SLI probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-12-2025
Goedendag,

Heb al een tijd last van dit probleem: ik speelde hiervoor bf4 op m'n oude systeem

i7 930
Rampage III extreme
12 GB OCZ ram
2 x GTX 570

Nu heb ik m'n mobo, cpu en ram vervangen voor iets nieuwers:

MSI z87 g45 gaming
i5 4670k
8 GB 1600 Mhz G-skill

Als ik nu in SLI draai dan krijg ik framedrops tot zelf onder de 10 fps. Als ik in m'n Nvidia config SLI uitzet dan heb ik er geen last van.
Nu heb ik gelezen dat m'n board x16 PCI-E 3.0 is als er 1 kaart gebruikt word. Bij 2 kaarten word het x8 x8 en bij 3 x8 x4 x4 uit m'n hoofd.
Kan dit zoveel verschil maken dat ik er verschrikkelijke framedrops van krijg? Kan me bijna niet voorstellen dat je een SLI board uit gaat brengen waar je met 1 kaart het beste mee overweg kan?

Of is er stiekem 1 van m'n kaarten aan het overlijden.....

heb er al vaker topics voor geopend maar hoe meer ik probeer hoe minder ik het probleem snap zeg maar

[ Voor 6% gewijzigd door mike30 op 01-05-2014 21:45 ]

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Het kunnen zoveel dingen zijn, heb je je Windows al eens vers geïnstalleerd? Is met dit soort problemen en een nieuw moederbord sowieso aan te raden. Hoewel het me geen probleem lijkt te zijn, kan het je voeding zijn, maar omdat je een i7 had en over ben gegaan naar een zuinigere i5 Haswell denk ik niet dat dat het kan zijn.

Ik zou in ieder geval een verse Windows installatie doen!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• mike30
Ik heb al reeds een nieuwe install gedaan. Doe ik om de 3 a 4 maanden. En natuurlijk ook toen ik m'n nieuwe systeem in elkaar had zitten. M'n voeding is een 1000w coolermaster silent pro m en heb zo'n stekkerdoos die ampere's meet en simpel rekensommetje p = u x i leert me dat m'n systeem onder load ong. 514watt trekt.
Zit zelf te twijfelen aan die x8 bandwith maar kan bijna niet geloven dat er een moederbord word uitgebracht die maar 1 x16 slot ondersteund en daarna alleen maar x8 of lager.

Verwijderd

mike30 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:39:

Nu heb ik gelezen dat m'n board x16 PCI-E 3.0 is als er 1 kaart gebruikt word. Bij 2 kaarten word het x8 x8 en bij 3 x8 x4 x4 uit m'n hoofd.
Nee de PCI-e controller heeft alleen maar ondersteuning voor PCI-e 2.0 en kan bij twee videokaarten gewoon twee maal PCI-e 2.0 x16 doen. Dit is meer dan genoeg voor de videokaart, ook al omdat de videokaart zelf ook "maar" PCI-e 2.0 x16 is.
Koldur schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:47:
Is met dit soort problemen en een nieuw moederbord sowieso aan te raden.
Het meest domme advies. Waarom zou je een high-end en duur mobo vervangen als die niet stuk is?
Hoewel het me geen probleem lijkt te zijn, kan het je voeding zijn
Nee voeding kan dit niet veroorzaken. Het is immers een voeding, die stroom geeft en stroom is stroom, er bestaat geen bedorven of nieuwe stroom en ook niet fps verlagende stroom. :P

• mike30
Nou ik heb m'n oude spullen vervangen omdat het onderhand bijna 4 jaar oud was en ik er nu nog een leuke prijs voor kon krijgen. Het leek me zelf ook wel weer leuk om een fris systeem te hebben en deze cpu loopt volgens mij rondjes om de oude heen. Ik ben voor dit moederbord gegaan omdat ik geen overclocker ben.
Ik kocht m'n oude rampage omdat ik er toen het geld voor had en op dat moment het beste wilde hebben. Jammer dat ik er nooit uit heb gehaald wat er in zat dat dan weer wel.
Vandaar dat m'n nieuwe moederbord ook niet zo'n superding hoefde te zijn maar wel sli compatible ivm m'n 2 graka's

• Kokmeister
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-08-2025
Misschien tijd om een nieuwe video kaart aan te schaffen. Ik heb vergelijlbare problemen gehad met drie Radeon 6950 kaarten. Bij sommige spellen had ik met een kaart betere performance dan met drie kaarten.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 19:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dubbel met: Gpu bottleneck?

Daar veder ajb!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.