Wijziging/verwijdering User Reviews: GeoBeo - Omni

Pagina: 1
Acties:
  • 1.046 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Kort en bondig:

- Omni struint als ervaren tweaker V&A af om voor zijn onervaren vrienden mooie elektronica te vinden
- Omni vindt iets interessants en toont interesse in HD7950 van GeoBeo. vraagt om meer informatie
- GeoBeo voorziet Omni van meer informatie
- Omni geeft aan dat hij nog geen definitief besluit kan maken en dat hij zsm GeoBeo zal laten weten wat het besluit wordt
- Omni geeft een dag later aan dat hij geen interesse meer heeft
- 5 dagen nadat Omni aangaf geen interesse meer te hebben laat GeoBeo een 2 sterren review achter op profiel van Omni
- Omni vindt dit onterecht, maakt dit topic aan en stelt GeoBeo op de hoogte

Belangrijke links:
Screenshot van DM conversatie

Screenshot van verstuurde DM als gevolg van het achterlaten van een slechte review, waarin ik GeoBeo op dit topic wijs.

V&A profiel van Omni
V&A profiel van GeoBeo

Ik ben akkoord met verwijdering van beide reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 20:28
Mijn kant van het verhaal. Kort en bondig:

-- Ik krijg een bericht waaruit duidelijk blijkt dat Omni mijn kaart wil kopen.
-- 2 dagen later blijkt dat Omni de kaart toch niet wil kopen.

Verder: zie screenshot van conversatie. Als we het over communicatie hebben dan lijkt bovenstaande mij geen uiting van goede duidelijke consequente communicatie en dus heb ik Omni de beoordeling gegeven die hier bij hoort. Hier is feedback immers toch voor?

Mochten buitenstaanders dit inderdaad onredelijk vinden van mijn kant dan verwijder ik deze negatieve feedback op Omni graag, maar ik ga niet aan zelfcensuur doen onder dreiging van "anders geef ik jou ook slechte feedback". Feedback is er tenslotte niet voor mij of Omni, maar is er ten bate van de community...

Ik ben benieuwd...

[ Voor 7% gewijzigd door GeoBeo op 28-04-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
Screenshot van de laatste DM's.

Als ik in mijn tweede bericht bijvoorbeeld mijn adresgegevens e.d. had gegeven had ik je volkomen gelijk gegeven. Dat is echter niet het geval. Sinds wanneer is het "strafbaar" om er nog even over na te denken dan wel je te bedenken? Bovendien, wie zegt bijvoorbeeld dat ik niet na een week opnieuw bij je aanklopte voor een andere vriend of voor mijzelf en dan alsnog graag zaken met je wilde doen? Zo'n kans heb je met jouw feedback definitief verspeeld.

Stel je voor dat je een dergelijke houding aanneemt als bedrijf en iedere klant die informatie inwint over een product dat je aanbiedt uitfoetert omdat ze uiteindelijk niet kopen. Ik denk dat je dan heel snel je tent kan opdoeken.

Verder is het belangrijk dat je je realiseert dat "de community" in dit topic niet haar mening mag geven. De regels omschrijven dat dit topic bedoeld is voor slechts de twee betrokkenen en eventueel de Moderators van Tweakers.

Wil je toch graag weten hoe GoT over deze kwestie denkt? Geen probleem, je hebt mijn volledige toestemming om bijvoorbeeld in Stuffis Generalis een topic te plaatsen waarin je linkt naar dit topic en mensen vraagt om hun mening. Ik zie het met groot vertrouwen tegemoet dat V&A tweakers zich in grote getale aan mijn zijde zullen scharen.

Bedenk je als laatste nog wat het voor gevolgen heeft als je de reviews wil laten staan. Ik overleef 1 slechte review op 56 uitmuntende wel. Zeker na de tijd en moeite die ik erin steek hier om de situatie recht te trekken (merk je dit op...?) denk ik dat het tweakers niet ervan weerhoudt mooie spullen van mij te kopen. Dat zal bij jou een ander verhaal zijn met een enkele 1-ster review, met een link naar dit hele topic en alle communicatie.

Nogmaals, voor alle duidelijkheid, denk ik dat het beter is voor beide partijen als de reviews aan weerszijden verwijderd worden. Ik heb er echter ook prima vrede mee als de reviews blijven staan, omdat ik er het volste vertrouwen in heb dat GoT mij gelijk geeft.

Ik hoop dat je tot het zelfde inzicht komt en zie je reactie graag tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
Dan lijkt het me goed dat de moderators hierover oordelen.

Ik ga niet in op je chantage waarin je voorstelt je slechte beoordeling op mij in te trekken als ik in ruil daarvoor zelf-censuur toepas in de beoordeling die ik jouw gegeven heb. IMO was dit gewoon slechte communicatie en je chantage veranderd niets aan die mening.

Het is aan de mods...

PS: vrijblijvend informatie inwinnen over een product in een winkel doe je niet door de verkoper mee te delen dat als een product aan "xx" voorwaarde voldoet je het product zult kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door GeoBeo op 28-04-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
Uit de sticky-post citeer ik:
Beide partijen dienen zelf onderling tot een overeenstemming te komen, Tweakers is hier geen partij in. Ga dus niet huilen over de houding van een ander of bestook ons met argumenten of mailtjes, hier doen we niets mee.
De moderators oordelen dus niet. Blijf jij bij je standpunt - OK, dan blijven de reviews voorgoed staan. Heb ik vrede mee.

Wel jammer om te zien dat je je een starre houding aanmeet. Ik hoop dan ook dat je je nog bedenkt. Dat is namelijk niet strafbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
Waar dient precies dit topic voor als meningen uit de community volgens jou niet meetellen en mods hier ook niet over oordelen?

Grappig dat je mij trouwens een "onervaren Tweaker" noemt in je negatieve beoordeling.
Een feitje voor je: ik lees Tweakers al zo'n 14 jaar en ben sinds 2003 actief onder de username geobeo. Ik was enkele weken geleden toevallig bij een lezing van Femme Taken als een soort fan (de oprichter van Tweakers.net). Over oneerlijke communicatie gesproken...

Als je trouwens op alle (licht) negatieve feedback met chantage en laster reageert snap ik dat mensen je geen negatieve feedback durven te geven...

[ Voor 72% gewijzigd door GeoBeo op 28-04-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
Uit de sticky-post citeer ik nogmaals:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen.
Ik probeer een oplossing te vinden, dan wel mijzelf te verdedigen als die niet gevonden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
Reactie op je post nadat je hem hebt ge-edit, en voordat je hem weer wijzigt bij deze de quote:
GeoBeo schreef op maandag 28 april 2014 @ 23:07:
Waar dient precies dit topic voor als meningen uit de community volgens jou niet meetellen en mods hier ook niet over oordelen?

Grappig dat je mij trouwens een "onervaren Tweaker" noemt in je negatieve beoordeling.
Een feitje voor je: ik lees Tweakers al zo'n 14 jaar en ben sinds 2003 actief onder de username geobeo. Ik was enkele weken geleden toevallig bij een lezing van Femme Taken als een soort fan (de oprichter van Tweakers.net). Over oneerlijke communicatie gesproken...

Als je trouwens op alle (licht) negatieve feedback met chantage en laster reageert snap ik dat mensen je geen negatieve feedback durven te geven...
Ik noem je nergens onervaren. Wat wel een feit is, is dat jij weinig tot geen ervaring - en geen feedback tot vandaag had - op het onderdeel Vraag & Aanbod.

Verder vind ik het jammer dat je op de man afgaat en mij beschuldigt van zaken waarvoor iemand zou kunnen overwegen een jurist in de hand te nemen. Ik beledig je niet, ga niet op de man af en ik blijf beleefd. Waarom wil jij dat niet doen?

Ik blijf open staan voor verzoening, het enige dat je in de weg staat hierin ben jijzelf.

[ Voor 43% gewijzigd door Omni op 28-04-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
Omni schreef op maandag 28 april 2014 @ 23:25:
Ik noem je nergens onervaren.
Jawel, dat doe je wel in je beoordeling. Hier een quote van jezelf:
Dat terzijde, lees vooral de gehele DM-conversatie door alsmede het aangemaakte topic en oordeel zelf over de handelswijze van mij en deze onervaren tweaker voordat u besluit in zee te gaan met een van ons beiden.
Verder niet zo veel toe te voegen aan deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
Je kunt onmogelijk weerspreken dat je onervaren bent op V&A gebied, GeoBeo.

Jouw wens voor meningen wordt overigens gehoord. Er melden zich tweakers, geheel uit eigen beweging, in mijn DM-inbox die het niet met jou, maar met mij eens zijn.

Screenshot van bericht van medetweaker, naar zijn wens geanonimiseerd.

Aan alle meelezers die hun mening willen geven
Uw input is welkom, stuur mij een DM met je mening. Met toestemming zal ik een screenshot van je DM plaatsen, in oorspronkelijke, of anonieme vorm, naar je wil. Niet alleen als je het met mij eens bent, maar ook als je je met GeoBeo sympathiseert. Als de mods vinden dat deze vorm van passieve inmenging van anderen ongewenst is zal ik de berichten overigens naar wens verwijderen.

Aan de V&A mods, d.w.z. Microkid, [Verwijderde gebruiker], FlipFluitketel en zeef;
Het lijkt er jammergenoeg op dat er geen akkoord gevonden gaat worden, wat de zaak voor jullie veel makkelijker zou maken. Daarom moet ik jullie nu verzoeken jullie iets meer te verdiepen in deze kwestie en te bepalen of hier onrechtmatig feedback werd gegeven, want hier heeft mijns inziens geen transactie plaatsgevonden. Dat zeg ik op basis van de onderstaande feiten:

- Er zijn geen NAW-gegevens uitgewisseld
- Er zijn geen bank- of betalingsgegevens uitgewisseld
- Er zijn geen producten of diensten geleverd, ontvangen of verstuurd
- Er zijn geen geldelijke bedragen overgemaakt dan wel ontvangen

Op basis van jullie besluiten in eerdere V&A topics geeft mij dit voldoende reden te denken dat de beoordelingen over en weer verwijderd dienen te worden. Wel komt er bij mij de vraag naar boven wat precies een "transactie" constitueert. Wanneer is daar sprake van? Is het een idee om daar in de sticky topics een duidelijkere omschrijving van toe te voegen zodat tweakers in de toekomst hieraan kunnen refereren?

