hoi medetweakers,
na een tijdje een raspberry pi gebruikt te hebben als thuisserver merk ik toch dat het net te traag is om meerdere dingen op te laten lopen. ik wil dus een nieuw, relatief zuinig systeempje bouwen waarop ik bijvoorbeeld sickbeard/couchpotato kan laten lopen, transmission-QT en een webserver voor thuisgebruik. ook zit ik te twijfelen of ik windows server of debian er op zal laten lopen
het liefst hou ik het het goedkoopst mogenlijk maar mijn maximumprijs is ongeveer 400 euro,
de enige componenten die ik al heb zijn 2 1tb WD-Red harde schijven.
na wat browsen ben ik op dit lijstje uitgekomen wat zou kunnen werken,
het liefst hou ik het energieverbruik zo laag mogenlijk omdat hij 24/7 aan zal staan, met dit in mijn achterhoofd neem ik ook aan dat ik niet ga overclocken
wat kan ik het beste aan dit systeem verbeteren?
na een tijdje een raspberry pi gebruikt te hebben als thuisserver merk ik toch dat het net te traag is om meerdere dingen op te laten lopen. ik wil dus een nieuw, relatief zuinig systeempje bouwen waarop ik bijvoorbeeld sickbeard/couchpotato kan laten lopen, transmission-QT en een webserver voor thuisgebruik. ook zit ik te twijfelen of ik windows server of debian er op zal laten lopen
het liefst hou ik het het goedkoopst mogenlijk maar mijn maximumprijs is ongeveer 400 euro,
de enige componenten die ik al heb zijn 2 1tb WD-Red harde schijven.
na wat browsen ben ik op dit lijstje uitgekomen wat zou kunnen werken,
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G1820 Boxed | € 31,84 | € 31,84 |
| 1 | Asus H81T | € 64,44 | € 64,44 |
| 1 | Fractal Design Core 1000 USB 2.0 | € 28,99 | € 28,99 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS8G3N169ES4CEU | € 57,73 | € 57,73 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 29,94 | € 29,94 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 212,94 | |
het liefst hou ik het energieverbruik zo laag mogenlijk omdat hij 24/7 aan zal staan, met dit in mijn achterhoofd neem ik ook aan dat ik niet ga overclocken
wat kan ik het beste aan dit systeem verbeteren?