Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

SFF PC - signage toepassing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik ben op zoek naar een mini (SFF) PC die zou dienen voor signage toepassing, de bedoeling is om het zo goedkoop mogelijk te houden maar toch stabiel.

Alsook zou het gemakkelijk te bevestigen moeten zijn achteraan een 42" TV (LG).
Momenteel gebruik ik een MP500 LG systeem (http://www.lg.com/us/comm...en-monitors/lg-MP500-ADBB) om mijn scherm aan te sturen maar dit is niet echt ideaal, qua kostprijs zeker niet.

Hebben jullie alternatieven of zijn er hier mensen met ervaring?
Bedoeling is dat ik een systeem maak die perfect videos/ppts/.. kan afspelen!

Tx

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11 06:20
Voor een aantal klanten gebruik ik Raspberry Pi's als hardware om schermen slim aan te sturen. De backend zit op een server in het datacenter.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt ItsValium, zeer interessant!
Wat stuur je hier precies mee aan en zijn deze pi's stabiel genoeg op videos en dergelijke te streamen?

• ItsValium
Allerhande zaken worden hiermee aangestuurd. Op de Pi's een vrij simpele setup, afhankelijk van het type content die je wil afspelen. Ik heb een grote frituurketen als klant die hier hun landelijke prijslijsten mee projecteren en realtime kunnen updaten, ik heb kleinere zaken die ze gebruiken voor promo filmpjes in hun winkels, een andere toepassing is crowdcounting op evenementen ... de toepassingen zijn eindeloos als je doordacht te werk gaat.

Als je ziet dat de Pi's XBMC met 1080p content vlekkeloos kunnen weergeven (mits getuned en de audio extern afgehandeld) dan mag je er van uit gaan dat ze wel stabiel genoeg zijn voor signage doeleinden ;)

De meest eenvoudige setup zou zijn XBMC op de Pi's en ergens een server neerplanten die de video streamed. Mits je de server en access goed inricht kan dit perfect dienen als je alle content in een ondersteund videoformaat op de server gooit.

[ Voor 15% gewijzigd door ItsValium op 30-04-2014 10:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok top, de MP500 players die ik nu heb hebben qua specs het volgende:
2GB RAM
i5 processor

Als ik de specs van de Raspberry bekijk zijn deze toch heel wat minder?

• ItsValium
Klopt de specs zijn heel wat minder maar als je bv kijkt naar de distro OpenElec die in een specifieke versie voor de Pi uitgegeven is, dan zie je dat je eigenlijk relatief weinig hardware nodig hebt als de software maar getweaked en gestreamlined is voor de gebruikte hardware.

Kijk anders eens in het topic over XBMC op de Pi ([Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC)

Ik gebruik zelf de Pi thuis als allround mediaspeler op de slaapkamers en dat draait echt goed. Eens de films/series gestart geen probleem, af en toe wel eens een kleine vertraging als je door lange menu's gaat maar dat valt best mee.

Mocht je bv Openelec op de Raspberry Pi plaatsen en een scriptje erop zetten dat hij na het starten altijd een bepaalde stream start van een server ergens op het internet dan ben je al rond ;)
Pagina: 1