Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop met 2 monitor aansluitingen (via docking station)

Pagina: 1
Acties:

• badkuipzeiler
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 13:39
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Vervanging Desktop. Geen zware programma's of games. Ik wil via een docking station 2 monitoren kunnen aansluiten.

Wat mag je laptop gaan kosten?

Budget is rond € 1750. Meer kan maar minder is altijd meegenomen.
Mijn huidige laptop heb ik 11 (!) jaar geleden gekocht voor € 1750. Kan nu niet meer mee ivm geheugen en processorsnelheid. Ik verwacht niet dat een nieuwe laptop net zo lang mee gaat maar wil wel een configuratie waarmee ik 5 jaar vooruit kan.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Ik sleep de laptop niet dagelijks mee. Meestal met vakanties of reizen voor m'n werk en af en toe binnenshuis. Minder gewicht is dan wel prettig maar omdat het incidenteel is niet super belangrijk. Een lange accuduur vind ik wel belangrijk. Een groot scherm met minimaal full HD is een minimumeis. 14 inch zou kunnen maar mijn voorkeur gaat toch uit naar 15.6 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Mijn oude laptop is een Acer die het ruim 11 jaar heeft volgehouden. Alleen een accu vervangen en de wifi unit heeft de geest gegeven. Dat is echter geen garantie dat een nieuwe Acer het net zo lang vol zal houden dus een echte voorkeur heb ik niet.

Wensenlijstje:
beeldscherm 15.6 inch 1920 x 1080 (of beter) matte coating, touchscreen is niet benodig
ssd 256 GB
geheugen 8 GB
processor : intel i5
grafische kaart waarmee ik 2 monitoren op full hd kan aansturen
docking station met minimaal 2 X monitor aansluiting (niet VGA)
gewicht < 2.5 kg

In mijn zoektocht naar de ideale laptop heb ik wel een Dell Latitude gevonden met een grafische kaart en een docking station die meerdere monitoren ondersteunden. Maar helaas alleen met een harde schijf en geen SSD.

Ik heb al aardig wat zoekopdrachten doorgelopen maar nog niet de ideale laptop gevonden. Ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen.

• Pataar
  • Laatst online: 15-10 10:50
Je kan misschien ook gewoon de hhd in de dell latidude vervangen door een ssd, of de cd speler verwijderen en daar een ssd inbouwen

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Verwijderd

Wat je eerst moet doen is kijken welke merken docks hebben met jouw aansluitingen en welke laptops worden ondersteund. Die ik zie is de Lenovo Thinkpad T-serie. HP EliteBook, ProBook, en ZBook hebben docks. En dan sommige Dells. Dit zijn allemaal de zakelijke, lees dure modellen.

Ik denk dat het ook het beste is om achteraf een SSD te plaatsen want bij de fabrikanten in dit segment betaal je een hoop voor een SSD. Ik zou minimaal een i5-4200M of i7-4500U nemen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2014 00:01 ]

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Als de programma's niet zwaar zijn (geen Rhino rendering of spellen) voldoet een USB3 dock ook voor het aansturen van twee schermen. Dat maakt de selectie een stuk groter. Er zijn immers meer laptops te krijgen met een USB3 poort dan met een dock connector.

Bijvoorbeelden
http://www.kensington.com...ng-station-(sd3500v).aspx
http://accessories.us.del...s&cs=19&l=en&sku=332-0446

while (! ( succeed = try ()));

• badkuipzeiler
Bedankt voor het meedenken. Een ssd inbouwen is een mogelijkheid die ik ook al heb overwogen. Een dvd speler heb ik niet nodig maar blijf ik dan niet met een gat zitten als ik daarvoor in de plaats een ssd inbouw?

@ hans_lenze : bedankt voor de suggestie om een usb3 dock te overwegen. Die optie kende ik nog niet. Heb ondertussen wat zitten lezen over usb docks. Als ik alles goed begrijp wordt de aansturing van de monitoren verzorgt door het USBdock. Dan heb ik in de laptop geen zware grafische kaart nodig. Klopt dat ?

Ik speel inderdaad geen games. Als ik incidenteel een video wil renderen of foto bewerken kan ik wel even wachten. De zwaarste belasting komt van grote spreadsheets. Een i5 is dan voloende denk ik.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Een laptop heeft geen zware grafische kaart nodig, tenzij de software daar om vraagt.
Recente Intel processoren uit de 3000 en 4000 serie (Ivy Bridge en Haswell) kunnen standaard al drie monitoren aansturen met verschillende content.

Ik gebruik zelf regelmatig 3x 1920x1080 schermen aan mijn laptopje (twee externe schermen en het laptop scherm zelf) en dat werkt met prima met een hoop Office, Adobe Reader en webpagina's open. Dit is dan zonder docking station of extra USB hulpstukken.
Natuurlijk hangt de kwaliteit af van de aansluitingen op de laptop.

