden zouden zijn in de nacht van 7mei naar 8mei sochtends tussen 1 en 6 uur. Ik heb er niks van gemerkt maar wat ik wel heb gedaan is om 3 uur snachts mn kabelmodem ge-reset en even later kreeg ik de 180mbps download en 18mbps upload van mn alles in een extra abbonement. Ik ben erg tevreden hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:37

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb alles-in-1 basis, dus dat was 20Mbit / sec. Maar ik zit al een hele tijd ver boven die 20. Ik denk dat ik al vanaf begin april op 30 zit en soms zelfs hoger. Ik controleer met speedtest.nl en doe dan een stuk of 10 testen achter elkaar. Het fluctueert wel een beetje maar de trend is zo ongeveer dat van die 10x er 1 onder de 30 bij zit, de helft van de metingen in de buurt van de 30 en de helft ruim daarboven, tot 45 aan toe.

De verschillen zijn soms zo groot dat ik twijfel aan speedtest.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:20
P_Tingen schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:31:
Ik heb alles-in-1 basis, dus dat was 20Mbit / sec. Maar ik zit al een hele tijd ver boven die 20. Ik denk dat ik al vanaf begin april op 30 zit en soms zelfs hoger. Ik controleer met speedtest.nl en doe dan een stuk of 10 testen achter elkaar. Het fluctueert wel een beetje maar de trend is zo ongeveer dat van die 10x er 1 onder de 30 bij zit, de helft van de metingen in de buurt van de 30 en de helft ruim daarboven, tot 45 aan toe.

De verschillen zijn soms zo groot dat ik twijfel aan speedtest.
Speedtest.nl is niet accuraat genoeg. De testen zijn veel te korten. Je moet speedtest.net gebruiken, die geeft betere beeld over je down- en upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
plizz schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:14:
[...]

Speedtest.nl is niet accuraat genoeg. De testen zijn veel te korten. Je moet speedtest.net gebruiken, die geeft betere beeld over je down- en upload.
Of de speedtest van Ziggo zelf: http://speedtest.ziggo.nl/

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beste is combinatie:

- speedtest van je eigen provider
- andere speedtest waarvan je zeker weet dat het de snelheid aankan

Ziggo gebruikt Ookla v3 speedtest software, wat in principe (mits de server het aankan...) snelheden tot 1Gbps accuraat kan testen. Het test direct op layer 4 (TCP) en doet dat per default over port 8080 met 5 concurrent connections. Het is een tweetrapstest, eerst een korte om te bepalen hoe groot testbestand ongeveer moet worden, dan testbestand zelf. Dit is heel elegant, want het betekent dat ongeacht hoe snel (of langzaam) je verbinding is, duurt de test ongeveer even lang en is het even nauwkeurig. Als de test trouwens erg lang duurt of afhaakt heb je last van packetloss en is dat je probleem, niet de (daardoor veroorzaakte) lage snelheid.

Ziggo gebruikt trouwens hier en daar afwijkende instellingen, kijk maar op http://speedtest.ziggo.nl/settings.xml :P
Belangrijkste is dat het test op port 8888 ipv port 8080. Dit kan zijn omdat sommige routers afwijkend omgaan met port 8080 ivm standaardpoort voor HTTP proxy. Je kunt trouwens op iedere Ookla speedtestserver op dezelfde manier de settings achterhalen.

Ter vergelijking, Speedtest.nl test op layer 7 (HTTP) met één kleine testbestand dat alleen <10Mbps een beetje nauwkeurig meet. Het doet dat met een enkele TCP connection en op port 80. Niet van deze tijd en nuttloos om het verschil tussen 60Mbps en 90Mbps te meten. Speedtest.nl heeft trouwens voor Kassa een nieuwe speedtest 'ontwikkeld'. Dat ding zou hogere snelheden aan moeten kunnen, maar met mijn 200Mbps verbinding (die op UPC, KPN en Ookla servers ook daadwerkelijk 203Mbps haalt) haal ik er maar 120Mbps mee, en een snelle blik in Wireshark toont dat het geen TCP receive window scaling ondersteunt, wat funest is voor performance. Bovendien blijft het op layer 7 testen. Nog steeds waardeloos dus.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 20:35:
Hallo,

Ik had een vraag over de internet verhoging van ziggo.
Heeft iemand iets gemerkt van de internet snelheid verhoging?
Ik haal nog steeds 60mb terwijl het 90mb zou zijn na 1 mei
Als eerste zou ik je modem gewoon kort van de spanning afhalen. Als dat niet werkt, dan kan je beter met Ziggo contact opnemen. De verhoging is bij de meesten gewoon doorgevoerd.

Verder vind ik dit niet topicwaardig
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.