Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Actieve subwoofer bij 2.0 set

Pagina: 1
Acties:

• marijn13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-11 16:37
Hallo

Ik heb 2 maanden geleden de m-audio bx5 d2 aangeschaft het zijn echt pracht monitors, alleen mis ik toch wat bas. Ik ben dus opzoek naar een naar een actieve subwoofer waaraan ik mijn monitors aansluit, zodat de subwoofer de lage tonen doet en de monitors de rest. Ik heb de monitors nu aan gesloten met 3.5mm jack - 2x xlr.
Omdat ik niet echt een grote kamer heb hoef ik geen subwoofer die alles wegblaast en ook niet te groot of te zwaar. De soorten muziek die ik luister zijn erg verschillend de ene dag luister ik house en de andere dag luister ik akoestische muziek. Mijn budget is niet erg hoog 100-150 euro.

Zelf heb ik deze gevonden http://www.bax-shop.nl/ac...rker/product-details.html
Wel net iets over mijn budget en is erg zwaar.
(ik weet niet of ik ook een geluidskaart nodig heb om het beter te laten klinken)

Alvast bedankt voor voor alle tips en hulp! :)

PS. als ik iets fouts zeg zeg het dan want ik ben nog niet erg bekend met de muziek wereld

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De sub die je hebt gevonden is zo te zien bedoeld voor PA doeleinden. Die moet je dus niet hebben voor in huis :)

Probleem met je monitors is dat ze geen geregelde uitgang hebben; je kunt dus de boel niet harder en zachter zetten. Wat je zou kunnen doen is een actieve sub zoeken met een lijningang en dan met een 3,5mm stereo splittertje werken, waarbij de ene naar je sub en de andere naar je monitors gaat.
Aangezien je monitors tot 53Hz gaan, moet je dan de crossover van je sub op 53Hz zetten en dan je volume met je PC of whatever regelen.
Prima oplossing, maar dus alleen geschikt icm je PC.

Extra geluidskaart ga je niet nodig hebben, die splitter kan gewoon op de uitgang van je PC die je ni gebruikt :)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 27-04-2014 13:49 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• marijn13
The Eagle schreef op zondag 27 april 2014 @ 13:48:
De sub die je hebt gevonden is zo te zien bedoeld voor PA doeleinden. Die moet je dus niet hebben voor in huis :)

Probleem met je monitors is dat ze geen geregelde uitgang hebben; je kunt dus de boel niet harder en zachter zetten. Wat je zou kunnen doen is een actieve sub zoeken met een lijningang en dan met een 3,5mm stereo splittertje werken, waarbij de ene naar je sub en de andere naar je monitors gaat.
Aangezien je monitors tot 53Hz gaan, moet je dan de crossover van je sub op 53Hz zetten en dan je volume met je PC of whatever regelen.
Prima oplossing, maar dus alleen geschikt icm je PC.

Extra geluidskaart ga je niet nodig hebben, die splitter kan gewoon op de uitgang van je PC die je ni gebruikt :)
Bedankt voor je snelle reactie! Heeft u nog tips voor een goeie sub? Ik ga nu even zoeken naar subs met 3.5mm ingangen :)

• marijn13
Ik kom er net achter dat ik denk ik een aparte aansluiting heb voor een subwoofer op mijn pc
moederbord: http://www.asrock.com/mb/Intel/B75%20Pro3-M/
Want de groene is de standaard maar ik heb er nog 4

Ik heb er nog een paar gevonden die volgensmij aangesloten kunnen worden aan mijn pc
http://www.redcoon.nl/B11...-zwart_Actieve-Subwoofers
http://www.redcoon.nl/B29...-201-A_Actieve-Subwoofers
http://www.redcoon.nl/B38...-Model_Actieve-Subwoofers

• The Eagle

The Eagle

Als je de laatste bent die gereageerd hebt en je wilt iets toevoegen, gebruik dan de edit knop ipv een nieuwe reactie. Een nieuwe reactie wordt namelijk gezien als onnodig topic kicken en daarmee extra aandacht vragen. Wordt niet echt gewaardeerd ;)

Zo, dat moest er even uit :P

3,5mm aansluiting op de sub is geen vereiste. Dat kan ook met een verloopje. Als je Geluidskaart het ondersteunt zou je idd de aparte subwooferaansluiting kunnen gebruiken. Ik zou het echter niet adviseren; op die aansluiting zit meestal ook de center in het andere kanaal ingebakken. Als je daar een mono verloopje op zet kan het centerkanaal er doorheen komen, en als je er een stereoaansluiting op zet moet je zorgen dat je de goede tulpuitgang van je verloopkabel pakt. Als je al aangeeft dat je weinig verstand van audio hebt weet ik niet of dat de slimste optie is.
Maar in weze zal elke sub voldoen, ook als deze een tulpingang heeft ipv 3,5 mm

