losse 'video' artikelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31
Al een aardige tijd worden video's als losse items gepost op de frontpage, meestal direct boven of onder een groter artikel waar die video in zit. Zoals vandaag nieuws: Google laat vorderingen zien bij ontwikkeling van zelfrijdende auto en video: Google toont vorderingen bij ontwikkeling van zelfrijdende auto

Onder zowel het artikel als de video posting ontstaat dan een discussie, met zelfs mensen die hun reactie copy pasten tussen de discussies.

Ik vind dat niet zo productief. Wat is de gedachtengang om voor deze onderwerpen aparte items op de FP te zetten voor het artikel-met-video en de video-zonder-artikel? Zou het niet logischer zijn om één enkele posting te doen met het artikel zelf met de video er in, zodat je alle reacties bij elkaar houdt? Dat artikel kan je dan nog steeds het video-icoontje geven lijkt me.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-10 14:37

JHS

Splitting the thaum.

Mogelijk wil de redactie graag de video reviews extra onder de aandacht brengen, wat ik mij goed kan voorstellen. Maar op twee plekken commentaar leveren over hetzelfde lijkt me ook niet ideaal. Misschien is een goede oplossing om dezelfde comments aan beide artikelen te hangen. (Hoewel ik mij voor kan stellen dat dat technisch niet triviaal is.) Of om de comments van de video review te disabelen en te verwijzen naar de comments van de reguliere review.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:40

_David_

FP ProMod

llama llama duck

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1539917
Wilbert de Vries schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:10:
Er blijft in beide gevallen development-werk nodig, want we hebben nu geen mogelijkheid om te 'weten' of er bij een review een apart video-item hoort. Waar het mij om gaat vanuit de redactie is dat we duidelijk zien dat mensen een keuze willen hebben: video of het geschreven artikel (of beide uiteraard). Als we 'enkel' de review in de lijst zichtbaar maken, dan weten bezoekers niet dat we ook soms een video-item hebben.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Los daarvan heeft de 'losse' player een grotere playermodus, die we (nog?) niet aanbieden in de in-artikel weergave. Aangezien full-screen voor mij veel te groot is en de standaardplayer een beetje klein, kijk ik daar doorgaans de video's in.

Dat zegt natuurlijk niet dat ie per se op de frontpage tussen de artikelen moet staan, dat specifieke voordeel is ook op te lossen door bij de video een 'bekijk in grote player'-link aan te bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31
Ah, dank.

Toch blijft het vaag wat mij betreft, en ik zie niet waarom het tonen van het videoicoontje bij een review die een video bevat niet een simpelere oplossing zou zijn dan twee losse items. Merk op: ik vind de video reviews leuk; ik kijk ze graag, meer dan dat ik hele reviews lees. Maar de discussie is bij de echte reviewartikelen vaak interessanter.

De player mode lijkt me ook niet zo moeilijk op te lossen, zoals ACM al suggereert.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant