Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Videobewerking Notebook > 1080p

Pagina: 1
Acties:

• peerke1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 10:22
Goedemiddag Heren,

Bij deze een poging om een zo goed mogelijk eerste post te doen met de onderstaande punten, ik moest namelijk even grinneken toen iemand (ik noem geen namen maar die weet wel wie 'haha') vertelde dat het hier geen "Afhaalchinees" is.

Oke here we go;

• Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik zoek een Notebook voor Adobe Premiere Pro 5.5 of hoger. Het is voor hobbymatig gebruik en het zal met name gaan om Gopro video's (1080p of hoger) te bewerken. Aanvankelijk wilde ik een desktop gaan bouwen maar bedacht me dat ik toch vaak mobiel ben en een desktop me hiermee niet gaat helpen. (Al ben ik er van op de hoogte dat ik met hetzelfde budget een veel sneller desktop systeem kan bouwen).

• Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn maximale budget is €1500,- tenzij iemand mij weet over te halen ;)

• Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik ben niet van plan de laptop veel mee te gaan slepen, het zal voor een groot deels binnenhuis zijn of een keer de tuin in. Wellicht een keer mee op vakantie of in de toekomstige camper. Ik dacht zelf aan een 15.6" notebook, accuduur maakt niet zoveel uit, gewicht zo laag mogelijk maar dit zou altijd ten koste gaan van performance dus ik hecht hier niet veel waarde aan.

Belangrijke opmerking; Ik wil de laptop aan kunnen sluiten op 2x 24" schermen, de laptop zal dus ook voor de gros van de tijd op het bureau staan.

• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik ben altijd een groot fan geweest van BTO notebooks, dit vanwege een eerdere BTO (IFL90) die het altijd super goed heeft gedaan ( 8 jaar) en ook goed is te onderhouden in verband met de barebone die je makkelijk open kunt maken om stof te verwijderen. Tevens de potentieel toekomste CPU upgrade die dan mogelijk zou zijn. Tevens geen software die door je neus wordt geboord.

Daarnaast heb ik goede ervaringen met ASUS notebooks.

3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt

Een lijstje waar de notebook naar mijn idee aan moet voldoen;
Eisen
  • 15,6" (groter niet nodig i.v.m. externe monitoren)
  • Voldoende simultane video uitgangen om de 2x 24" schermen te ondersteunen
  • Minimaal 1080p native resolutie "Non-glare"? Geen idee?
  • Intel Core i7
  • Minimaal 8gb geheugen (niet echt een eis)
  • Goede videokaart voor bewerking (Hier heel graag advies in)
  • SSD van minimaal 120gb
  • HDD van minimaal 1TB (externe opslag is toch nodig en die heb ik)
  • USB 3.0
Wensen
  • Docking station? Zou super zijn maar kans acht ik klein... ik kan ze niet vinden.
  • Verlicht toetsenbord
4. We zijn voorzien van een hele mooie Pricewatch waar een groot aantal producten in zijn te vinden.

• BTO X•BOOK 15CL56 - GTX
BTO notebooks :http://www.bto.eu/bto-x-book-15cl56-gtx.html
Pricewatch : Kan ik niet vinden

Afbeeldingslocatie: http://i243.photobucket.com/albums/ff165/peerke1987a/Capture-2.png

• BTO X•BOOK 15CL58 - GTX765 / GTX860 Valt wellicht af ivm de video uitgangen, niet zeker.
BTO notebooks :http://www.bto.eu/bto-x-book-15cl58.html
Pricewatch:http://tweakers.net/pricewatch/339462/bto-x-book-15cl58.html

Afbeeldingslocatie: http://i243.photobucket.com/albums/ff165/peerke1987a/Capture-3.png

• Asus-n550jv
Pricewatch: http://tweakers.net/price...0jv-cm068h/specificaties/

Wees zo kritisch als je kunt (niet op spelvouten..), ik wordt graag aan het denken gezet :) 8)7

Mocht je nog andere modellen en/of tips hebben hoor ik dit graag.

[ Voor 4% gewijzigd door peerke1987 op 25-04-2014 15:19 ]

• stijn1996
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-12-2022
Ik kan je niet veel hulp geven, maar ik heb vorige week de asus 56 vv gekocht (nog niet in huis). link: pricewatch: Asus N56VV-S4069H
Heb gelezen dat hij beter scherm en beter koeling heeft dan de n550jv en voor de prijs verschil kan je een prima ssd kopen.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Veel succes verder

Verwijderd

Er zijn inderdaad niet veel laptops met twee digitale uitgangen. Je hebt dan de Dell XPS 15 en de ASUS N550. De N56 komt met een D-sub uitgang als tweede uitgang.

Check deze post ook over dockingstations: Laptop met 2 monitor aansluitingen (via docking station)

• peerke1987
Oke thanks voor de reacties so far.

Ik heb goede ervaringen met Lenovo's echter kom ik met die configuraties niet in de buurt van de BTO... en dan heb ik liever geen dockingstation.

Ik ben ondertussen zover dat het de BTO gaat worden, de vraag is alleen "Ga ik hem nog verder uitbreiden?" Het zou dan één van de onderstaande upgrades worden.

Kijkend naar videobewerking, wat zou me het meest helpen? Of zou ik het verschil niet merken?