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

marijn13 schreef op zondag 27 april 2014 @ 14:07:
Ik kom er net achter dat ik denk ik een aparte aansluiting heb voor een subwoofer op mijn pc
moederbord: http://www.asrock.com/mb/Intel/B75%20Pro3-M/
Let wel dat de oranje jack de center en subwoofer doet, je zal dus met een verloopje eerst het (mono) subwoofer kanaal er uit moeten krijgen. En dan is het nog maar de vraag of je je muziek over 2.1 krijgt of dat het 2.0 blijft. De subwoofer out doet namelijk normaal alleen de LFE-track, oftewel de .1 in DTS en Dolby 5.1. Als je de subwoofer wilt ter ondersteuning van je speakers zal je ergens een crossover in moeten stellen, het punt waarop de subwoofer het over gaat nemen van de speakers. Ik weet niet of dat in een PC/geluidskaart in is te stellen. Anders is het inderdaad makkelijker de subwoofer op de front-kanalen aan te sluiten en goed af te filteren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• marijn13
Sorry voor dat was het vergeten :)

Bedankt voor je duidelijke uitleg ik begrijp nu hoe ik hem moet aansluiten, nu alleen nog een subwoofer zoeken.

Edit: wat vinden jullie van deze subwoofer? Zijn goede reviews over http://m.kieskeurig.nl/su...-yamaha-yst-sw012/reviews

[ Voor 32% gewijzigd door marijn13 op 27-04-2014 16:25 ]

• eddieuutemst
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-11 17:09
Die Yamaha subwoofer heeft geen crossover knop op de achterkant zitten. Zonder versterker of geluidskaart die de crossover kan regelen zal hij dus tonen ver boven de 100 Hz gaan spelen, wat op zich al niet ideaal is, maar aangezien je monitors tot 53 Hz gaan krijg je ook nog eens een groot overlappend gebied.

[ Voor 4% gewijzigd door eddieuutemst op 27-04-2014 19:08 ]

• marijn13
eddieuutemst schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:06:
Die Yamaha subwoofer heeft geen crossover knop op de achterkant zitten. Zonder versterker of geluidskaart die de crossover kan regelen zal hij dus tonen ver boven de 100 Hz gaan spelen, wat op zich al niet ideaal is, maar aangezien je monitors tot 53 Hz gaan krijg je ook nog eens een groot overlappend gebied.
Ah oke bedankt, weet u wat ik wel nodig heb? ik weet het niet zo goed meer :P

• The Eagle

The Eagle

Een subwoofer met een instelbare crossover :)
Deze Klipsch is een prima subje. Pakt wel je max budget maar voldoet helemaal aan jouw eisen.:
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=269569

Is overigens wel een downfiring sub. Dat betekent dat ie qua plaatsing een klein beetje vrij moet staan :)

[ Voor 22% gewijzigd door The Eagle op 27-04-2014 20:35 ]

• marijn13
Danku! Wel een mooi ding :) ik denk dat dat hem word.

Bedankt voor alle uitleg en tips (:

• The Eagle

The Eagle

Ik gaf maar een voorbeeld hoor :)
Check bij correct, hificorner of een andere hifi zaak even naar andere subs in jouw budget. Kijk daarbij naar grootte, en de laagst mogelijke weergeefbare frequentie. Hoe lager hoe beter in principe, al is 28Hz al vrij laag.

• marijn13
Zal ik doen! Ik zal ook wel naar reviews kijken enzo maar nogmaals bedankt voor alle hulp :)

• The Eagle

The Eagle

Yw :)
Laat kaar even weten wat het geworden is en hoe ie bevalt :)

• marijn13
Zal ik doen, maar ik denk dat het nog wel even duurt voordat ik een heb genomen :) maar als ik iets heb dan laat ik het wel even weten hoe het bevalt.

• marijn13
Hey

Ik heb er weer een gevonden: https://m.bol.com/nl/p/sk...GSA0020209200000010360608

Ik heb een aantal reviews over de Klipsch gezelen en daar stond in dat er vaak stuk gaan en de klipsch garantie service niet de beste is dus die valt denk ik al af, de gene die ik nu heb gevonden zijn wel goede reviews over. En zit volgensmij ook een crossover knop op? En hij is aan te sluiten met rca - 3.5 mm.

