t
Voor firefox, ie, opera, alle grote browsers worden wel ondersteund.
OTP is zoals het al zegt eenmalige passwords, ik heb er 3 aangemaakt en zitten in m'n portemonnee. Als ik wil inloggen in bijv. een internetcafe log ik daar mee in. krijg ik een mailtje dat 1 van de wachtwoorden is gebruikt en kan ik voor die sessie met dat wachtwoord werken.
Two factor auth houdt in dat er naast mijn wachtwoord nog een code wordt gevraagd. Die code krijg ik van google authenticator.
Andre-85 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:57:
Keepass fan hier. Waarom keepass? Voor mij zijn de belangrijkste redenen: de beschikbaarheid op veel platformen (Linux, Windows, Android,...) en het feit dat ik zelf de volledige controle heb over mijn passwords en niet een derde partij (lastpass)
Mijn password database staat in drobbox, daarmee synchroniseer ik mijn passwords op mijn verschillende werkplekken en devices.
Een persoonlijke keuze natuurlijk maar voor mij valt keepass daarom juist af.
Losse password databases die je dan weer beschikbaar moet hebben op verschillende plekken.
Waardoor je snel grijpt naar USB sticks en derde partijen als dropbox.
Ja de database is encrypted, maar wat kunnen ze er wel uit halen behalve de passwords.
Een offline(usb stick) en online storage(dropbox) is ook vragen om sync problemen, (wil je dropbox überhaupt wel draaien op een pc in iets als een internet cafe om je laatste versie te downloaden?)
Je database file ligt op straat als je een USB stick kwijtraakt.
En wat als je je database file kwijtraakt door een HDD crash... dan zit je in het gunstigste geval met een oude database file waar je laatste wijzigingen niet in zitten.
Ik vertrouw dan liever een (betaalde) 3e partij die een (groot)deel van die problemen voor mij oplost. Er blijven dan nog steeds nadelen bestaan (o.a. de 'onzekerheid' van een 3e partij) maar dat zijn dingen waarmee ik beter kan leven
USB stick met firefox portable + de lp plugin en lekker boeiend als ik hem kwijt raak.
Online kan ik alles wijzigen, master pass veranderen inloggeschiedenis bekijken op afstand computers un-trusten.
en nog een voordeel vind ik is dat de lastpass plugins niet gebruik maken van copy paste, clipboard sniffing is een vrij standaard feature in keyloggers
[
Voor 58% gewijzigd door
Rmg op 07-06-2012 12:18
]