Videokaart upgrade Ok, voor videobewerking is het verschil niet rendabel.
15CL56: NVIDIA GTX770m 3GB, Full HD, 72% Gamut Non Glare (mat), (+/- 20000 3DMARK Score)
OF
15CL56: NVIDIA GTX870m 6GB, Full HD, 72% Gamut Non Glare (mat), (+/- 24000 3DMARK Score)

Kosten: €200,-

CPU Upgrade
Intel® Core™ i7-4710MQ (6M Cache, up to 3.50 GHz) - 47Watt - Quad Core
OF
Intel® Core™ i7-4810MQ (6M Cache, up to 3.80 GHz) - 47Watt - Quad Core

Kosten: €153,-

BTO gesproken, GAMUT is een optie die blijkbaar een groot verschil uitmaakt. Verder gelezen en verschillende paginas kunnen dit wel bevestigen, echter kan iemand dit ook op tweakers?

Gamut upgrade
NVIDIA GTX770m 3GB, Full HD, 72% Gamut Non Glare (mat), (+/- 20000 3DMARK Score)
OF
NVIDIA GTX770m 3GB, Full HD, 95% Gamut Non Glare (mat), (+/- 20000 3DMARK Score)

Kosten: €60,-

Samenstelling So far

1X Intel® Core™ i7-4710MQ (6M Cache, up to 3.50 GHz) - 47Watt - Quad Core
1X 1TB (1000GB) 7200rpm 2.5 inch harddisk
1X NVIDIA GTX770m 3GB, Full HD, 95% Gamut Non Glare (mat), (+/- 20000 3DMARK Score)
2X 8GB DDR3L (1600MHz) BTO Selected geheugen module (16Gb totaal)
1X Bigfoot Killer Wireless-N 1202 + Bluetooth 4.0
1X Geen mSATA SSD Module in slot 1 (optioneel) <--- Los bestellen
1X Geen mSATA SSD Module in slot 1 (optioneel)
1X DVDRW Drive 8x (DVD+/+RW / DVD-/-RW)
1X Keyboard US / Nederland - Multi color Backlit X-Book (QWERTY)
1X Besturingssysteem niet geselecteerd - optioneel
1X 2 Jaar Carry in garantie
1X BTO Luxe draagtas, t/m 18 inch, extra stevig en extra ruimte, incl gratis aktiekit
1X Koelpasta voor Processor en indien mogelijk de Videokaart

€ 1.368,00

[ Voor 55% gewijzigd door peerke1987 op 28-04-2014 12:52 . Reden: Zelf onderzoek toegevoegd; ]

Verwijderd

Ik heb eigenlijk niets aan te merken op je systeem, verstandig in ieder geval dat je er extra werkgeheugen bij hebt gestopt, dat is wel belangrijk. SSD is wel handig, maar die heb je er ook al in. Denk dat je echt wel een mooi systeem hebt (qua hardware).

Over het hoe en wat met BTO .. tsja .. ik werd er niet gelukkig van, maar jij misschien wel :).

• peerke1987
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:27:
Ik heb eigenlijk niets aan te merken op je systeem, verstandig in ieder geval dat je er extra werkgeheugen bij hebt gestopt, dat is wel belangrijk. SSD is wel handig, maar die heb je er ook al in. Denk dat je echt wel een mooi systeem hebt (qua hardware).

Over het hoe en wat met BTO .. tsja .. ik werd er niet gelukkig van, maar jij misschien wel :).
Ok, bedankt voor de bevestiging. Verder ben ik heel benieuwd naar jouw opinie/ervaring met BTO. Daar sta ik altijd voor open en die waardeer ik. Daarnaast daag ik je dan ook uit om een beter systeem prijs/hardware te vinden, challenge accepted? :P

Gr.
Peter

Verwijderd

Ik heb een BTO gehad, waarvan ik in ieder geval kan zeggen dat het een gammel ding was. Brakke input apparatuur en vooral het mousepad .. tsja sorry, dat sleet zo snel. Daarnaast had ik totaal niet het idee dat dat ding stevig in elkaar zat. Als laatste maakte hij een hels kabaal, ook niet echt wenselijk.

Betere prijs/hardware zul je misschien vinden bij MSI of Medion, maar daar heb ik helaas geen ervaring mee en tsja .. dan heb je volgens mij wel een minder goed scherm. Ik zelf heb nu een Lenovo W540, een verademing vergeleken bij de BTO, maar ook iets duurder.

Mocht je nog enigzins een 17 inch willen overwegen kun je kijken naar een Asus ROG 750 JX .. iets boven je budget, maar wel een supermachine met een idem bouwkwaliteit en goede input apparatuur. Ik zou als ik een laptop van zoveel geld koop, wel zeker willen weten dat dit goed zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 23:19 ]

• peerke1987
Thanks voor je reactie, ik heb zelf ook een BTO gehad (IFL90) zo'n 9 jaar geleden aangeschaft en die heb ik altijd als heel goed beschouwd. Maar dit soort zaken zijn natuurlijk wel subjectief, wellicht heb je een ander model gehad of kijken we er anders tegen aan.

Ik ben het er mee eens dat Lenovo laptops erg goed zijn, op dit moment typ ik dan ook op een T520. Ook een aardig stevig baasje maar wel goed afgewerkt. Specs zijn dan weer minder en helaas kon ik geen lenovo samenstellen onder de 2000 euro met dezelfde specs als hier boven.

17" is geen optie, de ROG 750 JX weegt dan ook weer 4.5 kilo xD. Bij deze beloof ik een review te schrijven van de 15cl56, aangezien er ook niks bekend is op tweakers vind ik dat wel een mooie aanwinst.

Ik denk dat ik hem vanmiddag ga bestellen.
Pagina: 1