Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:29
Ik ben op zoek naar een tv van max 500 euro.

Naast het normale tv kijken via een hd ontvanger zal ik mijn pc verbinden voor zowel films als games. De tv moet dus voor beide doeleinden een voldoende scoren .

Ik ben benieuwd of ik voor die prijs dezelfde beeldkwaliteit kan krijgen als deze tv

pricewatch: Samsung LE40A656

Deze hebben mijn ouders staan en ik vind dat beeld nog steeds erg mooi, vooral vergeleken met de meeste tv's die ik in mijn omgeving zie. Deze kostte destijds in 2009 zon 1300 euro, best prijzig.

Zelf kwam ik tot nu toe op deze uit

pricewatch: Samsung UE40F6200 Zilver

- Zal deze tv dezelfde of misschien zelfs een betere beeldwaargave hebben?
- Ik las dat de duurdere 6400 een input lag had van 43ms , van dit model kan ik het niet vinden, stel die heeft dezelfde inputlag is dat niet aan de hoge kant, dacht dat 8 tot 16ms gewenst is?

[ Voor 4% gewijzigd door Janus Bier op 23-04-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 20:20
Voor games hebben dergelijke TV doorgaans een 'Game Mode' waarmee input-lag tot een minimum wordt gereduceerd. Al lever je dan wel in op beeldkwaliteit (dynamisch contrast ed.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
Ok op die manier, dat zal denk ik dan wel voldoende voor mij zijn, het gaat om een racespel of FIFA als wat vrienden langskomen (geen top niveau ;) )

Ben vooral benieuwd hoeveel geld je tegenwoordig moet uitgegeven om minimaal dezelfde beeldkwaliteit te krijgen als de LE40A656 uit 2008. Ik heb daar echt geen idee van 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Janus Bier op 24-04-2014 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:18
pricewatch: Samsung UE40EH6030 Zwart
Die heeft namelijk een 100Hz paneel (net als de tv van je ouders) terwijl de F6200 maar een 50Hz paneel heeft

In 2009 waren 100Hz panelen zeldzaam. Maar tegenwoordig zitten ze in heel veel TV's. Dat heb je namelijk nodig om 3D te kunnen weergeven (en dat verkoopt blijkbaar goed).

Precies zo'n paneel als die oude TV ga je niet vinden. Dat was namelijk nog een LCD met CCFL verlichting. Tegenwoordig is alles LED.
CCFL geeft wel een helderder beeld dan de LED, omdat de CCFL's achter het scherm zaten en LED's meestal op de rand (edge lit). Het verschil is dat de TV van je ouders 240 Watt verstookt en eentje met LED maar 60.

[ Voor 30% gewijzigd door RocketKoen op 24-04-2014 00:19 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:29

sjaool

Every life should have 9 cats

De 2013 serie Samsung televisies is wel een stuk sneller dan de 2012 serie, zeker het Smart gedeelte.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Voor een gamer zou ik zeggen ga voor de W655 van Sony. Deze tv heeft een zeer lage input lag en is daardoor perfect om op te gamen. Naar mijn mening de beste tv in deze prijsklasse. Check deze review maar eens. (Het typenummer in Engeland wijkt iets af maar dat is de tv die hier verkocht wordt als W655)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
Ik ben voor de Sony gegaan, die review heeft mij overgehaald.

Mijn bevindingen:

-Zonder kalibratie al erg mooi beeld , miss een keer als ik tijd heb opzoeken wat de "beste" instellingen zijn.
-Design is top, aangezien het scherm erg dun is en de randen klein zijn vind ik het beeld er mooier uitkomen in vergelijking met de tv van mijn ouders die nog brede randen heeft.
-Tot nu toe werken al 6 films/afleveringen (1080p) probleemloos via de usb aansluiting inc ondertiteling.
- Smarttv functies zijn ook wel aardig, YouTube filmpjes op je smartphone kan je doorsturen naar de tv.
-Miracast heb ik nog niet werkend gekregen icm windows 8.1 pc, komt denk ik door relatief oude wifiadapter maar ben toch van plan om mijn pc via hdmi te verbinden, weet ok niet precies waarvoor het geschikt is, films kan wel denk ik maar games lijkt mij niet.

Games moet ik nog testen, aangezien ik geen hdmi out op mijn huidige videokaart heb en geen zin heb om een verloopje te halen voor een maand aangezien er dan een nieuwe pc komt met videokaart die wel een hdmi out heeft.

Ben in ieder geval heel blij met mijn aankoop, bedankt voor het meedenken!

EDIT: is het ook mogelijk om via de tv toegang te krijgen tot een gedeelde map op de pc voor het afspelen van media?

Het is mogelijk met tvmobili , nu alleen nog een gratis toepassing vinden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Janus Bier op 02-05-2014 16:36 ]

Pagina: 1