[Ziggo Lag spikes] ineens?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.680 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-06 21:13
Goedeavond!

Vandaag ben ik naar een maatje van mij toe gegaan met mijn computer of vervolgens lekker een weekendje te gamen en koningsdag te vieren. Nu heb ik ongeveer 2 uur geleden mijn computer bij hem aangesloten en vervolgens zijn we een potje Call of Duty en Counterstrike Global offensive doen , Nadat het spel niet eens was gestart zag ik vervolgens een spike wanneer ik "Refresh" druk om de gameservers te "refreshen".
Nadat wij nog niet 5 min in het spelletje zaten begon de ellende.

Wij liepen letterlijk als tetris figuurtjes in het spelletje en er was geen houden meer aan , het rare was dat na 2 seconden alles weer normaal was en vervolgens na 3 minuten begon het weer.

Wat hij voor modem heeft : Cisco EPC3928AD
Hij heeft geen switch er tussen zitten de kabels lopen van port 1 en 2 rechtstreeks naar onze computers toe.

Wat wij al hebben geprobeerd :
- De kabels gewisseld van port 3 naar 4 en van 1 en 3 ( gewoon geprobeerd ) geen resultaat
- De Cisco EPC3928 gerest via de interface en door de stroom eraf te halen.
- Alle windows firewalls van onze computer staan GEHEEL uit.
- Ziggo gebelt en daar was helemaal NIKS te zien alles zag er vlekkeloos uit bij hun

Het aparte van het hele verhaal is als ik vervolgens mijn UTP kabel eruit haal is er helemaal NIKS aan de hand op zijn computer , maar als ik mijne er weer indoe komen de spikes weer binnen een seconde , ook als zijn computer uitstaat niks aan de hand of die van mij.

Hier is een screenshot van speedtest waar er heel duidelijk te zien is dat er spikes zitten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/afxO5Ct.png?1

Als iemand mij zou kunnen helpen zou ik enorm dankbaar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
Niemand dit hier wat van af weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je netwerk is belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:41

InFamous

excommunicado

Je topic kicken binnen 24 uur word niet echt gewaardeerd. Wij zijn ook allemaal vrijwilligers en geen betaalde krachten.

Ontopic
Je zegt jou kabel, als je die nou eens wisselt van PC doet jou PC het dan goed en die van hem niet of blijft de situatie hetzelfde?

[ Voor 41% gewijzigd door InFamous op 25-04-2014 23:41 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
InFamous schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 23:40:
Je topic kicken binnen 24 uur word niet echt gewaardeerd. Wij zijn ook allemaal vrijwilligers en geen betaalde krachten.

Ontopic
Je zegt jou kabel, als je die nou eens wisselt van PC doet jou PC het dan goed en die van hem niet of blijft de situatie hetzelfde?
Dit respecteer ik ook enorm dat er mensen met gedrevenheid er veel tijd en moeite in steken. Maar bekijk het is vanuit mijn perspectief. ik heb 2.5 uur in de auto gezeten om gezellig een weekendje te gamen de vrijdag is alweer bijna achter de rug en wij hebben na 3 uur nog geen enkel resultaat geboekt dit klinkt ongeloofelijk egoistisch wat ik nu ga zeggen maar dat dit internet niet werkt naar toebehorenen is gewoon een berg met frustratie en ellende vandaar dat ik het topic had gekicked. ( + het FEIT dat veel tweakers binnen 5 minuten reageren :) )

kabels al geprobeerd en zero resultaat.
Het is nu opgelost kan je zien door alleen UPnP uit te zetten dat er daardoor geen spikes meer zijn en wij nu gewoon kunnen gamen.

Nogmaals emotionele frustratie en ergenis door dit gedoe excuuses nog voor het kicken van het topic en deze mag gesloten worden.

Cheers!

[ Voor 12% gewijzigd door Ralphhh op 26-04-2014 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:11
Ralphhh schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 23:58:
[...]

Dit respecteer ik ook enorm dat er mensen met gedrevenheid er veel tijd en moeite in steken. Maar bekijk het is vanuit mijn perspectief. ik heb 2.5 uur in de auto gezeten om gezellig een weekendje te gamen de vrijdag is alweer bijna achter de rug en wij hebben na 3 uur nog geen enkel resultaat geboekt dit klinkt ongeloofelijk egoistisch wat ik nu ga zeggen maar dat dit internet niet werkt naar toebehorenen is gewoon een berg met frustratie en ellende vandaar dat ik het topic had gekicked. ( + het FEIT dat veel tweakers binnen 5 minuten reageren :) )
De regel is gewoon niet binnen 24 uur kicken, Het is totaal niet relevant hoe lang jij in de auto zit.
Daarnaast, zou het natuurlijk ook nog een brakke netwerk kaart kunnen zijn, maar het is zo te zien al opgelost?

