Hallo,
Ik wil een nieuw systeem bestellen voor de komende jaren. Ik kan je advies goed gebruiken
Mijn keuzes heb ik vooral gebaseerd op het Basis Gamesysteem uit de BBG maart 2014 en de vele adviezen op het GoT. Ook heb ik recent een vergelijkbare post gevonden voor het budget EUR 800.
Ik wil het systeem bestellen bij één winkel en daar laten assembleren (Ik besef dat zelf bouwen behoorlijk scheelt in de prijs, maar ik mis de tijd en ervaring).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Daarnaast wil ik het systeem gebruiken voor werk /studie en het afspelen van muziek.
Over de games: Ik speel op het moment vooral Hearthstone en Diablo 3. Natuurlijk goede games, maar dit is ook het maximale dat mijn huidige laptop toelaat.
In de toekomst zou ik games willen proberen zoals Destiny of Watch Dogs. Ik verwacht de volgende setting:
Budget (=max) is EUR 800,00 incl. btw voor het systeem exlcusief assamblage, bestelkosten en randappartuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb een geluidsinstallatie die ik kan gebruiken. Verder niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
(zie lijst hieronder voor deze specifieke keuzes)
Systeem:
Monitor: 23 inch IPS, 1080p. Hoogstwaarschijnlijk pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
Muis: n.t.b. (kom ik wel uit)
Keybord: n.t.b. (kom ik wel uit)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen merk is heilig . Echter, ik heb mij goed ingelezen; ik wil i.i.g. vasthouden aan een Intel i5.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb een liefst een klein en stil systeem. Ik heb ook nog gekeken naar [BBG] mini-ITX gamesysteem mei 2014. Maar ik krijg de indruk dat ik dan veel concessies moet doen (met name in prijs ).
Een laag energieverbruik is mooi meegenomen, maar geen vereiste.
Ga je overklokken?
Nee.
Wenslijst:
Mijn vragen:
- Zijn alle onderdelen compatible/ logische combinatie?
- Ik overweeg nog pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black (voor betere looks / stiller) en pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 (voor betere audio). Gezien het budget ben ik dan wel genoodzaakt voor de GTX 760 te kiezen.
Alvast dank voor je advies en hulp!
Groeten Koen
Edit: typos.
Ik wil een nieuw systeem bestellen voor de komende jaren. Ik kan je advies goed gebruiken
Mijn keuzes heb ik vooral gebaseerd op het Basis Gamesysteem uit de BBG maart 2014 en de vele adviezen op het GoT. Ook heb ik recent een vergelijkbare post gevonden voor het budget EUR 800.
Ik wil het systeem bestellen bij één winkel en daar laten assembleren (Ik besef dat zelf bouwen behoorlijk scheelt in de prijs, maar ik mis de tijd en ervaring).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Daarnaast wil ik het systeem gebruiken voor werk /studie en het afspelen van muziek.
Over de games: Ik speel op het moment vooral Hearthstone en Diablo 3. Natuurlijk goede games, maar dit is ook het maximale dat mijn huidige laptop toelaat.
In de toekomst zou ik games willen proberen zoals Destiny of Watch Dogs. Ik verwacht de volgende setting:
- Diablo 3 en vergelijkbaar: 1080p, vloeiende gameplay/FPS met grafische settings op high of hoger
- Destiny en andere nieuwe games: 1080p, vloeiende gameplay/FPS met grafische settings op medium-high (ultra niet nodig).
Budget (=max) is EUR 800,00 incl. btw voor het systeem exlcusief assamblage, bestelkosten en randappartuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb een geluidsinstallatie die ik kan gebruiken. Verder niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
(zie lijst hieronder voor deze specifieke keuzes)
Systeem:
- CPU: i5. Goede presetaties (ik wil niet overklokken).
- Behuizing: lastig keuze, de Corsair 200R is een degelijke keuze
- Moederbord: M-ATX bord is gebruikelijke keuze begrijp ik. Gebaseerd op adviezen op GoT.
- PSU: weinig gevoel maximale wattage, geselecteerd o.b.v. BBG Maart 2014 geselecteerd
- GPU: nogal bepalend onderdeel. Ik twijfel tussen een GTX 760 en R9 280X maar ik ben gegaan voor R9 280X. Puur vanwege prestatie.
- Intern geheugen: 8GB, o.b.v. BBG Maart 2014
- HDD: 1 TB heb ik voldoende aan.
- SDD: Een fijne toevoeging aan het systeem lijkt me
- Processorkoeling: o.b.v. aanbevelingen op GoT
Monitor: 23 inch IPS, 1080p. Hoogstwaarschijnlijk pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
Muis: n.t.b. (kom ik wel uit)
Keybord: n.t.b. (kom ik wel uit)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen merk is heilig . Echter, ik heb mij goed ingelezen; ik wil i.i.g. vasthouden aan een Intel i5.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb een liefst een klein en stil systeem. Ik heb ook nog gekeken naar [BBG] mini-ITX gamesysteem mei 2014. Maar ik krijg de indruk dat ik dan veel concessies moet doen (met name in prijs ).
Een laag energieverbruik is mooi meegenomen, maar geen vereiste.
Ga je overklokken?
Nee.
Wenslijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 149,99 | € 149,99 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 52,90 | € 52,90 |
| 1 | MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB | € 265,- | € 265,- |
| 1 | Seagate ST1000DX001, 1TB | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,99 | € 46,99 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 92,05 | € 92,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 799,77 | |
Mijn vragen:
- Zijn alle onderdelen compatible/ logische combinatie?
- Ik overweeg nog pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black (voor betere looks / stiller) en pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 (voor betere audio). Gezien het budget ben ik dan wel genoodzaakt voor de GTX 760 te kiezen.
Alvast dank voor je advies en hulp!
Groeten Koen
Edit: typos.