Op zoek naar passieve 2 kanaals stereo mixer

Pagina: 1
Acties:

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-12-2025
Titel zegt genoeg eigenlijk :) .

Heb al redelijk wat gegoogled en kom dan op een mixertje van Bax, maar heeft erg slechte reviews en is mono. Veel mensen op internet klussen deze zelf, maar ik heb echt 0.0 ervaring daarmee.
Ik wil namelijk het signaal vanuit een Belkin Air carkit via een jack en het geluid uit een tablet via of direct jack of via BT-to-jack converter laten samen komen voor de enkele AUX ingang van mijn autoradio (zie dit topic). Ik heb begrepen dat je hier een passieve mixer voor nodig hebt met een 10Ohm weerstand in serie geschakeld ter bescherming van je input sources. Iemand suggesties of iemand dit deze zou willen klussen met mij 8) ?

Ik denk dat er dan zoiets nodig is: http://www.instructables....w-Channel-Volume-Control/

[ Voor 7% gewijzigd door Pabz op 24-04-2014 21:56 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:42

Jag

Ja klopt, die weerstand is nodig. 10 Ohm is dan een beetje weinig, denk dat je kOhm bedoeld? Alternatief zou zijn om iets op ebay te zoeken wat actief is, hou je wel meer signaal over. Voeding is geen probleem in auto, je hebt 12v in de buurt.

• Pabz
Jag schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:10:
Ja klopt, die weerstand is nodig. 10 Ohm is dan een beetje weinig, denk dat je kOhm bedoeld? Alternatief zou zijn om iets op ebay te zoeken wat actief is, hou je wel meer signaal over. Voeding is geen probleem in auto, je hebt 12v in de buurt.
Bedoel idd kOhm ;) . Maar denk je dat dit idee gaat werken? Zou geen andere oplossing weten namelijk. Alles netjes wegwerken in de auto wordt ook nog wel een probleem haha.

Ik ben trouwens alleen wel bang dat als je iets aansluit op 12V in je auto en deze continu aan laat staan, dat dit je accu leegtrekt? Voor de tablet zou het geen probleem zijn, want deze verwijder je weer.

[ Voor 16% gewijzigd door Pabz op 24-04-2014 22:17 ]

• Jag

Jag

Je hebt ook een geschakelde spanning in de buurt, die heeft je autoradio nl nodig (en ook een vaste). Dus dat is geen bezwaar. Een behuizing vinden is altijd een uitdaging, maar het hoeft niet mooi te zijn dat scheelt. Passief is wel het makkelijkst. Gewoon een 10K in de signaal weg ertussen zal genoeg zijn vermoed ik. Maar daar is vast ook een schema voor te vinden.

Je krijgt alleen 6dB minder signaal, omdat de spanning gedeeld wordt over je weerstand 10KOhm en de ingangsimpedantie van ook 10KOhm. Dat hoeft geen probleem te zijn.

• Pabz
Jag schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:20:
Je krijgt alleen 6dB minder signaal, omdat de spanning gedeeld wordt over je weerstand 10KOhm en de ingangsimpedantie van ook 10KOhm. Dat hoeft geen probleem te zijn.
Maar die 6dB minder signaal zal waarschijnlijk dan de versterker van je autoradio ondervangen? Ik zou de tablet ook nog kunnen laten verbinden met een BT amp en die dan naar de mixer. Ik wil alleen zo min mogelijk aanpassing moeten maken, met extra stroompunten etc etc. Maar dat is meer omdat ik hier nog geen ervaring mee heb en niet graag de hele auto om zeep help. Ik wil het echter wel graag leren :) .

[ Voor 29% gewijzigd door Pabz op 24-04-2014 22:25 ]

• Jag

Jag

Ok, dan zou ik voor de simpele optie gaan, dus alleen een enkele 10K ertussen. Dat moet goed te doen zijn. De gain zal waarschijnlijk niet zon punt zijn vermoed ik.
Pagina: 1