Heeft iemand nog een uitleg over dat crossover ding? Of in iedergeval in welke richting ik moet zoeken want ik weet niet voor wat ik zoek.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk dat je met de Klipsch toch beter af zult zijn. Je hebt gelezen dat er mensen zijn die er wel eens pech mee hebben gehad... dat wil toch niet zeggen dat het allemaal slecht is. Klipsch is een A-merk speaker en garantie loopt gewoon via de winkel waar je het spul koopt. Die Skytronic van Bol is een B, C... Z-merk en zou je imho niet eens in huis moeten zetten, al krijg je deze gratis.

• emeffert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-11 17:20
Heb je al eens gedacht aan 2e hands? Dan heb je voor dat budget erg mooie subwoofers beschikbaar.

Bijvoorbeeld van Mordaunt-Short:
Zoiets als dit?:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

• marijn13
Weer dank u voor uw reacties.

@D vd V bedankt voor de opmerking dan word het die niet, alleen jammer dat het van die klipsch een aanbieding was dus hij is nu 200 euro.

@emeffert Bedankt voor de tip! Ik zal zeker rondspeuren op marktplaats of ze in de buurt iets hebben.

• marijn13
Na veel nadenken en proberen keuzes te maken ga ik toch voor de klipsch ksw-10.

Heb ik nog een speciale kabel nodig? ik heb wel wat reviews gelezen dat hij zwakker is als je hem niet goed aansluit.

Ik denk zelf dat ik gewoon deze nodig heb: http://www.correct.nl/art...=rca&ARTNR=63262&AANTAL=1

Raad iemand nog een andere aan?

Edit: er staat ook in veel reviews dat als je een Y adapter gebruikt beter geluid krijgt

[ Voor 11% gewijzigd door marijn13 op 01-06-2014 11:23 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:36
Kijk eerst eens in je geluid instellingen of je kunt aangeven dat je een 2.1 set gebruikt. Meestal is de keuze beperkt tot:
- stereo
- quadrophonic
- 5.1
- 7.1

Als je niet specifiek 2.1 kunt aangeven dan gaat bovenstaand plan niet werken. Je hebt dan namelijk een subwoofer nodig met een stereo input en stereo output (met high pass filter om precies te zijn). De subwoofer gebruikt zelf de stereo input, haalt de lage tonen er uit voor zichzelf en de hoge tonen stuurt het door naar de stereo output. Vanaf de output loopt er dan een draad naar je m-audio speakers. Dit is in feite hoe alle 2.1 pc speakersets werken.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• marijn13
ik kan dat niet aangeven, hoe kan ik het dan gaan doen? heeft u een andere oplossing?

• ShittyOldMan
Voor subs bij Bax moet je eerst naar de monitor sectie gaan en dan type: subwoofer kiezen.
http://www.bax-shop.nl/dj..._price&d=&f_21463[]=88018

Een aantal subs hebben een dergelijke doorlus mogelijkheid, zoals:
http://www.bax-shop.nl/dj...ofer/product-details.html
en
http://www.bax-shop.nl/dj...ofer/product-details.html

De Reloop van binnen budget, maar heeft wel een behoorlijk kleine woofer. Als je kunt doorsparen voor de m-audio sub dan zou ik dat doen.

/edit
Wat je dan krijgt is onderstaande situatie:

[ PC ]--------(1x stereo)kabel--------[Subwoofer]---------(2x mono)kabel------ [Speaker Links] & [Speaker Rechts]

Eventueel kun je nog een volume controller tussen de PC en subwoofer plaatsen, dat is wel zo makkelijk in gebruik:
http://www.bax-shop.nl/st...wart/product-details.html

[ Voor 25% gewijzigd door ShittyOldMan op 01-06-2014 12:49 ]

• marijn13
Dus wat de andere mensen hebben aangegeven hier was dus fout? Wel jammer.

Dat crossover idee leek wel goed

Edit: nu word het mij echt te duur, dacht dat ik wel voor 150 iets leuks kon kopen :/

[ Voor 29% gewijzigd door marijn13 op 01-06-2014 12:54 ]

• ShittyOldMan
Niet helemaal, er staat bij "Als je Geluidskaart het ondersteunt" en "En dan is het nog maar de vraag of je je muziek over 2.1 krijgt of dat het 2.0 blijft.". Het was handiger geweest om dat gewoon als eerste uit te zoeken.
Het crossover verhaal kan ook wat onduidelijk zijn. De meeste subs hebben namelijk een crossover om de hoge tonen er uit te filteren. Maar niet alle subs hebben de optie om die gefilterde hoge tonen door te sturen naar de andere speakers. Als die optie er niet op zit moet het eigenlijk ook geen crossover heten, maar 'low pass filter', maar de termen worden nog wel eens door elkaar gebruikt.