Bij een USB dock doet de grafische kaart in de laptop niets om de externe schermen aan te sturen en wordt inderdaad alles geregeld door het dock zelf.

while (! ( succeed = try ()));

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
De Lenovo OneLink Pro Dock heeft twee digitale video uitgangen (1 display port en 1 DVI). De dock kan je eenvoudig aansluiten aan de OneLink aansluiting van de Lenovo Thinkpad E en S Series. Je kan binnen je budget bv een E540 mooi optuigen met een i5 of i7 (full voltage), FHD scherm, 8GB RAM, GT740M videokaart, extra grote batterij. Een andere wat lichtere (ultrabook) optie met een betere batterij is een S540. Die laatste kan je niet zelf samenstellen, maar ik zou zoals boven gezegd wel een i7 nemen omdat hier een ULV CPU inzit.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• badkuipzeiler
@ hans_lenze : Wat voor laptop(je) heb jij. Of meer to the point hoe heb je de twee schermen aangesloten ? Een met HDMI en de ander met VGA ? Als ik ga zoeken vind ik bijna geen laptops met twee HD aansluitingen (HDMI, DVI, of (mini)displayport). Dan kom ik in de categorie laptops > 3kg. Gewicht is niet echt een issue maar als ik er toch mee op pad moet is 2 kg een stuk lichter.
Helaas zijn video aansluitingen geen selectiecriterium dus het is moeizaam zoeken. Waarschijnlijk is de beste optie toch om te gaan voor de meest optimale laptop met daarbij een USB dock.

@streup : Voor mij is een lange accuduur belangrijk. Als ik een keer onderweg ben wil ik niet na een paar uur al zonder power zitten. Bij normaal gebruik onderweg zal de processor nauwelijks belast worden. Is een i7 ULV dan zuiniger dan de i5 ?

Verwijderd

Volgens. pricewatch: Asus N550LF-CN061H HDMI en mini DP. Specs kloppen: https://www.asus.com/Note...ks/N550LF/#specifications Deze heeft ook nog eens een i7-4500U en is niet heel duur :). Enige nadeel is dat je de hele rotzooi moet loskoppelen als je de notebook mee wilt nemen. Bij een dock hoeft dat niet. Die USB docks tja daar moet je je goed in verdiepen want die schermen die via USB worden aangestuurd kunnen niet veel aan. Geen video, geen games etc. Zie ook deze review over die Lenovo dock: productreview: Lenovo Thinkpad USB 3.0 Dock review door Ma_rK

Zie ook https://www.asus.com/Note...ks/N550JV/#specifications voor de N550 lijn waarbij de JV ook HDMI en mini DP heeft. Deze heeft een krachtige i7.

Ook de Dell XPS 15 heeft HDMI en DP als ik de afbeelding bekijk en ook een review. http://www.dell.com/nl/p/...9505&model_id=xps-15-9530

Waarom koop je eigenlijk niet twee losse systemen? Dat is een stuk makkelijker en je hebt er budget voor. Je kunt dan een krachtige thuis systeem samenstellen en een lichte laptop voor onderweg kopen.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2014 16:02 ]

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
badkuipzeiler schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:14:
@ hans_lenze : Wat voor laptop(je) heb jij. Of meer to the point hoe heb je de twee schermen aangesloten ? Een met HDMI en de ander met VGA ? Als ik ga zoeken vind ik bijna geen laptops met twee HD aansluitingen (HDMI, DVI, of (mini)displayport). Dan kom ik in de categorie laptops > 3kg. Gewicht is niet echt een issue maar als ik er toch mee op pad moet is 2 kg een stuk lichter.
Helaas zijn video aansluitingen geen selectiecriterium dus het is moeizaam zoeken. Waarschijnlijk is de beste optie toch om te gaan voor de meest optimale laptop met daarbij een USB dock.

@streup : Voor mij is een lange accuduur belangrijk. Als ik een keer onderweg ben wil ik niet na een paar uur al zonder power zitten. Bij normaal gebruik onderweg zal de processor nauwelijks belast worden. Is een i7 ULV dan zuiniger dan de i5 ?
De i7u is minder zuinig dan de i5u vermoed ik maar veel zal het niet schelen. Ik heb de S440, 14 inch broertje van de S540, met i5 cpu en de batterij gaat makkelijk 6 uur mee bij normaal gebruik en hoge helderheid. Voordeel is dat hij snel oplaadt (volledig opladen binnen een uur) zodat je als je even een kwartiertje stroom hebt je er weer ruim een uur tegenaan kan.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• badkuipzeiler
Bedankt voor jullie commentaren. Gebaseerd op jullie input ga ik toch maar voor de dubbele optie oftewel een laptop en een desktop. Had in eerste instantie bedacht dat dat het gecombineerd gebruik van een laptop als vervanger voor een desktop aantrekkelijk zou zijn. Maar de opzet met meerdere monitoren brengt toch een aantal nadelen met zich mee. De reviews van de USB docks zijn niet echt lovend over het aansturen van een monitor. Als ik 2 monitoren rechtstreeks wil aansluiten blijven slechts een paar high end (zware) laptops over. Dan ben ik het met @ChicaneBT eens dat ik dan net zo goed een desktop en een laptop kan nemen. Meer keuze en flexibiliteit voor ongeveer hetzelfde budget.

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11 00:25
Ik gebruik:
Xps 1640 met
een displayport poort welke een ultrasharp 2312hm paneel aanstuurt
Een hdmi poort welke m'n tv aanstuurt

Tot slot nog een vga poort op de laptop welke ongebruikt is.

Via een USB logitech unifying ontvanger zowel toetsenbord als muis aangesloten. Elk weekend nr ouders en dan m'n desktop/laptop + draadloze muis mee naar huis. Overal dus je systeem mee naar toe kunnen nemen. Alleen de hdmi, displayport en stroomkabel in laptop. Lijkt me prima te doen. Niks geen docking..

Laptop ligt dichtgeklapt onder t buro.

Zo'n opstelling dus met behulp van een asus n serie niet een idee?
Pagina: 1