[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 26-04-2014 01:22 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-10 15:55

3DDude

I void warranty's

Ralphhh schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 23:58:
[...]

kabels al geprobeerd en zero resultaat.
Het is nu opgelost kan je zien door alleen UPnP uit te zetten dat er daardoor geen spikes meer zijn en wij nu gewoon kunnen gamen.

Nogmaals emotionele frustratie en ergenis door dit gedoe excuuses nog voor het kicken van het topic en deze mag gesloten worden.

Cheers!
UPnP zorgt ervoor dat er random een poort open gaat,die benodigd is.. (maar het beste - is die modem in bridged modus gooien - en een eigen router erachter doen ;) ) - Ik weet alleen niet of je daar makkelijk aan kan komen.
Nu je UPnP uit hebt gedaan, kan je wel het best zelf poortjes forwarden :)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:50

nIghtorius

Poef!

Gewoon niet je computer die loopt te seeden (torrent) en dan het uploadkanaal op sommige momenten vol drukt?

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
nIghtorius schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 08:26:
Gewoon niet je computer die loopt te seeden (torrent) en dan het uploadkanaal op sommige momenten vol drukt?
Nee gelukkig is dit niet allemaal ten sprake!
Het probleem is overige opgelost bedankt voor de snelle reacties

/slotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

-

[ Voor 100% gewijzigd door CodeCaster op 26-04-2014 11:24 . Reden: UPnP dus. ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
White_Collar schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 01:21:
[...]

De regel is gewoon niet binnen 24 uur kicken, Het is totaal niet relevant hoe lang jij in de auto zit.
Daarnaast, zou het natuurlijk ook nog een brakke netwerk kaart kunnen zijn, maar het is zo te zien al opgelost?
Nergens voor nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 28-04-2014 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-10 17:10
Ik heb zoiets ook gehad met mijn laptop, ze zijn toen bij ons in huis geweest en zeiden dat de netwerkkaart niet goed matchte met ziggo.
De man zei dat als het nog een keer zou gebeuren in moesten loggen in de router, naar wireless en dan naar radio moesten gaan. En dan op 2 moesten zetten. Maar omdat dit met een gewone kabel is heb ik geen idee :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vburen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:46

Vburen

<omdat het kan>

TL;DR de modemrouters van ziggo zijn ruk. Zet hem in bridge modus door ziggo en gebruik een eigen router.

<omdat het kan>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

De modemrouters van ziggo/UPC zijn op zijn zachtst niet geweldig. Zet hem in bridgemodus met een degelijke router erachter.

Overigens: Je geeft aan dat de problemen ontstaan wanneer jij jouw PC inprikt. Dan zou ik toch eens kijken wat je PC allemaal doet, die modems gaan over de zeik bij teveel connecties. uTorrent misschien?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ShadowAS1 schreef op zondag 27 april 2014 @ 10:33:
De modemrouters van ziggo/UPC zijn op zijn zachtst niet geweldig.
Van geen enkele provider met normale consumentenprijzen, lees maar hoe populair de KPN experiaboxen zijn...

Het 'moet' goedkoop omdat Jan-met-de-Pet geen groot bedrag overheeft voor apparatuur of z'n abo maar tegelijkertijd 'moeten' er evengoed steeds meer features in zitten. Je hoeft geen master in de economische wetenschappen te hebben om te raden waar de kous dan wringt :z
Zet hem in bridgemodus met een degelijke router erachter.
Allicht het proberen waard - maar als TS geen eigen degelijke router heeft zou ik toch echt aanraden eerst de root cause te vinden voordat hier geld tegenaan gesmeten wordt.
Overigens: Je geeft aan dat de problemen ontstaan wanneer jij jouw PC inprikt. Dan zou ik toch eens kijken wat je PC allemaal doet, die modems gaan over de zeik bij teveel connecties. uTorrent misschien?
Dat dus. Hoeft niet eens een torrent te zijn, willekeurig welke toepassing die de upload volledig plattrekt gaat je zo'n lag spike geven. Ook als je een degelijke router zou hebben met modem in bridged mode. IMHO zegt het feit dat het pas gebeurt als de PC aangesloten is, dat dit 100% gezocht moet worden in software op die PC. Dat we voor de rest geen onverdeelde fan zijn van geintegreerde low-end modem/routers doet daar niets aan af :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Goed, de topicstarter reageert niet meer, maar ik wil hem toch nog wel even op de post van DIon_b wijzen. Verder heeft dit niets met Internetproviders en Hosting te maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.