ik heb een vrij korte vraag: kan ik beter 1 samsung 840 120 gb ssd gebruiken of 2 x ozc agility 3 60 gb in raid 0 doen. ik heb die schijven erg goedkoop kunnen kopen en als ze samen sneller zijn wil ik daar windows op installeren.
Ik denk niet dat je verschil in snelheid gaat merken. Als je die samsung ssd ook al gekocht heb zou ik die gebruiken. Anders gewoon die twee in raid 0 zetten. Let wel, als er een schijf corrupt/defect raakt kan je de gegevens van de andere schijf ook nooit meer lezen.
Deze vraag is al vaker langs gekomen, gebruik de zoek functie eens.
zie: SSD RAID 0 of enkele SSD?
Voor jouw gemak kopieer ik even mijn antwoord van dat topic:
Zelf heb ik eerst 2x een ocz vertex 3 in raid0 gehad, snelheid was inderdaad letterlijk verdubbelt.
Na 2 jaar echter was er weinig snelheid meer over, misschien net 20% beter dan een enkele.
Nu heb ik een enkele samsung 840evo kwa snelheid merk ik geen enkel verschil.
Misschien is het wel sneller omdat ik nu rapid mode kan gebruiken in mijn samsung magician.
Ook werkt trim nu dus zal het ook langer sneller blijven.
mijn advies: Koop een enkele! het scheelt je een hoop gedoe en het is op de lange termijn sneller.
zie: SSD RAID 0 of enkele SSD?
Voor jouw gemak kopieer ik even mijn antwoord van dat topic:
Zelf heb ik eerst 2x een ocz vertex 3 in raid0 gehad, snelheid was inderdaad letterlijk verdubbelt.
Na 2 jaar echter was er weinig snelheid meer over, misschien net 20% beter dan een enkele.
Nu heb ik een enkele samsung 840evo kwa snelheid merk ik geen enkel verschil.
Misschien is het wel sneller omdat ik nu rapid mode kan gebruiken in mijn samsung magician.
Ook werkt trim nu dus zal het ook langer sneller blijven.
mijn advies: Koop een enkele! het scheelt je een hoop gedoe en het is op de lange termijn sneller.
Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.
ik heb die samsung ssd al dus ik zal die blijven gebruiken.
bedankt voor het advies
bedankt voor het advies
Ik zou ver weg blijven van die agilitys. Een van de slechtste (onbetrouwbaarste) ssd's ooit gemaakt. En ook erg langzaam.