@Meelezende tweakers
Waar er doorgaans 2 tot 3 keer per week op mijn profiel geneusd wordt hebben jullie in de afgelopen 24 uur maar liefst 37x mijn profiel bekeken. Als je dan toch kijkt, mijn DM-inbox staat open voor opmerkingen, suggesties en/of kritiek.

Ondanks alles hoop ik nog steeds dat GeoBeo tot inkeer komt en net als ik zijn uitingen wil herzien. Het zou iedereen een hoop tijd besparen die veel nuttiger besteed kan worden.

Wat zeg je ervan, GeoBeo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoals ik het zie:

- Omni vraagt via DM letterlijk dat hij een kaart wil ontvangen indien er aan bepaalde voorwaarden voldaan kan worden (kopie factuur, achteraf betalen enz)
- GeoBeo vindt dat prima en gaat akkoord met de deal, stelt de prijs vast en vraagt om betaalgegevens.

Wat mij betreft is hiermee dus de deal gesloten. Er is wederzijds akkoord over het product en de prijs. Dat betaling en NAW gegevens nog uitgewisseld moeten worden is niet relevant: akkoord over product en prijs wel.

- Daarna laat Omni 2 dagen later ineens weten geen interesse meer te hebben omdat zijn maat al wat anders gevonden heeft.

Aangezien er een akkoord was staat GeoBeo in zijn recht om hier een review over te schrijven. Omni wist van te voren dat hij moest wachten op zijn vriend. Dit had hij dit duidelijk moeten aangeven in de eerste DM en de kaart bijvoorbeeld onder voorbehoud reserveren. Dit heeft Omni nagelaten. Zoals het nu gesteld is in de eerste DM was het verzoek te stellig en zonder voorbehoud. GeoBeo kon hieruit niet opmaken dat er eerst nog op die vriend gewacht moest worden en ging er dus van uit dat hij een deal met Omni had.

Review van GeoBeo blijft dus staan.
Tip aan Omni: volgende keer dus duidelijker zijn in je bedoelingen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
Microkid, bedankt voor je snelle reactie en de duidelijkheid.

Is het een idee in de sticky een notitie op te nemen over de voorwaarden voor een akkoord? Namelijk, "afspraak over product en prijs"? Meer duidelijkheid daarover zou prettig zijn voor de toekomst wanneer andere tweakers in een gelijksoortige kwestie verwikkeld zijn.

Ik leg mij deels bij je besluit neer. Het deel waar ik mij vooralsnog niet bij neerleg en graag van jou of een andere mod reactie op zie, zal ik wanneer ik vandaag tijd heb motiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
Omni schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:09:
Je kunt onmogelijk weerspreken dat je onervaren bent op V&A gebied, *mijn echte voornaam*.

[lange tekst]

Wat zeg je ervan, *mijn echte voornaam*?
2 dingen:

Ten eerste wil ik je stellig vragen mijn echte voornaam niet publiekelijk te linken aan mijn nickname op internet. Dus graag je post editten en uitsluitend mijn nick geobeo gebruiken. Dit is nu de enige plek op heel internet waar die link wel publiekelijk gemaakt wordt... Edit: ik zie dat het gefixt is. Thanks!

Ten tweede: let the judges decide. Stelling Microkid lijkt me duidelijk. Onduidelijke communicatie is onduidelijke communicatie en daar zijn beoordelingen voor.

Ik zou je nog kunnen vragen je slechte beoordeling op mij weg te halen (aangezien die uitsluitend gemotiveerd is door "ik geef je 1*, omdat jij mij ook "onterecht" een slechte beoordeling gaf"). Maar ik ben bang voor een veel te lange discussie daarover dus laat maar. Edit: thanks. Ik zie dat de negatieve review op mij verwijderd is. Van mij mag mijn aanvulling op mijn negatieve review van Omni verwijderd worden.

[ Voor 14% gewijzigd door GeoBeo op 30-04-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 19:40
GeoBeo, volgens mij is de review al verwijderd ;)

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
Erkel schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:16:
GeoBeo, volgens mij is de review al verwijderd ;)
Ah, thanks ik zie het nu ook. Van mij mag mijn aanvulling op mijn negatieve review van Omni verwijderd worden (die sloeg namelijk op Omni's negatieve beoordeling op mij die nu dus niet meer van toepassing is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
GeoBeo, check je DM.

P.S. Op je verzoek heb ik je naam overal verwijderd.

[ Voor 69% gewijzigd door Omni op 30-04-2014 21:58 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: dit topic is alleen bedoeld om beide partijen bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban.