tv tussen sony kld42w655 en samsung ue46f6100

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomercydl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-05 21:47
Hallo
Ik wil een tv kopen ik twijfel tussen sony kdl42w655 en samsung ue46f6100

ze hebben allebei geopt. 200 hz sony heeft wel paneel 50 hz en samsung 100 als ik het goed gelezen heb in internet. Het gaat me eig. vooral om gamen ik heb nu geen console maar binnenkort ga ik ps4 halen, ik heb nu digitenne van kpn dus volgens mij maakt het niet zo veel uit met hoeveel hz een tv heeft. Welke zou beter zijn qua beeldkwaliteit contrast en hoe scherp beelden eruit zien, het maakt me niet zo veel uit of ze 3d zijn etc. ik hoorde wel van sony dat hij een processor heeft waardoor beelden beter eruitzien maar ik twijfels alsnog tussen deze 2

Alvast bedankt voor Info! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik knip-en-plak mijn reactie uit dit soortgelijke topic maar even.

Voor een gamer zou ik zeggen ga voor de W655 van Sony. Deze tv heeft een zeer lage input lag en is daardoor perfect om op te gamen. Naar mijn mening de beste tv in deze prijsklasse. Check deze review maar eens. (Het typenummer in Engeland wijkt iets af maar dat is de tv die hier verkocht wordt als W655)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomercydl
hmm dankje D vd V. Eigenlijk twijfel ik nog over ps4 dus het gaat me om beter contrast beeld etc etc en input lag is denk ik niet heel relevant voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Als je dat belangrijk vind, kun je beter een plasma kopen nu het nog kan. De ST60 is dan de meest voor de hand liggende optie. Beter beeld zul je niet krijgen voor dit geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomercydl
Ik heb liefst een Led tv want plasma zuipt iets te veel energie voor mij dus ik twijfel nu een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Dat zijn spook verhalen uit het verleden. Ja, ze verbruiken wat meer maar op jaarbasis heb je het dan over een paar tientjes. Persoonlijk heb ik dat er graag voor over en zou ik geen LCD willen hebben want beeldkwaliteit heeft bij mij de hoogste prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Is die plasma dan echt betere dan eender welke LCD? Ik ben aan het zoeken voor een TV voor de slaapkamer en ik was voorlopig aan het zien naar een LG 42LA6908 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Een plasma zoals de genoemde ST60 heeft een beeldkwaliteit waarbij de 42LA6908 van LG nog niet misschien in de buurt kan komen. Die LG is dan ook wel een tv redelijk aan de onderkant van de markt.
Met een lcd kies je voor mindere zwartwaarden en contrast, minder natuurlijke kleuren, backlight bleeding, motion blurring, etc. Elke techniek heeft zijn voor- en nadelen. Met een plasma loopt je het risico van image retention en het verbruikt iets meer stroom. Het is maar net wat je belangrijk vind. Zelf ga ik voor de beste beeldkwaliteit en dus kies ik voor plasma. Heb zelf een GT30 en GT60 thuis staan waar ik met plezier en probleemloos naar kijk.

Edit: aangezien je een tv voor de slaapkamer zoekt, liggen de eisen misschien wat minder hoog. Qua lcd zou ik je aanraden om naar de Sony's te kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door S1NN3D op 29-04-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
Aan de onderkant van de markt zeg je, maar ik zie echt heel weinig verschil tussen een TV van 600 euro en een van 1500 bij winkels zoals Mediamarkt enz. Het is ook maar voor de slaapkamer, in de woonkamer gebruik ik een beamer. Er moet toch een reden zijn dat ze gaan stoppen met plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
De mediamarkt is niet de juiste plek om tv's te vergelijken. Ontelbare tl-balken en tv's in de winkelstand zorgen er voor dat ze er niet uit zien. Het is niet te vergelijken met een thuis situatie. Dat verschil is er echt wel en kun je ook echt wel zien. Maar in de slaapkamer liggen de eisen voor je tv natuurlijk anders.

Er zijn diverse redenen waarom men stopt met plasma, zoals bijvoorbeeld: Video2000 was ook superieur maar is gesneuveld in het voordeel van VHS. De beste techniek overleefd niet altijd. Daarnaast heeft plasma een slechte naam uit het verleden door een hoger energieverbruik en inbranding. Dit terwijl deze problemen drastisch verminderd zijn. In winkels wordt je doodgegooid met lcd's en de onkundige consument volgt elkaar als makke schapen. En zo zijn er nog wel meer redenen te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
Stroomverbruik is niet echt mijn zorg, inbranding dan weer wel. In de slaapkamer kan het al eens gebeuren dat ik in slaap val tijdens de film, en dat deze nadien terug in de dvdmenu komt, die wel al eens statisch kan zijn. Gaat dit dan problemen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
SiXke schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:32:
Stroomverbruik is niet echt mijn zorg, inbranding dan weer wel. In de slaapkamer kan het al eens gebeuren dat ik in slaap val tijdens de film, en dat deze nadien terug in de dvdmenu komt, die wel al eens statisch kan zijn. Gaat dit dan problemen geven?
Veel spelers hebben een mogelijkheid in te stellen dat, wanneer er niets gebeurd, de speler uitgeschakeld wordt. Stel ditzelfde in op de televisie en er kan weinig mis gaan.

Aan te raden is om op de televisie een timer aan te zetten als je op bed een film gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Het zou kunnen dat er wat retentie is die weer snel weg zal gaan. Maar dat hoeft zeker niet zo te zijn want als het toestel 4 uur aan staat zonder dat de afstandsbediening gebruikt wordt, schakelt het toestel automatisch uit. Ik verwacht dus dat het wel mee zal vallen.
Pagina: 1