Beste mede tweakers,
Eventueel ben ik bereid een begin te maken aan een topic met alle ins en outs van energie opslag en omzettingen. Dit doe ik natuurlijk alleen als dit iets toevoegt. Mijn vraag is dan ook: Hoeveel animo is hier voor?
Groeten,
Christiaan
Gewenste inhoud:
Chemische energie (AGM, lood en lithium batterijen, waterstof)
Kinetische energie (vliegwiel)
Potentiële energie (principe van water de berg op pompen of een gewicht in de schoorsteen ophijsen)
Thermische energie (warm water, gesmolten zout)
Druk (gecomprimeerde lucht)
Elektrostatische energie (capacitor / supercap)
Elastische energie (Springveren / elastieken)
Voor t weekend zal ik een aanzetje maken. Als je informatie hebt op bovenstaande gebieden hoor ik het graag. Wat betreft AGM / lood / lithium heb ik zelf al een en ander op papier staan, dit zal ik vertalen naar het Nederlands.
Mocht iemand zin hebben om een stukje te schrijven over een van de andere onderwerpen, zeer graag. Ik zal het samenvoegen.
Eventueel ben ik bereid een begin te maken aan een topic met alle ins en outs van energie opslag en omzettingen. Dit doe ik natuurlijk alleen als dit iets toevoegt. Mijn vraag is dan ook: Hoeveel animo is hier voor?
Groeten,
Christiaan
Gewenste inhoud:
Chemische energie (AGM, lood en lithium batterijen, waterstof)
Kinetische energie (vliegwiel)
Potentiële energie (principe van water de berg op pompen of een gewicht in de schoorsteen ophijsen)
Thermische energie (warm water, gesmolten zout)
Druk (gecomprimeerde lucht)
Elektrostatische energie (capacitor / supercap)
Elastische energie (Springveren / elastieken)
Voor t weekend zal ik een aanzetje maken. Als je informatie hebt op bovenstaande gebieden hoor ik het graag. Wat betreft AGM / lood / lithium heb ik zelf al een en ander op papier staan, dit zal ik vertalen naar het Nederlands.
Mocht iemand zin hebben om een stukje te schrijven over een van de andere onderwerpen, zeer graag. Ik zal het samenvoegen.
[ Voor 58% gewijzigd door Christiaan B op 29-04-2014 12:07 ]