Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht: Gratis Password manager Android/Windows

Pagina: 1
Acties:

• MRVINC888
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-10-2022
Beste medetweakers,

Na het horen van de Heartblead-bug besloot ik dat het tijd werd om serieuzer met mijn wachtwoorden om te gaan, en dat wilde ik gaan doen dmv een Password Manager.
Ik wil er dan een die ik op Windows kan hebben draaien, en die (via een app) kan synchroniseren met Android. Belangrijk is dat het gratis is, en niet al te ingewikkeld, want ik ben geen oppertweaker. :P
Ik wil ook graag dat de manager voor mij wachtwoorden kan genereren.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.
Ik heb al een paar managers gezien, LastPass, MyPadlock, KeePass etc. Zij zijn of niet compleet gratis, of niet te synchroniseren met Android.
Graag hoor ik van jullie een paar goede alternatieven!

Alvast bedankt!

• MathijsJH
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-11 06:47
Naar mijn weten is KeePass (met bijv. Dropbox) hiervoor prima te gebruiken.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MathijsJH schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:24:
Naar mijn weten is KeePass (met bijv. Dropbox) hiervoor prima te gebruiken.
Inderdaad, gebruik al vele jaren naar tevredenheid in die combi.

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
keepass met mega gebruik ik

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

• MRVINC888
Dank voor de reacties!
Hoe gaat het precies in zijn werk, KeePass en Dropbox?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nou, de KeePass applicatie installeer je op je PC of tablet. De KeePass database zet je op een dropbox (zodat je er altijd bij kan) en met KeePass bewaar en genereer je wachtwoorden voor diverse diensten. Ik gebruik dit ook al jaren met goede ervaringen. Soms heb ik de KeePass client nog open staan op een andere PC, maar met versie 2 loop je eigenlijk nooit tegen problemen aan.

Zie ook: Password manager, hoe wat en waar?

[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 23-04-2014 20:49 ]

• MRVINC888
Ik denk dat ik het begin te snappen.
Je maakt dus op de PC met KeePass al je wachtwoorden aan, die zet je in een bestand in een cloud, en zo kan je het op andere devices ook bekijken/gebruiken?

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:11

The Executer

Lekker belangrijk!

Klopt inderdaad. Dit is ook hoe ik het gebruik, net als de anderen hier. In mijn geval heb ik het op Drop box staan, maar ook Google Drive of 1 van de andere cloud diensten is een mogelijkheid.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• MRVINC888
Ik snap het.
Ik zie op de site van KeePass ook allerlei plugins staan, die ook backup en browsersynchronisatie bieden.
Hebben jullie daar ervaringen mee?

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik gebruik zelf LastPass. Inmiddels heeft de Android-app ook ondersteuning voor het invullen van wachtwoorden in andere applicaties. Je hoeft dus nooit meer te klooien op je telefoon om elke keer "Fl3AjfV$4$v#7l0U" in te tikken in je browser of een app. De gratis versie voldoet aan al je eisen. (de premium-versie kost maar $12 per jaar)

Two factor authenticatie is ook een plus (al zullen die andere dat ook wel ondersteunen).

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Norton Identity Safe, ook gratis te gebruiken: https://identitysafe.norton.com/

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kan KeePass aanraden. Synchroniseren via Dropbox. Je wilt niet dat je password manager zelf synchroniseert of data online op slaat. Die twee zaken zeker gescheiden houden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• MRVINC888
Ik ben eruit, het is alsnog LastPass geworden.
KeePass leek me toch te ingewikkeld.
Norton valt te overwegen als LastPass niet bevalt, in ieder geval bedankt voor jullie hulp!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11 01:34
Voor die $12 per jaar bij lastpass vind ik het geen probleem. En als je student bent krijg je zelfs nog een 1 jaar (of was het nou 6 maanden) gratis.

Lastpass werkt zeer fijn, veel aan te passen zoals in welke landen je op lastpass kan inloggen. Kun je al die malafide landen uitzetten :)

Verder kun je een standalone applicatie op je usb zetten zodat je ook op onbekende pc's gewoon kan inloggen.
Pagina: 1