• marijn13
ShittyOldMan schreef op zondag 01 juni 2014 @ 13:29:
Niet helemaal, er staat bij "Als je Geluidskaart het ondersteunt" en "En dan is het nog maar de vraag of je je muziek over 2.1 krijgt of dat het 2.0 blijft.". Het was handiger geweest om dat gewoon als eerste uit te zoeken.
Het crossover verhaal kan ook wat onduidelijk zijn. De meeste subs hebben namelijk een crossover om de hoge tonen er uit te filteren. Maar niet alle subs hebben de optie om die gefilterde hoge tonen door te sturen naar de andere speakers. Als die optie er niet op zit moet het eigenlijk ook geen crossover heten, maar 'low pass filter', maar de termen worden nog wel eens door elkaar gebruikt.
Dat stukje dat je gequote hebt gaat over de aparte sub/center aanluisting op mijn ingebouwde geluidskaart

Even voor de duidelijkheid PC - 3.5mm splitter - subwoofer/monitors dit werkt dus niet? Zoniet dan kijk ik even of ik door ga sparen

• ShittyOldMan
Excuus daar had ik overheen gelezen, een splitter op de links/recht uitgang (ipv. center/sub uitgang) zou inderdaad moeten werken, de sub moet dan inderdaad een crossover/lowpass filter hebben. Maar alsnog zou ik aanraden om een sub met gefilterde outputs te gebruiken. Zo ontlast je de m-audio speakers een beetje.

Een alternatief is nog
http://www.thomann.de/nl/...lv_sub_120a_subwoofer.htm
al is het mij niet duidelijk of de output van de 'preamp level outputs' (want die moet je gebruiken in dit geval) ook gefilterd zijn of dat het alleen de 'passive speaker output' is.

Om terug te komen op je andere vraag, een Y adapter op de sub heb je in principe niet nodig. Het zorgt er voor dat je iets meer signaal krijgt. Je kunt ook het volume iets verder open draaien. Pas als je volumeknop helemaal open staat op de sub en het nog niet hard genoeg gaat heeft een Y adapter zin. Maar met eerder genoemde splitter gebruik je toch de stereo input en is van een Y adapter geen sprake.

• marijn13
Wow die sub ziet er heel erg vet uit :)

Ik had zelf deze nog gevonden http://www.redcoon.nl/B38...-Model_Actieve-Subwoofers

Deze heeft ook zon doorlus aansluiting
Maar heeft maar een 8 inch woofer .

ik ga nog even doorzoeken :)

Ik verhoog mijn budget naar 200 euro, dan heb ik iets meer ruimte

Edit: de rca outputs zijn active, gevonden in reacties van een youtube filmpje over de sub

Edit: Ik denk dat het de samson word :*) ziet er erg vet uit, ik bestel er ook een studiomonitor controller bij (http://www.thomann.de/nl/sm_pro_audio_nano_patch.htm) en natuurlijk de benodigde kabels

Bedankt voor alle hulp :) ik laat nog wel even weten hoe het me bevalt

[ Voor 36% gewijzigd door marijn13 op 01-06-2014 19:14 ]

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Ik heb mijn subwoofer via marktplaats gekocht; Ik heb een Tannoy M-sub gekocht, toen voor 130 euro. Tweedehandsjes zijn eigenlijk altijd prima en vaak zit je voor minder geld een segment hoger!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:01
En hoe zijn je ervaringen? Ik ben eigenlijk ook van plan om hetzelfde speaker te kopen M-audio BX5 D2.
En ik heb twijfel of de bass voldoet voor mij. Nu ik deze topic vindt wil ik je vragen wat je ervan vindt van de monitor speaker en eventueel subwoofer als je heb ontvangen. Ik ben eigenlijk ook van plan met extra subwoofer bijdoen. Ik heb wel Geluidkaart voorzien ma weet niet meer zeker of 2.1 optie heb :p

• marijn13
Hij werkt uitstekend! :) hij kan heel laag en als je hem op meer dan de helft zet dan trilt alles dus krachtig is hij, de cross over functie werkt ook goed. als je nog meer vragen hebt stel ze gerust :)
Pagina: 1